5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 3173
5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

بیشتر هنرمندها معتقد اند چیزی به اسم نقاشی بی نقص وجود نداره و همیشه یک نقطه ضعف توی نقاشی دیده میشه. اما باید تا حد امکان سعی کنیم کاری بی نقص ارائه بدیم. چرا که توی هنر، درست و غلط معنا نداره و همه چیز، موضوعی هست. هر هنرمندی، یک دیدگاهی در مورد  نقاشی داره و یک چیزی رو زیبا می بینه. اما نکاتی وجود داره که بهمون توی این راه کمک می کنه. توی این آموزش، 5 راه رو برای نقاشی دیجیتال بی نقص با هم می بینیم. بیاین شروع کنیم.

با ” 5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص ” با ما همراه باشید…

  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه

مشخص کردن نقطه فوکوس

بهترین روش برای نقاشی دیجیتال بی نقص اینه که مطمئن بشیم چیزی که دوست داریم مخاطبین ببینن رو به خوبی در معرض دیدشون قرار بدیم. یکی از مهم ترین چزهایی که اهمیت داره، مشخص کردن نقطه فوکوس هست.  توی یک نقاشی ممکنه نقطه فوکوس زیادی وجود داشته باشه بنابراین ارائه این نقاط به مخاطبین خیلی اهمیت داره. ایجاد جریانی روان بین نقاط فوکوس باعث میشه مخاطب ها زمان بیشتری رو به تماشای نقاشی بپردازن. عناصری که توی نقاشی استفاده میشه هم توی این مسیر اهمیت داره. بیاین عمیق تر بررسی کنیم. توی تصویر اول همون طور که می بینین نور از بالا به پایین روی موضوع می تابه و فقط از یک منبع نوری استفاده شده. انعکاس خفیف روی کلاه باعث میشه نقطه فوکوس بیشتر به چشم بیاد. دومین نقطه فوکوس این تصویر، سیگار هست. می بینین چطوری با تفنگ کاری کردیم که سیگار بیشتر به چشم بیاد؟ همه اینها باعث میشه از بالا تا پایین نقاشی رو ببینیم.

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

توی مثال بعدی، از کشتی به عنوان مسیری که به موضوع اصلی ختم میشه استفاده کردم. به علاوه، سینه کاراکتر رو هم کاملا روشن کردم تا به طور طبیعی به نقطه فوکوس اصلی تبدیل بشه.

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

موضوعات و داستان های جالب

علاوه بر نقطه فوکوس، نقاشی که از موضوع و داستان جالبی برخوردار باشه هم می تونه نظر دیگران رو به مدت بیشتری جلب کنه. علاوه بر اینکه یک نقاشی باید از یک داستان پس زمینه قوی برخودار باشه، باید فضایی رو هم برای تخیل و تجسم مخاطب در نظر بگیره. هر کس داستان متفاوتی رو برای خودش خلق می کنه. مغز ما هم درست مثل فیلم ها، داستان پردازی می کنه. تخیل یک ابزار ارزشمند برای تحلیل نقاشی هست. در زیر می تونین چند تا از این مثال ها رو ببینین. همون طور که می بینین، هر نقاشی بهمون اجازه میده که از قدرت تخیل مون هم استفاده کنیم.

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

بالانس کردن نقاشی

یک نقاشی دیجیتال خوب، بالانس شده ست. هم افقی و هم عمودی. یکی از مزیت های نقاشی دیجیتال اینه که ابزارهای زیادی برای کنترل کردنش وجود داره. سعی کنین موقع نقاشی حتما مسیر Image > Image Rotation > Flip Canvas Horizontal رو دنبال کنین و مطمئن بشید که نقاشی تون بالانس باشه. چون اگه نباشه، نقطه فوکوس هم مفهومی نداره. علاوه بر این، سعی کنین یک فیلتر مشکی و سفید هم روی نقاشی تون اعمال کنیند. این طوری حواس مختلف پرت رنگ ها نمیشه و فقط خود نقاشی مورد قضاوت قرار می گیره.

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

عمق میدانی

همون طور که در بالا بهش اشاره شد، نقاشی دیجیتال مزیت های زیادی رو به همراه داره. اگه می خواین نقاشی تون ظاهری اقعی تر داشته باشه، می تونین از فیلترها استفاده کنین. حتما حواس تون باشه که نقاشی تون عمق میدانی داشته باشه. این طوری بهتر می تونین نظر مخاطب ها رو جلب کنین. نیازی نیست تمام جزئیات رو رعایت کنین. بعضی وقت ها خلاف مسیر آب شنا کنین.

یک عکس رو درنظر بگیرید. بعضی عکاس ها روی عناصر پیش زمینه فوکوس می کنن و با تیره کردن عناصر پس زمینه، اون ها رو محو می کنن. این یک روش عالی برای ایجاد عمق میدانی هست. مشابه همین کار رو ما توی نقاشی دیجیتال هم داریم.

همون طور که عناصر پیش زمینه عمق رو بیشتر می کنن، همین کار رو میشه برای پس زمینه هم انجام داد. مثل کشیدن یک چیز ساده، تنظیم نور، استفاده از فیلتر Lens Blur یا Gaussian Blur. پس زمینه ای که محو باشه، کمتر حواس مخاطب رو پرت می کنه و باعث میشه که نقطه فوکوس بیشتر به چشم بیاد.

مثال زیر رو ببینین. پیش زمینه و پس زمینه ای که هر دو محو باشن، حواس مخاطب رو به پرت نمی کنه.

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

توی تصویر زیر، هیچ کدوم  از پیش زمینه و پس زمینه محو نشدن اما منبع نور درخشان پس زمینه بهمون توی شناسایی نقطه فوکوس کمک می کنه.

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

استفاده از فیلترها

آخرین نکته اینکه هر هنرمندی، برای انجام آخرین اصلاحات روی نقاشی یک روش منحصر به فرد داره. من چند تا از نکات مورد علاقه خودم رو با شما به اشتراک میزارم. وقتی کار نقاشی تمام شد، Sharpening می تونه جزئیات بیشتری رو چشم بیاره. Sharpening انواع مختلفی هم داره که من بیشتر از همه Unsharp Mask رو ترجیح میدم. Lens Correction هم یکی دیگه از فیلترهای فوق العاده ست و ظاهری باورپذیری و عالی به نقاشی میده. افکت Ren and Green Offset، نتیجه استفاده از فیلتر Lens Correction هست. هیچ عدد کاملا مناسبی برای اسلایدر RGB وجود نداره. بلکه باید دست به آزمون و خطا بزنیم.

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص

نتیجه

آشنایی با ابزارها، برای ارائه کار بهتر، اهمیت زیادی داره. اما قبل از اینکه با تمام این ابزارها، امکانات و تنظیمات آشنا بشیم، باید دست به آزمون و خطا بزنیم. سعی کنین از این ابزارها نهایت استفاده رو ببرید.

امیدواریم ” 5 راه برای نقاشی دیجیتال بی نقص ”  برای شما مفید بوده باشد…

 

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: