آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت هوشمند – قسمت اول

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3040
آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت هوشمند – قسمت اول

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت هوشمند قسمت اول

توی این آموزش، مدل سازی ساعت هوشمند رو با Cinema4D با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت هوشمند ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Cinema4D
  1. وارد کردن تصاویر مرجع

گام اول

با استفاده از دکمه میانی ماوس، روی صفحه کلیک می کنیم. به این ترتیب، چهار نما به نمایش در میاد. با دکمه میانی ماوس، نمای Right یا راست رو انتخاب می کنیم.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام دوم

وارد تب Attributes میشیم و مسیر Mode > View Settings رو دنبال می کنیم.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام سوم

توی نمای راست، دکمه Back رو انتخابب کرده و روی دکمه کنار Image کلیک می کنیم.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام چهارم

تصویر مرجع رو از Finder انتخاب کرده و اون رو باز می کنیم .

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام پنجم

بعد از اینکه تصویر به نمایش در اومد، Transparency یا شفافیت تصویر رو تغییر میدیم و میزاریم روی 50 درصد. این طوری مدل سازی از روی تصاویر مرجع، راحت تر میشه.

برای تغییر اندازه و موقعیت تصویر مرجع هم Offset X, Offset Y, Size X, Size Y رو تغییر میدیم.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

  1. مدل سازی صفحه ساعت

گام اول

برای شروع مدل سازی صفحه ساعت هوشمند، Cube رو از نوار ابزار بالا انتخاب کرده و یک مکعب روی صفحه رسم می کنیم.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام دوم

برای تنظیم معکب، از تصویر مرجع توی نمای Front یا جلو استفاده می کنیم.

ابزار Scale رو برداشته و اندازه مکعب رو با شکل تصویر ساعت هوشمند هماهنگ می کنیم.

این کار رو توی سایر نماها هم انجام میدیم.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام سوم

همچنان که شکل انتخاب شده، روی دکمه Make Editable کلیک می کنیم. این طوری می تونیم مدل رو بیشتر تنظیم کنیم.

با کلیک روی دکمه Make Editable، بعضی امکانات غیر فعال میشن.

بنابراین قبل از کلیک روی این دکمه، باید از شکل کنونی راضی باشیم.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام چهارم

ابزار Edge Selection رو انتخاب می کنیم.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام پنجم

با استفاده از ابزار Edge Selection، چهار تا زاویه شی رو انتخاب می کنیم. به این ترتیب، لبه ها به رنگ نارنجی در میان.

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

گام ششم

بعد از انتخاب لبه ها، روی اون ها کلیک راست کرده و از منویی که ظاهر میشه، Bevel رو پیدا کرده و روی اون کلیک می کنیم.

گام هفتم

تنظیمات رو به شکل زیر انجام میدیم:

Bevel Mode روی Chamfer

Offset Mode روی Fixed Distance

Offset روی 50 سانتی متر

Subdivision روی 10

Depth روی 100 درصد

اسلایدرها و مقادیر رو به دلخواه تنظیم می کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

گام هشتم

وارد نمای Front میشیم و زوایا رو تنظیم می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2


گام نهم

روی فلش مشکی پایین سمت راست نوار ابزار بالا که مربوط به ابزار Bend هست، کلیک می کنیم. Bevel رو پیدا کرده و اون رو انتخاب می کنیم.

گام دهم

ابزار Bevel رو انتخاب کرده و روی Cube یا مکعب درگ می کنیم. به این ترتیب، این دستور روی مکعب اعمال میشه.

گام یازدهم

همچنان که ابزار Bevel انتخاب شده، وارد پنجره Adjustments میشیم و تنظیمات رو به شکل زیر انجام یمدیم.

Use Angle رو تیک می زنیم

Angle Threshold روی 68 درجه

Bevel Mode روی Chamfer

Offset Mode روی Radial

Offset روی 20 سانتی متر

Subdivision روی 6

اسلایدره و مقادیر رو به شکل دلخواه تنظیم می کنیم.

گام دوازدهم

همون طور که توی تصاویر زیر می بینین، مکعب تغییر می کنه. این طوری شی Smooth تر میشه و با ساعت هوشمند هماهنگ تر میشه.

گام سیزدهم

Bevel Subdivisions رو روی 1 قرار میدیم.

گام چهاردهم

نتیجه به صورت زیر در میاد. اگه می خواین ظاهر واقعی تری پیدا کنه، می تونیم Bevel Subdivisions رو افزایش بدیم.

  1. مدل سازی صفحه ساعت هوشمند

گام اول

برای شروع مدل سازی صفحه ساعت هوشمند، شی کنونی رو از لیست View به صورتی که می بینین Duplicate می کنیم. برای این کار، Ctrl رو نگه داشته و شی رو درگ می کنیم تا Duplicate بشه.

گام دوم

Bevel Modifier رو از شی Duplicate حذف می کنیم.

گام سوم

ابزار Scale رو برداشته و ضخامت شی جدید رو تنظیم می کنیم.

این کار رو توی تمام نماها انجام میدیم.

گام چهارم

بعد از تنظیم شکل و اندازه مکعب، ابزار Move رو انتخا کرده و صفحه رو سر جای خودش قرار میدیم.

  1. مدل سازی دکمه های ساعت هوشمند

گام اول

این بار Cylinder یا استوانه رو انتخاب می کنیم.

گام دوم

تنظیمات استوانه رو تنظیم می کنیم.

ابزار Move رو برداشته و دکمه رو در محل مناسب قرار میدیم.

Radius روی 25 سانتی متر

Height روی 25 سانتی متر

Height Segments روی 1

Rotation Segments روی 36

Orientation روی X-

” آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت هوشمند – قسمت دوم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2


 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: