آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 2289
آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی قسمت دوم

توی این آموزش، طراحی آیکن های تابستونی رو با Illustrator با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 60 تا 80 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe Illustrator

” آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت اول “

گام یازدهم

شروع می کنیم به طراحی مجموعه ابرها. برای این کار، ابزار Rounded Rectangle رو برداشته و یک مستطیل با زوایای گرد به ابعاد 16 در 8 پیکسل رسم می کنیم. Corner Radius رو روی 4 پیکسل قرار میدیم. کد رنگی #ffffff رو هم بهش اختصاص میدیم.

بعد هم یک مستطیل 6 در 2 پیکسل رسم می کنیم. دو تا دایره 2 پیکسلی هم رسم کرده و اون ها رو دو طرف مستطیل کوچک تر قرار میدیم.

برای تکمیل ابر، یک مستطیل دیگه با زوایای گرد به ابعاد 12 در 4 پیکسل رسم می کنیم. Corner radius رو هم روی 2 پیکسل قرار میدیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام دوازدهم

تمام اجزای مربوط به ابرها رو با همدیگه گروه می کنیم. برای این کار از میانبر Ctrl+G استفاده می کنیم. بعد هم اون ها رو در محلی که می بینین، قرار میدیم. Blending Mode رو روی Lighten قرار داده و Opacity رو تا 50 درصد کاهش میدیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام سیزدهم

چند تا ابر درست کرده و اون ها رو سمت راست دایره آبی قرار میدیم. بعد هم اون ها رو با همدیگه گروه کرده و همه اون ها رو داخل Clipping Mask شن ساحل قرار میدیم.

تمام شکل هایی که تا الان درست کردیم رو انتخاب می کنیم. بعد هم اون ها رو گروه می کنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام چهاردهم

پس زمینه پیش فرض رو طراحی کردیم. اون رو سه بار کپی کرده و بعد هم توی بقیه Reference Grid ها قرار میدیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

  1. طراحی آیکن موهیتو

گام اول

ابزار Rectangle رو برداشته و یک مستطیل 48 در 50 پیکسل رسم می کنیم. کد رنگی #9fba7d رو براش در نظر می گیریم و اون رو در محلی که می بینین، روی شن ساحل قرار میدیم. وارد پنل Align میشیم و مطمئن میشیم که در وسط قرار گرفته باشه.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام دوم

یک مستطیل کوچکتر به ابعاد 28 در 4 پیکسل رسم می کنیم. کد رنگی #9fba7d رو براش در نظر می گیریم و اون رو 16 پیکسل از لبه بالایی مستطیل قبلی، فاصله میدیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام سوم

با استفاده از ابزار Pen، دو تا شکلی که قبلا رسم کردیم، با شکلی که در زیر می بینین، یعنی خطوط منحنی، به هم وصل می کنیم. ابعاد رو هم توی تصویر زیر مشاهده می کنین.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام چهارم

تمام شکل هایی که برای طراحی ظرف موهیتو درست کردیم رو انتخاب می کنیم. وارد پنل Pathfinder میشیم و با کلیک روی Unite Shape Mode، اون ها رو به هم وصل می کنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام پنجم

بعد از طراحی شکل اصلی ظرف موهیتو، یک Outline به ضخامت 4 پیکسل با کد رنگی #493e3e درست می کنیم. برای این کار از روش Offset Path استفاده می کنیم. یعنی وارد مسیر Select > Object > Path > Offset Path میشیم و عدد 4 رو توی فیلد Offse وارد می کنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام ششم

ابزار Rounded Rectangle رو برداشته و یک مستطیل با زوایای گرد درست می کنیم. ابعاد 36 در 2 پیکسل رو براش در نظر می گیریم. Corner Radius رو روی 1 پیکسل قرار میدیم. کد رنگی #ccc8be رو بهش اختصاص میدیم. یک Outline به اندازه 4 پیکسل با کد رنگی #493e3e درست کرده و اون رو در محلی که می بینین، قرار میدیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت دوم

گام هفتم

یک لبه دیگه هم بالای قبلی اضافه می کنیم. برای این کار، Alt و Shift رو نگه داشته و بعد هم اون رو درگ می کنیم.

گام هشتم

شروع می کنیم به اضافه کردن جزئیاتی به این ظرف. برای اضافه کردن هایلایت، 2-px Offset رو اضافه می کنیم. کد رنگی #ffffff رو براش در نظر می گیریم. Blending Mode رو روی Soft Light و Opacity رو روی 80 درصد قرار میدیم.

گام نهم

ابزار Rectangle رو برداشته و یک شکل 2 در 70 پیکسل رسم می کنیم و یک نوار 4 در 70 پیکسلی هم با فاصله 2 پیکسل، در سمت راست شکل قبل قرار میدیم. بعد هم اون ها رو با همدیگه گروه می کنیم.

هایلایت رو در محلی که می بینین، قرار میدیم.

گام دهم

یک مستطیل 28 در 4 پیکسل رسم کرده و کد رنگی #000000 رو براش در نظر می گیریم. اون رو زیر Outline قبلی قرار میدیم. بعد هم Opacity رو میزاریم روی 40 درصد.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش ایلاستریتور


گام یازدهم

ابزار Ellipse رو برداشته و دو ردیف از دایره های 2 پیکسلی رسم می کنیم. کد رنگی #493e3e رو براشون در نظر می گیریم. اون ها رو با فاصله 2 پیکسل از هم قرار میدیم. این دایره ها  رو با همدیگه گروه کرده و در وسط بطری قرار میدیم. اولین ردیف رو 20 پیکسل از لبه ظرف فاصله میدیم.

گام دوازدهم

ابزار Rounded Rectangle رو بر می داریم و یک شکل 24 در 42 پیکسل رسم می کنیم. Corner Radius رو میزاریم روی 12 پیکسل. کد رنگی #eddac0 رو بهش اختصاص میدیم. یک Outline به ضخامت 4 پیکسل رسم کرده و کد رنگی #493e3e رو براش در نظر می گیریم. اون رو در وسط ظرف قرار میدیم. لبه بالایی رو با ردیف پایینی دایره ها، 8 پیکسل فاصله میدیم.

گام سیزدهم

چند تا هایلایت به این شکل اضافه می کنیم.

گام چهاردهم

جزئیات بیشتری رو بهش اضافه می کنیم. برای این کار از دایره، مستطیل و مستطیل هایی با زوایای گرد، استفاده می کنیم. وقتی این کار تمام شد، تمام شکل ها رو انتخاب کرده و با همدیگه گروه می کنیم.

گام پانزدهم

میریم سراغ بخش بالایی ظرف و چند تا هایلایت بهش اضافه می کنیم. کد رنگی #ffffff رو براش در نظر می گیریم. Blending Mode رو روی Soft Light و Opacity رو روی 80 درصد قرار میدیم.

وقتی تمام شد، تمام هایلایت ها رو با هم گروه می کنیم.

گام شانزدهم

برای طراحی نی، یک مستطیل 4 در 22 پیکسل رسم می کنیم. کد رنگی #eddca0 رو براش در نظر می گیریم. 4px Outline با کد رنگی #493e3e رو بهش اختصاص میدیم. بعد هم اون رو سمت راست ظرف قرار میدیم.

گام هفدهم

یک مستطیل 4 در 2 پیکسل رسم می کنیم. کد رنگی #ffffff رو براش در نظر می گیریم و اون رو در بخش بالایی نی قرار میدیم. بعد هم Blending Mode رو روی Soft Light و Opacity رو روی 90 درصد قرار میدیم.

یک مربع 4 پیکسلی با کد رنگی #000000 رسم کرده و اون رو در پایین نی قرار میدیم. Opacity رو هم میزاریم روی 40 درصد.

گام هجدهم

دو تا خط مورب با استفاده از ابزار Pen با کد رنگی #493e3e رسم می کنیم. وقتی تمام شد، تمام اجزای نی رو انتخاب کرده و اون ها رو با هم گروه می کنیم.

گام نوزدهم

برای طراحی برگ، یک دایره 14 پیکسلی رسم می کنیم. کد رنگی #809b54 رو براش در نظر می گیریم. یک Anchor Point به بالای دایره اضافه کرده و اون رو 8 پیکسل به بالا می کشیم. 4px Outline با کد رنگی #493e3e به این شکل اختصاص میدیم. یک حلقه هایلایت به رنگ سفید درست می کنیم. Blending Mode رو روی Soft Light و Opacity رو روی 80 درصد قرار میدیم. در نهایت، کل برگ رو 45 درجه می چرخونیم. سایه مشکی رنگی رو به بخش پایینی برگ اضافه می کنیم. Opacity سایه رو میزاریم روی 40 درصد.

گام بیستم

تمام اجزای مربوط به اون رو با همدیگه گروه کرده و اون رو در کنار نی قرار میدیم.

گام بیست و یکم

بخش پایینی ظرف موهیتو رو ماسک می کنیم.

برای این کار، دایره آبی رنگ رو کپی کرده و بالای ظرف Paste می کنیم.

گام بیست و دوم

Anchor Point بالایی دایره رو تنظیم کرده و با استفاده از ابزار Pen، یک مسیر جدید به صورتی که می بینین، رسم می کنیم.

گام بیست و سوم

دایره و ظرف موهیتو رو انتخاب می کنیم. کلیک راست کرده و Make Clipping Mask رو می زنیم. بعد هم ظرف رو با پس زمینه گروه می کنیم.

” آموزش Illustrator : طراحی آیکن های تابستونی – قسمت سوم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش ایلاستریتور


 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: