هنگام انتشار این محصول ، به من اطلاع رسانی شود به محظ انتشار محصول به شما اطلاع رسانی می گردد ، ایمیل صحیح خودتان را در فیلد زیر درج کنید.
Email نشانی ایمیل شما نزد آریاگستر محفوظ می ماند
آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک - آریاگستر - آریاگستر
آموزش ۳Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

آموزش ۳Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

آموزش ۳Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

توی این آموزش، نحوه طراحی انفجار همراه با گرد و خاک رو با هم می بینیم. برای این کار، از نرم افزار ۳Ds Max استفاده می کنیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش ۳Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ۳Ds Max
  1. تنظیم Particle Flow

گام اول

 اول از همه یک سیستم Particle Flow درست می کنیم. وارد مسیر Create > Particle Systems > PF Source میشیم و آیکن PF Source رو توی نمای پرسپکتیو درگ می کنیم و روی Ground یا زمین قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام دوم

حالا دکمه ۶ رو فشار میدیم (یا روی Particle View کلیک می کنیم) تا پنجره Particle View باز بشه.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام سوم

Rotation و Shape Operator رو از Event پاک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام چهارم

بعد از انتخاب Birth Operator، عدد ۰ رو برای Emit Start و ۸ رو برای Emit Stop و ۹۰۰ رو برای Amount در نظر می گیریم. این یعنی Particles یا ذرات از فریم ۰ شروع میشن و فریم ۸ هم متوقف میشن و تعداد کل ذرات هم ۹۰۰ تاست.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام پنجم

بعد از انتخاب Speed Operator، مقدار ۴۱۵ رو برای Speed، ۴۰۰ رو برای Variation و ۹۰ رو برای Divergence در نظر می گیریم و روی Reverse کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام ششم

Delete Operator رو به Event اضافه می کنیم. امکان By Particle Age رو از بخش Remove فعال می کنیم. Life Span رو روی ۳۰ و Variation رو روی ۱۵ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام هفتم

وارد مسیر Create > FumeFX میشیم. روی تب FumeFX کلیک می کنیم و یک مستطیل رو در اطراف PF Source اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام هشتم

وارد مسیر Helpers > FumeFX میشیم. روی تب Particle Src کلیک می کنیم و یک آیکن کوچک رو داخل ناحیه FumeFX می کشیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام نهم

بعداز انتخاب آیکن Particle Scr، روی دکمه Pick Object کلیک می کنیم و بعد هم آیکن PF Source رو انتخاب می کنیم. PF Source رو به لیست Particle Source اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام دهم

Radius مربوط به FumeFX Particles رو افزایش میدیم. من عدد ۱۰ رو براش در نظر گرفتم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام یازدهم

در صورت لزوم، Radius رو هم می تونیم متحرک کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

  1. تنظیم FumeFX

گام اول

بعد از انتخاب ناحیه FumeFX، روی آیکن های FumeFX Output Preview و Open FumeFX UI کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام دوم

به این ترتیب پنجره های FumeFX Output Preview و Open FumeFX UI باز میشن.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام سوم

روی تب obj/scr کلیک می کنیم. اول از همه آیکن Pick Object رو می زنیم و بعد هم FumeFX Particle Source رو توی Viewport انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام چهارم

روی دکمه Start Simulation کلیک می کنیم. Preview یا پیش نمایش انفجار رو توی پنجره Preview مشاهده می کنین.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام پنجم

کیفیت شبیه سازی یک مقدار پایین هست. بنابراین وارد تب Gen میشیم و مقدار Spacing رو کاهش میدیم و میزاریم روی ۳٫
کاهش Spacing باعث میشه که کیفیت شبیه سازی افزایش پیدا کنه. تا هر اندازه که بخوایم می تونیم این مقدار رو کم کنیم. اما این طوری به RAM بیشتری نیاز هست و شبیه سازی کندتر انجام میشه. من عدد ۳ رو براش در نظر گرفتم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام ششم

وارد تب Sim میشیم و عدد ۶۰ رو برای Maximum Iterations در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام هفتم

وارد تب Rend میشیم. روی اولین رنگ کلیک راست می کنیم و Key Mode رو می زنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام هشتم

رنگی که در زیر می بینین رو برای Fire Gradient در نظر می گیریم. از نارنجی شروع می کنیم و به مشکی می رسیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام نهم

حالا مجددا شبیه سازی می کنیم و فریم خروجی گرفته شده رو تماشا می کنیم. بهتر از قبل شده.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام دهم

Opacity رو روی ۰٫۷ تنظیم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام یازدهم

وارد تب Sim میشیم و Burn Rate رو روی ۱۰ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام دوازدهم

در صورت لزوم می تونیم Burn rate رو هم متحرک کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام سیزدهم

عدد ۱۵ رو برای Heat Production و ۳ رو برای Heat Expansion در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام چهاردهم

امکان Fire Creates Smoke رو فعال می کنیم. عدد ۱۵ رو به Smoke Density و ۴۵ رو به Tempreture Threshold اختصاص میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام پانزدهم

عدد ۱ رو برای X Turbulence در نظر می گیریم. داخل Turbulence Noise، ۱۰ رو برای Scale و ۵ رو برای Detail در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام شانزدهم

عدد ۰٫۲ رو برای Temprature Buoyancy در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام هفدهم

من چند تا Light یا نور به صحنه اضافه کردم. یادتون باشه که این نورها نقش محوری توی ظاهر صحنه ایفا می کنن. بنابراین جاگذاری نورها باید به دقت انجام بشه.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام هجدهم

امکان Atmospheric Shadows رو برای هر نور فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام نوزدهم

وارد تب Illum میشیم و تمام Omni Light ها رو انتخاب می کنیم. امکان Multiple Scattering رو فعال می کنیم و پارامترهای Multiple Scattering رو به شکل زیر تنظیم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام بیستم

یک بار دیگه انیمیشن رو پخش می کنیم و یک خروجی آزمایشی انجام میدیم. باید چیزی شبیه به تصویر زیر داشته باشیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام بیست و یکم

فریم های مختلف انفجار رو از خروجی آزمایشی تماشا کنین.

آموزش 3Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک

گام بیست و دوم

یادتون تره که Atmospheric Shadows هر نور رو فعال کنین. اگه این کار رو نکنین، نتیجه واقعی به دست نمیاد.

امیدواریم ” آموزش ۳Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

2نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. hosein گفت:

    سلام من آموزش ۳Ds Max : طراحی انفجار همراه با گرد و خاک در گام ۹ مشکل دارم من دکمه Pick Object پیدا نمیکنم ۳Ds Max2017 باید چکاری انجام بدم خواهش میکنم جواب بدین

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر ایران - تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول - کلیک کنید! رد کردن