آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 2778
آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

توی این آموزش، طراحی آیکن پول رو با Illustrator با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe Illustrator
  1. درست کردن سند جدید

Ctrl+N رو فشار داده و یک سند جدید درست می کنیم. Pixels رو برای منوی Units در نظر می گیریم. عدد 850 رو توی فیلد Width و عدد 340 رو توی فیلد Height وارد می کنیم. بعد هم روی دکمه More Settings کلیک می کنیم. RGB رو برای Color Mode در نظر گرفته و Raster Effects رو میزاریم روی Screen و روی Create Document کلیک می کنیم.

وارد مسیر View > Show Grid و View > Snap to Grid میشیم. این بار مسیر Edit > Preferences > Guides & Grid رو دنبال کرده و عدد 1 رو توی فیلد Gridline Every و Subdivisions وارد می کنیم.

برای مشاهده پیش نمایش موقعیت و اندازه شکل ها، وارد پنل Info میشیم. وارد مسیر Edit > Preferences > Units میشیم. تنظیماتی که می بینین رو وارد می کنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

  1. طراحی کادر آیکن

گام اول

ابزار Rectangle رو برداشته و میریم سراغ نوار ابزار. رنگ Stroke رو حذف می کنیم. بعد هم رنگ قرمز رو برای Fill در نظر می گیریم.

Shift رو نگه داشته و یک مربع 72 پیکسلی رسم می کنیم. وارد پنل Appearance میشیم و Opacity رو تا 20 درصد کاهش میدیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام دوم

همچنان که مربع انتخاب شده، وارد پنل Transform میشیم. اعدادی که می بیننی رو توی فیلدهای X و Y  وارد کرده و تنظیمات رو به شکل زیر انجام میدیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام سوم

مطمئن میشیم که مربع همچنان انتخاب شده باشه. وارد مسیر Effect > Distort & Transform > Transform میشیم. اسلایدر Move – Horizontal رو روی 206 پیکسل قرار داده و عدد 2 رو توی فیلد Copies وارد کرده و Ok می زنیم.

وارد پنل Layers میشیم و لایه کنونی رو Expand کرده و شکلی که کشیدیم رو Lock می کنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

  1. طراحی اولین آیکن

گام اول

مقادیر رنگی R=80, G=115, B=179 رو برای Fill در نظر می گیریم. ابزار Rectangle رو برداشته و یک مربع 3 پیکسلی رسم می کنیم. با استفاده از همین ابزار، یک مستطیل به ابعاد 6 در 3 پیکسل رسم کرده و اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم. Opacity رو تا 0 درصد کاهش میدیم.

هر دو شکل رو انتخاب کرده و اون ها رو داخل پنل Swatches درگ کرده و به صورت یک الگو ذخیره می کنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام دوم

میریم سراغ مربع سمت چپ و ابزار Ellipse رو برداشته و یک بیضی 72 در 66 پیکسل رسم کرده و اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

مقادیر رنگی R=0, G=35, B=129 رو برای Fill بیضی در نظر می گیریم. وارد پنل Appearance میشیم. یک Stroke به اندازه 4 پیکسل اضافه می کنیم و مقادیر رنگی R=80, G=15, B=179 رو وارد می کنیم. وارد پنل Stroke میشیم و Align Stroke to Inside رو تیک می زنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام سوم

همچنان که بیضی انتخاب شده، وارد پنل Appearance میشیم. روی دکمه Add New Fill کلیک کرده و دومین Fill رو اضافه کرده و اون رو انتخاب می کنیم.

مقادیر رنگی R=30, G=56, B=129 رو وارد کرده و وارد مسیر Effect > Path > Offset Path میشیم. عدد 4- پیکسل رو برای Offset در نظر می گیریم و وارد مسیر Effect > Distort & Transform > Transform میشیم و مقادیری که می بینین رو وارد کرده و Ok می زنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام چهارم

همچنان که بیضی انتخاب شده، وارد پنل Appearance میشیم. یک Fill جدید اضافه کرده و اون رو پایین پنل قرار میدیم.

مقادیر رنگی R=10, G=65, B=129 رو وارد کرده و وارد مسیر Effect > Distort & Transform > Transform میشیم. مقادیری که می بینین رو وارد کرده و Ok می زنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام پنجم

همچنان که بیضی انتخاب شده، وارد پنل Appearance میشیم. Fill پایین رو انتخاب کرده و با کلیک روی دکمه Duplicate Selected Item اون رو Duplicate می کنیم.

Fill جدید رو انتخاب کرده و وارد پنل Swatches میشیم و الگویی که ذخیره کرده بودیم رو برای Fill در نظر می گیریم. Opacity رو میزاریم روی 50 درصد.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام ششم

ابزار Type رو برداشته و پنل Character رو باز می کنیم. فونت Odudo Mono رو انتخاب می کنیم. اون رو Bold کرده و Size رو میزاریم روی 40 پیکسل.

روی بوم کلیک می کنیم. علامت $ رو تایپ می کنیم. اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم. مقادیر رنگی R=245, G=245, B=245 رو براش در نظر می گیریم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

  1. طراحی دومین آیکن پول

گام اول

مقادیر رنگی R=30, G=65, B=129 رو برای Fill در نظر می گیریم. ابزار Rectangle رو برداشته و یک مستطیل 1 در 3 پیکسل رسم می کنیم. با استفاده از همین ابزار، یک شکل 6 در 3 پیکسل رسم می کنیم و اون رو در محلی که توی تصویر دوم می بینین، قرار میدیم. Opacity رو تا 0 درصد کاهش میدیم.

هر دو شکل رو انتخاب کرده و اون رو به صورت الگو توی پنل Swatches ذخیره می کنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش ایلاستریتور


گام دوم

مربع قرمز رنگ وسط رو جا به جا می کنیم. ابزار Ellipse رو برداشته و یک شکل 72 در 66 پیکسل رسم می کنیم. رنگ سفید رو برای Fill در نظر می گیریم. این شکل جدید رو Duplicate می کنیم. نسخه کپی رو در محلی که توی تصویر دوم می بینین قرار میدیم.

ابزار Rectangle رو بر می داریم. یک مستطیل 72 در 6 پیکسل رسم می کنیم. اون رو در محلی که توی تصویر سوم می بینین قرار میدیم. سه تا شکلی که درست کردیم رو انتخاب کرده و وارد پنل Pathfinder میشیم. روی دکمه Unite کلیک می کنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام سوم

شکلی که درست کردیم رو انتخاب کرده و وارد پنل Appearance میشیم.

Fill رو انتخاب کرده و مقادیر رنگی R=245, G=245, B=245 رو براش در نظر می گیریم. وارد پنل Swatches میشیم و الگوی ذخیره شده رو برای دومین Fill در نظر می گیریم. 1 px Stroke رو اضافه می کنیم. مقادیر رنگی R=30, G=65, B=129 رو وارد می کنیم. میریم سراغ پنل Stroke و Align Stroke to Inside رو تیک می زنیم.

آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول

گام چهارم

ابزار Ellipse رو برداشته و یک بیضی 72 در 66 پیکسل رسم می کنیم. اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم. یک Fill جدید اضافه کرده و مقادیر رنگی R=245, G=245, B=245 رو براش در نظر می گیریم. 1px Stroke اضافه می کنیم. مقادیر رنگی R=30, G=65, B=129 رو براش در نظر می گیریم.

ابزار Ellipse رو بر می داریم و یک بیضی 64 در 58 پیکسل رسم می کنیم. اون رو در محلی که توی تصویر دوم می بینین قرار داده و تنظیمات زیر رو بهش اختصاص میدیم.

گام پنجم

دومین بیضی رو انتخاب کرده و دو تا کپی از اون رو در جلو قرار میدیم. کپی بالا رو انتخاب کرده و اون رو 3 پیکسل به پایین می بریم.

هر دو شکل رو مجددا انتخاب کرده و روی دکمه Minus Front از پنل Pathfinder کلیک می کنیم.

گام ششم

علامت $ رو کپی کرده و مقادیر رنگی R=30, G=65, B=129 رو براش در نظر می گیریم. اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

  1. طراحی سومین آیکن

گام اول

میریم سراغ مربع قرمز رنگ. شکل الگو رو انتخاب کرده و اون رو Duplicate می کنیم. مربع قرمز راست رو جا به جا کرده و نسخه کپی رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

شکل جدید رو انتخاب کرده و وارد پنل Appearance میشیم. Stroke و Pattern Fill رو حذف می کنیم. Fill باقی مونده رو انتخاب کرده و مقادیر رنگی R=30, G=65, B=129 رو براش در نظر می گیریم.

گام دوم

ابزار Rectangle رو بر می داریم و یک مستطیل 4 در 72 پیکسل رسم می کنیم. مقادیر رنگی R=245, G=245, B=245 رو براش در نظر می گیریم. این مستطیل جدید رو در محلی که می بینین قرار میدیم. وارد مسیر Effect > Distort & Transform > Transform میشیم. مقادیری که می بینین رو وارد کرده و Ok می زنیم.

گام سوم

مستطیل رو انتخاب کرده و وارد مسیر Object > Expand Appearance میشیم. گروه حاصل از شکل ها رو Ungroup کرده و وارد مسیر Object > Compound Path > Make میشیم.

شکل آبی رو انتخاب می کنیم. یک کپی از اون رو در جلو قرار میدیم. این کپی رو به همراه مسیر مرکب انتخاب کرده و وارد پنل Pathfinder میشیم و روی Intersect کلیک می کنیم.

گام چهارم

ابزار Ellipse رو برداشته و یک مستطیل 72 در 66 پیکسل رسم می کنیم. مقادیر رنگی R=30, G=65, B=129 رو برای این بیضی جدید در نظر می گیریم.

گام پنجم

ابزار Ellipse رو برداشته و یک مستطیل 64 در 58 پیکسل رسم می کنیم. یک 2px Stroke رو به این بیضی جدید اضافه می کنیم. اون رو در وسط قرار میدیم.  مقادیر رنگی R=245, G=245, B=245 رو برای این بیضی جدید در نظر می گیریم.

گام ششم

علامت $ رو کپی کرده و مطمئن میشیم که رنگ اون انتخاب شده باشه. مقادیر رنگی R=245, G=245, B=245 رو براش در نظر می گیریم. اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

  1. اضافه کردن پس زمینه

گام اول

وارد پنل Layers میشیم. مربع قرمز رو Unlock کرده و اون رو حذف می کنیم.

گام دوم

ابزار Rectangle رو برداشته و یک مستطیل 860 در 350 پیکسل رسم می کنیم. مقادیر رنگی R=245, G=245, B=245 رو برای Fill در نظر می گیریم. اون رو در عقب قرار میدیم.

نتیجه

امیدواریم ” آموزش Illustrator : طراحی آیکن پول ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش ایلاستریتور


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: