آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

دسته بندی :برنامه نویسی 3548
آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

خوشبختانه گوگل، تعدادی نمونه اپلیکیشن اندرویدی Open Source تهیه کرده که میشه اون ها رو وارد Android Studio کرد. چرا که یکی از مهم ترین سوالاتی که هم برای مبتدی ها و هم برای حرفه ای ها موقع درست کردن یک اپلیکیشن اندرویدی پیش میاد، اینه که موقع استفاده از امکانات جدید، از کجا باید شروع کنن. توی این آموزش، نحوه استفاده از Sample Importer رو توی اندروید استودیو یاد می گیریم و با تعدادی از نمونه های تولید شده توسط گوگل آشنا میشیم.

با ” آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Android Studio
  1. Smaple Importer نرم افزار Android Studio

یکی از سریع ترین راه ها برای اجرای یک امکان جدید، استفاده از امکان Import an Android Code Sample در Android Studio هست. اگرچه نمونه های زیادی توی اندروید استودیو دیده میشه اما باید یادتون باشه که به تمام نمونه های تولید شده توسط گوگل نمیشه از طریق Start Menu دسترسی داشت. حالا IDE رو باز می کنیم. به این ترتیب با پیام خوشامد مواجه میشیم.

آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

زیر بخش Quick Start، گزینه ای به اسم Import an Android Code Sample وجود داره. با انتخاب این گزینه، وارد صفحه Browse Samples میشیم. همون طور که از اسمش معلوم هست، این صفحه بهمون اجازه میده بین نمونه هایی که میشه دانلود و باز کرد، جستجو کنیم.

آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

اگه دنبال یک موضوع خاص می گردید، می تونین از نوار جستجویی که سمت چپ قرار داره، استفاده کنین یا با استفاده از نوار اسکرول، لیست موضوعات مختلف رو ببینین. همون طور که می بینین، دو تا تب Description و Preview، سمت راست قرار دارن.

توی تب Description، توضیحات ساده ای در مورد نمونه و توضیحات مفصلی در مورد پروژه نوشته شده. به علاوه، لینک کد منبع GitHub هم توی همین تب قرار داره.

آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

توی تب Preview، عکس هایی از پروژه وجود داره که با استفاده از اون ها میشه اطلاعات مهمی رو به دست آورد.

آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

بعد از اینکه نمونه مورد نظر رو انتخاب کردیم، Next رو می زنیم و وارد پنجره Sample Setup میشیم. از اینجا می تونیم اسم پروژه و مسیر دلخواه رو مشخص کنیم. بعد هم روی Finish کلیک می کنیم.

آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

بعد از اینکه کار Import کردن پروژه به پایان رسید، می تونیم فایل های منبع رو در اندروید استودیو مشاهده کنیم. از اونجایی که از این طریق می تونیم بخش هایی از کد رو حذف کنیم یا تغییر بدیم و نتیجه اون رو توی اپلیکیشن ببینیم، این کار یکی از ویژگی های مهم به خصوص  برای مبتدی ها محسوب میشه.

به علاوه می تونیم این نمونه رو روی یک دستگاه هم نصب کنیم تا نحوه ارتباط اپلیکیشن رو با موبایل یا تبلت مشاهده کنیم.

آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی

  1. سایر نمونه های اندرویدی

اگرچه نمونه هایی که داخل اندروید استودیو وجود دارد، کاربردی اند اما گوگل نمونه های بیشتری هم برای تولیدکننده های اپلیکیشن های اندرویدی در نظر گرفته. برای دسترسی به نمونه های بیشتر، می تونیم به صفحه Google Samples GitHub مراجعه کنیم. علاوه بر نمونه های اندرویدی، پروژه های وب و iOS هم توی این صفحه دیده میشه.

علاوه بر صفحه رسمی Google Samples GitHub که تعداد زیادی پروژه داخلش وجود داره، پروژه های بسیار زیادی رو هم میشه از طریق اینترنت پیدا کرد. اگه به موضوع خاصی علاقمندید، می تونین به Official Android Documentation یا Google Maps Utils Library مراجعه کنید.

نتیجه

توی این آموزش، با نحوه وارد کردن کد نمونه اندرویدی به یک پروژه آزمایشی آشنا شدیم. به این ترتیب می تونیم امکانات جدید اپلیکیشن خودمون رو مشاهده کنیم. به علاوه، در مورد پروژه های بیشتری که می تونیم برای بررسی و بهبود اپلیکیشن استفاده کنیم هم یاد گرفتیم.

امیدواریم ” آموزش Android : جستجوی نمونه اپلیکیشن اندرویدی ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش جاوا

صفر تا صد آموزش برنامه نویسی اندروید با اندروید استودیو

صفر تا صد آموزش برنامه نویسی اندروید با اکلیپس

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: