ترمیم عکس های قدیمی

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 3293
ترمیم عکس های قدیمی

ترمیم عکس های قدیمی

توی این آموزش می خوایم دلیل ترمیم عکس های قدیمی رو با هم بررسی کنیم و ببینیم چرا نباید عکس هایی که آسیب دیدن رو دور بندازیم. بیاین شروع کنیم!

با ” چرا باید عکس های قدیمی را ترمیم می کنیم ” با ما همراه باشید…

  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه

چرا باید عکس های قدیمی رو ترمیم کنیم؟  

معمولا عکس هایی رو نگه می داریم که برامون یاد آور یک خاطره هستن. این کار پدیده خیلی جالبی هست. شاید حتی به این توجه نکنیم که سال ها سال پیش، نسل قبل آرزو داشتن که بتونن خاطرات رو ثبت کنن. همه چیز رو نمیشه نگه داشت. اما از بعضی عکس ها هم نمیشه گذشت. نمی دونیم در آینده چی پیش میاد بنابراین باید عکس هایی ور نگه داریم که بیانگر یک داستان اند یا زندگی واقعی رو نشون میدن.
عکاسی یک روش فوق العاده برای ثبت رویدادها، خاطرات و سبک زندگی هست. بیشتر از 100 سال هست که مردم از عکاسی برای ثبت لحظات استفاده می کنن. بنابراین این روش خیلی کاربردی هست و زندگی ما رو تغییر میده. مردم بیشتر از مطالعه، دوست دارن به عکس نگاه کنن. چون تصاویر بیشتر توصیفی هستن.

دست به انتخاب بزنین

به همه عکس هایی که یک چیز رو نشون میدن، نیازی نداریم. بلکه باید بهترین رو انتخاب کنیم. مگه اینکه تمام عکس ها بخشی از یک مجموعه باشن. محبوبیت دوربین های دیجتال برای این هست که باهاشون میشه کلی عکس گرفت. این روزها همه یک دوربین یا موبایل دارن که می تونن باهاش عکس بگیرن. قبلا پیدا کردن عکاس سخت بود اما الان تقریبا همه با این کار در حد مبتدی هم که شده، آشنایی دارن.

چرا باید عکس های قدیمی را ترمیم می کنیم؟

عکس های آسیب دیده رو نباید دور انداخت

اگه یک عکسی آسیب دید، اون رو دور نندازین. راه های دیجیتالی زیادی برای بهبود شرایط چنین عکس هایی وجود داره. اگه اون عکس هنوز هم براتون اهمیت داره، فقط کافیه یک کپی از اون رو در اختیار یک عکاس یا یک فرد حرفه ای قرار بدین.
اگه عکسی که آسیب دیده براتون خاطره داره یا رویداد مهمی رو به تصویر می کشه، یک فرد متخصص می  تونه نسخه دیجیتالی اون رو در اختیارتون قرار بده. گرچه مجددا میشه نسخه ترمیم شده رو روی کاغذ عکاسی چاپ کرد.
یکی از بدی های عکس های کاغذی که توی آلبوم قرار میدیم اینه که رطوبت رو به خودشون می گیرن و بیشتر در معرض سایر آسیب های محیطی قرار دارن. با ثابت نگه داشتن شرایط  میشه این تاثیرات رو به حداقل رسوند.

چرا باید عکس های قدیمی را ترمیم می کنیم؟

امیدواریم ” چرا باید عکس های قدیمی را ترمیم می کنیم ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: