آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی قسمت اول

توی این آموزش، تصویرسازی ورزشی رو با هم می بینیم. برای سه بعدی کردن تصویر از Cinema4D استفاده می کنیم و برای انجام بقیه کارها هم از Illustrator  و Photoshop کمک می گیریم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: پیشرفته
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Cinema4D, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop
  1. آماده سازی فایل برای سینمافوردی

گام اول

اولین مرحله پروژه، ایجاد شکل اصلی هست که بعدا با سینما فوردی درست می کنیم. یک سند اصلی توی ایلاستریتور درست می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام دوم

ابزار Type رو بر می داریم. فونت مورد نظر رو مشخص می کنیم و کلمه Baseball رو تایپ می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام سوم

وارد مسیر Object > Expand میشیم و Ok می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام چهارم

حالا یک عبارت دیگه مثل 2013 اضافه می کنیم. برای این کار، گام های 2 و 3 رو تکرار می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام پنجم

کلمه جدید رو انتخاب می کنیم و وارد مسیر Object > Ungroup میشیم. به این ترتیب، Ungroup میشه یا از حالت گروه در میاد.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام ششم

اون ها رو به شکلی که می بینین قرار میدیم. هر چیزی که تایپ کردیم رو انتخاب می کنیم و با کلیک روی Align Horizontal Centers، وسط چین می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام هفتم

دکمه L روی کیبورد رو فشار میدیم. دور حرف B، یک دایره می کشیم. بعد هم کپی، و روی حرف L، اون رو Paste می کنیم. این بار دکمه M روی کیبورد رو فشار میدیم و یک مستطیل بین دو تا دایره رسم می کنیم. وارد پنل Pathfinder میشیم و روی Unite کلیک می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام هشتم

با زدن دکمه M، یک مربع دیگه رسم می کنیم و اون رو 45 درجه می چرخونیم و در وسط قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام نهم

بعد از انجام این کار، باید فایل رو برای وارد کردن به سینمافوردی، خروجی بگیریم. وارد مسیر File > Save as میشیم و فرمت .ai رو انتخاب می کنیم. Illustrator3 رو به عنوان Version در نظر می گیریم و در نهایت هم ذخیره می کنیم. این مرحله خیلی اهمیت داره. چون که ورژن های جدیدتر ایلاستریتور توی سینمافوردی باز نمیشن.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

  1. وارد کردن فایل به سینمافوردی و درست کردن Extrude NURBS

گام اول

حالا کار با سینما فوردی رو شروع می کنیم. وارد مسیر Select File > Open میشیم و فایل .ai رو باز می کنیم. به این ترتیب، یک پیام ظاهر میشه. کاری بهش نداریم. فقط Ok رو می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام دوم

اول از همه Path ها رو مرتب کنیم. با دنبال کردن مسیر Paths > Right Click > Group Objects، یک گروه برای کلمه های 20, Baseball, 13 و همچنین مستطیل و خطوط دورش درست می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام سوم

یک Extrude NURBS درست می کنیم و Outline رو توی اون درگ می کنیم. Movement رو هم روی 1.5 سانتی متر  قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام چهارم

Extrude NURBS رو انتخاب می کنیم. میریم سراغ تب Caps و Fillet Caps رو انتخاب می کنیم. Steps رو روی 4 و Radius رو روی 0.3 سانتی متر قرار میدیم.

 آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام پنجم

دکمه C رو فشار میدیم. Extrude NURBS رو انتخاب می کنیم و پوشه رو باز می کنیم. تمام اجزا رو انتخاب می کنیم. کلیک راست می زنیم و Connect Objects + Delete رو انتخاب می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام ششم

تمام Path ها رو از Baseball انتخاب می کنیم. کلیک راست می کنیم و Connect Objects + Delete رو می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام هفتم

گام سوم رو با مسیر Baseball هم تکرار می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام هشتم

Extrude NURBS رو انتخاب می کنیم. میریم سراغ تب Caps و Fillet Caps رو انتخاب می کنیم. Steps رو روی 2 و Radius رو روی 1.5 سانتی متر قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام نهم

Outline یا خط دور متن رو انتخاب می کنیم. وارد Polygon Mode میشیم و سطح رو انتخاب می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام دهم

کلیک راست می کنیم و Extrude Inner رو می زنیم. Offset رو روی 0.172cm قرار میدیم و Apply می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام یازدهم

کلیک راست می کنیم و Extrude  رو می زنیم. Offset رو روی -1.224cm قرار میدیم و Apply می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام دوازدهم

کلمه Baseball رو انتخاب می کنیم و با زدن دکمه T، اندازه اون رو یک مقدار کاهش میدیم. بعد هم اون رو به سمت سطح Outline می کشیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام سیزدهم

گام سوم و هشتم رو برای عدد 20 و 13 هم تکرار می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام چهاردهم

حالا یک Extrude NURBS دیگه درست می کنیم. مستطیل رو انتخاب می کنیم و داخل اون درگ می کنیم. همین کار رو برای شکل بعدی هم تکرار می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام پانزدهم

گام هشتم رو برای هر دو Extrude NURBS تکرار می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام شانزدهم

مستطیل بزرگتر رو انتخاب می کنیم و اون رو یک مقدار به عقب می کشیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام هفدهم

گام پنجم رو برای هر دو Extrude NURBS تکرار می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام هجدهم

شکل کوچک تر رو انتخبا می کنیم. وارد Polygon Mode میشیم و سطح اون رو انتخاب می کنیم. بعد هم کلیک راست می کنیم. Extrude Inner رو می زنیم. Offset رو روی 0.172cm قرار میدیم و Apply می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام نوزدهم

کلیک راست می کنیم. Extrude Inner رو می زنیم. Offset رو روی -0.373cm قرار میدیم و Apply می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام بیستم

چهار تا سطح دور مستطیل رو انتخاب می کنیم. کلیک راست می کنیم. Extrude Inner رو می زنیم. Offset رو روی 1.461cm قرار میدیم و Apply می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام بیست و یکم

کلیک راست می کنیم. Extrude Inner رو می زنیم. Offset رو روی 0.26cm قرار میدیم و Apply می زنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

  1. مدل سازی چوپ بیس بال

گام اول

حالا باید چوب بیس بال رو مدل سازی کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام دوم

یک دایره درست می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام سوم

دایره رو 9 بار کپی می کنیم و به ترتیب که می بینین، قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام چهارم

یک Loft NURBS درست می کنیم و تمام دایره ها رو داخل اون درگ می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام پنجم

با تنظیم و جا به جا کردن دایره ها، شکل چوب بیس بال درست میشه.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام ششم

حالا باید روی جزئیات کار کنیم. یک Sweep NURBS درست می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام هفتم

یک Helix Object درست می کنیم. من از تنظیمات زیر استفاده کردم. شما می تونیم تنظیمات دلخواه تون رو پیاده کنین.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام هشتم

شکل دایره و فنر رو توی Sweep NURBS درگ می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام نهم

حالا وارد Freehand Mode میشیم و یک خط می کشیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام دهم

یک Extrude NURBS درست می کنیم و Path یا مسیر رو داخلش قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام یازدهم

حالا که تمام شکل های مورد نظر رو داریم، اون ها رو وارد صحنه اصلی می کنیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

  1. ایجاد متریال ها

گام اول

از Material Browser، وارد مسیر Create > Shaders > VrayBridge > VrayAdvancedMaterial میشیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام دوم

روی متریال دابل کلیک می کنیم و تنظیمات رو به شکل زیر انجام میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام سوم

گام اول رو تکرار می کنیم و تنظیمات رو به شکل زیر انجام میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام چهارم

گام اول رو تکرار می کنیم و تنظیمات رو به شکل زیر انجام میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام پنجم

گام اول رو تکرار می کنیم و تنظیمات رو به شکل زیر انجام میدیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

گام ششم

به این ترتیب، تمام متریال های مورد نظر رو داریم. این متریال ها رو روی شکل ها اعمال می کنیم. در نهایت باید چیزی مشابه تصویر زیر داشته باشیم.

آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت اول

” آموزش Cinema4D : تصویرسازی ورزشی به صورت سه بعدی – قسمت دوم “

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: