11 سوال رایج در خصوص After Effects

دسته بندی :تدوین و جلوه های ویژه 10833
11 سوال رایج در خصوص After Effects

11 سوال رایج در خصوص After Effects

توی این مقاله سعی دارین به 11 سوال رایج در خصوص After Effects پاسخ بدیم. مردم عاشق After Effects هستن و بیشتر اوقات After Effects هم این عشق رو جبران می کنه. اما بعضی اوقات هم هست که دوست دارید اون رو از پنجره بندازید بیرون. چون نمی دونید چرا بعضی چیزا اون طوری که شما انتظار دارید، کار نمی کنه. ما توی این مقاله قصد داریم رایج ترین سوالاتی که توی قالب کامنت ها و انجمن ها باهاش رو به رو شدیم رو پاسخ بدیم.
بعضی از این سوال ها رو بارها و بارها جواب دادم. با اینکه بعضی چیزها خیلی مقدماتی هستن، اما خیلی از مردم هنوز ازش سر در نیاوردن. چون یا جوابش واضح نیست یا مشکل دیگه ای وجود داره. من تصمیم گرفتم پاسخ این سوال ها رو بدم. مطمئنم که پاسخ شما هم بین شون وجود داره.

با ” 11 سوال رایج در خصوص After Effects ” با ما همراه باشید…

11 تا از رایج ترین سوالات در مورد After Effects

 11 سوال رایج در خصوص After Effects

پیش نمایش صدا در After Effects

برای RAM Preview، سه راه در After Effects وجود داره. با فشار دادن دکمه Enter یا Return می تونید فقط پیش نمایش ویدئو رو مشاهده کنید. برای پخش پیش نمایش صدا، دکمه Period روی بخش اعداد رو فشار بدید. و با فشار دادن دکمه صفر، می تونید به پیش نمایش ویدئو و صدا دسترسی داشته باشید. یک تکنیک کوچک هم وجود داره. اگه موقع جا به جایی روی تایم لاین، Ctrl رو هم نگه دارید، صدا هم پخش میشه. چه جلو برید چه عقب، با هر سرعتی هم که این کار رو انجام بدید، فرق نمی کنه. میانبرهای کاربردی برای صدا: فشار دادن L برای کی فریم گذاشتن روی سطوح مختلف صدا. فشار دادن LL هم شکل موج صدا رو نمایش میده.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

چرا روی پنجره رندر یا کامپوزیشن، X قرمز، سبز یا واترمارک دارم؟

چون نمی خواید هزینه کنید، نسخه های آزمایشی پلاگین ها رو دانلود کردید و دارید ازشون استفاده می کند. خیلی اوقات در مورد پلاگین های Trapcode هم همین اتفاق میفته. خیلی از کاربرهای جدید افتر افکت هنوز نمی دونن که پلاگین ها رو نمیشه رایگان دانلود کرد. بلکه باید براشون پول داد. سوال بعدی هم در همین مورد هست.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

چرا افکت Cycore CC ندارم؟

افکت Cycore یا افکت های CC، با افتر افکت 7.0 یا بالاتر ارائه میشه. اگه این افکت ها رو روی نسخه نصب شده ندارید، افتر افکت رو مجددا از CD نرم افزار نصب کنید. به سایت cycoreeffects.com هم می تونید مراجعه کنید. در هر صورت باید این افکت ها رو روی CD نرم افزار AE7 یا بالاتر داشته باشید. اگه هیچ کدوم از این راه ها جواب نداد، با مرکز پشتیبانی مشتری Adobe تماس بگیرید.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

چرا Motion Blur کار نمی کنه؟

این سوال رو زیاد شنیدم. اول از همه مطمئن بشید که Motion Blur لایه ای که انتخاب کردید، فعال باشه. دوم مطمئن بشید که Motion Blur کامپوزیشن فعال باشه. اگه هیچ کدوم از این راه ها جواب نداد، فکر می می کنم از افتکی مثل CC Particle World استفاده می کنید برای همین هست که Motion Blur کار نمی کنه. در این صورت، می تونید روی لایه بالای لایه های کامپوزیشن، افکت CC Force Motion Blur رو اعمال کنید یا اینکه اول لایه رو Pre-Compose کنید و بعد CC Force Motion Blur رو مستقیما روی لایه ای که Pre-compose شده، اعمال کنید.  دلیلش اینه که اگه CC Force Motion Blur رو روی لایه ای که افکت های دیگه هم داره اعمال کنید، سایر افکت ها غیر فعال میشن. اگه دنبال این هستید که Motion Blur رو روی یک لایه خاص اعمال کنید یا همزمان با Motion Blur، از کی فریم هم استفاده کنید، این تکنیک به دردتون می خوره.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

تفاوت Rendering و Exporting

یک نکته مهم: هیچ وقت از دستور File > Export استفاده نکنید. من به شخصه فکر می کنم باید این دستور رو حذف کنن. اما تا زمانی که دیدگاهم به گوش Adobe  نرسیده، این روش ها رو دنبال می کنم. اول اینکه هیچ وقت از دستور Export استفاده نمی کنم بلکه  از Render Quene استفاده می کنم. با فشار دادن Ctrl+M یا دنبال کردن مسیر Composition > Make Movie، می تونید کامپوزیشن تون رو برای Render Quene بفرستید. از اونجا Lossless و بعد هم Output Module رو انتخاب کنید. یادتون باشه که اگه کامپوزیشن صدا هم داره، Audio Ottput رو هم تیک بزنید. در آخر، مسیر فایل خروجی و اسم فایل رو مشخص کنید و روی دکمه Render کلیک کنید.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

چطوری ویدئو رو با کانال آلفا و Black Matte خروجی بگیرم؟

اولین بخش سوال خیلی ساده ست. با هر Output Module که تصمیم گرفتید خروجی بگیرید، به جای تنظیمات RGB که کنار Channels در Video Output قرار داره، RGB+Alpha رو از منو انتخاب کنید. به این ترتیب، Transparency یا شفافیت ویدئو حفظ میشه و به همین شکل هم خروجی گرفته میشه. برای برداشتن پرده سیاه توی ویدئوهایی مثل صحنه انفجار یا مازل فلش  یا MuzzleFlash. هم می تونید Blend Mode رو روی Screen قرار بدید، هم پلاگین رایگان Knoll Unmult رو نصب کنید.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

دلیل کوتاه بودنPreview  RAM؟

RAM Preview تحت تاثیر چند چیز قرار داره. اول، طول تایم لاین فضای کاری، دوم مقدار RAM در دسترس برای RAM Preview هست. توی سیستم عامل های 32 بیتی، هم کامپیوتر و هم After Effects می تونن از 3.5 تا 4 گیگابایت RAM استفاده کنن (بعضی وقت ها چیزهای دیگه ای هم از این RAM بهره میبرند. برای همین هست که گاهی چیزی که توی GUI نشون داده نمیشه رو میشه رندر کرد ). بنابراین بسته به حجم منبع، طول RAM Preview هم می تونه متغیر باشه. از نسخه CS3، افتر افکت یک امکان Multi Processoing اضافه کرده که پردازش شدن همزمان چند چیز رو محدود می کنه و هر پردازش می تونه از 4 GB RAM استفاده کنه. به این معنا که اگه سیستم تون RAM 32 GB داشته باشه، بهتره امکان Multi Processing رو فعال کنید (برای استفاده درست از این امکان، بهتره در هر بار پردازش از 2 گیگابایت RAM استفاده کنید). متاسفانه با این امکان در هر بار فقط یک فریم پردازش میشه بنابراین اگه هر فریم به بیشتر از 3.5 تا 4 گیگیابایت RAM برای خروجی نیاز داشته باشه، با خطای Frame Buffer مواجه میشید.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

مشکل OpenGL و Fast Preview

خیلی از افراد در مورد اینکه OpenGL چی هست و چرا با این ارور مواجه میشن، سوال می کنن. من به شخصه OpenGL رو از مسیر Edit > Preferences، تب Preview، غیر فعال کردم. چون که برای من هم پیغام ارور میداد. از طریق دکمه Fast Preview زیر پنجره کامپوزیشن هم می تونید این مشکل رو کنترل کنید. Fast Preview، امکاناتی مثل Wireframe، Adaptive Resolution- OpenGL OFF، OpenGL-Interactive یا OpenGl-Always On رو در خودش داره. OpenGL برای این در نظر گرفته شد که سرعت خروجی و RAM Preview رو افزایش بده اما اگه توی کارتون نسبت پیکسل ها تفاوت داشته باشه یا سایه، کامپوزیشنی با ابعاد غیر متعارف یاچیزهای دیگه وجود داشته باشه، با اشکال مواجه میشه. Adaptive Resolution کارایی بهتری داره و موقع خروجی گرفتن هم پیغام ارور کمتری می فرسته.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

Draft3D و Live Update

افکت هاتون به درستی دیده نمیشن؟ سایه ها مشخص نیستن؟ از Draft3D استفاده کنید. Draft3D برای غیر فعال کردن نور، سایه و محو شدگی ساخته شد. اونم بدون اینکه مجبور باشه لایه یا افکتی رو پیدا کنه و بعد هم بخواد اون رو غیر فعال کنه. از اونجایی که این کار برای Ram Preview زمان زیادی می بره، می تونید از Draft3D برای Preview استفاده کنید. Live Update به صورت پیش فرض انتخاب شده. اما بعضی اوقات کاربرها اون رو به صورت تصادفی غیر فعال می کنن و بعد هم موقعی که نمی تونن لایه ها رو بعد از جا به جایی ببینن، وحشت می کنن. جایی برای ترس وجود نداره. فقط کافیه Live Update رو مجددا انتخاب کنید. به این ترتیب، همه چیز سر جای خودش قرار می گیره. نکته: توی تصویر ، آیکن Draft3D سمت راست Live Update قرار داره.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

Spatial Interpolation کی فریم ها یا افکت Boomerang

احتمالا قبلا با این مشکل مواجه شدید. زمانی که می خواستید لایه تون رو توی یه مسیر مشخص حرکت بدید اما به دلایلی، به شکل غیر قابل توجیهی حرکت می کنه. دوست عزیز شما قربانی Spatial Interpolation اشتباه شدید. به صورت پیش فرض، افتر افکت سعی می کنه جا به جایی رو از طریق کی فریم ها روان تر کنه تا به این ترتیب توی مسیر حرکت، Bend ایجاد کنه. جایی که نقطه قبل منحنی باشه، اگه از ماسک استفاده کنید، نقطه بعدی هم منحنی میشه که توی همچین شرایطی می تونید Bend رو ببینید. برای رفع این مشکل، هم می تونید روی صفحه زوم کنید و مشکل رو به صورت دستی رفع کنید. هم روی کی فریم کلیک راست کنید، Keyframe Interpolation رو انتخاب کنید و Spatial Interpolation رو روی Linear قرار بدید. این هم از این. دیگه اثری از افکت Boomerang نیست.

11 سوال رایج در خصوص After Effects

Live Photoshop 3D چطور کار می کنه؟

به تازگی توی After Effects CS4 می تونید اشکال سه بعدی رو به صورت فایل .psd وارد کنید. چطور کار می کنه؟ خب. اول از همه اینکه به فتوشاپ CS3 یا CS4 نیاز دارید. بعد باید پروژه تون رو با فرمت های .u3d, 3ds, .obj, .kmz یا Collada خروجی بگیرید و وارد فتوشاپ کنید. موقعی که فایل .psd رو ذخیره می کنید، یادتون باشه تیک Live Photoshop 3D رو بزنید. حالا می تونید فایل .psd رو وارد افتر افکت کنید. اگه کامپوزیشن رو باز کنید، یک Camera، لایه تصویر و لایه Null Controllerداخلش هست. هیچ کدوم رو پاک نکنید. از لایه Null Controler برای حرکت دادن اشکال سه بعدی استفاده میشه. حالا این اشکال سه بعدی رو داخل After Effects دارید. اکه می خواید روی این شکل ها نقاشی کنید، بهشون سایه اضافه کنید یا هر چیز دیگه، باید این کار رو از طریق نرم افزار 3D یا ابزارهای محدود فتوشاپ انجام بدید.

امیدواریم  ” 11 سوال رایج در خصوص After Effects ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره جامع فارسی ” صفر تا صد فتوشاپ “، ” صفر تا صد افتر افکت سی سی “، ” تکنیک های جلوه های ویژه افتر افکت VideoCopilot “ و آموزش ” موشن گرافیک با افتر افکت “ رو مشاهده کنید.

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

  1. mohammadreza گفته؛

    سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    من میخوام رندر بگیرم دکمه رندر disable چیکار کنم فعال بشه؟؟؟
    ممنونم

  2. محسن گفته؛

    سلام من یه سوالی داشتم من مثلا رو یه متنی یه افکت درست کردم حالا میخوام همون افکتو واسه یه متن دیگه بندازم راهی نیست که بشه سریع اینکارو انجام داد؟

  3. هادی گفته؛

    زمانی که در کامپوزیشن shape رو حرکت می دهم ویا هر عمل موشن دیگه ایT وقتی میخام در تایم لاین یکبار کارم رو مرور کرده و باصلاح عمل loadingرو انجام بدهم،نوار سبز تایم لاین بصورت نقطه نقطه شده و حرکت shapeتیکه شده انجام می گیرد !مشکل از کجاست؟

  4. سپیده گفته؛

    سلام خسته نباشید
    و قتی منوی Effect را باز می کنم خیلی از گزینه هایش نیستند
    باید چیکار کنم ؟؟؟؟؟

  5. امیر گفته؛

    سلام
    هنگام اجرا برای من همیشه fps قرمز رنگه و به کندی اجرا میشه و همینطور گزینه Live Update برای من در اون قسمت وجود نداره

  6. JAVAD گفته؛

    سلام وقت شماهم بخیر اقا وقتی رندر میگیرم رندر میره از اول پروژه رندر میگیره.میخوام رندرم از اول سی تی آی بشه چی کار باید بکنم؟

  7. امیر محمد گفته؛

    سلام خسته نباشید من وقتی یه عکسی رو داخل کامپوریشنم میندازم صفحه کامل سیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: