طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 4142
طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

توی این آموزش، با نحوه طراحی بند انگشتی آشنا میشیم. این نوع طراحی فضای بیشتری رو برای آزمایش در اختیارمون قرار میده. بنابراین مزیت های طراحی بند انگشتی رو با هم بررسی می کنیم.

با ” طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه

فایل های تمرین- Project Files

دانلود فایل های استفاده شده در این دوره – Project Files

طراحی بند انگشتی چیه؟

طراحی بند انگشتی، به طرح های کوچک و اولیه گفته میشه که معمولا بر اساس یک چهارچوب و به عنوان تصویری لحظه ای از ایده داخل ذهن، صورت می گیره. هنرمندهای سنتی همیشه از این نوع طراحی برای برنامه ریزی استفاده می کردند. اما نکته جالب اینجاست که طارحی بند انگشتی به هنر دیجیتال هم وارد شده.

طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

هدف از طراحی بند انگشتی

تا حالا شده احساس کنین هزاران ایده توی سرتون هست اما ندونین چطوری اون ها رو با هم ترکیب کنین؟ خب با طراحی توی فتوشاپ میشه این کار رو انجام داد. این کار، اهمیت زیادی توی کار هنری داره. چون که مهارت ها رو بهبود میده و شما رو به نحوی برای نقاشی آماده می کنه که احتمالا اشتباهات مبتدیانه ای رو مرتکب نمیشید. اولین اشتباهی که یک فرد مبتدی انجام میده، توی بخش آماده شدن صورت می گیره. همون طور که می دونین، مهارت یک شبه به وجود نمیاد. پشت هر شاهکار هنری، کار و زحمت زیادی نهفته ست.

انواع طراحی بند انگشتی

انجام طراحی بند انگشتی، خیلی ساده ست. من چند تا از روش های این کار رو در اختیارتون میزارم.

یادداشت و تحقیق

اگه بخوام در مورد خودم صحبت کنم باید بگم که من بیشتر از اینکه طراحی کنم، یادداشت برداری می کنم. در کنار تمام طراحی های بند انگشتی من، یک سری کلمات وجود داره که دیدگاه من رو به وضوح بیان می کنه. اسم رنگ های مورد علاقه ام و هدفم از این کار رو می نویسم و جزئیاتی که مهم هستن و ممکن هست که فراموش شون کنم رو یادداشت می کنم. موقعی که دقیقا بدونیم هر چیزی رو می خوایم کجا قرار بدیم، بهتر می تونیم بریم سراغ طراحی اصلی.
اما همه هنرمندها شبیه به هم نیستن. ممکن هست شما بخواین قبل از اینکه وارد مرحله بعد بشین، 3 یا 30 تا طراحی بند انگشتی انجام بدین. مبتدی ها باید تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسن، به این کار ادامه بدن. هر هقدر مقدار یادداشت ها بیشتر باشه، کارمون هم قابلیت فهم بیشتری پیدا می کنه.

طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

جزئیات کم در برابر جزئیات زیاد

من همه جور طراحی دیدم. از طراحی هایی گرفته که جزئیات زیادی توی اون کشیده شده تا طراحی هایی که هیچ جزئیاتی در اون دیده نمیشه. تمام این طرح ها مزیت هایی به همراه داره. اگه جزئیاتی کمی توی طراحی به کار رفته باشه، دست مون بازتر میشه و می تونیم آزادانه تر عمل کنیم. با چنین طرحی میشه بدون فوت وقت، ایده رو با سرعت منتقل کرد.
طرح هایی که جزئیات زیادی در اون ها به کار رفته، ما با به اون جزئیات متعهد می کنه. این طوری مجبور میشیم قبل از طراحی نهایی، روی تمام زوایا کار کنیم.
بهترین راه برای انتخاب یکی از این دو روش این هست که به ندای قلب مون گوش کنیم. اگه فکر می کنین به جزئیات بیشتری نیاز هست، حتما اون ها رو اضافه کنین.

طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

خطوط و اشکال

یک فضا به چه شکل هست؟ اجزا به چه ترتیبی قرار می گیرن و کل ترکیب به چه شکلی در میاد؟ این ها سوالاتی هستن که قبل از طراحی نهایی باید به اون ها پاسخ بدید.
بعضی وقت ها بهترین کار، استفاده از یک سری خطوط ساده ست. اگه می خواین یک منظره زیبا بکشین، می تونین شکل های ساده رو اضافه کنین. مثلا مثلث به جای درخت یا مستطیل به جای ساختمان. باورتون نمیشه با انجام این کار، چقدر ایده هاتون به واقعیت نزدیک میشه.

طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

مقادیر رنگی

همون طور که قبلا گفتم، توی این نوع طراحی باید دست به کاوش بزنین. رنگ های مختلف و تم های نوری رو امتحان کنین. تصمیم گیری سریع در این مورد، مانع ازهدر رفتن وقت و زمان و نا امید شدن تون از نتیجه کار میشه.
به دلیل پتانسیل های نا محدود، نقاشی توی فتوشاپ می تونه مبتدی ها رو کلافه کنه. اما با طراحی بند انگشتی می تونین با یک تم رنگی خاص کار کنین. بدون اینکه حواس تون پرت بقیه چیزها بشه.

طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

تنظیمات مقدماتی

ایجاد Template برای طراحی بند انگشتی خیلی راحت هست. اگه بخواین می تونین اون رو از بالا هم دانلود کنین یا اینکه خودتون دست به کار بشین.

ابزار Rectangle رو بر می داریم. چند تا مستطیل به صورت افقی و عمودی و به رنگ سفید رسم می کنیم. تمام لایه ها رو با هم Merge و بعد هم این لایه جدید رو Lock می کنیم تا بدون هیچ تغییری، بعدا هم بتونیم ازش استفاده کنیم.

طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

حالا چند تا لایه جدید درست می کنیم و هر کدوم رو به یک ایده اختصاص میدیم. با طراحی شروع می کنیم. فایل رو با فرمت .psd ذخیره می کنیم و برای نقاشی های بعدی هم مورد استفاده قرار میدیم.

طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها

کسب بیشترین مزیت از طراحی بند انگشتی

خیلی ساده بود. نه؟ همین نکات کوچک رو به خاطر بسپرید و بعدا هم ازشون استفاده کنین.

خودتون رو تحت فشار قرار ندید

یادتون باشه این کار، طراحی بند انگشتی هست. یعنی یک طرح کوچک. نیازی نیست خیلی پیچیده ش کنین. هر وقت کلافه شدین، دست از کار بکشین. این یعنی خیلی دارین به خودتون فشار میارین. کسب ایده های جدید به تجربه زیادی نیاز داره. بنابراین با مفهوم این فرآیند آشنا بشین.

به خارج از چهارچوب هم فکر کنین

بعضی وقت ها یک چهارچوب خاص جواب نمیده و در وواقع فقط وقت و ایده ها رو هدر میده. سعی کنین ایده هاتون رو پیاده کنین. اگه عادت دارین مدام از یک ترکیب استفاده کنین، هر بار یک چیز رو تغییر بدین. مثلا به جای مستطیل دایره بکشین یا پرسپکتیو رو عوض کنین یا رنگ ها رو تغییر بدین.

انتخاب بهترین طراحی بندی انگشتی

فرض کنین کلی طراحی کردین. بعدش چی؟ طرحی که بیشتری همخوانی با ایده تون رو داره، انتخاب کنین. از طراحی که قبلا انجام دادین، استفاده نکنین. برای تاثیرگذاری بیشتر، تمام طرح ها رو بررسی کنین و ببینین کدوم بخش چشمگیر تر هست. سطح سختی طرح ها مهم نیست. بنابراین به ندای قلب تون گوش کنین و بعد یکی از طرح ها رو انتخاب کنین.

نتیجه

می دونم به نظر اضافه کاری میاد اما طراحی بند انگشتی بهمون کمک زیادی توی نقاشی دیجیتال می کنه. این طوری متوجه میشین به چه المان هایی نیاز دارین و به چه چیزهایی نیاز ندارین. پس نذارین ایده هاتون هدر برن. حتما این ایده ها رو توی قالب طراحی بند انگشتی پیاده کنین. موفق باشین!

امیدواریم ” طراحی بند انگشتی برای مبتدی ها ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: