ویژگی های جدید نرم افزار افتر افکت سی سی 2018 – After Effects CC 2018

نرم افزار افتر افکت سی سی 2018

ویژگی های جدید افتر افکت سی سی 2018 ( After Effects CC 2018 )

نرم افزار افتر افکت سی سی 2018 (Adobe After Effects CC 2018 ) در 18 اکتبر سال 2017 توسط شرکت Adobe عرضه شده است. ویژگی‌های اصلی اضافه شده در این نسخه شامل انیمیشن داده محور، Import کردن Json، دسترسی Expression به نقاط Path، ابزارهای 360 درجه VR فراگیر، رندر موشن بلور توسط GPU، منوی جدید فونت، ویرایشگر میانبرهای کیبورد و غیره است.

انیمیشن داده محور

در نرم افزار افتر افکت سی سی 2018 می توانید با استفاده از داده هایی که وارد کرده اید، موشن گرافیک هایی مانند چارت ها و نمودارها را انیمیشن سازی کنید. با استفاده از طرح های اختصاصی، افراد می توانند داده هایی بنویسند تا دیگران با استفاده از آنها موشن گرافیک تولید کنند.

انیمیشن سازی موشن گرافیک با استفاده از داده ها

ویژگی های VR در نرم افزار افتر افکت سی سی 2018

افکت های فراگیر واقعیت مجازی در افتر افکت

افکت های فراگیر واقعیت مجازی

افکت های فراگیر واقعیت مجازیبا نرم افزار افتر افکت سی سی 2018 می توانید افکت های واقعیت مجازی به ویدئوها VR 360 درجه خود اضافه کنید، بدون اینکه مشکلاتی در دو قطب آن یا در لبه پشتی آن ایجاد شود. این افکت ها شامل VR Blur، VR Chromatic Aberrations، VR Color Gradients، VR De-noise، VR Digital Glitch، VR Fractal Noise، VR Glow و VR Sharpen هستند.

 

تصویر 360 درجه VR - قبل و بعد از اعمال کردن افکت Fractal Noise

عنوان ها و گرافیک های فراگیر ویدئویی

می توانید گرافیک ها، متون، تصاویر یا دیگر کلیپ های ویدئویی را اصلاح کنید تا در ویدئوی 360 درجه درست به نظر برسند.

ویرایشگر کمپوزیشن VR

استفاده از یک پنجره View به جای کار کردن مستقیم با فیلم VR 360 به شما اجازه می دهد با همان پرسپکتیوی که فیلم با آن در هدست VR یا گوشی های هوشمند پخش می شود، کار ویرایش را انجام دهید.

تصویر کمپوزیشن اولیهتصویر کمپوزیشن بعد از اصلاح شدن به صورت مستطیلی

استخراج کردن Cubemap

در نرم افزار افتر افکت سی سی 2018 می توانید فیلم 360 درجه را به یک شکل معکب سه بعدی تبدیل کنید تا به راحتی عملیات Motion Tracking، حذف کردن اشیا، افزودن موشن گرافیک و جلوه های ویژه و کارهای دیگر را انجام دهید.

استخراج فیلم سه بعدی به صورت cube map

ساخت محیط VR

می توانید ساخت کمپوزیشن ها و روابط دوربین های ضروری را خودکار کنید تا یک محیط 360 درجه VR را برای کارهای اینفوگرافیک، سکانس های انیمیشنی، کارهای انتزاعی و غیره بسازید.

ساخت محیط های VR

مبدل VR

در After Effects CC 2018 به راحتی می توانید بین فرمت های مختلف ویرایش جا به جا شوید و با فرمت های مختلفی کارتان را استخراج کنید. فرمت هایی از قبیل Fisheye، Cube-Map Facebook 3:2، Cube-Map Pano 2VR 3:2، Cube-Map GearVR 6:1، Equirectangular 16:9، Cube-Map 4:3، Sphere Map و Equirectangular 2:1.

کره چرخشی VR

به راحتی می توانید فیلم 360 درجه خود را بچرخانید تا خطوط افق، نقاط دید و غیره را تراز کنید.

کره چرخشی VR

VR Sphere to Plane

می توانید فیلم خود را در یک نمای مبتنی بر پرسپکتیو ببینید که شبیه چیزی است که در صورت استفاده از یک هدست خواهید دید.

VR Sphere to Plane

دسترسی به Expressionها برای ماسک و شکل دهی نقاط

با این قابلیت می توانید تصاویر گرافیکی خود را به شیوه جدیدی انیمیشن سازی کنید. می توانید ماسک ها و نقاط اشکال را توسط Expressionها به دیگر ماسک ها، اشکال یا لایه ها متصل کنید، بدون اینکه نیاز به انیمیشن سازی فریم به فریم داشته باشید. می توانید با یک یا چند نقطه و دستگیره های کنترل کار کنید و از ویژگی های جدید داده محور استفاده کنید.

ساخت Null ها با استفاده از گزینه Create Nulls از پنل Paths

بهبود روند کاری سه بعدی با Cinema 4D Lite R19

با استفاده از سینما فوردی لایت آر 19 می توانید در داخل افتر افکت به صورت سه بعدی کار کنید. می توانید به مواردی چون اصلاحات Viewport با پشتیبانی بهتر از OpenGL دسترسی داشته باشید. همچنین مواردی از قبیل سیستم take آپدیت شده در سینما فوردی، پشتیبانی از Parallax Shader، Vertex Color و BodyPaint OpenGL و قابلیت وارد کردن FBX 2017 و Alembic 16.

ارتقای عملکرد

اکنون می توانید Transformهای لایه ها و موشن بلور را روی GPU رندر کنید.

شخصی سازی میانبرهای کیبورد

با استفاده از Visual Map‌ می توانید میانبرهای کیبورد را پیدا کرده و سریعا آنها را شخصی سازی کنید.

شخصی سازی میانبرهای کیبورد با Virtual Map

صفحه آغاز جدید

با استفاده از صفحه آغاز جدید که شامل دسترسی آسان به آموزش های افتر افکت است می توانید تنظیمات پروژه را به سرعت انجام دهید و کار ویرایش خود را آغاز کنید.

صفحه آغاز جدید افتر افکت

ذخیره خودکار در پروژه های تیمی

ذخیره خودکار در پروژه های تیمیاکنون می توانید چک کنید که ذخیره های خودکار چه زمانی انجام شده اند. به راحتی می توانید به زمان ذخیره سازی قبلی بروید یا از روی یک ذخیره خودکار یک پروژه تیمی جدید بسازید.

 

منوی جدید فونت

منوی جدید فونتبا منوی جدید فونت می توانید پیش نمایش های فونت ها را ببینید و با استفاده از فیلترها و گزینه های جستجو، فونت های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

ویژگی های جدید نرم افزار افتر افکت سی سی 2017 ( After Effects CC 2017 )

نرم افزار افتر افکت سی سی 2017 (Adobe After Effects CC 2017 ) در 02 نوامبر سال 2016 توسط شرکت Adobe عرضه شد. ویژگی‌های اصلی اضافه شده در این نسخه شامل موتور رندر سه بعدی، قالب های مشترک، پخش زنده، فریز کردن فریم و غیره است.

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی

– مجموعه بزرگ آموزشی جلوه های ویژه و تکنیک های افتر افکت

– آموزش موشن گرافیک با افتر افکت

– محصولات مرتبط با آموزش تدوین و جلوه های ویژه

ایجاد تصاویر متحرک و جلوه های بصری خارق العاده با نرم افزار افتر افکت سی سی 2017 ( After Effects CC 2017 )

نرم افزار افتر افکت سی سی 2017 ( After Effects CC 2017 ) برنامه استاندارد در صنعت انیمیشن سازی و ترکیب بندی خلاقانه که به شما اجازه می دهد تصاویر متحرک و جلوه های ویژه برای فیلم، تلویزیون، ویدئو و وب، طراحی و عرضه کنید.

موتور رندر سه بعدی

با موتور رندر سه بعدی جدید که از تکنولوژی Cinema4D استفاده می کند، می توانید عملکرد رندر CPU خود را بهبود دهید و عناصری مانند لایه های متن و شکل سه بعدی را مستقیما در داخل نرم افزار افتر افکت ایجاد کنید.

موتور رندر سه بعدی

اصلاح قالب متن زنده در افتر افکت سی سی 2017

در نرم افزار After Effects CC 2017 می توانید ترکیبات خود را در یک فایل قرار دهید و به راحتی قالب های متن زنده را با نرم افزار Premiere Pro به اشتراک بگذارید.

بهبود قالب متن زنده

قالب های مشترک

در نرم افزار After Effects CC 2017 با ایجاد یک قالب پروژه مخصوص خود با رنگ ها و ساختارهای فایل مشخص، مطمئن شوید که افراد تیمتان همیشه به شکل یکسانی کار می کنند.

همکاری ساده تر در پروژه های تیمی

با استفاده از Adobe Team Projects (Beta) می توانید با یکدیگر همکاری کرده و سکانس ها و ترکیب ها را به طور زنده به اشتراک بگذارید. ویژگی هایی مانند کنترل ورژن و حل تعارضات مستقیما در داخل افتر افکت، پریمیر پرو و Prelude قرار داده شده اند، بنابراین تیم ها می توانند بهتر با یکدیگر کار کنند.

همکاری ساده تر در پروژه های تیمی

اصلاحات Character Animator در نرم افزار افتر افکت سی سی 2017

می توانید سوژه خود را در Photoshop و Illustrator تغییر دهید و با استفاده از Adobe Character Animator CC (Beta) آن را سریع تر آپدیت کنید.

علامت‌های تاریخ و زمان (Token)

در نرم افزار After Effects CC 2017 با اضافه کردن علامت‌ها یا Tokenهای تاریخ و زمان به قالب خروجی نام فایل، می توانید خروجی های گرفته شده از یک فایل را پیگیری کنید. این علامت ها به شرح زیر هستند:

علامت‌های تاریخ و زمان (Token)

پخش به صورت زنده

در نرم افزار افتر افکت سی سی 2017 با پخش کردن بیشتر فایل های خام به صورت زنده و بدون رندر کردن، می توانید به کار خود سرعت بخشید

افکت های سریع تر و عملکرد تعاملی

در After Effects CC 2017 با استفاده از افکت های تعدیل شده برای کارت گرافیک و همچنین اصلاحات لینک پویا که نیاز به رندرهای میانی بین پریمیر پرو و افتر افکت را حذف می کند، سرعت کار خود را افزایش دهید.

تنظیم مدت زمان مارکر با درگ کردن

اکنون در نرم افزار افتر افکت سی سی 2017 می توانید مدت زمان یک کمپوزیشن یا لایه را با درگ کردن ماکر انتهایی در پنل Timeline‌ تنظیم کنید. اکنون علامت مارکر نصف شده است تا نقطه‌ی ابتدایی و انتهایی مارکر مشخص شود.

تنظیم مدت زمان مارکر با درگ کردن

فریز کردن روی آخرین فریم

اکنون با استفاده از دستور Freeze on Last Frame می توانید آخرین فریم از لایه را تا انتهای کمپوزیشن ثابت کنید.

فریز کردن روی آخرین فریم

بهبود عملکرد

ساختار با عملکرد بالایی که در ورژن قبلی معرفی شد اصلاح شده است و در این نسخه با پردازش سریع تر و هوشمندانه تر GPU و یک سری ویژگی های فنی، عملکرد نرم افزار بالاتر رفته است.

بهبود عملکرد

ویژگی های جدید افتر افکت سی سی 2015.3 ( After Effects CC 2015.3 )

افتر افکت سی سی 2015.3

نرم افزار افتر افکت سی سی 2015.3 (Adobe After Effects CC 2015.3 ) در 20 ژوئن سال 2016 توسط شرکت Adobe عرضه شد. ویژگی‌های اصلی اضافه شده در این نسخه شامل پخش روان، عملکرد سریع برنامه، قابلیت Motion Trigger و Auto Blick و غیره است.

پخش روان تر در After Effects CC 2015.3

یک ساختار پیش نمایش صوتی و تصویری جدید اجازه می دهد فریم های Cache شده را در زمان حقیقی به همراه صدای هماهنگ ببینید.

پخش روان تر پیش نمایش ها

عملکرد سریع تر برنامه After Effects CC 2015.3

هنگام کار در پنل Composition یا حرکت در Timeline می توانید سریع تر حرکت کنید.

افکت های سریع تر در افتر افکت سی سی 2015.3

رندر سریع تر با استفاده از افکت های تسریع شده توسط GPU مانند Gaussian Blur یا Lumetri Color.

با رنگ ها خلاقیت به خرج دهید

با استفاده از ابزارهای Lumetri Color می توانید رنگ ها را جدا کرده و تنظیم کنید، رنگ سفید را متعادل کنید و تنظیمات ظریفی روی سایه ها انجام دهید. تنها با یک کلیک می توانید Preset جدید SpeedLooks ساخته و آن را اعمال کنید.

ساده شدن Adobe Character Animator در After Effects CC 2015.3

در افتر افکت سی سی 2015.3 می توانید به سرعت لایه های Puppet را علامت بزنید و چندین برداشت از یک حرکت کاراکتر ضبط کنید. با اتصال جدید به Adobe Media Encoder، سرعت Export  کردن افزایش یافته است. با استفاده از attachment های جدید Puppet،  طریقه حرکت عناصر فرزند با والدشان را کنترل کنید.

ساده شدن adobe character animator

قابلیت های Motion Trigger  و Auto Blink

با استفاده از Character Animator می توانید کاراکترها را روی صفحه حرکت دهید تا به طور خودکار براساس حرکت شان، متحرک سازی شوند.

قابلیت های Motion Trigger‌ و Auto Blink

Import کردن سریع تر در افتر افکت سی سی 2015.3

وارد کردن سکانس های تصاویر در یک شبکه محلی یا هنگام استفاده از فضای ذخیره سازی مشترک، تا 10 برابر سریع تر.

بهبود روند کاری سه بعدی در After Effects CC 2015.3

برای یک روند کاری روان تر، می توانید لایه های متون و اشکال سه بعدی متحرک را به Cinema 4D منتقل کنید. می توانید عناصر را شخصی سازی کرده و توسط Cineware فورا آپدیت شدن آنها را مشاهده کنید.

بهبود روند کاری سه بعدی

همکاری بهتر با کتابخانه ها

می توانید Asset ها را در کتابخانه های Creative Cloud که فقط خواندنی هستند کنترل کنید تا اعضای تیم شما بتوانند از آنها استفاده کنند، اما نتوانند آنها را تغییر داده یا حذف کنند.

پنل کتابخانه ها در After Effects CC 2015.3 آپدیت شده است

با استفاده از پنل کتابخانه بزرگتر و جستجو با فیلترها در Adobe Stock، می توانید سریع تر به محتوای مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. همچنین آیکن های جدید باعث می شوند شناسایی Asset های دارای مجوز Adobe Stock  آسان تر شود. در کتابخانه ها می توانید مدت زمان و فرمت هر ویدئو را ببینید و لینک های پیش نمایش ویدئو را بدست آورید.

ویژگی های جدید افتر افکت سی سی 2015 ( After Effects CC 2015 )

نرم افزار افتر افکت سی سی 2015 (Adobe After Effects CC 2015 ) در 15 ژوئن سال 2015 توسط شرکت Adobe عرضه شد. ویژگی‌های اصلی اضافه شده در این نسخه شامل پخش بی وقفه، Adobe Character Animator جدید (پیش نمایش 1)، کتابخانه های Creative Cloud، ردیاب چهره، Maxon Cineware v2.0.16 و غیره است.

پیش نمایش بدون وقفه

تنظیم کردن خصوصیات یک ترکیب و حتی تغییر اندازه پنل ها، بدون ایجاد وفقه در پخش.

ردیابی چهره با دقت بالاتر

با استفاده از Face Tracker به راحتی می توانید روی قسمت های انتخاب شده از صورت، افکت اعمال کنید. می‌توانید با استفاده از ردیابی ساده، رنگ ها را اصلاح کرده یا چهره را بلور کنید، نقاط خاصی را ردیابی کنید تا رنگ چشم یا حرکت دهان را تغییر دهید یا اندازه‌ها را ردیابی کنید، برای مثال اینکه چشم‌ها چقدر باز هستند. حتی می توانید داده ها را به Adobe Character Animator ارسال کنید.

انیمیشن سازی راحت کاراکترهای دو بعدی

می‌توانید با انجام دادن حرکات روبروی وبکم، به شخصیت هایی که در Illustrator یا فتوشاپ خلق کرده اید، زندگی ببخشید. Adobe Character Animator (پیش نمایش) حرکات چهره شما را ردیابی می‌کند، صدایتان را ضبط می کند و بهتان اجازه می دهد با کیبورد دستورات را اجرا کند.

انیمیشن سازی با adobe character animator

مشاهده پیش نمایش به بهترین وجه ممکن

مشاهده ترکیب بندی ها، لایه ها و فیلم ها براساس تجربه و اولویت های شما. می توانید رفتارهای پیش فرض را انتخاب کنید، پیش نمایش های اختصاصی برای کارهای مختلف ایجاد کنید یا با چند کلیک، از پیش نمایش قدیمی استفاده کنید.

تطبیق محیط کاربری با سلیقه خودتان

با کمک Panel Group های ساده، سریع تر بین پنل ها حرکت کنید. می توانید روشنایی کنترل ها را تنظیم کنید تا به کنتراست مورد نظر دست یابید.

استفاده از کنترل های بهینه برای لمس

نرم افزار افتر افکت در اولین گام به سوی یک محیط مناسب برای قابلیت لمسی، حرکت بین پنل ها به صورت گروهی را ساده تر کرده و به شما اجازه می دهد پنل ها را با کنترل های بهینه برای قابلیت لمسی، انتخاب و فعال کنید.

قابلیت Multitouch gestures برای زوم

قابلیت لمسی بهینه برای صفحات کوچک

با استفاده از حرکات چند لمسی روی دستگاه هایی مانند Microsoft Surface Pro، می‌توانید روی پروژه های افتر افکت خود کار کنید. روی صفحه های کوچکتر، پنل ها و Workspace ها را انتخاب و کنترل کنید، به صورت گروهی بین پنل ها حرکت کنید و بین نماها Pan و Scroll کنید.

قابلیت لمسی بهینه برای صفحات کوچک

Workflow های رنگی بهتر

افکت های درجه بندی رنگی Lumetri را از Adobe Premiere Pro به After Effects ارسال کنید و پروژه های دارای رنگ های عمیق را با پروفایل هایی برای فرمت های ARRIRAW و UHD/HDR مدیریت کنید.

درجه بندی بهتر رنگ ها

Adobe Character Animator (پیش نمایش) به همراه قابلیت چند لمسی

با استفاده از انگشتتان روی Touch Display، اندام های کاراکتر خود را حرکت دهید و حرکات را ضبط کنید. رابط کاربری Character Animator اکنون به زبان های آلمانی، ژاپنی و فرانسوی هم در دسترس است.

یکپارچه سازی Adobe Capture CC

می توانید با استفاده از iPad، iPhone یا گوشی های اندروید، هر تصویری را به یک Asset آماده تولید تبدیل کنید. یک تم یا نمای رنگی استخراج کنید یا یک شکل یا گرافیک وکتوری ایجاد کرده و سپس آن را در کتابخانه Creative Cloud ذخیره کنید تا در افتر افکت از آن استفاده کنید.

adobe capture cc

برای مشاهده مقاله کامل معرفی نرم افزار Adobe After Effects به این صفحه از سایت مراجعه کنید …

منابع: ویکی پدیا انگلیسی  ،  وبسایت Adobe ، آریا گستر   و

 

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی

– مجموعه بزرگ آموزشی جلوه های ویژه و تکنیک های افتر افکت

– آموزش موشن گرافیک با افتر افکت

– جعبه ابزار افتر افکت و پریمیر

– محصولات مرتبط با آموزش تدوین و جلوه های ویژه

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: