آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

توی این آموزش، نحوه طراحی تونل رو با Maya یاد می گیریم و بعد هم آخرین اصلاحات رو با Photoshop انجام میدیم. این آموزش مدل سازی، بافت دهی، سایه زدن و تکنیک های رندرینگ رو شامل میشه. توی قسمت اول و دوم، بخشی از کار رو انجام دادیم. بیاین ادامه بدیم.

با ” آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل ” با ما همراه باشید…

این آموزش در سه مقاله منتشر شده است:

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل – قسمت اول

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل – قسمت دوم

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل – قسمت سوم

 گام اول

کار رو این جا متوقف کرده بودیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام دوم

Photoshop رو باز می کنیم و بعد هم مسیر Images > Adjustments > Brightness/Contrast رو دنبال می کنیم.

 آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام سوم

Contrast رو روی 10 قرار میدیم.

 آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام چهارم

مسیر Image > Adjustments > Photo Filter رو دنبال می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام پنجم

Filter رو روی Cooling Filter (80) یا Density بیست درصد قرار میدیم و Ok می زنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام ششم

یک بار دیگه میریم سراغ Photo Filter و Marneta رو با Density سی درصد انتخاب می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام هفتم

ابزار Burn رو بر می داریم و به صورت زیر تنظیم می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام هشتم

همچنان که از این ابزارهای فتوشاپ استفاده می کنیم، در صورت لزوم به تنظیم Master Diameter و Exposure هم ادامه میدیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام نهم

با استفاده از ابزار Burn، روی جاهایی که توی تصویر به رنگ سبز هایلایت شده می کشیم. نکته: برای جاهایی که پر رنگ تر هست از Exposure بیشتر و برای جاهای کم رنگ تر، از Exposure کمتر استفاده می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام دهم

برای تیره تر کردن بهتر برخ نواحی، Range رو روی Midtone قرار میدیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام یازدهم

حالا باید به این شکل در اومده باشه.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام دوازدهم

ابزار Dodge رو بر می داریم و تنظیمات زیر رو اعمال می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام سیزدهم

روی جاهایی که در تصویر به رنگ زرد هست، می کشیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام چهاردهم

حالا باید به این شکل در اومده باشه.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام پانزدهم

ابزار Brush رو با تنظیمات زیر بر می داریم و از مقدار رنگی 954175 استفاده می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام شانزدهم

حالا روی جاهایی که در تصویر سفید شده، می کشیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام هفدهم

باز هم ابزار Dodge رو بر می داریم و روی نواحی هایلایت شده می کشیم تا براق تر بشه.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام هجدهم

حالا باید به این شکل در اومده باشه.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام نوزدهم

ابزار Blur رو با تنظیمات زیر بر می داریم و از اون برای محو کردن پلان ها یا شکل های Car_Trace استفاده می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیستم

سعی می کنیم همچین نتیجه ای به دست بیاد. نکته: خطوط ممتد سمت چپ، نور ماشین هایی که به سرعت در حال حرکت هستن و این خطوط، نور ماشین هایی که سرعت پایین تری دارن رو شبیه سازی می کنن.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و یکم

ابزار Smudge رو با تنظیمات زیر انتخاب می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و دوم

از ابزار Smudge رو ناحیه هایلایت شده استفاده می کنیم. یادتون باشه که به سمت فلش های قرمز درگ کنین.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و سوم

سعی می کنیم همچین نتیجه ای رو ایجاد کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و چهارم

ابزار Dodge رو انتخاب می کنیم. Brush Preset رو انتخاب می کنیم و بعد هم Assortes Brushes رو انتخاب و روی Append کلیک می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و پنجم

قلموی Crosshatch رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و ششم

Master Diameter رو روی 200 قرار میدیم و روی مرکز اولین نقطه نور، سه بار کلیک می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و هفتم

Brushes Palette رو باز می کنیم. Brush Tip رو انتخاب می کنیم و Brush Angle رو روی 35 درجه قرار میدیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و هشتم

Master Diameter رو روی 150 قرار میدیم و سه بار روی همون ناحیه کلیک می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام بیست و نهم

Brush Angle رو روی 70 درجه قرار میدیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام سی ام

Master Diameter رو تا 100 کاهش میدیم و سه بار روی همون ناحیه کلیک می کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام سی و یکم

همین مراحل رو برای سایر نقاط نوری تونل تکرار می کنیم. در نهایت باید به این شکل در بیاد.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

گام سی و دوم

تبریک میگم. بالاخره به پایان دوره طراحی تونل رسیدیم. حالا می تونیم این تصویر رو ذخیره کنیم.

آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل- قسمت سوم

امیدواریم ” آموزش Maya و Photoshop : طراحی تونل ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش مایا – پک 1

صفر تا صد آموزش مایا – پک 2

آموزش مادباکس

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: