آموزش After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

دسته بندی :تدوین و جلوه های ویژه 26158
After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

آموزش After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

وقتی کار آموزش رو شروع می کردیم، ازتون در مورد نوع محتوا سوال کردیم و شما از ما خواستید که از مقدمات شروع کنیم. ما هم به حرف شما گوش دادیم. این اولین مجموعه از سه مجموعه After Effects برای مبتدی هاست. تو هر بخش، به مهم ترین موضوعات پرداخته شده. این آموزش در مورد جدیدترین نسخه این نرم افزار یعنی CS4 نوشته شده اما در مورد همه نسخه های After Effects کاربرد داره.
این اولین بخش از مجموعه آموزش اساسی است که در اون نحوه شروع کار با After Effects یاد داده میشه. در این بخش با تمام مقدماتی که شما رو قادر به کار با After Effcts می کنه آشنا میشید و نکات جالبی رو یاد می گیرید.
با آموزش ” After Effects برای مبتدی ها: شروع کار ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی آموزش: مبتدی
  • مدت زمان: 10 تا 15 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe After Effects

آموزش اساسی After Effects CS4

مقدمه

قبل از شروع، بیاید یه نگاه کلی به مجموعه آموزش اساسی بندازیم. این مجموعه سعی داره اصول مقدماتی After Effects رو به مبتدی ها آموزش بده. تو این بخش از این آموزش جامع و کاربردی، امکانات After Effect CS4 رو با هم یاد می گیریم. این دوره رو به سه بخش زیر تقسیم کردیم:

– بخش اول: شروع کار

– بخش دوم: افکت ها و انیمیشن

– بخش سوم: تکنیک های پیشرفته

بخش اول شروع کار

تو این بخش از آموزش، نحوه وارد کردن و سازمان دهی Footage، ایجاد کامپوزیشن جدید، انجام تنظیمات پروژه و ذخیره کردن و خروجی گرفتن از پروژه ها رو یاد می گیرید. توی نمودار زیر، می تونین لیست مراحلی که تو این دوره آموزش داده میشه رو مشاهده کنید:

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

  1. رابط کاربری

قبل از وارد کردن Footage، درست کردن کامپوزیشن یا توضیح هر کدوم از ویژگی های After Effects، باید این نرم افزار رو باز کنیم. بعد از اینکار، رابط کاربری رو بررسی می کنیم. رابط کاربری، سه بخش اصلی داره:

– نوار منو

– نوار ابزار

– صفحات و فریم ها (استاندارد)

نوار منو

گوشه بالای سمت چپ، می تونین نوار منو رو مشاهده کنید. نوار منو، به نوار منو برنامه های مختلف، شباهت داره. برخی از امکانات این برنامه هم مثل سایر محصولات Adobe، توی همین نوار منو قرار گرفته. آیتم های این منو همراه با توضیحات در زیر ذکر شده:

– نام پروژه رو می تونین توی دومین خط از این بخش مشاهده کنید.

– از این قسمت، می تونین فایل ها و پروژه ها رو باز و ذخیره کنین و ورودی و خروجی بگیرین.

– یکی از مهم ترین امکانات این بخش، بخش Preferences، Undo، Rendo و مجموعه ای از امکانات قابل تغییره.

– از آیتم های این منو برای ایجاد کامپوزیشن جدید استفاده می کنیم اما باید با سایر امکانات لیست شده توی این بخش هم آشنا باشید.

– درست مثل سایر برنامه های Adobe، After Effects هم با لایه ها کار می کنه. می تونین از لایه ها برای ایجاد، ادیت یا مرتب کردن لایه ها استفاده کنید.

– درست مثل Photoshop، توی این برنامه هم می تونین افکت ها رو انتخاب، ادیت و تنظیم کنید.

– از آنجایی که قصد داریم توی Adobe Effects انیمیشن سازی کنیم، باید آیتم های منو رو بررسی کنین و از امکانات موجود مطلع بشید.

– هر کس که با Photoshop کار کرده باشه، می دونه که خط کش، خطوط چهارخانه و راهنماها بسیار کاربردی اند. توی این بخش، می تونین این آیتم ها رو ببینید.

– بعدا توی همین آموزش، در مورد صفحات، فریم ها و فضای کاری صحبت می کنیم. توی این بخش می تونین این صفحات رو فعال و غیرفعال کنید.

– از آنجایی که این دوره تمام امکانات و ویژگی های After Effects رو پوشش نمیده، برای کسب اطلاعات بیشتر می تونین به بخش Help مراجعه کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

Preferences

اگر می خواید ظاهر After Effects رو تغییر بدید، مسیر Edit > Preferences > Appearance رو باز کنید و بعد Brightness رو تنظیم کنید. چنانچه با عملکرد این برنامه مشکل دارید، می تونین بخش Memory رو تغییر بدین و After Effects رو بر اساس نیازتون تنظیم کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

نوار ابزار

 After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

گوشه بالای سمت راست، می تونین نوار ابزار رو مشاهده کنید. نوار ابزار، تمام ابزارهایی که توی کار با After Effects مورد استفاده قرار می گیرن رو در بر می گیره. برخی از ابزارها، سایر ابزارهای مرتبط رو مخفی کردن. با کلیک و نگه داشتن ماوس روی مثلث گوشه پایین سمت راست اون ابزار، می تونین سایر ابزارها رو مشاهده کنید. روش دیگه مشخص کردن ابزارهای مخفی اینه که میانبرش رو چندین مرتبه فشار بدید. با این کار، همون ابزار از نوار ابزار باز میشه. همون طور که سمت راست مشاهده می کنید، برخی ابزارها به امکانات جدیدی هم دسترسی پیدا می کنند.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

صفحات و فریم ها (استاندارد)

موقعی که برای اولین بار After Effects رو باز می کنید، Workspace یا فضای کار روی وضعیت استاندارد قرار گرفته. فضای کار After Effects، صفحات زیادی رو شامل میشه: (1) هر صفحه نام و عملکرد مخصوص به خودش رو داره. صفحات Info، Audio، Preview، Effects & Presets Panel رو می تونین توی تصویر زیر مشاهده کنید. تمام صفحات به غیر از صفحه Info and Audio،  از هم تفکیک شدن. زمانی که دو یا چند صفحه به هم متصل باشن، تو قالب فریم ظاهر میشن. (2) می تونین یک صفحه رو انتخاب کنید و اون رو وارد یک صفحه دیگه بکنید تا به صورت یک فریم، با هم ادغام بشن. در طول این دوره در این مورد صحبت می کنیم.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

2. Footage

– وارد کردن فایل ها

– سازمان دهی Footage

– جستجوی Footage

– امکانات کلیک راست

– کامپوزیشن کلیک راست

– کامپوزیشن جدید و تنظیمات پروژه

وارد کردن فایل ها

قبل از ایجاد کامپوزیشنی که مدیاهایی مانند فیلم ها، تصاویر با فایل های صدا رو در خودش جای میده باید فایل ها رو وارد پروژه کنیم و بعد از اعمال تغییرات، این فایل ها رو ذخیره کنیم. پروژه جدید رو ایجاد کنید. مسیر File > New > New Project رو باز کنین و از طریق مسیر File > Save As، پروژه رو ذخیره کنید. حالا که پروژه رو نام گذاری و ذخیره کردید، نحوه وارد کردن فایل ها رو یاد می گیریم. راه های زیادی برای وارد کردن فایل ها به پنجره پروژه وجود داره.

– File > Import > File

– Ctrl+I

– دابل کلیک روی پنجره پروژه

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

وارد کردن یک یا چند فایل

از راه های لیست شده در بالا، برای وارد کردن فایل ها استفاده کنید. پنجره Import File ظاهر میشه. حالا می تونید یک یا چندین فایل رو انتخاب و با کلیک روی Open، وارد پروژه کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

وارد کردن پوشه

After Effects، قابلیت وارد کردن پوشه حاوی فایل ها رو هم داراست. یک پوشه رو انتخاب کنید و بعد روی Import Folder کلیک کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

پنجره پروژه

حالا فایل ها وارد پنجره پروژه شدن. فایل ها بر اساس نام طبقه بندی شدن. همون طور که می بینید، After Effects اطلاعاتی رو درباره نام، نوع فایل، اندازه و غیره در اختیارمون میزاره.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

تغییر نام فایل ها

با کلیک روی نام و فشار دادن دکمه Return، می تونین نام هر کدوم از فایل های لیست شده توی پنجره پروژه رو تغییر بدید. تغییر نام فایل های پنجره پروژه، نام اصلی فایل ها رو تغییر نمیده. فایل ها اصلی، وارد پروژه نمیشن، بلکه لینک میشن. بعدا توی همین آموزش به این مورد اشاره می کنم.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

سازمان دهی

سازمان دهی پروژه اهمیت زیادی داره. مرتب نگه داشتن و نام گذاری فایل ها بسیار مهمه. مگر اینکه تعداد فایل های پروژه کم باشه. در غیر اینصورت باید فایل ها رو سازمان دهی کنید. چنانچه با همکارتون روی یک پروژه کار می کنید، باید کاری کنید که همکاراتون بتونه از کارهایی که تا الان انجام دادید، مطلع بشه. برای اینکار می تونین پوشه ایجاد کنید. (1) یعنی جایی که فایل ها رو توش ذخیره می کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

انتقال فایل ها

شما می تونین یکی یا چند تا از فایل های موجود در پنجره پروژه رو انتخاب و بعد هم به پوشه دیگه ای منتقل کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

مخفی کردن فایل ها

با کلیک روی مثلث کوچکی که فایل های داخل پوشه رو جمع می کنه، میشه این فایل ها رو مخفی کرد.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

جستجوی فایل ها

از آنجایی که فایل های زیادی توی پروژه ما وجود ندارد، میشه این فایل ها رو مدیریت کرد. اما اگه تعداد فایل ها زیاد باشه، این کار دشوار میشه و بنابراین باید از امکان جستجو استفاده کنیم. استفاده از نوار جستجو، بهترین راه برای انجام این کار هست. نام فایلی که می خواید رو تایپ کنید. به محض شروع تایپ، After Effects فایل هایی که همان حروف رو در خودشون دارن رو لیست می کنه.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

امکانات کلیک راست

برای مشاهده امکانات هر محصول، باید کلیک راست کنید. توی After Effects امکانات جالبی مثل جایگزین کردن یک فایل با نسخه آپدیت شده همون فایل وجود داره. After Effect تمام تنظیمات رو ذخیره، و موارد جدید رو جایگزین موارد قدیمی می کنه.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

ایجاد یک کامپوزیشن

فایل ها رو وارد کردیم و حالا باید کامپوزیشن جدیدی ایجاد کنیم که قراره بعدا فایل هامون رو در بر بگیره. برای اینکار، یا روی دکمه (1) کلیک کنید و بعد با کلیک روی دکمه (2)، تنظیماتش رو تغییر بدین یا مسیر Composition > New Composition رو باز کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

3. کامپوزیشن

– اضافه کردن Footage به کامپوزیشن

– انجام تغییرات و تنظیم پروژه

– Pre-comp

تنظیمات کامپوزیشن

موقعی که از طریق مسیر Composition > New Composition، کامپوزیشن جدیدی رو ایجاد می کنید، پنجره Composition Setting باز میشه. اندازه کامپوزیشن، نوع رزولوشن، نسبت ابعاد، نسب فریم، مدت و غیره رو می تونین مشخص کنید. توی تب Advenced، امکانات بیشتری وجود داره. حتما باید تنظیمات مختلف رو امتحان کنید تا از کارایی شون مطلع بشید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

اضافه کردن Footage به کامپوزیشن

راه های زیادی برای اضافه کردن Footage به کامپوزیشن یا تایم لاین وجود داره. می تونین فایل ها رو از صفحه پروژه به صفحه کامپوزیشن (2)، تایم لاین (3)، یا محل قرار گیری لایه ها (4)، درگ و دراپ کنید. موقعی که فایلی رو به محلی از After Effects درگ و دراپ می کنید، یک کامپوزیشن ایجاد میشه اما بهتره که از قبل یه کامپوزیشن درست کنید (1) و بعد فایل ها رو بهش اضافه کنید. به این شکل، کنترل بیشتری روی کار دارید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

Pre-comp

Pre-comp در Affter Effect امکان فوق العاده ای هست. یکی از دلایل متعدد استفاده از این امکان، اینه که کامپوزیشن اصلی رو ساده می کنه و باعث کارآمد شدن کار میشه. تو استفاده از Pre-comp، مزیت های قابل توجه زیادی وجود داره. فرض کنین یک کلیپ ویدئویی مستر با کامپوزیشن پیچیده درست کنید و تو محل های مختلف از کامپوزیشن اصلی ازش استفاده کنین. این طوری کارتون خیلی راحت تر میشه. حالا بیاین در مورد عملکردهای مختلف Pre-composion صحبت کنیم.

امکانات Pre-comp

با دنبال کردن مسیر Layers > Pre-comp یا استفاده از دستور Ctrl+Shift+C می تونین یک یا چند لایه رو انتخاب و یک Pre-comp ایجاد کنید. به این ترتیب، پنجره Pre-comp باز میشه. توی این پنجره، دو امکان و یک گزینه وجود داره.

– Leave all attributes:

با انتخاب این امکان، کامپوزیشن جدیدی ایجاد میشه که تنها فایل منبع رو به همراه داره اما از افکت ها، ماسک ها و سایر تغییرات اعمال شده روی لایه Pre-comp اثری نیست.

– Move all attributes to new composition:

با انتخاب این امکان، کامپوزیشن جدیدی ایجاد میشه که یه نسخه Duplicate از کامپوزیشن مستر ایجاد می کنه و تمام افکت ها، ماسک ها و تغییرات اعمال شده روی کامپوزیشن جدید رو انتقال میده.

– Oen new composition:

با تیک زدن این گزینه، After Effects تمام Pre-composion هایی که اخیرا ایجاد شدن رو باز می کنه. کامپوزیشن جدید در کنار کامپوزیشن های دیگه قرار می گیره. برای باز کردن کامپوزیشن جدید، می تونین با نگه داشتن دکمه Alt، روی لایه Pre-comp دابل کلیک کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

4. پروژه، ذخیره، خروجی

– اطلاعاتی در مورد پروژه ها

– ذخیره کردن فایل ها

– خروجی گرفتن از کامپوزیشن

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

فایل های پروژه

موقعی که یک پروژه ایجاد و ذخیره می کنیم، تمام کارهامون به صورت فایل Project با پسوند .aep که مخفف After Effects Project هست، ذخیره میشه. این فایل، تمام کارهایی که ما در After Effects انجام میدیم رو دنبال می کنه. همون طور که قبلا گفتم، موقعی که فایل ها رو وارد صفحه پروژه می کنیم، فایل ها داخل پروژه ذخیره نمیشن بلکه فایل های اصلی به پروژه مون لینک میشن. به این معنا که باید حواس مون به فایل های اصلی و دایرکتوری که این فایل ها توش ذخیره شدن، باشه.  وقتی فایل ها رو به جای دیگه ای منتقل کنیم، اسم شون رو تغییر بدیم یا اون ها رو حذف کنیم، دیگه نمی تونیم پروژه رو ادامه بدیم. حجم پایین پروژه های After Effect، از مزیت های این ویژگی هست. از اونجایی که هم زمان نمیشه روی دو تا پروژه کارکرد، باید یک پروژه رو ذخیره کنید و بعد سراغ پروژه بعدی برید..

ذخیره کردن پروژه ها

بهتره زود به زود پروژه رو ذخیره کنیم. یک امکانی هم برای ذخیره کردن خودکار توسط After Effcts وجود داره. برای این کار، مسیر Edit > Preferences > Auto Save رو باز کنید. اینجا می تونین بازه زمانی و تغییرات لازم رو قبل از ذخیره کردن مجدد پروژه، مشخص کنید. یکی دیگه از ویژگی های جالب After Effects، توی مسیر File > Increment and Save وجود داره. با کلیک روی این گزینه، After Effects فایل کنونی رو با عنوان Filename_01.aep و دفعه بعد یک کپی جدید با عنوان Filename_02 ذخیره می کنه. به این ترتیب، اگه از چیزی خوشتون نیومد، می تونین برگردین عقب و درستش کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

خارج کردن کامپوزیشن

دو راه برای خارج کردن پروژه یا خروجی گرفتن وجود داره. برای خارج کردن پروژه، مسیر File > Export رو باز کنید و اگه فرمت دیگه ای رو برای خروجی گرفتن در نظر دارید، File Type رو انتخاب کنید. در غیر این صورت، بهتره تمام فایل ها رو با استفاده از Render Quene خروجی بگیرید. از این طریق می تونید کاری کنید After Effects تمام کامپوزیشن ها رو با هم خروجی بگیره. زمان خروجی گرفتن از چند ثانیه تا چند ساعت متغیره و این به پیچیدگی کامپوزیشن بستگی داره.

5. خروجی

– تنظمیات خروجی

– تنظمیات Outpt Module

– تنظیمات Compression

خروجی

آخرین مرحله کار با After Effects، خروجی گرفتن از فیلم ساخته شده ست. همون طور که در بالا گفتم، از امکان Export هم می تونید برای این کار استفاده کنید. اما من می خوام در مورد Render Quene توضیح بدم. بر خلاف امکان Export، Render Quene باعث میشه روی کامپوزیشنی که قصد خروجی گرفتنش رو داریم، کنترل زیادی داشته باشیم. تو این بخش، در مورد تنظیمات مختلف و امکاناتی که میشه تغییر داد، کدک ها (Codecs) و نوع مدیاها صحبت می کنم.

اضافه کردن کامپوزیشن به Render Quene

من برای اینکه راحت تر و سریع تر به Render Quene دسترسی داشته باشم، میانبر Ctrl+Shift+/ رو حفظ کردم. شما می تونید مسیر Composition > Add to Render Quene رو هم باز کنید. یادتون باشه که حتما کامپوزیشن رو انتخاب کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

صفحه Render Quene

بعد از انتخاب Render Quene، صفحه اون روی یه قسمت از صفحه کار که معمولا زیر جایی هست که صفحه کامپوزیشن قرار داره، ظاهر میشه. می تونید اطلاعات تنظیمات کنونی کامپوزیشن رو  با کلیک روی مثلث کوچکی که کنار Current Render قرار داره، بازیابی کنید. (1) همون طور که می بینید، سهFragment  وجود داره که قبل از خروجی گرفتن از فیلم میشه تغییرش داد. Render Settings (2) Output Module (3) و محلی که می خواید فایل ها توش ذخیره بشن رو می تونین مشخص کنید. Output Module، Frament اصلی بوده و در موردش صحبت می کنیم.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

تنظیمات خروجی

برای تغییر Render Setting، باید روی نوشته نارنجی کلیک کنید. بعد از کلیک روی منو، روی تنظیمات مورد نظرتون کلیک کنید. معمولا Best Settings بهترین انتخاب هست.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

Output Module

Output Module هم به همین شکل عمل می کنه. می تونید با کلیک روی مثلث کنار نوشته نارنجی که باعث باز شدن پنجره تنظیمات میشه، Output Module رو انتخاب کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

پنجره Render Settings

بعد از کلیک روی Render Settings، پنجره Render Settings باز میشه و از اونجا می تونید بعضی تنظیمات رو تغییر بدید. بیشتر تنظمیات مشخص اند. بنابراین از این مقوله می گذریم.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

پنجره Output Module

با کلیک روی Output Module، صفحه Output Module Sttings باز میشه. تو این صفحه هم می تونید تغییراتی رو ایجاد کنید. مثلا Format رو روی QuickTime Movie (1) قرار بدید. با تیک زدن Audio Output پایین صفحه و انجام بعضی تنظیمات، می تونید کاری کنید که از صدا هم خروجی گرفته بشه.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

فرمت ها

موقعی که می خواستیم فرمت QuickTime Movie رو انتخاب کنیم، متوجه شدیم که فرمت های زیادی وجود داره که توش از کلمه Sequence استفاده شده. به این معنا که از فیلم بر اساس تصاویر ثابت خروجی گرفته میشه. همیشه باید هدف فیلمی که ازش خروجی می گیرید رو در نظر بگیرید. برای مثال، Adobe Flash Video برای وب مناسب هست. فیلم ها رو به صورت DVD، CD، FLV، SWF و غیره هم می تونید خروجی بگیرید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

Compression

بعد از انتخاب فرمت مورد نظر، صفحه Compression ظاهر میشه. Compression یا (Codec) اهمیت زیادی داره و باید موقع انتخابش دقت کنید. چون کدک  مورد استفاده برای فشرده کردن فایل ها، همون کدکی هست که افراد برای تماشای فیلم، باید Footage رو باهاش از حالت فشردگی خارج کنن.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

کدک ها

منویی که توی تصویر زیر می بینید، توی کامپیوترهای مختلف، فرق می کنه. هر نرم افزار پخش کننده DVD، کدک مخصوص به خودش رو نصب می کنه، مثل Divx. اگه حجم فایل هاتون زیاده، می تونید Animation رو انتخاب کنید. یکی از انواع جالب Compression، Photo-JPEG هست که فیلم رو به صورت تصاویر JPEG خروجی می گیره. از طریق اسلایدر زیر می تونید کیفیت خروجی رو هم تعیین کنید. نیازی نیست حتما روی 100% باشه. برای کاهش حجم فایل، می تونید اسلایدر رو بین 90 تا 100 درصد قرار بدید و با این وجود، نتیجه خوبی به دست بیارید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

Output to

برای مشخص کردن محل ذخیره فایل ها، روی Output to (1) کلیک کنید. پنجره ای باز میشه که از اون جا می تونین محل ذخیره رو مشخص کنید. بعد براش اسم بزارید و روی Svae کلیک کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

Render

بعد از انجام تنظیمات Render Settings، Output Module و محل ذخیره شدن فایل ها، برای خروجی گرفتن از فیلم آماده اید. برای شروع این فرآیند، روی دکمه Render (1) کلیک کنید.

After Effects برای مبتدی ها: شروع کار

فرآیند خروجی

اسم  فایل (1) و فرآیند خروجی (2) رو می تونید توی تصویر زیر مشاهده کنید. بعد از اینکه این فرآیند به اتمام رسید، با صدا بهتون هشدار داده میشه.

 

نتیجه

امیدواریم آموزش ” After Effects برای مبتدی ها: شروع کار”  برای شما مفید بوده باشه… حتما بخش دوم رو هم مطالعه کنید.

توصیه می کنم دوره جامع فارسی ” صفر تا صد افتر افکت سی سی “، ” تکنیک های جلوه های ویژه افتر افکت VideoCopilot “ و آموزش ” موشن گرافیک با افتر افکت “ روتماشا کنید و مقاله ” معرفی نرم افزار افتر افکت “ رو مطالعه کنید…

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

 

 

 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

  1. Hoofaria گفته؛

    خیلی خوب میشد اگه کار با transitions رو یاد میدادین، چون خیلیا توش مشکل دارن، خیلی متشکرم که آموزش افتر افکت رو گذاشتین.

  2. Fateme گفته؛

    کاشکی فیلم بود بهتر یاد میگرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: