آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3587
آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

توی این آموزش، نحوه ایجاد HRDI رو با Cinema4D  با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های لازم برای این کار آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI  ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Cinema4D

گام اول

اول از همه باید یک کره درست کنیم و Radius رو روی 50 قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام دوم

حالا به یک متریال ساده برای این کره نیاز داریم. یک متریال جدید درست می کنیم و Color و Specular رو غیر فعال و Reflection رو فعال می کنیم. سایر تنظیمات رو هم به صورت پیش فرض باقی میزاریم.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام سوم

میریم سراغ نور. Luminance رو انتخاب کرده و باز هم Color و Specular رو غیر فعال می کنیم. Brightness رو روی 220 درصد قرار میدیم. اگه بخواین روشن تر باشه، می تونین تنظیمات رو به شکل دلخواه در بیارین.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام چهارم

به چند تا شکل ساده نیاز داریم تا متریال Luminance رو بتونیم رو اون اعمال کنیم. برای این کار، هشت تا پلان درست می کنیم. Width رو روی 25 و Height رو روی 400 و Orientation رو روی +Z قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام پنجم

هر بار این پلان رو Copy, Paste کرده و روی محور X و به اندازه 35 سانتی متر جا به جا می کنیم. تا زمانی که هر هشت پلان تراز بشن، به این کار ادامه میدیم. هر هشت پلان رو انتخاب می کنیم. کلیک راست کرده و Group Objects رو می زنیم و اسم گروه رو میزاریم Strips. حالا متریال Luminance رو اعمال می کنیم. Strips رو روی محور Z به اندازه 800 سانتی متر جا به جا می کنیم. در نهایت، کشل زیر به دست میاد.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام ششم

حالا شکل های بیشتری مثل Disk درست می کنیم. Outer Radius رو روی 25 قرار میدیم و اون رو داخل Cloner میزاریم. Mode رو روی Radial تنظیم می کنیم و XY رو به XZ تغییر میدیم. Count رو روی 10 و Radius رو روی 150 قرار میدیم. Cloner رو بالای کره می بریم و متریال Luminance رو Cloner اعمال می کنیم. در نهایت نتیجه زیر به دست میاد.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام هفتم

اشیای بیشتری مثل کره و پلان درست می کنیم یا اینکه پلان های قبلی رو Copy, Paste کرده و دور کره قرار میدیم و Luminance رو روی اون ها اعمال می کنیم. در نهایت باید نتیجه ای مشابه زیر به دست بیاد.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام هشتم

حالا روی کره اصلی کلیک راست کرده و وارد مسیر Cinema4D Tags > Bake Texture میشیم. روی تگ Bake Texture کلیک کرده و تنظیمات زیر رو وارد می کنیم. بعد هم عنوان مورد نظر رو براش در نظر می گیریم.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام نهم

وارد تب Options میشیم و گزینه Reflection رو تیک می زنیم. حالا که تمام تنظیمات انجام شده، Bake رو می زنیم و منتظر میشیم تا رندر صورت بگیره. به این ترتیب، فایل HDRI توی محل مورد نظر ذخیره میشه.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

گام دهم

حالا می تونیم این فایل رو توی صحنه جدید مورد استفاده قرار بدیم و Floor و Sky و Global Lumination اضافه کنیم. نتیجه نهایی رو در زیر می بینین.

آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI

امیدواریم ” آموزش Cinema4D : ایجاد HDRI ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: