آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل قسمت اول

توی این آموزش، مدل سازی کاراکتر سوپر گرل رو با ZBrush با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ZBrsuh

گام اول

زیبراش رو باز می کنیم. برای شروع، وارد مسیر Lightbox > Project میشیم و همون طور که می بینین، روی DynaMesh_Sphere_64 دابل کلیک می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام دوم

دکمه X روی کیبورد رو فشار میدیم و مدل رو روی محور X به صورتی که می بینین، آینه می کنیم. موقعی که نشانگر رو روی مدل نگه می داریم، دو تا نقطه ظاهر میشه.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام سوم

نمای Perspective رو غیر فعال می کنیم. برای این کار، دکمه P روی کیبورد رو فشار میدیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام چهارم

قلموی Move رو انتخاب می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام پنجم

مدل رو توی نمای Side می چرخونیم. در حین انجام این کار، دکمه Shift رو فشار میدیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام ششم

فک و شکل کلی صورت رو شکل میدیم. موقعی که روی یک قسمت کار می کنیم باید حواس مون باشه که سمت دیگه رو خراب نکنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام هفتم

مدل رو به جلو می چرخونیم و صورت رو به سمت داخل فشرده می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام هشتم

مدل رو به سمت پایین می چرخونیم. Ctrl رو نگه می داریم و گردن رو ماسک می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام نهم

Ctrl رو نگه داشته و روی بوم، خارج از مدل کلیک می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام دهم

مدل رو به سمت کنار می چرخونیم. گردن رو به صورتی که می بینین، درگ می کنیم.

آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت اول

گام یازدهم

Ctrl رو نگه داشته و مکعب کوچک روی بوم رو خارج از مدل درگ می کنیم.

گام دوازدهم

وارد Geometry سمت راست شده و تب DynaMesh رو باز کرده و روی دکمه DynaMesh کلیک می کنیم. به جای این کار می تونیم Shift+F رو هم فشار بدیم.

گام سیزدهم

Shift رو نگه داشته و با کشیدن قلمو روی مدل، اون رو Smooth می کنیم.

گام چهاردهم

با استفاده از قلموی Move و Smooth، به شکل دادن به گردن و فک ادامه میدیم.

گام پانزدهم

چشم ها رو به داخل فشار میدیم.

گام شانزدهم

قلموی ClayBuildUp رو بر می داریم. Alt رو نگه داشته و حفره چشم ها رو شکل میدیم. برای Smooth کردن سطح، Shift رو نگه می داریم.

گام هفدهم

قلموی ClayBuildUp رو برای شکل دادن به بینی بر می داریم. برای این کار از قلموی Move هم کمک می گیریم.

گام هجدهم

با استفاده از قلموی Move، شکل بهتری به بینی میدیم.

گام نوزدهم

وارد مسیر Tools > Geometry میشیم و روی دکمه Divide کلیک می کنیم. یا اینکه Ctrl+D رو فشار میدیم. همون طور که می بینین، SDiv روی ۲ تنظیم شده.

گام بیستم

قلموی Pinch رو بر می داریم و روی لبه های دور حفره شم کشیده و این لبه ها رو Sharp می کنیم.

گام بیست و یکم

قلموی DamStandard رو بر می داریم و پلک ها رو شکل میدیم.

گام بیست و دوم

برای باریک تر کردن پلک ها از قلموی Pinch کمک می گیریم. برای Smooth کردن سطح، Shift رو نگه می داریم.

قلموی DamStandard رو بر می داریم. Ctrl رو نگه داشته و لبه های پلک پایین رو رسم می کنیم.

گام بیست و سوم

وارد مسیر Subtool > Insert میشیم و یک کره رسم می کنیم.

گام بیست و چهارم

با استفاده از ابزار Move، کره رو داخل حفره چشم قرار میدیم.

گام بیست و پنجم

با دنبال کردن مسیر Subtool > Duplicate حفره چشم رو Duplicate  می کنیم. بعد هم Deformation رو باز کرده وMirror رو می زنیم.

گام بیست و ششم

حالا سه تا شی در Subtool داریم. وارد مسیر Subtool >Merge میشیم و با کلیک روی MergeDown، کره چشم چپ و راست رو با هم Merge می کنیم.

گام بیست و هفتم

با فشار دادن دکمه Q، ابزار Draw رو فعال می کنیم. قلموی Move رو برداشته و کره چشم رو با حفره چشم هماهنگ می کنیم.

گام بیست و هشتم

با استفاده از قلموی DamStandard، سوراخ های بینی رو Sculpt می کنیم.

گام بیست و نهم

یک بار دیگه مدل رو Subdivide می کنیم. باز هم با قلموی Move و ClayBuild یا Standard به بینی شکل میدیم.


توصیه میکنیم محصولات آموزشی مرتبط با این موضوع را هم حتما ببینید

صفر تا صد آموزش زی براش

صفر تا صد آموزش مادباکس

صفر تا صد آموزش سابستنس پینتر

صفر تا صد آموزش مایا – پک یک

صفر تا صد آموزش مایا – پک دو


گام سی ام

با استفاده از قلموی DamStandard، خطی رو به عنوان دهان رسم می کنیم.

گام سی و یکم

با استفاده از قلموی DamStandard، خطوطی رو به عنوان لب ها رسم می کنیم و اون ها رو با قلموی ClayBuildUp و Move و Standard، شکل میدیم.

گام سی و دوم

توی نمای Side، لب ها رو با ابزار Move به سمت جلو می کشیم. باید حواس مون باشه لب بالا جلوتر از لب پایین باشه.

گام سی و سوم

وارد مسیر Subtool > Inset > Cube3D میشیم و یک مکعب وارد می کنیم.

گام سی و چهارم

این معکب رو در محل گوش های قرار میدیم. اون رو ۱۰ درجه روی محور Z و ۲۵ درجه روی محور Y و ۵ درجه روی محور X می چرخونیم.

گام سی و پنجم

Shift رو نگه می داریم و لبه های سخت مکعب رو Smooth می کنیم.

این هم نمای جلو.

و نمای کنار.

گام سی وششم

گوشه رو Duplicate و برای سمت دیگه آینه می کنمی. هر دو گوش رو با همون طور که توی گام ۲۵ و ۲۶ دیدین، با هم Combine می کنیم.

گام سی و هفتم

وارد مسیر Geometry > DynaMesh میشیم و روی Dynamesh کلیک می کنیم.

گام سی و هشتم

دکمه X و Ctrl+D رو فشار میدیم. با استفاده از قلموی Move، جلوی گوش رو به سمت داخل فشار میدیم.

گام سی و نهم

بار دیگه Ctrl+D رو فشار داده و Subdivie می کنیم. قلموی DamStandard رو برداشته خطوط روی گوش رو رسم می کنیم.

گام چهل ام

Alt رو نگه داشته و با استفاده از قلموی Move، حفره گوش رو شکل میدیم.

گام چهل و یکم

Shift رو نگه داشته و سطح گوش رو Smooth می کنیم.

گام چهل و دوم

قلموی DamStandard رو برداشته و شکل بهتری به گوش میدیم. بعد هم اون رو Smooth می کنیم. برای این کار می تونیم از قلموی Polish هم کمک بگیریم.

گام چهل و سوم

پشت گوش رو فراموش نکنین. Shift+D رو چندین بار می زنیم. Ctrl رو نگه داشته و این قسمت رو ماسک می کنیم.

گام چهل و چهارم

Ctrl رو نگه داشته و خارج از مدل روی بوم کلیک می کنیم.

گام چهل و پنجم

با استفاده از قلموی Move، ناحیه ماسک نشده رو به سطح سر وصل می کنیم.

گام چهل و ششم

Ctrl رو نگه می داریم و مکعب کوچک رو خارج از مدل درگ می کنیم. دکمه D رو چندین بار فشار میدیم.

قلموی Move رو برداشته و گوش رو شکل میدیم. با استفاده از قلموی Pinch، گوش رو باریک تر می کنیم.

گام چهل و هفتم

مدل سازی سر تمام شد.

” آموزش ZBrush : مدل سازی کاراکتر سوپر گرل – قسمت دوم “


توصیه میکنیم محصولات آموزشی مرتبط با این موضوع را هم حتما ببینید

صفر تا صد آموزش زی براش

صفر تا صد آموزش مادباکس

صفر تا صد آموزش سابستنس پینتر

صفر تا صد آموزش مایا – پک یک

صفر تا صد آموزش مایا – پک دو


 

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *