آموزش طراحی لوگوی Ultimate Potential

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 3120
طراحی لوگوی Ultimate Potential

آموزش طراحی لوگوی Ultimate Potential

توی این آموزش، طراحی لوگوی Ultimate Potential رو با هم می بینیم و با فرآیند طراحی یک لوگو بر اساس خواسته مشتری، آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” طراحی لوگوی Ultimate Potential ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  1. فرآیند طراحی لوگو

موقع طراحی یک لوگو، باید مراحل خاصی رو پشت سر بزاریم تا مطمئن بشیم که لوگوی طراحی شده با نیاز مشتری هماهنگی داشته باشه. من فرآیند طراحی لوگو رو به اختصار در زیر نوشتم:

طراحی مختصر

برای انجام طراحی مختصر، با مشتری صحبت می کنیم یا پرسش نامه هایی رو در اختیارش میزاریم.

تحقیق

در مورد خود کمپانی، تاریخچه و رقبای کمپانی تحقیق می کنیم.

مرجع

طرح لوگوهای موفق قبلی، استایل کنونی و روندی که کمپانی در پیش گرفته رو بررسی می کنیم.

طراحی و مفهوم سازی

بر اساس تحقیق که صورت گرفته، مفهومی رو برای لوگو در نظر می گیریم.

بازتاب

فرآیند طراحی رو زیرنظر می گیریم. این طوری ایده های پخته تری به دست میاریم که بازخورد کارمون رو دریافت می کنیم.

تغییر موقعیت

خودمون رو جای مشتری میزاریم. مثلا می بینیم اگه جای مشتری بودیم، چه انتظاری داشتیم و چه راه حلی رو ارائه می دادیم.

ارائه

تعدادی از لوگوهایی که طراحی کردیم رو به مشتری نشون میدیم. بهتر اینه که بهترین طرح یا طرح ها رو ارائه بدیم.

جشن

جشن می گیریم، شکلات می خوریم، می خوابیم و طراحی بعدی رو شروع می کنیم.

  1. طراحی نهایی لوگو

در زیر، طراحی نهایی لوگوی Ultimate Potential رو می بینین. برای آشنایی با روش طراحی این لوگو، مطالب زیر رو بخونین.

طراحی لوگوی Ultimate Potential

  1. دریافت سفارش

صاحب کمپانی Ultimate potential با من تماس گرفت. و ازم خواست که برند جدیدی رو برای این کمپانی کمپانی طراحی کنم (قبلا اسم این کمپانی Ultimate Body Potential بود) و اول از همه هم لوگو و وب سایت شروع کنم.
بعد از رد و بدل کردن چند تا ایمیل، من چهار تا صفحه PDF رو به همراه پرسش نامه طراحی وب برای صاحب کمپانی فرستادم.

  1. طراحی مختصر

بعد از پر کردن پرسش نامه، به بیشتر اطلاعاتی که برای طراحی لوگو نیاز داشتم، رسیدم. بعد از مطالعه دقیق پرسش نامه، متوجه شدم که صاحب کمپانی ازم می خواد کل فرآیند تجاری رو در قالب یک لوگو ارائه بدم. مثل انرژی، سلامتی، سرزندگی، توازن در زندگی، تحرک و روح زندگی. به علاوه ازم خواست که حروف U و P رو هم توی لوگو به کار ببرم.
لوگوی قبلی این کمپانی رو در زیر می بینین.

طراحی لوگوی Ultimate Potential

  1. تحقیق

بعد از کسب اطلاعات مقدماتی، شروع کردم به تحقیق. این کار رو از رقبای کمپانی Ultimate Potential شروع کردم و در مورد نوع فعالیت صنعتی و سایر لوگوها هم تحقیق کردم.
تحقیق، یکی از مهم ترین بخش های طراحی لوگو هست. چون که باعث میشه لوگویی متفاوت نسبت به رقبا رو طراحی کنیم. لوگو باید بهتر از لوگوی رقیب ها باشه.

  1. طراحی

مرحله بعدی پروژه، طراحی لوگو هست. خلاقیت نقش بسزایی برای ایجاد مفهوم لوگو داره. بر اساس طراحی مختصر و تحقیقی که انجام شده، می تونیم ایده هامون رو پرورش بدیم. من هم طراحی های اولیه رو توی کامپیوتر انجام دادم. البته طراحی لوگو رو به چند مرحله تقسیم کردم تا بازتابش رو ببینم و دیدگاهس جدیدی از کاری که انجام میدم، به دست بیارم. این مرحله هم خیلی اهمیت داره.
چالش این کار این بود که لوگوی کمپانی Ultimate Potential باید انرژی، سلامتی، سرزندگی، توازن در زندگی، تحرک و روح زندگی رو نشون می داد و حروف U و P هم توش وجود می داشت.
طراحی هایی که داشتم رو توی تصویر زیر می بینین. می دونم بعضی هاش خیلی جالب نیست. چون پیکاسو نیستم! اما نتیجه نهایی هست که اهمیت داره. اونی که با دایره نشون دادم رو توی لوگوی نهایی استفاده کردم. یادتون باشه توی این فرآیند، چیزی به اسم ایده بد وجود نداره و هر ایده ای ممکنه به کار بیاد.

طراحی لوگوی Ultimate Potential

  1. طراحی با کامپیوتر

همون طور که می بینین، توی طرح زیر حروف P و U هم دیده میشه و از این حروف برای نشون دادن بدن یک فرد که در حال پرش توی هواست، استفاده کردم. بعد هم با استفاده از Illustrator، این ایده رو پرورش دادم. شش تا طرح مختلف رو توی تصویر زیر می بینین.
همون طور که می بینین، هیچ رنگی به هیچ کدوم از طرح ها اضافه نشده. این کار برای این بود که مطمئن بشم لوگو من با یک رنگ هم تاثیرگذار باشه.
در نهایت لوگوی پایین سمت چپ رو برای طرح نهایی در نظر گرفتم. حروف U و P توی این طرح به کار رفته اما خیلی واضح نیست. به علاوه شکل فردی رو نشون میده که در حال پرش به هواست. چنین طرحی نشون دهنده انرژی، سلامتی، سرزندگی، توازن در زندگی، تحرک و روح زندگی می تونه باشه.

طراحی لوگوی Ultimate Potential

  1. طرح حروف

حالا که به مفهوم کلی رسیدم و از لوگو راضی ام، زمان اون رسیده که به صاحب کمپانی هم نشون بدم که اون هم راضی بود. لی اوت و طرح های مختلفی رو امتحان کردم تا ببینم کدومش بیشترین همخوانی رو با کمپانی دارن. توی تصویر زیر می تونین طرح های مختلف حروف رو ببینین. اونی که در نهایت انتخاب کردم رو با دایره قرمز نشون دادم.

طراحی لوگوی Ultimate Potential

  1. رنگ

حالا که طرح حروف رو مشخص کردم و به مفهوم مناسب برای Ultimate Potential هم رسیدم، زمان انتخاب رنگ مناسب برای لوگو رسیده بود. توی تصویر زیر، ترکیب سه رنگ مختلف رو مشاهده می کنین. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تا طراحی وب سایت انجام نشده، رنگ لوگو رو نهایی نکنیم.
تصویر وب سایت قبلی و وب سایت جدید رو در زیر می بینین. البته وب سایت جدید هم نهایی نیست و یک سری تغییرات توش داده میشه. مثلا از تصویر سنگ ها دیگه استفاده نمیشه.

طراحی لوگوی Ultimate Potential

  1. وب سایت قبلی

 طراحی لوگوی Ultimate Potential

  1. وب سایت جدید

 طراحی لوگوی Ultimate Potential

  1. لوگوی نهایی

حالا که رنگ وب سایت مشخص شد، زمان انتخاب رنگ لوگو هم رسیده. رنگ هایی که در زیر می بینین، با رنگ های به کار رفته توی طراحی وب سایت، هماهنگی دارن.
در نهایت رنگ سبز تیره انتخاب شد. این رنگ ها، حس تازگی، سلامتی و شکل آدم، حس تحرک، سرزندگی و شادی رو که هدف کمپانی Ultimate Potential هست رو منتقل می کنه. توی تصویر زیر می تونین لوگوی نهایی رو مشاهده کنین.

طراحی لوگوی Ultimate Potential

امیدواریم ” طراحی لوگوی Ultimate Potential”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش ایلاستریتور

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: