هنگام انتشار این محصول ، به من اطلاع رسانی شود به محظ انتشار محصول به شما اطلاع رسانی می گردد ، ایمیل صحیح خودتان را در فیلد زیر درج کنید.
Email نشانی ایمیل شما نزد آریاگستر محفوظ می ماند
آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ - آریاگستر - آریاگستر
آموزش ۳Ds Max : طراحی شره رنگ

آموزش ۳Ds Max : طراحی شره رنگ

آموزش ۳Ds Max : طراحی شره رنگ

توی این آموزش، نحوه طراحی شره رنگ رو با استفاده از ۳Ds Max می بینیم. بعد از تموم شدن مدل سازی، برای انجام آخرین اصلاحات دو بعدی، تصویر خروجی رو وارد Photoshop می کنیم.

با ” آموزش ۳Ds Max : طراحی شره رنگ ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ۳Ds Max, Adobe Photoshop

فایل های تمرین- Project Files

دانلود فایل های استفاده شده در این دوره – Project Files

گام اول

پس از Unzip کردن فایل تمرینی، leaKing.max رو باز کنین. من قبلا شکل سر رو طراحی کردم که کار راحت تر پیش بره.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام دوم

اولین کاری که انجام میدیم، مدل سازی موهاست. بنابراین یک معکب درست می کنیم و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم. حالا میریم سراغ Tools Graphite Modeling  و توی بخش Freeform، گزینه On: Surface رو انتخاب می کنیم. دکمه Pick رو می زنیم و شکل سر رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سوم

عدد ۲ رو برای Offset Value در نظر می گیریم و با استفاده از ابزار Strips، شروع می کنیم به کشیدن موهای سر.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهارم

وقتی تمام شد، مکعب اصلی رو انتخاب و حذف می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجم

حالا میریم سراغ تاج پادشاه. اول از همه یک استوانه با پارامترهای زیر درست می کنیم. بعد هم اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم و سطوح بالا و پایین رو پاک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام ششم

یک شکل دیگه با پارامترهای زیر درست می کنیم و همون طور که می بینین، اون رو با استوانه تراز می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام هفتم

رئوس بالای سیلندر رو انتخاب می کنیم. توی قسمت Soft Selection، گزینه Use Soft Selection رو تکی می زنیم و Falloff رو هم روی ۲۰ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام هشتم

مطمئن میشیم که رئوس همچنان انتخاب شده باشن. بعد هم Noise Modifier اضافه می کنیم. Scale رو روی ۴۰، Z Strength رو روی ۲۰ قرار میدیم و Fractal رو هم فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام نهم

حالا وارد نمای بالا میشیم. هر دو شکل رو انتخاب می کنیم و روی محور Y با هم تراز می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام دهم

موقعی که بدنه تاج تکمیل شد، تزئینات بیشتری رو بهش اضافه می کنیم. همون طور که می بینین، بین تزئیانت و بدنه تاج باید یه فاصله وجود داشته باشه.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام یازدهم

از ابزارهای مقدماتی تری دی مکس برای درست کرن شکل زیر استفاده می کنیم. این شکل ها، روی قسمت بالایی تاج قرار می گیرن.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام دوازدهم

حالا باید این شکل ها رو به صورت تصادفی در اطراف تاج بزاریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سیزدهم

بعد از انجام این کار، تمام شکل هایی که برای درست کردن تاج ایجاد کردیم رو با هم گروه می کنیم.من یک taper Modifier هم به گروه اضافه کردم (Amount رو هم روی ۰٫۲ قرار دادم). موقعی که از نتیجه راضی بودید، تاج رو روی سر پادشاه قرار بدید.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهاردهم

گروه تاج و مش سر رو انتخاب می کنیم. حالا دکمه A رو فشار میدیم تا Angle Snaps فعال بشه و بعد هم تمام شکل ها رو ۵ درجه روی محور Y می چرخونیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پانزدهم

درست مثل کاری که در مورد تاج انجام دادیم، چند تا از شکل Paint Leaking یا حالت شره کردن رنگ رو درست می کنیم و به صورت تصادفی در اطراف مدل قرار میدیم. نتیجه کار رو در تصویر زیر می بینین.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام شانزدهم

چند قطره تصادفی هم به بالای تاج اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام هفدهم

وقتی تمام شد، یک استوانه با پارامترهای زیر درست می کنیم و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام هجدهم

رئوس پایین رو انتخاب می کنیم. Use Soft Selection رو فعال می کنیم و Falloff رو روی ۲۱۵ میزاریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام نوزدهم

نمای بالا رو انتخاب می کنیم. مطمئن میشیم که رئوس همچنان در حالت انتخاب قرار گرفته باشه. بعد هم اندازه استوانه رو روی محور Z پایین میاریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیستم

حالا یک Twist Modifier به کل شکل اضافه می کنیم و Angle  رو روی ۱۸۰ قرار میدیم تا نتیجه زیر به دست بیاد.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و یکم

وقتی تمام شد، شکل رو بالای سر پادشاه قرار میدیم. تمام شکل های روی صحنه رو انتخاب و با هم گروه می کنیم. بعد هم اسم گروه رو میزاریم King.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و دوم

حالا باید شره های رنگی که روی زمین می ریزن رو درست کنیم. یک استوانه با پارامترهای زیر درست می کنیم. اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم و سطوح پایین و کناری رو پاک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و سوم

رئوس لبه رو انتخاب می کنیم. Use Soft Selection رو Falloff رو روی ۲۰ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و چهارم

مطمئن میشیم که رئوس همچنان انتخاب شده باشن. یک Noise Modifier اضافه می کنیم. Scale رو روی ۱۵ و X Strength و Y Strength رو روی ۲۰ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و پنجم

Noise Modifier شکلی که درست کردیم رو جمع می کنیم. راس وسط رو انتخاب می کنیم و Use Soft Selection رو تیک می زنیم و بعد هم Falloff رو روی ۲۵ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و ششم

یک بار دیگه مطمئن میشیم که رئوس همچنان انتخاب شده باشه. بعد یک Ripple Modifier اضافه می کنیم. عدد ۲ رو به  Amplitude1 و Amplitude2 و عدد ۷ رو به Wave Length اختصاص میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و هفتم

حالا قسمتی از که زمین به سمت بالا پرتاب میشه رو مدل سازی می کنیم. به جای انجام هر کار دیگه ای، شکل تاج سر رو Clone می کنیم و به اندازه مورد نیاز در میاریم. به این ترتیب گروه تاج رو انتخاب و Clone می کنیم. بعضی قسمت های ناخواسته رو حذف می کنیم و همون طور که می بینین، روی زمین قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و هشتم

با استفاده از تکنیک هایی که در بالا توضیح دادم، قطرات کوچکی رو به زمین اضافه می کنیم. هر وقت تمام شد، شکل قطرات جدید را با هم گروه می کنیم و اسمش رو میزاریم Groound Drips.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام بیست و نهم

حالا باید کل شکل ها رو با ذرات بپوشونیم. شکل Pwrapper هم نیاز به منبعی داره که تولید Mesh کنه. بنابراین یک Particle Flow Source استاندارد نزدیک به سر درست می کنیم و Viewport Quantity Multiplier رو روی ۱۰۰% قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی ام

از پنجره Particle View، اپراتورهای زیر رو انتخاب و حذف می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و یکم

توی بخش Birth، گزینه Emit Stop رو روی ۰ قرار میدیم. این طوری مطمئن میشیم که تمام ذرات از همون فریم اول تولید میشن. حالا عددی بین ۲۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ رو برای Amount در نظر می گیریم. هر قدر این عدد زیادتر باشه، زمان تولید مش هم زیاد میشه. از این سیستم برای تولید دو Pwrapper اول استفاده میشه.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و دوم

یک اپراتور Position Object به Event02 اضافه می کنیم و گروه King رو هم به Emitter Objects وارد می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و سوم

از اونجایی که شکل Pwrapper دوم لیست فرق می کنه، به دومین سیستم Particle Flow نیاز داریم. بنابراین دومین Particle Flow Source رو درست می کنیم و Viewport Quantity Multiplier رو مثل قبل روی ۱۰۰% قرار میدیم. حالا بخش Birth رو باز می کنیم. Emit Stop رو روی ۰ و Amount رو روی ۱۰۰۰۰ میزاریم. در نهایت گروه Ground Drips رو به اپراتور Position Object اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و چهارم

Glu3D pouring system رو از لیست پنل Create انتخاب می کنیم و روی دکمه Pwrapper کلیک می کنیم تا یک شکل Pwrapper ایجاد بشه.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و پنجم

توی پنل Modify، بخش Parameter رو به صورتی که می بینین، تنظیم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و ششم

یک Cap holes Modifier و بعد هم Relax Modifier اضافه می کنیم. عدد ۱۰ رو برای Iteration در نظر می گیریم و Keep Boundary Pts Fixed رو غیر فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و هفتم

شکل Pwrapper رو حالا Clone می کنیم و Drop Size کپی رو روی ۰٫۴ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و هشتم

حالا وقت درست کردن اولین مش رسیده. اولین شکل Pwrapper رو انتخاب می کنیم و همون طور که می بینین، اولین PF Source رو اضافه می کنیم. به محض اضافه شدن، شکل Pwrapper شروع می کنه به تولید Blobmesh هایی که ظاهر پادشاه رو شکل میده.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام سی و نهم

بعد از انجام اینکار، دومین مش رو درست می کنیم. درست مثل بالا، دومین شکل Pwrapper رو انتخاب می کنیم و دومین PF Source رو اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل ام

یک پلان در زیر قطره هایی که می بینین، درست می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و یکم

می رسیم به نورپردازی. اولین نور Omni رو در نمای بالا درست می کنیم. این نور، به عنوان منبع اصلی عمل می کنه. همون طور که می بینین، Ray Traced Shadows رو فعال می کنیم و مقدار Shadow Dinsity رو میاریم پایین.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و دوم

دومین نور Omni رو برای روشن کردن سمت چپ صحنه اضافه می کنیم. مطمئن میشیم که Shadows غیر فعال باشه و مقدار Intensity رو هم میاریم پایین.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و سوم

بریم سراغ درست کردن متریال ها. Material Editor رو باز می کنیم. یک متریال Standard درست می کنیم و اسمش رو میزاریم White Paint. حالا رنگ سفید رو برای Diffuse Color در نظر می گیریم. Specular Level رو حدودا ۱۳۸ و Glossiness رو حدودا روی ۷۱ قرار میدیم. توی بخش Maps، یک Falloff Map در شات Reflection اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و چهارم

روی Falloff کلیک می کنیم تا به تنظیمات اون دسترسی داشته باشیم. فایل env.hdr رو به اولین بخش اضافه می کنیم و بعد هم رنگ بخش ودم رو مشکی می کنیم. بعد از اون، Falloff Type رو روی Towards/Away قرار میدیم. این متریال جدید رو به هر دو شکل Pwrapper اختصاص میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و پنجم

برای پلان کف هم یک متریال می خوایم. بنابراین یک متریال Satandard درست می کنیم و رنگ مشکی رو به Diffuse Color اختصاص میدیم و Flat Mirror رو به بخش Diffuse اختصاص میدیم. روی Flat Mirror کلیک می کنیم تا تنظیماتش ظاهر بشه. Blurry Reflections رو غیر فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و ششم

وقتی تمام متریال ها سر جای خودشون قرار گرفتن، موقعیت دوربین رو مشخص می کنیم و تنظیمات خروجی رو انجام میدیم. من ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل رو در نظر گرفتم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و هفتم

بعد از انجام تنظمیات، با استفاده از خروجی گیرنده استاندارد تری دی مکس، از صحنه خروجی می گیریم و تصویر رو به صورت فایل JPG ذخیره می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و هشتم

بعد از انجام تمام کارها در تری دی مکس، آخرین اصلاحات رنگ رو در Photoshop انجام میدیم. تصویر رو باز می کنیم، روی لایه پس زمینه کلیک راست می کنیم و Layer From Background رو می زنیم. توی پنجره New Layer، عنوان Leaking رو تایپ می کنیم و بعد هم Ok می زنیم. حالا روی لایه دابل کلیک می کنیم تا صفحه Layer Style ظاهر بشه. Color Overlay رو فعال می کنیم و رنگ آبی (۰۰d8ff) روشن رو مشخص می کنیم. Blend Mode رو روی Overlay میزاریم و Opacity رو تا ۲۵% کاهش میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام چهل و نهم

لایه Leaking رو دو بار Duplicate می کنیم. Blend Mode نسخه دوم رو روی Color Burn قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجاه ام

هر دو لایه کپی شده رو انتخاب و با هم ادغام می کنیم. Opacity این لایه ادغام شده جدید رو تا ۳۵% کاهش میدیم. بعد کلیک راست می کنیم و Merge Visible رو می زنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجاه و یکم

حالا یک لایه جدید درست می کنیم و به رنگ خاکستری در میاریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجاه و دوم

همچنان که این لایه انتخاب شده، مسیر Filter > Noise > Add Noise رو دنبال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجاه و سوم

توی صفحه Add Noise، مقدار Noise Amount رو روی ۴۰۰% و Noise Type رو روی Monochromatic قرار میدیم. وقتی تمام شد، Ok می زنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجاه و چهارم

مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur رو دنبال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجاه و پنجم

توی صفحه Gaussian Blur، مقدار Blur Radius رو روی ۰٫۲ پیکسل میزاریم و Ok می زنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجاه و ششم

Blend Mode لایه Noise رو روی Overlay میزاریم و Opacity رو تا ۳% کاهش میدیم. بهتره کاری کنیم که به سختی بشه Noise رو دید. حالا با استفاده از اسلایدر Opacity میشه این مقدار رو کنترل کرد.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

گام پنجاه و هفتم

این هم از این. تبریک میگم. تصویر نهایی رو در زیر می بینید.

آموزش 3Ds Max : طراحی شره رنگ

امیدواریم ” آموزش ۳Ds Max : طراحی شره رنگ ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

0 دیدگاه
دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر ایران - تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول - کلیک کنید !