آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

دسته بندی :تدوین و جلوه های ویژه 3884
آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

اگه شما هم مثل من توی استودیوی خانگی کار می کنید، یه سری امکانات هست که برای آسون تر شدن کار تولید، بهتره داشته باشید. ممکنه تمام این آیتم ها رو نداشته باشید اما بخواید تهیه کنید. توی این آموزش، شما رو با تجهیزات مختلف، از چسب نواری گرفته تا استدی کم، آشنا می کنم.

با آموزش ” آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید ” با ما همراه باشید…

دوربین فیلمبرداری

اگه توی زمینه فیلمبرداری حرفه ای هستید، باید دوربین فیلمبرداری داشته باشید. اما اینکه چه نوع دوربینی بخرید، یک مقوله دیگه ست. ممکنه بخواین از دوربین های سنتی مثل Sony EX3 یا Canon Vixia استفاده کنید یا مثل من دنبال دوربین های HDSLR باشید.  من خودم یکی از بهترین دوربین هایی که تا حالا استفاده کردم (با بودجه کم)، Canon Rebel T2i (550D) بود. این دوربین رو می تونید با قیمت مناسب تهیه کنید. اگه می خواید اطلاعات بیشتری در زمینه دوربین های HDSLR به دست بیارید، می تونید مقاله های مرتبط رو مطالعه کنید.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

پرده سبز

راه های زیادی برای درست کردن پرده سبز وجود داره.  می تونید پارچه سبز رنگی رو به دیوار یک اتاق خالی، گاراژ یا مغازه خالی نصب کنید. برای این کار باید از ایده هاتون کمک بگیرید. اما اگه می خواید هزینه کنید، مغازه هایی وجود داره که می تونید تجهیزاتی مثل پرده، پایه، گیره، رنگ، نوار چسب و فیلم های آموزشی رو ازشون تهیه کنید. تجهیزات گرون تری هم مثل پرده های رفلکتور همراه با چراغ های LED رنگی هم وجود داره. اما قیمت این تجهیزات بالاتر از روش های سنتی هست.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

میکروفون

ادعا نمی کنم توی زمینه صدابرداری حرفه ای هستم اما من برای کارهای معمولی از سه نوع میکروفون استفاده می کنم: میکروفون بی سیم لاوالیر یا lavalier، میکروفون بوم یا Boom Mic و Zoom H4N که برای استفاده با دوربین HDSLR کاربرد داره. اول از همه lav که به دو صورت سیمی و بی سیم وجود داره (بی سیم ها گرون تر هستن) اما واضحه که میکروفون های بی سیم کاربردی تر هم هستن. نوع بی سیم بهمون اجازه میده با نگه داشتن میکروفون نزدیک فرد، صدای واضح تری داشته باشیم. به علاوه از این نوع میکروفون به تنهایی هم میشه استفاده کرد. Boom Mic که بهش میکروفون شات گان یا Shotgun Mic هم گفته میشه نوع دیگه ای از میکروفون هست که اون رو هم میشه به C-Stand وصل کرد، هم جداگانه استفاده کرد. در مورد این امکان بحث های زیادی انجام شده. این نوع میکروفون موقعی کاربرد داره که برای تهیه یک فیلم کوتاه یا یک تبلیغ، چیزی رو پرتاب می کنید و در واقع نمی تونید صداش رو با lav ضبط کنید. در آخر هم Zoom H4N یا هر نوع میکروفون قابل حمل دیگه همراه با ورودی. از این نوع میکروفون به عنوان هاب برای وصل کردن میکروفون های دیگه استفاده میشه و صدا رو جدا از دوربین ضبط می کنه. این نوع میکروفون برای کسایی که با دوربین های HDSLR فیلمبرداری می کنن، کاربرد زیادی داره.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

عایق صدا

وقتی مدام کار صدابرداری انجام میدید یا برای ضبط فیلم، پرده سبز وصل می کنید، صدای پارس سگ توی خیابون می تونه چالش زیادی ایجاد کنه. هم می تونید امیدوار باشید که هیچ سر و صدایی پیش نیاد. هم اینکه یک مقدار هزینه کنید و توی استودیو، عایق صدا نصب کنید. اما یادتون باشه که این کار می تونه خیلی گرون باشه. معمولا از لایه های فوم عایق روی دیوارهای استودیو استفاده میشه. چون فوم روی طول موج اصوات تاثیر میگذاره. اما همین فوم ها هم هزینه بر هستن. با یک جستجوی ساده توی گوگل می تونید به چیزی که دلخواه تون هست برسید.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

نورپردازی

هم می تونید با پرداخت هزینه کم، نور معقول داشته باشید هم با هزینه بالاتر، نور خیره کننده ای برای استودیو تهیه کنید. توی فروشگاه های محلی میشه سافت باکس های نورپردازی یا لامپ های زیبایی رو با بودجه پایین پیدا کرد. این روش ارزون بود. اگه دنبال نورپردازی حرفه ای هستید، بهتون توصیه می کنم تجهیزات گرون تری مثل  لنز فرنل یا Fresnel، بارندور یا Barndoor، پایه و نگهدارنده فیلتر تهیه کنید. این تجهیزات گرون اند اما ممکنه با قیمت ارزون تر هم بتونید توی حراجی ها و فروشگاه های محلی پیدا کنید. تمام این ها به این بستگی داره که قصد دارید از چه نوع نورپردازی توی استودیوتون استفاده کنید، چقدر توی این کار جدی هستید و روی چه نوع پروژه ای کار می کنید.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

تجهیزات نورپردازی

حالا اگه می خواید برای نورپردازی هزینه کنید، بهتره با ابتدایی ترین چیزها آشنا بشید. اول از همه رفلکتور. مثلا من از Digital Juice 5 in 1 استفاده می کنم که نقره ای، طلایی، مشکی، سفید و دیفیوزر هست.  دوم، باید تعدادی طلق رنگی تهیه کنید. Amazon و B&H طلق رو توی رنگ بندی های مختلف رو دارن. اما اگه دنبال افکت های نورپردازی هستید، می تونید بسته بندی معمولیش رو تهیه کنید. گیره لباس و چسب نواری هم یادتون نره. چون به کارتون میاد.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

هدفون

بهترین هدفون ها رو میشه موقع کار شناخت. از هدفون موقعی استفاده میشه که می خواین مطمئن بشید صدا خش نداره، گوینده کلمات رو بد ادا نمی کنه یا هیچ صدای وز وزی از میکروفون نمیاد. مشکلات پیش بینی نشده زیادی ممکنه برای صدا پیش بیاد. اما هدفون راه چاره ست. مسلما ظاهر هدفون اهمیت زیادی داره. من از هدفون Skull Candy SK Pros استفاده می کنم. هم روی سر راحت هست هم نویز رو به خوبی نشون میده. اگه دنبال چیزای حرفه ای تری می گردید، باید یه کم وقت بزارید و هدفون های مختلف رو بررسی کنید.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

پایه نگهدارنده دوربین

همیشه تجهیزات جالبی وجود داره که باعث میشه گیج بشیم. یا باید این تجهیزات رو بخریم یا درست کنیم. پایه های نگهدارنده دوربین رو به راحتی میشه ساخت. فقط به چند تا چرخ، یک مقدار چوب، لوله های PVC نیاز داریم. بعد هم باید این تکه ها رو سر هم کنیم و دوربین رو روش قرار بدیم. جاهای زیادی وجود دارن که طرز درست کردن این پایه ها رو یاد میدن. فیلم های آموزشی رو هم می تونید به صورت آنلاین تماشا کنید و ازشون ایده بردارید. حالا اگه قصد دارید یکی از این پایه ها رو بخرید، می تونید به فروشگاه های تجهیزات فیلمبرداری برید و این پایه ها رو تهیه کنید.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

پرو جیب کرین یا Pro Jip Crane

این هم یکی دیگه از اون تجهیزات خود ساخته ست. البته ساختن کرین یک مقدار سخت تره. در مورد ساخت این وسیله هم فیلم های آموزشی زیادی وجود داره که در نهایت باید یک مقدار براش هزینه کنید. اگه می خواید کنترل بهترین روی هد کرین داشته باشید، بهتره اون رو از فروشگاه های عکاسی تهیه کنید. معمولا با کرین هایی که خودمون درست می کنیم، نمیشه کنترل بالایی روی هد داشت.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

استدی کم و تثبیت کننده

اگه دوست ندارید با سه پایه کار کنید، یا باید دست تون اونقدر قدرتمند باشه که دوربین رو ثابت نگه دارید یا از یک نوع تثبیت کننده استفاده کنید. حتی دوربین های کوچکی که توی دست جا میشن هم ممکنه موقع فیلمبرداری لرزش داشته باشن. برای همینه که بسیاری از افراد، با قیمت معقول، سیستم ENG رو درست می کنن تا به این ترتیب، دیگه مشکل لرزش دوربین رو نداشته باشید. مسلما راه هایی هم وجود داره که این تثبیت کننده ها رو خودمون درست کنیم. اما باید طرز این کار رو یاد بگیرید. یا اینکه هزینه کنید و یکی از این تثبیت کننده ها رو بخرید.

آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید

ممکنه همه این تجهیزاتی که گفتم رو نداشته باشید. اشکالی نداره. هر کس با یک سری تجهیزات، ابزارها و امکانات کار می کنه. اگه شما هم چیزی می دونید که فکر می کنید برای دیگران هم دونستن اون مفیده، برای ما کامنت بزارید. دوست داریم اسم تجهیزاتی که استفاده می کنید، دلیل استفاده از ابزارها و رویکردهای کاری مختلف رو با ما به اشتراک بزارید.

امیدواریم آموزش ” آیتم هایی که باید برای استودیوی خانگی داشته باشید ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره جامع فارسی ” صفر تا صد افتر افکت سی سی “، ” صفر تا صد پریمیر سی سی “، ” جلوه های ویژه و تکنیک های افتر افکت VideoCopilot “ و آموزش ” موشن گرافیک با افتر افکت “ و آموزش ” موکا پرو “ رو مشاهده کنید…

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

 

 

 

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: