شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 5013
شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

توی این آموزش، شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی رو با هم می بینیم. می دونم اضافه کردن چاشنی واقعیت به نقاشی، برای مبتدی ها خیلی کار سختی هست و توی این فرآیند ممکنه گیج یا نا امید بشن. اما واقعیت برای نقاشی دیجیتال مثل اکسیژن می مونه و بهش زندگی می بخشه. جای تعجب نیست که خیلی از هنرمندها توی زندگی هنری شون به دنبال کسب مهارت توی این زمینه هستن. بنابراین توی این آموزش با تعدادی نکته مهم و کاربردی که بهمون توی این زمینه کمک می کنه، آشنا میشیم. چه تازه کار باشین چه با تجربه، بهتر هست که این تکنیک های مفید رو یاد بگیرین.

با ” شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  1. استفاده از تکسچر در کار

یکی از بهترین راه ها برای واقعی نشون دادن نقاشی دیجیتال اینه که بهش تکسچر اضافه کنیم. این کار رو به راحتی میشه با عکس انجام داد.
برای این کار باید عکس رو دستکاری و ویرایش کنیم و به نقاشی اضافه کنیم. به خصوص این تکنیک برای ایجاد تکسچرهایی مثل لباس، پوست و جزئیات طبیعت و از این قبیل، کاربرد داره.

شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

  1. نقاشی با قلموهای Texture

باب راس رو میشناسین؟ بیشتر از یک دهه ست که باب راس با توی برنامه تلویزیونی پر بینننده خودش به اسم لذت نقاشی، با استفاده از متریال های ساده مثل قلموی بادبزنی، نقاشی های خارق العاده ای انجام میده.
شما هم اگه خودتون رو به قلموهای تکسچر مجهز کنین، می تونین این کار رو انجام بدین.

شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

  1. اعمال Ambient Occlusion برای نورپردازی

یادگیری Ambient Occlusion، خیلی کارتون رو راحت می کنه. اگه با نقاشی GrayScale آشنایی دارین، احتمالا این معادله رو هم میشناسین:

یک Grayscale Base + رنگ هایی که با Blend Mode های مختلف تنظیم شده = نقاشی

چیزی مهیج تر از درک نور و سایه وجود داره؟ مسلما چیزهای دیگه ای هم وجود داره اما جادو همیشه توی نورپردازی هست.
با استفاده از Ambient Occlusion به راحتی می تونیم توی نصف زمان، نورپردازی انجام بدیم. هر زمان که بتونیم سیاه و سفید رو رنگی کنیم، کار نقاشی مون تقریبا تمام میشه.

شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

  1. نقاشی با پالت رنگ های طبیعی

اگه مهارت کافی توی نقاشی ندارین، نگران نباشین. زمان همه چیز رو حل می کنه. اما یکی از کارهایی که توی این راستا می تونین انجام بدین، تمرکز روی رنگ هاست.
شاید وسوسه بشین که از رنگ های براق و پر رنگ استفاده کنین اما حتما رنگ هایی که توی طبیعت پیدا می کنین رو هم امتحان کنین. حتما یک عکس بردارین و به رنگ های داخلش دقت کنین. با این کار، خیلی سریع مهارت کافی رو کسب می کنین و می تونین نقاشی هایی طبیعی بکشین. برای نقاشی پرتره هم باید با پالت رنگ های طبیعی آشنایی داشته باشین. هرقدر بیشتر در مورد بدن بدونین، بیشتر متوجه تغییر رنگ ها میشین.

شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

  1. اضافه کردن Noise

اگه نمی تونین از قلموهای مختلف استفاده کنین یا وقت پیدا کردن عکس های مناسب رو ندارین، می تونین یک راه حل ساده رو جایگزین کنین. استفاده از فیلتر Noise.
برای این کار، یک لایه جدید درست می کنیم و رنگ خاکستری روشن رو براش در نظر می گیریم. وارد مسیر Filter > Noise > Add Noise میشیم و Amount رو روی 15 درصد قرار میدیم.
Blending Mode رو روی Overlay قرار میدیم و Opacity رو تا 30 درصد کاهش میدیم.
با این کار می تونیم توی چند ثانیه، به نقاشی مون بافت بدیم. فقط یادتون باشه که زیاده روی نکنین. در غیر این صورت، نقاشی تون خراب میشه.

شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

  1. نقاشی منابع نوری اضافی

هر هنرمندی توی زندگیش، چند تا پرتره کشیده. برای این کار فقط به افزایش مهارت و تکنیک نیاز نیست. بلکه میشه با تنظیم نور هم به نتیجه خوبی رسید.
بهترین روش مطالعه رنگ، بررسی عکس هاست. اگه یک مقدار توی گوگل جستجو کنین، با انواع نورپردازی آشنا میشیم.
موقعی که تصویر زیر رو نقاشی می کردم، سعی کردم بفهمم چطوری میشه یک منبع نوری دیگه هم اضافه کرد. این نور، یعنی نوری که به رنگ نارنجی می بینین، جزئیاتی جادویی رو به نقاشی اضافه کرده که به پرتره من زندگی بخشیده.
سعی کنین حتما با تکنیک های مختلف آشنا بشین و این تکنیک ها رو به کارتون اضافه کنین. رنگ های مختلف رو امتحان کنین. از اینکه چقدر کارتون بهتر میشه، متعجب میشین.

شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی

نتیجه

درست مثل خیلی چیزهای دیگه توی زندگی، اگه اصول نقاشی رو یاد بگیرین، توی این کار موفق میشیم. بنابراین دفعه دیگه که کار هنرمند مورد علاقه تون رو جستجو کردین، فقط نگاه نکنین. یاد بگیرین. با فرآیند کارش آشنا بشین. ببینین همیشه یک کار رو انجام میده یا نه. خیلی زود این کار رو یاد می گیریم. هر هنرمندی، یک فرمولی رو پیدا کرده. شما هم فرمول خودتون رو پیدا کنین.

 

امیدواریم ” شش نکته مهم برای نقاشی دیجیتال واقعی ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: