دیجیتال کردن عکس ها

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 5047
دیجیتال کردن عکس ها

دیجیتال کردن عکس ها

توی این آموزش، نحوه دیجیتال کردن عکس ها رو با هم می بینیم. اگه بخوایم عکس های آرشیو شده مون رو برای یک کمپانی دیگه بفرستیم، باید اون ها رو به صورت دیجیتال در بیاریم و بعد هم روتوش کنیم. چون در غیر این صورت، ممکن است که نسخه اصلی برای همیشه گم بشه. یک روش دیگه هم این هست که از عکس ها، عکس بگیریم. اما این طوری هم مشکل عکس برداری از زاویه نامناسب یا نور افتادن و محو شدن پیش میاد. بنابراین بهترین روش برای این کار، اسکن کردن هست. بیاین شروع کنیم!

با ” دیجیتال کردن عکس ها ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه

نحوه اسکن کردن عکس ها

اگه می خوای تصاویر رو به صورت دیجیتالی در بیارین، باید از یک اسکنر با کیفیت استفاده کنین. این روزها قیمت اسکنر خیلی بالا نیست و معمولا هم با پرینتر تلفیق شده.

قبل از اینکه کار اسکن کردن رو شروع کنیم، باید مطمئن بشیم که عکس مون تمیز باشه. بنابراین باید گرد و خاک یا پرز رو از روی اون برداریم. با استفاده از یک تکه پارچه خشک یا با دست هم میشه این کار رو انجام داد. هر موقع خواستین سطح خود اسکنر رو تمیز کنین، باید مراقب باشین که اون رو خراش نندازین.

دیجیتال کردن عکس ها

انتخاب رزولوشن

بعد از انجام این کارها، باید مطمئن بشیم که اسکنر روی بالاترین رزولوشن تنظیم شده باشه. من اسکنرم رو روی 600 dpi تنظیم کردم. البته 300 dpi هم خوب هست. این مقدار به اندازه تصویر اصلی بستگی داره. بعضی از اسکنرها ازمون می خوان که رزولوشن رو تنظیم کنیم. برای انجام این کار، اندازه مورد نظر برای تصویر اسکن شده رو تقسیم بر اندازه تصویر اصلی می کنیم و بعد هم اون رو ضربدر 300 می کنیم.

دیجیتال کردن عکس ها

تصاویر پاره

اگه عکسی که می خوایم به صورت دیجیتال در بیاریم پاره شده باشه، باید تکه های رو بدون این که کنار هم بزاریم، روی اسکنر قرار بدیم. بعد از اسکن، تصویر رو به صورت TIFF یا JPEG با بالاترین کیفیت ذخیره می کنیم و یادتون باشه که اون رو فشرده نکنین.

حالا تصویر اسکن شده برای کار آماده ست و می تونیم اون رو روتوش کنیم.

امیدواریم ” دیجیتال کردن عکس ها ”  برای شما مفید بوده باشد…

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: