آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل قسمت دوم

توی این آموزش، مدل سازی کاراکتر سوپر گرل رو با ZBrush با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ZBrsuh

” آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول “

  1. Sculpt کردن بدن کاراکتر

گام اول

زیبراش رو به همراه فایلی که از آموزش قبلی ذخیره کرده بودیم، باز می کنیم. Sculpt کردن سر مدل تمام شده بود. الان می خوایم بدن کاراکتر رو شروع کنیم.

وارد مسیر Geometry > Insert > Cube3D میشیم و یک مکعب درست می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام دوم

این مکعب رو در محلی که بدن کاراکتر باید باشه، قرار میدیم. دکمه X رو فشار میدیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام سوم

Shift رو نگه داشته و لبه های مکعب رو Smooth می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام چهارم

با استفاده از قلموی Move، شکل اصلی بخش بالایی بدن کاراکتر رو Sculpt می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام پنجم

وارد مسیر Geometry > DynaMesh میشیم و Resolution رو تا ۸ پایین میاریم. بعد هم روی DynaMesh کلیک می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام ششم

وارد مسیر Geometry > Insert میشیم و یک Sphere یا کره رو در محلی که در زیر می بینین قرار میدیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام هفتم

با استفاده از قلموی Move، شکل اصلی باسن رو Sculpt می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام هشتم

بخش بالایی و پایینی بدن کاراکتر رو به هم وصل می کنیم. برای این کار وارد مسیر Geomtry > Merge > Merge Down میشیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام نهم

روی DynaMesh کلیک می کنیم و وارد مسیر Geometry > DynaMesh میشیم و Resolution رو روی ۱۶ قرار میدیم.

DynaMesh فقط توپولوژی غیریکنواخت رو درست نمی کنه. بلکه دو تا شی مجزا از هم رو با هم ادغام هم می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام دهم

Shift رو نگه داشته و سطح رو Smooth می کنیم. Ctrl+D رو دو بار می زنیم و مش رو Subdivide می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام یازدهم

با استفاده از قلموی ClayBuildUp، سینه ها رو Sculpt کرده و سطح رو Smooth می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم

گام دوازدهم

با استفاده از همین قلمو، کتف رو Sculpt می کنیم.

گام سیزدهم

قلموی DamStandard رو برداشته و کفل ها رو شکل میدیم.

گام چهاردهم

از اونجایی که مش بالاتنه از دو مش ساخته شده، موقعی که Shift+F رو فشار میدیم این دو مش به دو رنگ در میان. قبل از اینکه خروجی بگیریم باید این مشکل رو برطرف کنیم.

Polygroups رو که سمت راست قرار داره باز کرده و روی Autogroup کلیک می کنیم.

گام پانزدهم

نتیجه به صورت زیر در میاد.

  1. Sculpt کردن پاها

گام اول

وارد مسیر Geometry > Insert میشیم و یک استوانه درست می کنیم. این استوانه رو در محل پا قرار میدیم و اون رو یک مقدار می چرخونیم.

گام دوم

DynaMesh رو می زنیم. Resolution رو روی ۱۶ قرار میدیم. Shift رو نگه داشته و سطح رو Smooth می کنیم.

گام سوم

Ctrl+D رو زده و مش رو Subdivide می کنیم. میریم سراغ ابزار Move و شکل اصلی پا رو درست می کنیم.

گام چهارم

پا رو Duplicate و Mirror کرده و اون ها رو با هم ادغام می کنیم.

گام پنجم

وارد مسیر Geometry > Insert > Cube میشیم و یک مکعب درست کرده و اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام ششم

از اونجایی که کاراکتر کفش پاشنه بلند می پوشه، بنابراین روی نوک پاهاش قرار می گیریم. از اونجایی که کفش پا رو می پوشونه نیازی به کار روی انگشت ها نیست.

اون رو روی محور X می چرخونیم.

گام هفتم

Shift رو نگه داشته و لبه ها رو Smooth می کنیم.

اگه مش ساق و پا به هم نچسبیده می تونین از ابزار Move برای این کار کمک بگیرین و مش پا رو کشیده تر کنین.

گام هشتم

میریم سراغ Geometry و روی Dynamesh کلیک می کنیم.

گام نهم

این شی رو برای سمت دیگه هم Duplicate و Mirror می کنیم. دکمه X رو فشار میدیم.

گام دهم

ابزار Move رو برداشته و پا رو به شکل زیر در میاریم.


توصیه میکنیم محصولات آموزشی مرتبط با این موضوع را هم حتما ببینید

صفر تا صد آموزش زی براش

صفر تا صد آموزش مادباکس

صفر تا صد آموزش سابستنس پینتر

صفر تا صد آموزش مایا – پک یک

صفر تا صد آموزش مایا – پک دو


گام یازدهم

مش پا و ساق رو به هم وصل می کنیم. روی Dynamesh کلیک کرده و Wireframe رو به صورت یک مش در میاریم.

گام دوازدهم

Shift رو نگه داشته و سطح رو Smooth می کنیم. با استفاده از قلموی Move یا ClayBuildUp، شکل بیشتری به پا میدیم.

  1. Sculpt کردن ساعدها

گام اول

یک استوانه درست کرده و اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام دوم

Dynamesh رو می زنیم و Resolution رو روی ۳۲ قرار میدیم.

گام سوم

Shift رو نگه داشته و سطح رو Smooth می کنیم.

گام چهارم

Ctrl+D رو می زنیم و مش رو Subdivide می کنیم. قلموی Move رو برداشته و ساعد رو شکل میدیم.

گام پنجم

Shift+D رو می زنیم و Subdivision Level رو پایین میاریم. بعد هم سطح بالاتر رو حذف می کنیم.

گام ششم

سمت دیگه رو Duplicate و Mirror می کنیم. بعد هم اون ها رو با هم Merge می کنیم.

  1. ادغام بالاتنه، پاها و دست ها

گام اول

فایل رو ذخیره می کنیم. مش های نیم تنه، پاها و دست ها رو با هم ادغام می کنیم.

گام دوم

میریم سراغ Geomtry و روی Dynamesh کلیک می کنیم. Resolution رو روی ۸۸۰ قرار میدیم. Shift رو زده و سطح رو Smooth می کنیم.

گام سوم

قلموی ClayBuildUp رو برداشته و جزئیات دست و سینه ها رو اضافه می کنیم. بعد هم سطح رو Smooth می کنیم.

گام چهارم

این بار به قفسه سینه و شکم فرم میدیم.

گام پنجم

قلموی DamStandard رو انتخاب کرده و خط بین ران و شکم رو شکل میدیم.

گام ششم

قلموی Move رو برداشته و ران ها و باسن رو شکل میدیم.

گام هفتم

مش ها سر و بدن رو به هم وصل می کنیم. این بار از Dynameh استفاده نمی کنیم چون جزئیات رو کاهش میده. مش سر باید جزئیات زیادی مانند چشم ها و دهان داشته باشه.

گام هشتم

قلموی ClayBuildUp رو برداشته و گلو رو Sculpt می کنیم.

گام نهم

از اونجایی که مش سر High Poly هست، برای Smooth کردن سطح استفاده از قلموی Smooth کافی نیست.

دکمه کاما رو می زنیم و قلمو رو از مسیر Bar > Smooth Folder انتخاب کرده و روی Smooth Stronger کلیک می کنیم.

گام دهم

Shift رو نگه داشته و سطح رو Smooth می کنیم. قلموی Polish رو برداشته و خط بین گردن و نیم تنه رو صاف می کنیم.

گام یازدهم

با استفاده از قلموی ClayBuildUp، ترقوه رو شکل میدیم.

گام دوازدهم

نتیجه به صورت زیر در میاد.

” آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت سوم ” – به زودی


توصیه میکنیم محصولات آموزشی مرتبط با این موضوع را هم حتما ببینید

صفر تا صد آموزش زی براش

صفر تا صد آموزش مادباکس

صفر تا صد آموزش سابستنس پینتر

صفر تا صد آموزش مایا – پک یک

صفر تا صد آموزش مایا – پک دو


 

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *