آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 4530
آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

توی این آموزش، طراحی افکت متنی دست نویس رو با Photoshop با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe Photoshop

 

گام اول

یک سند جدید با ابعاد 700 در 300 پیکسل درست می کنیم. Color Mode رو روی RGB قرار داده و با پس زمینه شروع می کنیم. ابزار Rectangle رو برداشته و یک شکل به اندازه صفحه کار رسم می کنیم. مقادیر رنگی R=241, G=242, B=242 رو براش در نظر می گیریم و میریم سراغ پنل Appearance و روی Add New Fill کلیک می کنیم. دومین Fill به این ترتیب اضافه میشه.

وارد پنل Swatches میشیم و بعد هم مسری Swtach Library > Pattern > Basic Graphics > Basic Graphics_Texture میشیم. بر می گردیم سراغ پنل Appearance و دومین Fill رو انتخاب می کنیم. روی USGS 17 Sandy Dry Lake کلیک می کنیم. وارد پنل Transparency شده و Opacity رو تا 75 درصد کاهش میدیم و Blending Mode رو میزاریم روی Multiply.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام دوم

روی فلش پایین پنل Pattern کلیک می کنیم. ابزار Rectangle رو مجددا انتخاب کرده و دومین مستطیل رو به اندازه صفحه کار رسم می کنیم. Grid Pica Lines رو برای Fill در نظر گرفته و Opacity رو تا 75 درصد کاهش میدیم. وارد مسیر Effect > Artistic > Film Grain میشیم. تنظیماتی که می بینین رو وارد کرده و Ok می زنیم.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام سوم

شکلی که توی گام قبل درست کردیم، Duplicate می کنیم. این کپی رو انتخاب کرده و Opacity رو تا 100 درصد افزایش میدیم. افکت Film Grain رو حذف کرده و Radial Gradient که می بینین رو برای Fill در نظر می گیریم. وارد پنل Transparency میشیم. روی Make Opacity Mask کلیک می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام چهارم

یک بار دیگه، ابزار Rectangle رو بر می داریم و یک شکل به اندازه صفحه کار رسم می کنیم. Radial Gradient که می بینین رو برای Fill در نظر گرفته و Opacity رو تا 15 درصد کاهش میدیم. بعد هم Blending Mode رو میزاریم روی Color Burn. متن زرد رنگ نشان دهنده Opacity و متن سفید رنگ نشان دهنده Location هست.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام پنجم

ابزار Type رو برداشته و متن رو وارد می کنیم. فونت Seasons Spring رو انتخاب می کنیم. Size رو روی 200 قرار داده و مقادیر رنگی R=39, g=170, B=225 رو براش در نظر می گیریم. همچنان که متن انتخاب شده، وارد مسیر Object > Expand میشیم. شکل های حاصل رو انتخاب کرده و وارد مسیر Object > Compound Path > Make میشیم.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام ششم

مسیری که توی گام قبل درست کردیم رو انتخاب می کنیم. وارد پنل Appearance شده و Fill رو انتخاب می کنیم. وارد مسیر Effect > Stylize > Scribble میشیم و داده هایی که می بینین رو وارد می کنیم و در نهایت هم Ok می زنیم.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام هفتم

بیاین چند تا Art Brush درست کنیم. وارد پنل Brushes میشیم و ابزار Ellipse رو بر می داریم و روی صفحه کار کلیک می کنیم. یک پنجره باز میشه. عدد 10 رو توی فیلد Width و عدد 1 رو توی فیلد Height وارد می کنیم و Ok می زنیم. مقادیر رنگی R=39, G=170, B=225 رو براش در نظر می گیریم. ابزار Convert Selection رو بر می داریم و روی Anchor Point سمت راست کلیک می کنیم. شکل حاصل رو انتخاب کرده و وارد پنل Brushes میشیم و روی New Brush کلیک می کنیم. Art Brush رو انتخاب کرده و روی Ok کلیک می کنیم. مقادیری که می بینین رو وارد می کنیم و Ok می زنیم. این از Art Brush 1

ابزار Ellipse رو مجددا انتخاب می کنیم. یک شکل 10 در 1.8 پیکسل درست کرده و مقادیر رنگی R=39, G=170, B=225 رو براش در نظر می گیریم. با استفاده از ابزار Convert Selection، روی Anchor Point سمت راست کلیک کرده و در نهایت شکل حاصل رو به Art Brush 2 تبدیل می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام هشتم

ابزار Ellipse رو بر می داریم. یک شکل به ابعاد 10 در 2.8 پیکسل درست می کنیم و مقادیر رنگی R=39, G=170, B=225 رو براش در نظر می گیریم. ابزار Convert Selection رو برداشته و روی Anchor Point سمت راست کلیک کردها و اون رو به Art Brush 3 تبدیل می کنیم.

ابزار Ellipse رو مجددا انتخاب می کنیم. یک شکل به ابعاد 10 در 3.9 پیکسل درست می کنیم. مقادیر رنگی R=28, G=117, B=188 رو براش در نظر می گیریم. این شکل رو به Art Brush 4 تبدیل می کنیم. ابزار Convert Selection رو بر می داریم. روی Anchor Point سمت راست کلیک کرده و شکل حاصل رو به Art Brush 5 تبدیل می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام نهم

باید پنج تا Art Brush داشته باشیم. متن رو انتخاب می کنیم. وارد پنل Brushes میشیم و روی Art Brush 5 کلیک می کنیم. میریم سراغ پنل Appearance و Stroke رو به همراه Art Brush انتخاب کرده و روی Duplicated Selected Item کلیک می کنیم. این کپی رو به همراه Art Brush 5 , Art Brush 1 انتخاب می کنیم. متن باید به صورت تصویر دوم در اومده باشه.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام دهم

ابزار Brush رو برداشته و Art Brush 3 رو از پنل Brushes انتخاب می کنیم. چند تا مسیر به صورتی که می بینین رسم می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس

گام یازدهم

با ابزار Brush ادامه میدیم. Art Brush 5 رو انهخاب کردهو چند تا مسیر به صورتی که می بینین رسم می کنیم.

گام دوازدهم

Art Brush 3 رو مجددا انتخاب کرده و دو تا مسیر نزدیک به مسیری که توی گام قبل درست کردیم، رسم می کنیم.

گام سیزدهم

Art Brush 2 رو انتخاب کرده و یک مسیر جدید برای مسیرهایی که توی گام های قبلی درست کردیم، رسم می کنیم.

گام چهاردهم

ابزار Ellipse رو برداشته و یک شکل 3 در 3 پیکسل رسم می کنیم. مقادیر رنگی R39, G=170, B=225 رو براش در نظر می گیریم. چند تا کپی از دایره تهیه کرده و اون ها رو به شکلی که می بینین توزیع می کنیم.

گام پانزدهم

ابزار Ellipse رو مجددا انتخاب کرده و یک شکل 2 در 2 پیکسل درست می کنیم. باز هم مقادیر رنگی R39, G=170, B=225 رو براش در نظر می گیریم.این شکل رو چندین بار کپی کرده و اون ها رو توزیع می کنیم.

گام شانزدهم

در نهایت، Art Brush 4 رو انتخاب کرده و چند تا گروه از مسیرها درست می کنیم. این مسیرها رو انتخاب و اون ها رو گروه می کنیم. Opacity این گروه جدید رو تا 20 درصد کاهش میدیم و تمام.

 

امیدواریم ” آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی دست نویس ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

– صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

– صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: