نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 4685
نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع

نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع

توی این آموزش، نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع رو با هم می بینیم. بدون این تصاویر، تصویرسازی برای بیشتر تصویرسازها به کار دشواری تبدیل میشه. بنابراین این بار انواع تصاویر مرجع رو با هم می بینیم و یاد می گیریم که باید از چه کارهایی در این مورد، اجتناب کنیم.

با ” نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30

چرا از تصویر مرجع استفاده می کنیم؟

از زمان اختراع دوربین دیجیتال، هنرمندهای سنتی هم برای ارتقای تکنیک های طراحی خودشون از تصاویر دیجیتال استفاده می کنن. با ظهور هنر دیجیتال، عکس به یکی از ابزارهای ضروری تبدیل شده که خلاقیت زیادی رو به فرآیند نقاشی دیجیتال اضافه می کنیم.

انواع تصاویر مرجع

بهتون توصیه می کنم از هر نوع تصویری که در دسترس قرار داره، استفاده کنین. انواع مختلف این تصاویر رو در زیر براتون لیست کردم:

تصویر طبیعت، منظره و خط شهری

پرتره زن، مرد، پیر و جوان

تصویر اشیا

تصویر تکسچر

مجسمه و بنای تاریخی

تصویر آناتومی و نمودار

اسکرین شات

بیشترین استفاده از تصویر مرجع

همه ماها بعضی مواقع از تصویر مرجع استفاده می کنیم. چند تا نکته در این مورد وجود داره.

آشنایی با تم

اول از همه باید بدونیم چی می خوایم بکشیم. شاید مجبور بشیم مدت زیادی رو صرف پیدا کردن تصویر مرجع کنیم. اما به جای این کار می تونیم لیست کوچکی از ویژگی هایی که باید بدونیم رو تهیه کنیم. موقع جستجو برای تصویر مرجع، تمام جزئیاتی که لیست کردیم رو مد نظر قرار میدیم.

نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع

استفاده از سایت

بعضی از سایت ها عمدتا به جستجوی تصویر مرجع اختصاص پیدا کردن.  همیشه اول تصاویر رایگان رو جستجو کنین. همیشه یک سری تصاویر رایگان ارزشمند وجود دارن که از نظر قانون کپی رایت هم مشکلی ندارن. برای اینکه به بهترین نتیجه برسین، بهتره با زمان مورد استافده برای تگ کردن تصاویر آشنا باشین. مثلا گلی در پی زمینه سفید یا گل وکتور، دو تا مثال در این زمینه هستن. اگرچه جفت این ها مشابه اند اما نتایج متفاوتی رو به همراه دارن.

هر قدر بیشتر، بهتر

بعضی وقت ها فقط می خواین از تصویر مرجع الهام بگیرین. توی همچین شرایطی، هر قدر تعداد تصاویر مرجع تون بیشتر باشه، جزئیات بیشتری رو درک می کنین. این طوری می تونین از اجزای منحصر به فرد هر تصویر استفاده کنین.

نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع

نقاشی نکنین، تصویر رو ویرایش کنین

کشیدن بعضی از جزئیات سخت تر از بقیه اند. مثلا کشیدن آتش یکی از کارهای دشوار هست. توی همچین شرایطی، اگه مبتدی هستین بهتر هست که دست به ویرایش تصویر بزنین. نیازی نیست موقع انجام چنین کاری، احساس بدی بهتون دست بده. چون نقاش های سنتی هم قرن هاست که از تکنیک های کولاژ استفاده می کنن.

خودتون دست به کار بشین

اگه توی روش های دیگه شکست خوردین، خودتون دست به کار بشین. نقاشی بر اساس دیدگاه هر فرد انجام میشه و هیچ راهی بهتر از اضافه کردن معنا به دیدگاه خودتون وجود نداره. در صورت لزوم، خودتون تصویر مرجعی رو درست کنین و در اختیار دیگران قرار بدین.

نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع

کارهایی که نباید انجام بدیم

استفاده مناسب از تصاویر مرجع، اغلب با چالش همراه هست. بعضی کارهایی که موقع استفاده از تصاویر نباید انجام بدیم رو براتون لیست کردم.

برای همه چیز، از تصاویر گوگل استفاده نکنین

ممکنه باورتون نباشه. اما گوگل همیشه گزینه مناسبی نیست. نتایج جستجو بر اساس SEO ارائه میشن و ترتیب اون ها همیشه به دلخواه ما نیست. اگه وقت زیادی رو صرف جستجو بین عکس ها نکنیم، ممکنه از نتونیم تصویر دلخواه رو پیدا کنیم.

از اونجایی که خیلی از افراد تگ های مناسبی رو برای تصاویر در نظر نمی گیرن، باید خیلی جستجو کنین. صبور باشین و به کار ادامه بدین.

دوری از تصاویر بی کیفیت

تصاویر محو و بی کیفیت، کار رو سخت تر می کنن. حتما از تصاویری استفاده کنین که به وضوح قابل رویت باشن و بتونین جزئیات رو به خوبی ببینین. همون طور که قبلا هم گفتم، استفاده از چند تا تصویر مشابه در مورد یک موضوع، بیشتر بهمون کمک می کنه.

نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع

قانون کپی رایت رو زیر پا نذارید

اینکه تمام هنرمندها از حقوق شون مطلع باشن، اهمیت زیادی داره. بهترین راه برای اجتناب از قوانین حقوقی، اینه که هوشمندانه انتخاب کنیم. اگه در مورد وضعیت حقوقی یک عکس مطمئن نیستین، برین سراغ یک عکس دیگه. همه ما باید به حقوق یک هنرمند احترام بزاریم. در غیر این صورت، عواقب زیادی در انتظارمون هست.

نتیجه

هیچ وقت قدرت تصاویر رو دست کم نگیرین. تصاویر مرجع، بهترین منبع برای بهبود مهارت های نقاشی دیجیتال در طول زمان هستن. امیدوارم اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کرده باشین و بتونین از این اطلاعات استفاده کنین.

امیدواریم ” نقاشی دیجیتال با استفاده از تصویر مرجع ”  برای شما مفید بوده باشد…

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: