معرفی نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator

نرم افزار ایلاستریتور

معرفی نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator

نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator یک ویرایشگر گرافیکی وکتور است که توسط شرکت Adobe Systems تولید و عرضه شده است. آخرین ورژن آن که Illustrator CC 2017 نام دارد، بیست و یکمین نسل از خط تولید آن است.

نرم افزار ilustrator cc در حال اجرا روی os x mavericks

تاریخچه نرم افزار ایلوستریتور

ورژن های 1 تا 1.6 ( Illustrator 88 )

نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator اولین بار برای Apple Macintosh در دسامبر سال 1986 برای تجاری کردن نرم افزار توسعه فونت داخلی شرکت ادوبی و فرمت فایل PostScript تولید شد. Adobe Illustrator، محصولی مشابه Adobe Photoshop است. فتوشاپ اساسا به سمت دستکاری تصاویر دیجیتال و سبک های واقع گرایانه از تصویرسازی کامپیوتری سوق دارد، درحالیکه Illustrator در حوزه های طراحی گرافیک حروفچینی و لوگو فعالیت دارد. در تبلیغات مجلات قدیمی (مجلات تجاری طراحی گرافیک مانند Communication Arts) این محصول به عنوان “the Adobe Illustrator” معرفی شد. Illustrator 88 که نام ورژن 1.7 بود، در سال 1988 عرضه شد و ابزارها و ویژگی های جدید بسیاری را معرفی کرد.

ورژن های 2 تا 6

گرچه در طی اولین دهه، شرکت Adobe نرم افزار ایلوستریتور را غالبا برای مکینتاش تولید کرد، اما گهگاهی از دیگر پلتفرم ها هم پشتیبانی می کرد. در اوایل دهه 1990، شرکت ادوبی ورژن هایی از ایلوستریتور را برای پلتفرم های NeXT، Silicon Graphics و Sun Solaris عرضه کرد، اما به خاطر مقبولیت پایین بازار، متوقف شدند. اولین ورژن Illustrator برای ویندوز که ورژن 2.0 بود، در اوایل سال 1989 به بازار عرضه شد و با شکست مواجه شد. نسخه بعدی ویندوز که ورژن 4 بود به خاطر شبیه بودن زیاد به Illustrator 1.1 به جای ورژن Macintosh 3.0 مورد انتقاد قرار گرفت و قطعا نمی توانست با محبوب ترین بسته تصویرسازی ویندوز یعنی CorelDraw برابری کند (توجه داشته باشید که ورژن های 2 و 4 برای مکینتاش عرضه نشدند – دومین نسخه برای مکینتاش، Illustrator 88 نام داشت که سال عرضه شدنش بود. برای ویندوز هم ورژن 6 وجود نداشت). البته ورژن 4 اولین ورژن از ایلوستریتور بود که از ویرایش در حالت پیش نمایش پشتیبانی می کرد که تا زمان عرضه نسخه 5 در سال 1993، برای مکینتاش ارائه نشد. ورژن 6، آخرین نسخه حقیقی Illustrator برای مکینتاش بود. در نسخه های بعدی، محیط کاربری آن به شدت تغییر کرد تا بیشتر با ویندوز همخوانی داشته باشد و بین دو پلتفرم هماهنگ باشد. این تغییرات تا ورژن CS6 باقی ماندند، زمانی که گام های کوچکی برای بازگرداندن ظاهر محیط کاربری برنامه به سمت Mac برداشته شد.

ایلاستریتور 3 4.1

ورژن های 7 تا 10

با معرفی Illustrator 7  در سال 1997، شرکت ادوبی تغییراتی اساسی در محیط کاربری از نظر ویرایش Path داد (و همچنین همگرا کردن محیط کاربری با Adobe Photoshop) و بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند از همان نسخه قبلی استفاده کنند. Illustrator همچنین شروع به پشتیبانی از TrueType کرد و توانست بطور موثر، جنگ بین PostScript Type 1 و TrueType را خاتمه دهد. ایلوستریتور هم مانند فتوشاپ شروع به پشتیبانی از پلاگین ها کرد و به سرعت قابلیت های آن را گسترش داد.

با برابری حقیقی محیط کاربری بین نسخه های مکینتاش و ویندوز از ورژن 7 به بعد، طراحان بلاخره توانستند کارهایشان را در ایلوستریتور استانداردسازی کنند. شرکت Corel هم CorelDraw 6.0 را در اواخر سال 1996 برای مکینتاش عرضه کرد، اما دیگر دیر شده بود. طراحان معمولا Illustrator، DrawCord یا Free Hand را ترجیح می دادند که بستگی داشت کدام را زودتر یاد گرفته بودند. به عنوان مثال، در Free Hand قابلیت هایی هست که هنوز در Illustrator وجود ندارد (درصد بالاتر مقیاس دهی، ویژگی Find and Replace پیشرفته، ویرایش گوشه های گرد بطور گزینشی، استخراج یا پرینت کردن موضوعات انتخاب شده و غیره). شرکت Aldus یک مقایسه معروف بین نرم افزار Freehand خودش، Illustrator و CorelDraw انجام داد و تنها نکته مثبت Draw این بود که سه نمای Clip Art مختلف از لوالمعده انسان داشت.

adobe illustrator 10، آخرین ورژن قبل از creative suite

شرکت Adobe در سال 1994 شرکت Aldus را به خاطر PageMaker وارد کرد. به عنوان بخشی از این معامله، کمیسیون تجاری فدرال یک شکواییه برای شرکت Adobe Systems در 18 اکتبر 1994 صادر کرد و دستور واگذاری نرم افزار Freehand را داد تا کاهش رقابت به دلیل انجام این معامله به خاطر نرم افزار Illustrator شرکت ادوبی را جبران کند. در نتیجه، شرکت Macromedia در سال 1995 نرم فزار Freehand را از توسعه دهنده اصلی آن یعنی شرکت Altsys خریداری کرد و توسعه آن را تا سال 2004 ادامه داد.

با ظهور اینترنت، تفاوت بین نقاط قوت Photoshop و Illustrator مشخص شد. نرم افزار ایلوستریتور بهبود پیدا کرد تا از انتشار برای وب، پیش نمایش پیکسل سازی، PDF و SVG (Scalable Vector Graphics) پشتیبانی کند. شرکت Adobe یکی از اولین توسعه دهندگان SVG برای وب بود و نرم افزار Illustrator فرمت SVG را از طریق پلاگین SVG File Format ذخیره می کرد. با استفاده از Adobe SVG Viewer (ASV) که در سال 2000 معرفی شد، به کاربران اجازه میداد تصاویر SVG را در بیشتر مرورگرهای اصلی مشاهده کنند تا اینکه در سال 2009 تولید آن متوقف شد. پشتیبانی محلی از فرمت SVG تا زمان عرضه Internet Explorer 9 در سال 2011، در تمام مرورگرهای اصلی پشتیبانی نمیشد.

ورژن 9 شامل یک ویژگی Tracing یا ردیابی بود که مشابه با محصول متوقف شده Adobe به نام Streamline بود.

ورژن های CS تا CS6

نرم افزار Illustrator CS (ورژن 12) برای سیستم عامل های Mac OS X  و Microsoft Windows موجود بود. این نسخه آخرین ورژن برای Mac بود که بطور محلی روی پردازنده های Intel اجرا نمیشد. برخی از ویژگی های جدیدی که در Illustrator CS  وجود داشتند شامل Live Trace، Live Paint، یک Control Palette  و Workspace های اختصاصی بود. ویژگی Live Trace اجازه تبدیل تصاویر Bitmap به Vector Art را می دهد و قابلیت های قبلی Tracing  را بهبود بخشید است. Live Paint به کاربران اجازه می دهد بطور انعطاف پذیرتری موضوعات را رنگ آمیزی کنند، مخصوصا آنهایی را که با هم تداخل دارند. در همان سالی که CS  عرضه شد، شرکت Adobe Systems اعلام کرد که طی توافقنامه ای، شرکت Macromedia  را در یک مبادله بورس به مبلغ حدود 3.4 میلیارد دلار خریداری کرده است و تشکیلات عملیات، شبکه و پشتیبانی از مشتری دو شرکت را مدتی بعد با هم ادغام کرد. شرکت Adobe اکنون نرم افزار Freehand به همراه تمام خط تولید شرکت Macromedia را در اختیار داشت و در سال 2007 اعلام کرد که توسعه و به روزرسانی برنامه Freehand را متوقف خواهد کرد. به جای آن، شرکت Adobe، ابزارها و پشتیبانی لازم برای تسهیل انتقال به Illustrator را فراهم خواهد کرد.

ورژن CS3 شامل یک سری آپدیت های محیط کاربری برای Control Bar، قابلیت تراز کردن نقاط انفرادی، مناطق Crop چندگانه، پنل Color Guide و ویژگی Live Color به همراه ویژگی های دیگر بود. ورژن CS3 در 27 مارس سال 2007 عرضه شد.

ورژن CS4 در اکتبر سال 2008 عرضه شد. این نسخه شامل بهبودهای متنوعی برای ابزارهای قدیمی بود و همچنین یک سری ابزارهای جدید را از نرم افزار Freehand وارد کرد. قابلیت ایجاد چندین Artboard، یکی از مهمترین ویژگی های CS4 است که از Freehand گرفته شده است. Artboard ها به کابر اجازه می دهند تا چند نسخه از یک اثر را در داخل یک سند ایجاد کند. ابزارهای دیگر شامل قلموی Blob است که اجازه می دهد چند ضربه قلمو که با هم تداخل دارند، به راحتی با یکدیگر ترکیب شوند و همچنین یک ابزار revamped gradient که اجازه دستکاری رنک به طور عمیق تر و همچنین شفافیت در Gradient ها را می دهد.

ورژن CS5 در آوریل سال 2010 عرضه شد. به همراه بهبود تعدادی از کارایی های موجود، ویژگی های نرم افزار Illustrator CS5 شامل یک ابزار Perspective Grid است که از Freehand گرفته شده است، یک قلموی Bristle (برای ضربه های طبیعی تر و نقاشی مانند قلمو) و یک آپدیت جامع برای ضربات قلمو بود که Adobe به آنها به عنوان “Beautiful Strokes” اشاره می کند.

ورژن CS6، شانزدهمین نسل Adobe Illustrator بود. Adobe ویژگی های بسیار بیشتر و چندین اصلاحیه برای باگ ها ارائه کرد، مانند محیط کاربری جدید، پنل های لایه، کدهای RGB و Color Ramp برای افزایش عملکرد. ورژن CS6 در 23 آوریل سال 2012 عرضه شد.

ایلاستریتور cs3 cs4 cs5 cs6

ورژن CC

به همراه Creative Cloud (در نتیجه تغییر استراتژی عرضه Adobe)، نرم افزار Illustrator CC عرضه شد. این ورژن (هفدهمین نسخه) اولین نسخه ای بود که به همراه نرم افزارهای دیگر Creative Suite، تنها به صورت خدمات اشتراک ماهانه فروخته میشد. این ورژن به عنوان قسمتی از Creative Cloud بهبودهای زیادی از نظر رنگ، فونت و همگام سازی تنظیمات برنامه، ذخیره کردن سند در فضای ابری و ادغام با Behance (یک شبکه مشارکتی خلاقانه) و همچنین ویژگی های دیگری مانند ابزار Type با سازگاری لمسی بهتر، استفاده از تصاویر در قلموها، استخراج CSS و بسته بندی فایل ها داشت.

ایلاستریتور cc cc 2014 cc 2015

علامت تجاری نرم افزار ایلوستریتور

از آغاز ورژن 1.0، شرکت Adobe تصمیم گرفت مجوز یک عکس از تابلوی “تولد ونوس”  اثر ساندرو بوتیچلی را از آرشیو Bettmann خریداری کند و قسمتی که شامل چهره ونوس است را به عنوان تصویر تجاری نرم افزار Illustrator استفاده کند. وارناک یک تصویر از دوره رنسانس را در نظر داشت تا دیدگاهش از PostScript به عنوان یک انقلاب رنسانس جدید در تولید را القا کند و از نظر لانی سیمور کوهن، یکی از کارمندان ادوبی که مسئول بازاریابی اولیه بود، گیسوان آبشار مانند ونوس، بهترین وسیله برای نشان دادن قدرت Illustrator در ردیابی منحنی های نرم روی تصاویر منبع Bitmap بود. در طی سال ها، بازگردانی این تصویر از صفحه آغاز و بسته بندی Illustrator بیشتر stylized شد تا نشان دهنده ویژگی های اضافه شده به هر ورژن باشد.

تصویر ونوس در Illustrator CS (11.0) و CS2 (12.0) توسط یک گل stylized شده جایگزین شد (البته هنوز هم از طریق قابلیت Easter egg در دسترس است) تا با تصویر طبیعت مربوط به Creative Suite همخوانی داشته باشد. در CS3، ادوبی دوباره علامت تجاری محصول را به بلوک های ساده رنگی به همراه دو حرف اختصاری تغییر داد که شبیه جدول تناوبی عناصر است. نرم افزار ایلوستریتور با حروف Ai به رنگ سفید در یک پس زمینه نارنجی نشان داده شد (رنگ های نارنجی و زرد از زمان ورژن 4، طرح های رنگی اصلی علامت تجاری ایلوستریتور بودند). آیکن CS4 تقریبا کاملا یکسان است، تنها کمی فونت و رنگ آن فرق دارد که خاکستری تیره است. آیکن CS5 نیز تقریبا همان است، اما این بار لوگوی آن مثل لوگوی دیگر محصولات CS5، مانند یک جعبه است و رنگ حروف Ai هم زرد روشن است. در CS6 کمی تغییر کرد و جعبه آن قهوه ای شد و کادر و حروف آن زرد شد.

سازگاری

سازگاری با Inkscape: فرمت محلی نرم افزار Inkscape، SVG (Scalable Vector Graphics) است که در ایلوستریتور پشتیبانی می شود، اما هر دو به طور 100 درصد سازگار نیستند. Inkscape همچنین قابلیت استخراج به فرمت های PS، EPS و PDF را هم دارد که ایلوستریتور می تواند این فرمت ها را بخواند.

تاریخ های انتشار نرم افزار ایلوستریتور

نسخه: 1.0  –  تاریخ انتشار: ژانویه 1987  –  اسم رمز:  Picasso  –  پلتفرم: Mac OS

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه: 1.1  –  تاریخ انتشار: 19 مارس 1987  –  اسم رمز:  Inca  –  پلتفرم: Mac OS

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه: 88  –  تاریخ انتشار: مارس 1988  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac OS

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه: 2.0  –  تاریخ انتشار: ژانویه 1989  –  اسم رمز:  Pinnacle –  پلتفرم: Windows

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه: 3.0  –  تاریخ انتشار: اکتبر 1990  –  اسم رمز:  Desert Moose  –  پلتفرم: Mac OS، NeXT و دیگر سیستم عامل های Unix

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه: 3.5  –  تاریخ انتشار: 1991  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: IRIX

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه: 4  –  تاریخ انتشار: می 1992  –  اسم رمز:  Kangaroose  –  پلتفرم: Windows

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه: 5  –  تاریخ انتشار: ژوئن 1993  –  اسم رمز:  Saturn  –  پلتفرم: Mac OS

ویژگی های بارز: ساخت Graph، لایه ها، ویرایش زنده در حالت پیش نمایش

نسخه: 5.5  –  تاریخ انتشار: ژوئن 1994  –  اسم رمز:  Janus  –  پلتفرم: Mac OS، Solaris

ویژگی های بارز: یافتن غلط املایی، پیدا کردن و جایگزین کردن متن

نسخه: 5.5.1  –  تاریخ انتشار: 1995  –  اسم رمز:  ندارد    –  پلتفرم: IRIX

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه: 6  –  تاریخ انتشار: فوریه 1996  –  اسم رمز:  Popeye  –  پلتفرم: Mac OS

ویژگی های بارز: Gradient ها، ابزار eye dropper و paint bucket

نسخه: 5.1  –  تاریخ انتشار: 1996  –  اسم رمز:  Pavel  –  پلتفرم: Windows

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه 7  –  تاریخ انتشار: می 1997  –  اسم رمز:  Simba  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: پالت های قابل مخفی شدن به صورت تب، پالت transform  پالت align، فیلترهای Photoshop pixel، rasterize، punk، bloat، free distort، layout grid، ابزار متن عمودی.

نسخه 8  –  تاریخ انتشار: سپتامبر 1998  –  اسم رمز:  Elvis  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: ابزار مداد، دستگیره های bounding box، smart guides، پالت actions، bitmap eyedropper، gradient mesh، قلموهای live، پالت links.

نسخه 9  –  تاریخ انتشار: ژوئن 2000  –  اسم رمز:  Matisse  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: خروجی Flash و SVG، پیش نمایش پیکسل، رها کردن روی لایه ها، drop shadow، قابلیت transparency، feathering، opacity  و layer mask، پشتیبانی محلی از PDF.

نسخه 10  –  تاریخ انتشار: نوامبر 2001  –  اسم رمز:  Paloma-  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: شکل های live pathfinder، سمبل ها، ابزار Slice، پشتیبانی از لایه CSS، لینک داده ODBC، پالت variables، قابلیت save for web، live distortion، warp، envelop ها (warp/ mesh/ top object)، ابزار liquify، ابزارهای grid/ line/arc/ polar grid، ابزار flare، ابزار magic wand.

نسخه CS (11)  –  تاریخ انتشار: اکتبر 2003  –  اسم رمز:  Pangaea/Sprinkles –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: افکت سه بعدی، پشتیبانی از OpenType، سبک های حروف و پاراگراف، فرمت فایل template، افکت scribble، ستون ها و ردیف ها، قابلیت optical kerning، optical margins، قابلیت every-line composer، tab leader های اختصاصی، منوی فونت WYSIWYG، پشتیبانی از تایپ ژاپنی، گزینه path type، ذخیره برای مایکروسافت آفیس.

نسخه CS2 (12)  –  تاریخ انتشار: 27 اکتبر 2005  –  اسم رمز:  Zodiac  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: Live Trace، live paint، colorized grayscale، پشتیبانی از لایه های فتوشاپ، گزینه های بیشتر stroke، پالت کنترل، پشتیبانی از Adobe Bridge،  پشتیبانی از تبلت های Wacom، استخراج SVG-t، استخراج PDF/X، به خاطر نقص فنی سرورهای فعال سازی Adobe برای CS2 از ژانویه سال 2003، به همراه شماره سریال رسمی عرضه شد.

نسخه CS3 (13)  –  تاریخ انتشار: آوریل 2007  –  اسم رمز:  Jason  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: رنگ زنده، ادغام Flash، ابزار Eraser، پروفایل های سند، ناحیه crop، حالت isolation

نسخه CS4 (14)  –  تاریخ انتشار: اکتبر 2008  –  اسم رمز:  Sonnet  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: artboard های چندگانه، قابلیت transparency در gradient ها، قلموی blob، ویرایش gradient به صورت Live، پیش نمایش تفکیک ها، ویرایش ظاهر در داخل پالت

نسخه CS5 (15)  –  تاریخ انتشار: می 2010  –  اسم رمز:  Ajanta  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: ابزارهای طراحی پرسپکتیو، ضربه های با عرض متغیر، کنترل روی وضوح در Mesh های gradient، ابزار shape builder (شبیه ابزارهای pathfinder) و قلموی bristle که به کاربر اجزاه می دهد از حرکات قلموی طبیعی تقلید کند و در عین حال فرمت وکتور را حفظ کند.

نسخه CS6 (16)  –  تاریخ انتشار: می 2012  –  اسم رمز:  Ellora-  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: سیستم عملکرد Adobe Mercury، پشتیبانی از حافظه 64 بیتی، رابط کاربری جدید، استفاده از gradient روی ضربه قلمو، ابزار pattern creator، ImageTrace (جایگزین Live Trace شد)

نسخه CC (17)  –  تاریخ انتشار: ژوئن 2013  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: ادغام عمیق تر با Creative Cloud (فونت، پالت رنگ و همگام سازی تنظیمات، ادغام با Behance)، قابلیت های تایپ جدید، استفاده از تصاویر در قلموها، استخراج CSS

نسخه CC 2014 (18)  –  تاریخ انتشار: 18 ژوئن 2014  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: ندارد

نسخه Illustrator CC 2015 (19.0.0)  –  تاریخ انتشار: 16 ژوئن 2015  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: Asset های متصل در کتابخانه، ادغام با Adobe Stock، قابلیت های zoom، Pan  و Scroll سریع تر، قابلیت Safe mode، بازیابی داده های فایل، بهبود عملکرد GPU، ابزارها و Workspace

نسخه Illustrator CC 2015.2 (19.2.0)  –  تاریخ انتشار: 30 نوامبر 2015  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: کتابخانه های بهبود کتابخانه های Creative Cloud، ابزار Shaper، shape های جدید آنلاین، سمبل های Dynamic، Smart Guide ها، گزینه استخراج SVG  جدید، بهبود محیط کاری لمسی

نسخه Illustrator CC 2015.3 (20.0)  –  تاریخ انتشار: 20 ژوئن 2016  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

آپدیت شده و همکاری بهتر با کتابخانه ها، استفاده کارآمدتر از Adobe Stock، اشکال زنده و آپدیت پنل Transform، ادغام با Adobe Experience Design CC، استخراج سریع Asset ها و Artboard ها.

نسخه Illustrator CC 2015.3.1 (20.1)  –  تاریخ انتشار: 10 آگوست 2016  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

جستجوی جدید برای Asset های Adobe Stock.

نسخه Illustrator CC 2017 (21.0.0)  –  تاریخ انتشار: 02 نوامبر 2016  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: اصلاح ابزار تراز، پیدا کردن سریع تر فونت ها، کار کردن راحت تر با Glyph ها، دسترسی آسان به قالب ها، آرشیو و بازیابی کردن تمام فایل های ذخیره شده در Creative Cloud، معرفی فروشگاه Typekit، مشاهده پیش نمایش زنده با انتخاب متن و نگه داشتن نشانگر روی لیست فونت ها، زوم کردن روی قسمت انتخابی، محیط تخت و ایکن های جدید.

نسخه Illustrator CC 2017.0.1 (21.0.1)  –  تاریخ انتشار: 9 ژانویه 2017  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: اصلاحات فنی

نسخه Illustrator CC 2017.0.2  –  تاریخ انتشار: 15 ژانویه 2017  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: اصلاحات فنی

نسخه Illustrator CC 2017.1 (21.1.0)   –   تاریخ انتشار: 5 آوریل 2017  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز: اضافه شدن Bitmap Cropping، لود شدن سریع تر صفحه آغاز، طراحی مجدد پنل تم های رنگی، اصلاحات فنی

نسخه Illustrator CC 2018 (22.0.0)   –   تاریخ انتشار: 8 اکتبر 2017  –  اسم رمز:  ندارد  –  پلتفرم: Mac/Windows

ویژگی های بارز ایلوستریتور سی سی 2018: پنل Properties، Puppet Warp، قابلیت ایجاد ۱۰۰۰ عدد Artboard، فونت های متغیر و پشتیبانی از نوار لمسی MacBook

 

منابع: ویکی پدیا انگلیسی ، وبسایت Adobe آریا گستر و

مقاله کامل آشنایی با ویژگی های جدید ادوبی ایلوستریتور سی سی 2018 – Adobe Illustrator CC 2018 در این صفحه ….

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش ایلاستریتور سی سی

– صفر تا صد آموزش کورل دراو

– محصولات مرتبط با آموزش گرافیک دو بعدی

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه اجازه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

  1. sahar گفته؛

    salam,mamnoon az etelaat khoobetoon,aya shoma site mishnasid ke betoonam version 8 in narm afzaro azash dabnlod konam?

  2. سلام بابت وبسایت خویتون این مقاله بسیار عالی بود

    توجه به مطالب تخصصی و مطالبی که کمتر به اون پرداخته شده
    خیلی بهتر از مطالبی هست که توی هر سایتی یافت میشود

    سایتتون یادم میمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: