آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 4597
آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی قسمت دوم

توی این آموزش، مدل سازی تانک جنگی رو با Maya با هم می بینیم. از مدل سازی Low Poly شروع کرده و بعد هم به UV Mapping و مدل سازی High Poly و Baking و Texturing می رسیم.

با ” آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 60 تا 80 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

” آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت اول “

گام چهل و ششم

سطوح بالایی رو انتخاب کرده و اون ها رو اکسترود می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام چهل و هفتم

قسمتی که می بینین رو انتخبا کرده و وارد Face Mode میشیم. سطوح جلویی رو انتخاب کرده و اون ها رو به شکلی که می بینین، Extrude و Scale می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام چهل و هشتم

سطوح انتخاب شده رو یک بار دیگه اکسترود کرده و در داخل قرار میدیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام چهل و نهم

همچنان که این سطح انتخاب شده، وارد مسیر Edit Mesh > Merge to Center میشیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه ام

یک نکته دیگه رو باید به خاطر داشته باشین. برای بهینه سازی حجم فایل، باید History رو حذف کنیم. برای این کار، وارد مسیر Edit > Delete by Type > History میشیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه و یکم

وارد مسیر Create > Polygon Primitives > Sphere میشیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه و دوم

وارد نمای Side میشیم و Sphere یا کره ای که درست کردیم رو با تصویر مرجع هماهنگ می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه و سوم

سطوحی که می بینین رو انتخاب کرده و اون ها رو حذف می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه و چهارم

یک Cylinder یا استوانه جدید درست می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه و پنجم

وارد نمای Side میشیم و موقعیت استوانه رو با تصویر مرجع هماهنگ کرده و برای این کار، رئوس رو جا به جا می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه وششم

سطوح پایین استوانه رو انتخاب کرده و اون ها رو حذف می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه و هفتم

وارد نمای Side میشیم. سطوح بالا رو انتخاب کرده و اون ها رو اکسترود کرده و با تصویر مرجع هماهنگ می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه و هشتم

رئوس رو در نمای Side انتخاب کرده و اون ها رو به شکلی که می بینین، جا به جا می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام پنجاه و نهم

Split Polygon Tool رو انتخاب کرده و همون طور که در زیر می بینین، یک لبه از راس کنجی به لبه پایینی اضافه می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام شصت ام

یک بار دیگه Split Polygon Tool رو انتخاب کرده و چند تا لبه در سمت دیگه هم درست می کنیم. بعد هم سطوح بالا رو Split کرده و اون ها رو به هم وصل می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام شصت و یکم

حالا سطوح داخل لبه هایی که اخیرا اضافه کردیم رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت دوم

گام شصت و دوم

این رئوس رو انتخاب کرده و وارد مسیر Edit Mesh > Merge to Center میشیم.

گام شصت و سوم

برای حذف نیمه راست مش، سطوح این نیمه رو انتخاب می کنیم. دکمه های D و V رو نگه می داریم Pivot Point یا نقطه محوری مش رو در Object Mode به سمت وسط راس جا به جا می کنیم.

گام شصت و چهارم

وارد مسیر Modify > Freeze Transformations میشیم.

گام شصت و پنجم

همون طور که می بینین، Transformations به صفر برگشت. حالا وارد مسیر Edit > Duplicate Special میشیم. روی مربع کنار Duplicate Special کلیک می کنیم.

گام شصت و ششم

توی پنجره Duplicate Special Options، گزینه Instance رو برای Geometry Type در نظر گرفته و X Axis Scale رو روی 1.0000- قرار میدیم.

گام شصت و هفتم

لبه های کناری رو انتخاب کرده و اون ها رو اکسترود می کنیم.

گام شصت و هشتم

یک بار دیگه لبه های انتخاب شده رو اکسترود کرده و رئوس رو به شکلی در میاریم که شکاف بین اون ها از بین بره.

گام شصت و نهم

وارد نمای Back از نمای Perspective میشیم و یک لبه به صورتی که می بینین، با Split Polygon Tool اضافه می کنیم.

گام هفتاد ام

این سطوح رو انتخاب کرده و اون ها رو حذف می کنیم.

گام هفتاد و یکم

لبه کناری رو انتخاب کرده و اون رو اکسترود می کنیم.

گام هفتاد و دوم

وارد نمای Top میشیم و یک بار دیگه لبه انتخاب شده رو اکسترود می کنیم.

گام هفتاد و سوم

وارد نمای Side میشیم و رئوس اکسترود شده رو بر اساس تصویر مرجع، جا به جا می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد مایا – پک 1

صفر تا صد مایا – پک 2

صفر تا صد آرنولد در مایا

صفر تا صد ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد تری دی مکس

صفر تا صد زیبراش

صفر تا صد سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد سینمافوردی – پک 2


گام هفتاد و چهارم

چند تا از رئوس رو طوری ادیت می کنیم که به صورت منحنی در بیاد. بعد هم وارد نمای Top میشیم و لبه رو اکسترود کرده و باز هم رئوس رو جا به جا می کنیم.

گام هفتاد و پنجم

آخرین لبه رو اکسترود کرده و روی محور X اون رو Scale می کنیم.

گام هفتاد و ششم

با استفاده از Insert Edge Loop Tool، یک لبله در متداد Loop قبلی اضافه می کنیم. وارد Vertex Mode میشیم. این رئوس رو انتخاب کرده و اون ها رو Merge می کنیم.

گام هفتاد و هفتم

لبه های کناری رو انتخاب کرده و اون ها رو اکسترود کرده و بعد هم خلاف جهت لبه میانی جا به جا می کنیم.

گام هفتاد و هشتم

اون ها رو یک بار دیگه اکسترود کرده و در وسط قرار میدیم.

گام هفتاد و نهم

رئوس پشتی رو Snap می کنیم.

گام هشتاد ام

یک لبه دیگه با Insert Edge Loop Tool اضافه می کنیم.

گام هشتاد و یکم

ابزار Scale رو برداشته و وارد مسیر Display > UI Elements > Tool Settings میشیم. Discrete Scale رو تیک می زنیم.

گام هشتاد و دوم

لبه رو روی محور X به شکلی که می بینین، Scale می کنیم.

گام هشتاد و سوم

با استفاده از Split Polygon Tool، راس باز رو به لبه ای که در ادامه قرار داره، وصل می کنیم.

گام هشتاد و چهارم

وارد مسیر Edit Mesh > Append Polygon Tool میشیم.

گام هشتاد و پنجم

لبه باز پشتی رو انتخاب کرده و روی لبه مخالف کلیک می کنیم. می خوایم شکاف بین دو لبه رو پر کنیم.

گام هشتاد و ششم

لبه شکاف رو انتخاب کرده و وارد مسیر Mesh > Fill Hole میشیم.

گام هشتاد و هفتم

این شکاف پر میشه اما Tessellate نمیشه. بنابراین سطح رو انتخاب کرده و وارد مسیر Mesh > Triangulate میشیم.

گام هشتاد و هشتم

همچنان که سطوح انتخاب شدن، وارد مسیر Mesh > Quadrangulate میشیم.

گام هشتاد و نهم

وارد نمای Front میشیم و با استفاده از Split Polygon Tool، این بار Hatch Extrusion رو دنبال می کنیم.

گام نود ام

رئوسی که اضافه کردیم رو انتخبا کرده و اون ها رو با لبه پایینی Merge می کنیم.

” آموزش Maya : مدل سازی تانک جنگی – قسمت سوم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد مایا – پک 1

صفر تا صد مایا – پک 2

صفر تا صد آرنولد در مایا

صفر تا صد ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد تری دی مکس

صفر تا صد زیبراش

صفر تا صد سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد سینمافوردی – پک 2


 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: