هنگام انتشار این محصول ، به من اطلاع رسانی شود به محظ انتشار محصول به شما اطلاع رسانی می گردد ، ایمیل صحیح خودتان را در فیلد زیر درج کنید.
Email نشانی ایمیل شما نزد آریاگستر محفوظ می ماند
آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX - آریاگستر - آریاگستر
آموزش ۳Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

آموزش ۳Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

آموزش ۳Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

توی این آموزش، متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass Fx رو توی ۳Ds Max با هم می بینیم و با روش تنظیم صحنه آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش ۳Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ۳Ds Max

پیش نمایش فیلم ساخته شده در این آموزش

  1. تنظیم ساده صحنه

گام اول

تری دی مکس رو باز می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام دوم

با استفاده از یک سری تنظیمات ساده، Dynamic بادسنج رو براتون شبیه سازی می کنم. موقعی که متوجه این ایده شدین، می تونین این تکنیک رو روی سازه های پیچیده هم به کار ببرین.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام سوم

وارد مسیر Standard Primitives > Cylinder میشیم و یک استوانه توی نمای پرسپکتیو رسم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام چهارم

یک استوانه دیگه توی این نما رسم می کنیم. اما این استوانه باید از استوانه قبلی کوچک تر باشه. بعد هم اون رو توی موقعیتی که توی تصویر زیر می بینین، قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام پنجم

بعد از انتخاب استوانه عمودی، میریم سراغ Compound Objects Mode.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام ششم

بعد از انتخاب استوانه عمودی، روی Boolean کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام هفتم

بعد از فعال کردن دکمه رادیویی Subtraction و انتخاب Pick operand B، روی استوانه کوچک تر کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام هشتم

به این ترتیب یک حفره روی استوانه ایجاد میشه.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام نهم

یک لوله رسم می کنیم و اون رو از داخل حفره، به شکلی که می بینین، رد می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام دهم

یک کره رسم می کنیم و اون رو در بالای لوله قرار میدیم. این کره به عنوان نگهدارنده عمل می کنه.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام یازدهم

تمام شکل های روی صحنه رو انتخاب می کنیم و بعد هم اون ها رو یک مقدار درگ می کنیم. تنظیمات صحنه انجام شده. حالا زمان اون رسیده که Dynamics رو روی اون اعمال کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

  1. اعمال Dynamics

گام اول

نوار ابزار Mass FX رو باز می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام دوم

بعد از انتخاب استوانه و لوله، روی امکان Set Selected as Dynamic Rigid Body کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام سوم

بعد از انتخاب کره، روی امکان Set Selection as Static Rigid Body کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام چهارم

بعد از انتخاب استوانه، روی Create Universal Constraint کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام پنجم

استوانه یا Cylinder رو به عنوان Parent و Tube یا لوله رو به عنوان Child انتخاب می کنیم. دکمه رادیویی Locked مربوط به Swing X, Swing Y, Swing Z رو فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام ششم

بعد از انتخاب لوله، روی Create Universal Constraint کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام هفتم

این بار Tube رو به parent و None رو به عنوان Child در نظر می گیریم. دکمه رادیویی Free مربوط به Swing X, Swing Y, Swing Z رو فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام هشتم

از سازه اصلی سه بار کپی می گیریم و اون ها رو کنار هم قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام نهم

وارد مسیر Space Warps > Wind میشیم و آیکن Wind رو رو به روی بادسنج رسم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام دهم

یک استوانه رسم می کنیم. وارد تب Forces میشیم و یک Wind Force اضافه می کنیم. همین کار رو برای بقیه استوانه ها هم تکرار می کنیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام یازدهم

مقدار Strength, Frequency, Turbulence, Scale مربوط به Wind رو افزایش میدیم.

آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX

گام دوازدهم

این شبیه سازی رو پخش می کنیم. همون طور که می بینین این کار به صورت تصادفی انجام میشه. همین تکنیک رو روی سازه های پیچیده هم میشه اعمال کرد.

نتیجه

Mass FX یک ابزار Dynamic فوق العاده توی تری دی مکس هست. با این ابزار میشه کنترل بیشتری روی شبیه سازی دینامیک داشت.

امیدواریم ” آموزش ۳Ds Max : متحرک سازی بادسنج با استفاده از Mass FX ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر ایران - تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول - کلیک کنید! رد کردن