ویژگی های جدید نرم افزار تری دی مکس 2018 – Autodesk 3ds Max 2018

نرم افزار تری دی مکس 2018

معرفی ویژگی های جدید نرم افزار تری دی مکس 2018 – Autodesk 3ds Max 2018

نرم افزار تری دی مکس 2018 ( Autodesk 3ds Max 2018 ) یک نرم افزار سه بعدی برای مدلسازی، انیمیشن سازی و رندر است که توانایی ساخت دنیاهای وسیع در بازی ها و صحنه های شگفت انگیز برای تصویرسازی طراحی را به شما می دهد.

چرا 3ds Max ؟

مدلسازی آسان و قدرتمند با نرم افزار تری دی مکس
می توانید هر شخص، مکان یا هر چیزی را مدلسازی کنید

3ds Max با داشتن ابزارهایی برای شکل دهی و تعریف مدل، یک نرم افزار مدلسازی برای هندمندانی است که می خواهند دامنه وسیعی از محیط ها و شخصیت هایی با جزئیات بالا بسازند.

انیمیشن سه بعدی و ذرات

سیالات در نرم افزار تری دی مکس 2018

با استفاده از Fluids‌ می توانید خصوصیات فیزیکی سیالاتی مانند آب، روغن، عسل و مواد مذاب را شبیه سازی کنید و همچنین اثر جاذبه، برخورد با اشیا و اختلالات توسط میدان های حرکتی را بازسازی کنید تا به نتایج مورد نیازتان دست یابید.

شبیه سازی سیالات با استفاده از 3ds max fluids

Motion Path ها

قابلیت Motion Path جدید در نرم افزار تری دی مکس 2018 به شما اجازه می دهد پیش نمایش مسیر اشیای انیمیشن سازی شده را مشاهده کنید. می توانید Motion Path را با استفاده از Transform ها مستقیما در Viewport تنظیم کنید و آنها را به Spline و بالعکس تبدیل کنید.

مشاهده پیش نمایش مسیر اشیای انیمیشن سازی شده با motion path ها

رندر سه بعدی

قابلیت Interactive تری دی مکس

قابلیت Interactive به شما کمک می کند انواع محیط های تعاملی زیبا، جذاب و فراگیر ایجاد کنید. این ویژگی شامل یک موتور Real-time است که برای تجربه محتوای سه بعدی در چندین پلتفرم مورد استفاده قرار می گیرد، پلتفرم هایی نظیر دسکتاپ، گوشی های موبایل، کنسول های بازی، صفحات وب و دستگاه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR و AR)

ایجاد محیط های تعاملی زیبا، جذاب و فراگیر با قابلیت interactive تری دی مکس

موتور رندر آرنولد برای تری دی مکس

موتور رندر آرنولد برای تری دی مکس (MAXtoA) به همراه نرم افزار 3ds Max 2018 نصب می شود و از رندر تعاملی پشتیبانی می کند. پس از نصب، آرنولد یک موتور رندر اختیاری خواهد بود که می توانید از پنجره Render Setup آن را انتخاب کنید.

رندر تعاملی با موتور رندر آرنولد برای تری دی مکس

مبدل صحنه

قابلیت Scene Converter صحنه های قدیمی شما را به راحتی تبدیل می کند تا بتوانید از نورها، متریال ها و قابلیت های موتور رندر جدید استفاده کنید.

محیط کاری قابل شخصی سازی

قابلیت Workspace به شما اجازه می دهد سریعا از بین هر تعداد از رابط های کاربری یکی را انتخاب کنید. می توانید چیدمان نوار ابزارها، منوها و غیره را بازیابی کنید.

مدلسازی سه بعدی، تکسچردهی و افکت ها

ابزارهای Spline‌ جدید در نرم افزار تری دی مکس 2018

کشیدن Spline با دست آزاد

می توانید از قابلیت Freehand استفاده کنید تا با استفاده از موس یا قلم و تبلت، منحنی های دست آزاد بکشید. می توانید منحنی ها را محدود کنید تا فقط روی اشیای خاصی در صحنه کشیده شوند که به طور خودکار حاشیه های آنها را دنبال خواهند کرد.

کشیدن spline با دست آزاد

ابزار Spline Influence

ابزار Spline Influence به شما اجازه می دهد یک سری گره های Spline را براساس مجاورت آنها با اشیای خاصی ایجاد کنید.

ابزار spline influence

ابزار Spline Mirror

ابزار Spline Mirror هم مانند ابزار Symmetry یک Spline را حول یک محور معین کپی می کند. تمام نرمال های موجود نیز کپی می شوند.

ابزار spline mirror برای کپی کردن به صورت متقارن

ابزار Spline Morph

ابزار Spline Morph بین خطوط Spline با استفاده از دو روش Progressive یا Blended، تغییرشکل ایجاد می کند.

ابزار Spline Overlap

ابزار Spline Overlap خطوط منحنی که روی هم قرار دارند را تشخیص می دهد و مقدار جا به جایی قسمت هایی که تداخل دارند را تنظیم می کند.

تشخیص تداخل منحنی ها با ابزار spline overlap

ابزار Spline Relax

ابزار Spline Relax با تغییر دادن موقعیت گره ها و یا دستگیره ها، خطوط Spline‌ را نرم و هموار می کند.

تغییر دادن موقعیت گره ها و یا دستگیره ها با ابزار spline relax

ابزار Optimize Spline

ابزار Optimize Spline تعداد گره ها را کاهش می دهد و دستگیره ها را تنظیم می کند تا منحنی را تا جای ممکن مشابه شکل اولیه و به طور بهینه بازسازی کند.

کاهش تعداد گره ها و تنظیم دستگیره ها با ابزار optimize spline

ابزار Influence Helper

با استفاده از ابزار Influence Helper می توانید نقاط را به صورت Soft انتخاب کنید و falloff های تقریبی برای افکت ها ایجاد کنید.

ایجاد falloff های تقریبی با ابزار influence helper

ابزار Data Channel

با استفاده از ابزار Data Channel می توانید اطلاعات را مستقیما از یک مدل استخراج کنید و با استفاده از آنها اصلاحات دیگری را انجام دهید.

ابزار Blended Box Map

با استفاده از ابزار Blended Box Map می توانید فرایند قرار دادن Texture Map ها را ساده تر کنید و به راحتی Map و خروجی را شخصی سازی کنید.

قرار دادن Texture map با ابزار blended box map

 

معرفی ویژگی های جدید تری دی مکس – Autodesk 3ds Max 2017

 

ایجاد سریع سطوح سخت در تری دی مکس 2017

Booleanهای آپدیت شده دارای دقتی دوبرابر هستند که منجر به نتایج بهتری می شود.

اضافه و حذف کردن راحت عملگرها و دسته بندی و ایجاد Booleanهای Nested.

ابزار Bevel Profile Modifier اکنون شامل کنترل های Bevel  مشابه ابزار TextPlus است، بنابراین هنرمندان می توانند Bevel مورد نظرشان را ایجاد کنند یا از Presetهای ابزار TextPlus استفاده کنند.

ایجاد سریع سطوح سخت با Boolean های آپدیت شده

UV mapping (اصلاح شده)

5 تا 10 برابر بهبود عملکرد و سرعت کار و ویرایش با UV
با پرداختن به درخواست های کاربر، ایجاد Texture اکنون دارای عملکرد و بازخورد تصویر بهتری است و Workflowهای کارآمدتری دارد.
مجموعه ابزارهای قوی تر باعث تسهیل ویرایش و عملکردی  قابل پیش بینی می شوند و نیاز به مراحل اضافی را از بین می برند.

10 برابر سرعت کار سرعت بیشتر در کار و ویرایش با UV

ابزار Object (اصلاح شده)

– بهبود انتخاب و دستکاری objectها باعث شده است تا مدلسازی، انیمیشن سازی و کارهای دیگر، کارامدتر و خلاقانه تر شوند.
مشخصات بارز آن شامل موارد زیر است:
– هنرمندان اکنون می توانند با پین کردن Working Pivot، بدون نیاز به رفتن به پنل سلسله مراتبی با Working Pivot کار کنند.
– Local Align یک متد جدید برای تراز کردن محور است که موقع اعمال Transformهای مختلف روی یک انتخاب Sub-Object، سعی می کند هر یک از محورها را تراز کند تا به نتیجه بهتری دست یابد. آن را می توان از منوی کشویی Reference Coordinate System در نوارابزار اصلی پیدا کرد.
– با یک Hotkey می توانید Sub-Object مورد نظرتان را انتخاب کنید.
– توانایی انتخاب نقطه به نقطه با نگه داشتن کلید Shift. اگر عناصر غیرمجاور انتخاب شده اند، انتخاب نقطه به نقطه به همراه پیش نمایش به شما اجازه می دهد ببینید که دقیقا چه چیزی انتخاب می شود.

دسترسی راحت تر به ابزار Object

پشتیبانی از OpenSubdiv در تری دی مکس 2017

با پشتیبانی از OpenSubdiv  می توانید با استفاده از کتابخانه های OpenSubdiv که توسط شرکت Pixar  کد آنها باز شده است، سطوح فرعی را نمایش دهید.
این کتابخانه ها از تکنولوژی بدست آمده از تحقیقات مایکروسافت استفاده می کنند و برای استفاده از ساختارهای موازی CPU  و GPU طراحی شده اند.
نتیجه برای Meshهای با سطوح تقسیمات بالاتر، در Viewport سریع تر عمل می کند.

– مشاهده افکت ها در حین ویرایش یا شکل دهی به مدل ها. کارایی بالاتر بدون از دست دادن کیفیت.
– کاهش کار حدسی هنگام انمیشن سازی مدل ها و زمان تولید کمتر با نمایش سطح صاف کارامد.
– ساخت سریع تر جانمایی پیچیده با استفاده از Workflowهای مدلسازی Crease با CreaseSet Modifier و Crease Explorer.
– انتقال آسان مدل  ها به پکیج هایی خاص که با استفاده از تکنولوژی تبادل فایل FBX ، از OpenSubdiv پشتیبانی می کند و دسترسی به ظاهری یکنواخت تر.

ایجاد سطوح پیچیده با استفاده از OpenSubdive

ShaderFX اصلاح شده

گزینه های سایه زنی بیشتر و همکاری بهتر بین 3ds Max، Maya و Maya LT.
ساخت دامنه وسیع تری از متریال های procedural با Patternهای Node جدید از جمله Wavelines، Voronoi، Simple Noise  و Brick.
ساخت Normal Map از تصاویر سیاه و سفید 2 بعدی با Bump Utility Node  جدید.
دسترسی سریع به Shaderها از طریق مرورگر قابل جستجوی Node.

ایجاد Shader های پیشرفته به راحتی

پشتیبانی از Point Cloud در تری دی مکس 2017

پشتیبانی از وارد کردن، تجسم کردن، Snap  و رندرکردن مجموعه داده های عظیم Point Cloud  برای ایجاد مدل های دقیق تر از منابع حقیقی. مشاهده Point Cloudها با رنگ حقیقی در Viewport، تنظیم مقدار نمایش Cloud  و ایجاد هندسه جدید با Snap کردن به راس های Point Cloud.

– رندر کردن Point Cloud به همراه سایه در Mental Ray برای تجسم اشیای CG در زمینه دنیای حقیقی تا بتوانید طرح ها و تصویرهای تجسمی را بهتر ابراز کنید.
– استفاده از یک Workflow متصل Reality Capture به همراه برنامه های دیگر Autodesk: نرم افزار ReCap Reality Capture، نرم افزار AutoCAD برای CADهای دوبعدی و سه بعدی، نرم افزار مدلسازی اطلاعات ساختمانی Revit و نرم افزار CAD سه بعدی Inventor با پشتیبانی از فرمت های .rcp و rcs.

Mental Ray یک نشان تجاری ثبت شده برای NVIDIA ARC GmbH است که برای استفاده توسط شرکت Autodesk  مجاز شده است.

ساخت مدل ها با استفاده از داده های Point Cloud

ShaderFX

ساخت Shaderهای پیشرفته HLSL با ویرایشگر Shader تصویری زمان حقیقی ShaderFX.
متصل کردن Nodeهای مختلف با استفاده از یک Workflow ادراکی کلیک و درگ.
انتخاب از میان مجموعه ای از مقادیر با ممیز شناور، عملیات ریاضیاتی، Texture Mapها، Normal Mapها و Nodeهای رنگی.
تجسم کردن متریال های حاصله بطور زنده در Viewport، حتی آنهایی که دارای مقادیر انیمیشنی هستند.
رفتن به عمق هر Node  اصلی در حالت پیشرفته.

ایجاد Shaderهای HLSL پیشرفته با استفاده از ShaderFX

ابزار Placement

موقعیت دهی و جهت دهی آسان محتوا نسبت به محتواهای دیگر در صحنه با استفاده از ابزار Placement.
استفاده از رفتارهای Auto-Parenting  و Aligning.
حرکت دادن اشیا در راستای سطوح دیگر Meshها به صورتی که انگار بطور مغناطیسی به هم وصل شده اند.
چرخاندن سریع اشیا به عنوان قسمتی از همان گزینه.

موقیت دهی و جهت دهی آسان محتوا با ابزار Placement

Quad Chamfer

ایجاد یک لبه پخ خورده یا گرد بین دو سطح که به جای مثلث از Quadها تشکیل شده اند تا از گیر کردن آنها جلوگیری شود.

ایجاد لبه های پخ خورده یا گرد بین سطوح با ابزار Quad Chamfer

مدلسازی Mesh و  Surface در 3ds Max 2017

– ایجاد اشیای پارامتری و طبیعی بطور موثر با ویژگی های مدلسازی Polygon، Subdivision Surface و ویژگی های مبتنی بر Spline.
– کار کردن با بیش از 100 ابزار مدلسازی چندضلعی و طراحی اشکال سه بعدی آزاد در مجموعه ابزارهای مدلسازی Graphite.
– کنترل کردن تعداد وجه ها یا نقاط در اشیا با استفاده از تکنولوژی ProOptimizer و کاهش پیچیدگی انتخاب تا 75% بدون از دست دادن جزئیات.
– دسترسی به مکان شناسی Mesh مرتب در عملیات های Boolean با استفاده از ProBooleans.
– تقسیم کردن سریع اشکال هندسی به تکه های کوچکتر با استفاده از ابزار ProCutter.
– ایجاد جزئیات دقیق و بهینه سازی Meshها برای دستکاری و رندرینگ تعاملی با استفاده از Subdivision Surface و Polygon Smoothing.
– ایجاد Splineها و Spline Cageهای قابل ویرایش از اشکال دوبعدی آماده استفاده و تبدیل آنها به اشکال هندسی سه بعدی.

مدلسازی با ویژگی های Mesh و Surface

تخصیص و ویرایش Texture در 3ds Max 2017

انجام عملیات های Texture Mapping خلاقانه مانند Tiling، Mirroring، قرار دادن Decal، Blurring، Spline Mapping، Pelt Mapping، UV Stretching و Relaxation.
روش Least Squares Conformal Mapping (LSCM) اجازه می دهد تا انحراف بافت را به حداقل برسانید.
با استفاده از قابلیت Render to Texture، متریال و نورپردازی هر شیء را به Texture Mapهای جدید تبدیل کنید.
استفاده از بیش از 99 مجموعه UV  برای لایه بندی بافت ها. لود کردن تصاویر گرافیکی وکتور به عنوان Texture map برای رندر کردن با رزولوشن های پویا.

جعبه ابزار پیشرفته Texture

Shading  و طراحی متریال در 3ds Max 2017

با ابزارهایی که بطور خاص برای سرعت دهی به فرایند Shading  و طراحی متریال طراحی شده آند، به ظاهر مورد نظر خود دست یابید. کتابخانه های گسترده ای از بافت ها، تصاویر و Mapهای Procedural  در ویرایشگر Slate Material  شما را قادر می سازند تا سلسله مراتب Shading  پیچیده ای را طراحی و ویرایش کنید. با استفاده از مجموعه ابزارهای Viewport Canvas، می توانید چندین لایه را روی هر map  و با هر جنسی به اشکال سه بعدی تبدیل کنید.
– دسترسی به بیش از 1200 Material Template و تبادل یکپارچه داده های متریال بین برنامه های Autodesk با استفاده از Autodesk Material Library.
– مشاهده پیش نمایش و تنظیم نحوه تاثیرگذاری نور روی متریال ها با دامنه ای از نورهای واقع گرایانه و غیرواقع گرایانه، مانند نورهای فتومتریک حقیقی و سیستم Sun and Sky دقیق از نظر فیزیکی.
– با استفاده از کتابخانه ای با 80 جنس مختلف از Textureها، ظاهر مدل های خود را تنوع بدهید. این تکسچرهای پویا و وابسته به رزولوشن، دارای یک حافظه کوچک هستند و در هارد ذخیره می شوند.

ساخت و ویرایش سلسله مراتب Shading با سرعت بالا

پشتیبانی از Vector Map در تری دی مکس 2017

لود کردن تصاویر وکتور به عنوان Texture map  و رندر کردن آنها با رزولوشن های پویا. با زوم کردن، گرافیک کاملا واضح و شفاف باقی می ماند.
ایجاد تصویرسازی های CAD غنی تر و پویاتر با پشتیبانی از فایل های PAT Hatch Pattern اتوکد. ایجاد تکسچرهایی که در طی زمان تغییر می کنند، با پشتیبانی از PDF  که شامل تغییر انیمیشنی صفحات هم می شود.
پشتیبانی از فرمات های AI (Adobe Illustrator)، از جمله SVG و SVGZ.

لود کردن تصاویر گرافیکی وکتور به عنوان Texture Map

مدلسازی مبتنی بر Polygon، Spline و NURBS

با استفاده از بیش از 100 ابزار مدلسازی چندضلعی پیشرفته و طراحی آزاد سه بعدی در مجموعه ابزارهای Graphite Modelling و ProOptimize قدرتمند، خلاقیت خود را آزاد سازید.
ایجاد موثر اشیای پارامتری و طبیعی با ویژگی های مدلسازی مبتنی بر Polygon، Spline و NURBS.
ایجاد جزئیات دقیق و بهینه سازی Meshها برای دستکاری و رندرینگ تعاملی با استفاده از Subdivision Surface و Polygon Smoothing.

استفاده از ابزارهای مدلسازی دوبعدی و Spline برای ساخت مدل های سه بعدی

Text  و Shape map

ایجاد عکس برگردان و تصاویر گرافیکی متنی با استفاده از Objectهای دوبعدی ثابت یا متحرک. با حذف مرحله Baking، عناصر می توانند تعاملی باشند و به Objectهای اصلی متصل بمانند.
تغییرات فونت، بازبیتی محتوا آپدیت شکل ها، بطور خودکار با این ویژگی جدید آپدیت شده اند.
به علاوه، برای استفاده از Objectها به عنوان ماسک برای ساخت عکس بگردان و تصاویر گرافیی شخصی، نیازی نیست از 3ds Max خارج شوید.

ساخت برچسب ها و تصاویر گرافیکی مبتنی بر متن با استفاده از طرح های دوبعدی

رندرهای شگفت انگیز در 3ds Max 2017

تری دی مکس سازگار با اکثر موتورهای رندر

3ds Max با اکثر موتورهای رندر مثل مانند V-Ray، I-Ray و Mental Ray کار می کند تا صحنه های با کیفیت و تصاویر تجسمی خیره کننده ایجاد کند.

Autodesk Raytracer Renderer (ART)

ART Renderer جدید یک رندرر سریع و فیزیکی است که برای Workflowهای تجسم طراحی استفاده شده در Revit، Inventor، Fusion 360 و دیگر برنامه های Autodesk ایده ال است.
ART با تنظیمات کارامد، عملیات های CPU کارت گرافیکی و استفاده عالی از نورپردازی مبتنی بر تصویر، نتایجی سریع و واقع گرایانه برای اکثر رندرهای صنعتی، محصولات و معماری خارجی فراهم می کند.
پشتیبانی از IES و نورهای فتومتریک از Revit به شما اجازه می دهد تا تصاویر بسیار دقیق از صحنه های معماری خلق کنید.

ساخت تصاویر دقیق از صحنه های معماری با استفاده از Raytracer Renderer

پشتیبانی تری دی مکس از A360 Rendering

3ds Max 2017 که از تکنولوژی مشابه Revit و AutoCAD استفاده می کند، از Autodesk A360 Rendering  برای مشتریان دارای اشتراک پشتیبانی می کند.
A360  از محاسبات ابری استفاده می کند تا بتوانید تصاویر با کیفیتی را بدون نیاز به وصل کردن دسکتاپ یا دیگر سخت افزارهای مورد نیاز برای رندر، خلق کنید.
می توانید رندرهای مطالعات خورشیدی، تصاویر پانورامای تعاملی و شبیه سازی روشنایی ایجاد کنید. می توانید تصاویر را از فایل های آپلود شده رندر کنید و به راحتی فایل های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی از a360 rendering

Physical Camera

دوربین فیزیکی جدید که با همکاری Chaos Group، سازندگان V-Ray ساخته شده است، دارای Shutter Speed، دهانه دیافراگم، عمق میدان، Exposure و گزینه های دیگری است که تنظیمات دوربین های حقیقی را شبیه سازی می کنند.
کنترل های بهبود یافته و بازخوردهای اضافی داخل Viewport باعث می شوند تا ایجاد تصاویر واقع گرایانه و انیمیشن ها آسان شود.

دوربین فیزیکی جدید با همکاری سازندگان موتور رندر V-Ray

پشتیبانی تری دی مکس 2017 از اصلاحات جدید Iray  و Mental Ray

اکنون به خاطر تعدادی از اصلاحات Iray و Mental Ray مانند پشتیبانی از Expressionهای Iray Light Path (LPEs)، پشتیابنی از عنصر Iray Irradiance Render و Light Importance Sampling، رندر کردن تصاویر واقع گرایانه راحت تر شده است.

رندر کردن تصاویر واقع گرایانه تر با استفاده از اصلاحات جدید Iray‌ و Mental Ray

بهبود ActiveShade Rendering در 3ds Max 2017

محیط رندر پیش نمایش ActiveShade از Mental Ray، NVIDIA Iray و رندررهای Scanline پشتیبانی می کند. به تاثیرات تغییر نور یا متریال ها توجه کنید تا کار خود را اصلاح کنید.

رندر بهتر با استفاده از activeshade

کارایی سریع تر Viewport در تری دی مکس 2017

افزایش تعامل با حرکت، انتخاب و تولید Viewport Texture سریع تر.
مزایای خاص Meshهای متراکم و صحنه های دارای Texture Map.
توانایی Anti-Aliasing با کمترین تاثیر روی عملکرد تا بتوانید سریع تر در یک محیط با کیفیت بالاتر کار کنید.

تعامل روان تر با صحنه

Stereo Camera

ایجاد Rigهای Stereoscopic Camera برای ساخت محتوای جذاب تر در محیط و طراحی تجسم ها با مجموعه ویژگی های Stereo Camera.

– در Nitrous Viewport می توانید از بین حالت های نمایش چشم چپ، چشم راست، مرکز یا برجسته یکی را انتخاب کنید.
– می توانید از حجم صدای سه بعدی داخل صحته استفاده کنید تا نقاط استریو را بهتر تنظیم کنید.
– استفاده از نمایش استریوی Passive  یا Active.

ساخت محتوای سه بعدی جذاب تر با Stereo Camera

گزینه های رندر یکپارچه در تری دی مکس 2017

با استفاده از قابلیت های قدرتمند رندر سه بعدی، می توانید به کیفیت تصویر فوق العاده ای دست یابید. ایجاد شبیه سازی های تاثیر نورپردازی صحیح از نظر فیزیکی، مانند Reflection و Refractionهای Raytraced، caustics و Global Illumination با استفاده از رندرر یکپارچه Mental Ray از NVIDIA.

دستیابی به تصاویر با کیفیت بالا با استفاده از Nvidia Iray

سیستم Render Pass در تری دی مکس 2017

می توانید صحنه ها را برای ترکیب بندی پایین دست تقسیم کنید. عناصر رندر برای Smoke، After Effects، Photoshop و دیگر برنامه های ویرایش عکس ایجاد کنید. با استفاده از یک state recorder، حالت های مختلف صحنه را ضبط، ویرایش و ذخیره کنید، مانند Object Modifiers.

تقسیم بندی صحنه ها با سیستم Render Pass

هسته گرافیکی تسریع شده Nitrous

تکرار سریع تر و کار با داده های بزرگ تر با کمترین تاثیر روی تعاملات. GPUهای تسریع شده و Workstationهای چند هسته ای، عملکرد تعاملی و کیفیت تصویری بسیار بهتری را ارائه می دهند. تکنولوژی های پیشرفته مدیریت صحنه و پیمایش صحنه Viewport چند رشته ای، محیط کار را ساده کرده و واکنش پذیری آن را بالا می برند.

– ویژگی های پشتیبانی شده شامل نورهای نامحدود، سایه های نرم، نورپردزای مبتنی بر تصویر، عمق میدان، screen-space ambient occlusion، Tone Mapping، نیمه شفافیت با کیفیت بالاتر و نمایش جریان ذرات تسریع شده است.
– اصلاح تصاعدی کیفیت تصویر بدون بلاک کردن تغییرات صحنه به شما اجازه می دهد تا تصمیم های خلاقانه بهتری در رابطه با خروجی نهایی تان بگیرید.
– با پشتیبانی از Shaderهای DirectX 11، می توانید به صورت تعاملی در محیط پلتفرم نهایی کار کنید.

هسته گرافیکی تسریع شده Nitrous

ویرایشگر Slate Compositing

با استفاده از ویرایشگر Slate Compositing، عملیات ترکیب بندی ساده در 3ds Max  انجام دهید.
به راحتی می توانید لایه های رندر شده را به هم متصل کرده و با Nodeهای Compositing در رابط کاربری شماتیکی مبتنی بر Node، ترکیبشان کنید (مانند Blend و Color Correction).
می توانید Composite حاصله را برای اصلاحات بیشتر در Adobe After Effects یا Adobe Photoshop باز کنید.

متصل کردن Composite ها به هم در ویرایشگر Slate Compositing

3ds Max 2017 ، یک نرم افزار انیمیشن رده بالا

با تری دی مکس صحنه های واقع گرایانه را زنده کنید

نرم افزار 3ds Max  توسط شرکت های رده بالای انیمیشنی و طراحی برای ایجاد شخصیت های تخیلی و صحنه های واقع گرایانه در بازی ها و معماری مورد استفاده قرار می گیرد.

بهره وری انیمیشن (اصلاح شده)

بهبود Trackview مانند چیدمان جدید که کار انیماتورهایی که همواره با 3ds Max کار می کنند را راحت تر می کند.
ابزارهای جدید برای دستکاری مقادیر کلیدی و انتخاب زمانی بهتر و فریم بندی کلیدها در ویرایشگر.
در پنل Motion، قابلیت های Cope، Paste و Reset و انتخاب سریع Trackها در List Controllerها، کار را سرعت می بخشند.

بهبود ابزارهای انیمیشن سازی

ابزار Text (اصلاح شده)

اضافه کردن اطلاعات داده محور به صحنه ها. ویرایش پاراگراف ها، کلمات یا حروف.
وقتی متن ها را از اسناد مایکروسافت ورد کپی می کنید، 3ds Max اطلاعاتی مانند مانند تم فونت، استایل فونت و Glyphها را حفظ می کند و کار دوبعدی به سه بعدی تان را تسهیل می کند.
اکنون می توانید تکسچر، انیمیشن و افکت ها را روی متن ها به عنوان یک شیء اعمال کنید که وقتی محتوای متن را عوض می کنید، بطور خودکار آپدیت می شوند. به علاوه، وقتی به دنبال یک فونت می گردید، سبک فونت نمایش داده می شود.

اضافه کردن اطلاعات داده محور به صحنه ها با ابزار اصلاح شده Text

Geodesic Voxel و Heatmap skinning

ایجاد وزن بهتر پوست در کسری از زمان.
قابلیت اجرای Geodesic Voxel و Heatmap skinning در خارج از Bind Pose و حتی قسمت های انتخاب شده برای اصلاح راحت تر وزن دهی در قسمت های خاص.
قابلیت Geodesic Voxel skinning می تواند با اشکال هندسی پیچیده کار کند که آب بندی نیستند و دارای قسمت های روی هم رفته هستند. مانند Meshهای تولیدی واقعی.

ایجاد وزن بهتر پوست با سرعت بالا

کنترلر ساخت Graph Animation در 3ds max 2017

با استفاده از نسل جدید ابزارهای انیمیشن سازی، کنترلرهای انیمیشنی در MCG بسازید که می توانید آنها را اصلاح کرده، بسته بندی کنید و به اشتراک بگذارید.
شامل 3 کنترلر مبتنی بر MCG جدید است:  LookAt Constraint، Ray to Surface Transform Constraint و Rotation Spring Controller.
با استفاده از MCG  و موتور Bullet Physics، می توانید کنترلرهای شبیه سازی فیزیکی بسازید.

ساخت انیمیشن های رویه ای با سه کنترلر جدید

Camera Sequencer

با ایجاد تصاویر، انیماتیک و سینماتیک های متحرک با کیفیت بالا با کنترل بیشتر روی دوربین، می توانید داستان های جالبی خلق کنید.
می توانید بین چندین دوربین مختلف کات کرده و ترتیب کلیپ های متحرک را به صورت غیرمخرب عوض کنید تا اطلاعات اصلی دست نخورده باقی بماند.

خلق داستان های انیمیشنی جالب با استفاده از Camera Sequencer

Dual Quaternion skinning

ساخت پوست بهتر برای شخصیت ها با تغییرات واقعی تر. اجتناب از افکت های “bow-tie” یا “candy-wrapper” که در آنها وقتی Deformerها پیچانده یا کج می شوند، Mesh حجم خود را از دست می دهد که معمولا در قسمت شانه یا کمر شخصیت ها رخ می دهد.
این گزینه جدید در Skin Modifier می توانید مقدار تاثیر Skinning روی یک سطح را تعیین کنید، در جای مورد نظر از آن استفاده کرده و در صورت عدم نیاز، به حالت Linear Skinning بروید.

طراحی بهتر پوست شخصیت ها

انیمیشن سازی جمعیت مردم با تری دی مکس

ایجاد جمعیت های متحرک یا ثابت به صورت باورپذیر با کنترل بالا برای جالب تر کردن Presentationهای معماری یا تجسم سازی صحنه یک فیلم یا ویدئو.
یک مجموعه از کاراکترهای متحرک می توانند در محل های عمومی مانند پیاده روها، راهروها و میدان ها ظاهر شوند.
با ابزارهای Crowd Composition می توانید پیاده روها را به الگوهای جریان عابران پیاده متصل کنید.

ایجاد حرکات طبیعی انسانی با ابزارهای Crowd Composition

اصلاحات ویژگی Populate

ویژگی اصلاح شده انیمیشن سازی Populate دارای کنترل های هنری بیشتر، واقع گرایی بهتر و کاربرد بیشتر است.

– رفتارهای راه رفتن، دویدن، عبور کردن، چرخیدن و نشستن شخصیت ها را باورپذیرتر می کند.
– قابلیت کنترل جنبه های بیشتری از تولید کاراکتر برای تاثیرگذاری روی نتیجه.
– ذخیره سازی تکسچرها برای استفاده مجدد، شخصی سازی و به اشتراک گذاری و رندر شبکه ای.
– اختصاصی کردن ویژگی Populate با استفاده از یک SDK (Software Development Kit).

ایجاد جمعیت های باورپذیرتر با رفتارهای طبیعی

انیمیشن سازی شخصیت و ابزارهای Rigging

انیمیشن سازی و character rigging با ابزارهای CAT، biped و Crowd Animation. استفاده از Skin Modifier و CAT Muscle برای کنترل نرم تر و دقیق تر روی تغییرشکل اسکلت.

ساخت کاراکترهای باورپذیر با حرکات واقع گرایانه

ابزارهای انیمیشن سازی عمومی تری دی مکس

استفاده از Key Frame و ابزارهای انیمیشن Procedural برای تمام پارامترهای صحنه. می توانید مسیرهای انیمیشن را مستقیما از داخل Viewport مشاهده و ویرایش کنید.

کار با ابزارهای Keyframe ، Dopesheet‌ و Procedural

Deformerهای متحرک

می توانید با استفاده از Modifierهای FreeForm، Affect Region، Bend، Displace، Lattice، Mirror، Noise، Physique، Push، Preserve، Relax، Ripple، Shell، Slice، Skew، Stretch، Spherify، Squeeze، Twist، Taper، Substitute، XForm و Wave، به شخصیت ها زندگی ببخشید و افکت های روان ایجاد کنید.
Modifierهای World Space روی Modifier Stack  کار می کنند و اشیا را به شرایط دنیای متحرک مانند سطوح، نیروها، میدان ها و تغییرشکل ها، متصل می کنند.

جان بخشیدن به شخصیت ها و شبیه سازی افکت های نرم و روان

برای مشاهده مقاله کامل معرفی نرم افزار Autodesk 3ds Max به این صفحه از سایت مراجعه کنید …

منابع: ویکی پدیا انگلیسی  ،  وبسایت Autodesk ، آریا گستر   و

 

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدلسازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولید در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– تکنیک های رندرینگ ۳DSMax برای معماری داخلی

– تکنیک های رندرینگ ۳DSMax برای معماری داخلی – پک 2

– تکنیک های رندرینگ ۳DSMax برای معماری خارجی

– تکنیک های رندرینگ ۳DSMax برای معماری خارجی – پک 2

– محصولات مرتبط با آموزش گرافیک سه بعدی

 

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

  1. درود و تشکر از اطلاعات جالبتون
    منتال ری و آی ری از مکس 2017 حذف شدن … و به جای اونها QUICKSILVER و ART اضافه شده
    ای کاش دلیل این حذف و اضافه رو مینوشتید
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: