ویژگی های جدید نرم افزار مایا 2018 – Autodesk Maya 2018

نرم افزار اتودسک مایا 2018

ویژگی های جدید نرم افزار مایا 2018 – Autodesk Maya 2018

نرم افزار مایا 2018 ( Autodesk Maya 2018 ) شامل ویژگی های جدید و ابزارهای هنرمند دوستانه ای است، مانند ابزار Clump، ارتباط زنده با افتر افکت، گره های MASH، بهبود مدلسازی متقارن و غیره.

نرم افزار اتودسک مایا 2018

ویژگی های جدید نرم افزار مایا 2018

طرز کار و ظاهر UV Editor

رابط کاربری UV Editor اصلاح شده است و اکنون شامل یک UV Toolkit‌ جدید با ابزارها و قابلیت های بهتر است.

طرز کار و ظاهر UV Editor

ابزار Clump برای اصلاح موی سر به صورت تعاملی

ابزار Clump جدید در نرم افزار Maya 2018 به شما اجازه می دهد افکت چسبیدن موها به یکدیگر را به طور واقع گرایانه ای ایجاد کنید. چسبیدن موها به یکدیگر باعث می شود که موها کاملا یکدست نباشد و ظاهر طبیعی تری به مو می دهد.

ایجاد افکت چسبیدن موها به یکدیگر با ابزار Clump

ارتباط زنده با افتر افکت

ایجاد یک ارتباط زنده بین مایا و افتر افکت به شما اجازه می دهد یک صحنه را در هر دو نرم افزار به طور همزمان ببینید و همچنین تغییرات ایجاد شده در مایا را در زمان واقعی در افتر افکت مشاهده کنید.

مشاهده همزمان دو صحنه در مایا و افتر افکت به صورت زنده

گره های بیشتر MASH در Maya 2018

مجموعه ابزار MASH گره های جدیدی به شما می دهد (curve، signal، world، placer و غیره) و همچنین گره های موجود را آپدیت می کند.

گره های MASH

گره های MASH

بهبود مدلسازی به صورت متقارن

اصلاحات انجام شده در قابلیت Mirror و ابزارهای Symmetry در نرم افزار Maya 2018، مدلسازی به صورت متقارن را بسیار آسان تر کرده است.

بهبود مدلسازی به صورت متقارن

بهبود نمایش Viewport و سایه زنی نسل آینده

اکنون می توانید در یک محیط تعاملی با عملکرد بهتری کار کنید تا Asset ها و تصاویر را در زمان کمتری ویرایش کنید.

ویژگی های جدید نرم افزار مایا 2017 – Autodesk Maya 2017

نرم افزار مایا 2017 ( Maya 2017 ) شامل ویژگی های جدید و ابزارهای هنرمند دوستانه ای است، مانند آرنولد در مایا، ویرایشگر زمان، سیستم شبیه سازی اقیانوس Bifrost و اصلاح مو به شیوه تعاملی.

ویژگی های جدید نرم افزار مایا 2017

اصلاح مو به شیوه تعاملی (XGen)

در Maya 2017، اصلاح انواع موها و خز در XGen با استفاده از Interactive Groom Splines ساده تر شده است. این ویژگی جدید شامل متشکل از ابزارهای قلمو مانند است که کنترل و دقت بالایی برای مدل دهی به مو و خز می دهند.

اصلاح مو به شیوه تعاملی (XGen)

سیستم شبیه سازی اقیانوس Bifrost (BOSS) در Maya 2017

سیستم شبیه سازی اقیانوس Bifrost (BOSS) به شما اجازه می دهد تا سطوح طبیعی اقیانوس را به همراه موج ها و حرکات آب ایجاد کنید. باید با یک مش صاف شروع کنید و سپس Solver ها را روی آن لایه بندی و ترکیب کنید.

در Maya 2017 هر عنصر مستقل از وضوح بقیه عناصر است و برای پخش روان تر می توان آن را به طور مجزا cache کرد. می توانید از مش بدست آمده به طور مستقیم استفاده کنید یا نتیجه آن را به یک مش دیگر انتقال دهید.

سیستم شبیه سازی اقیانوس بایفراست (BOSS)

ویرایشگر زمان در Maya 2017

Time Editor یک ویرایشگر غیرمخرب، مبتنی بر کلیپ و غیرخطی برای ویرایش انیمیشن در سطح بالا است. برخلاف Trax Editor که نیازمند مجموعه‌های کاراکتری است، Time Editor‌ به انیماتورها آزادی عمل می دهد تا در Maya 2017 روی هر خصیصه ای از منحنی های انیمیشن کار کنند، از جمله کاراکترها، دوربین ها، رنگ ها و غیره.

همچنین به راحتی می توانید انیمیشن های پیشین مانند Motion capture (حتی فایل های FBX چند برداشتی) یا Keyframe Motion را با استفاده از کنترل هایی از قبیل trim، Scale، Loop، Split، Group و Crossfade ویرایش کنید.

ویرایشگر زمان

آرنولد در مایا 2017

نرم افزار مایا 2017 با رندرر آرنولد ادغام شده است که توسط معروف ترین نام ها در صنعت جلوه های بصری و انیمیشن مورد استفاده قرار می گیرد تا پیچیده ترین مشکلات رندر را حل کنند. Arnold اجازه می دهد تصاویر با کیفیت بالا را به صورت پیش فرض رندر کنید و زمانی که پیچیدگی پروژه بالا برود، قدرت پردازش سیستم را تغییر می دهد.

اضافه شدن رندرر آرنولد در مایا 2017

ویژگی های جدید نرم افزار مایا 2016 – Autodesk Maya 2016

نرم افزار مایا 2016 ( Autodesk Maya 2016 ) پر از ویژگی های جدید، بهبود عملکرد و ابزارهایی مانند 3D Type، Render Setup، Shape Authoring و ابزارهای طراحی حرکت جدید است.

موشن گرافیک

جعبه ابزار Motion Graphics

ساخت راحت افکت ها و انیمیشن های زیبا توسط Instance Object ها. این جعبه ابزار جدید مبتنی بر جعبه ابزار انیمیشن رویه ای MASH است و کاملا با مایا ادغام شده است. شامل یک سری Node است که می توانید به روش های مختلی با هم ترکیب کنید تا انیمیشن های اختصاصی بسازید.

ساخت انیمیشن های زیبا با جعبه ابزار motion graphics

 3D Type در Maya 2016

ایجاد نام تجاری، لوگوی شناور، ترتیب عناوین و پروژه های متنی دیگر با ابزار 3D Type . این ابزار به شما اجازه می دهد به راحتی متن های قابل ویرایش، غیرمخرب، چندخطی و تغییرپذیر بسازید.
3D Type به شما کنترل کاملی روی ظاهر متن می دهد، از جمله کنترل دقیق روی مقاطع Bevel و Extrusion. انیمیشن سازی با حرف، کلمه یا خط.

ایجاد متن سه بعدی با ابزار 3d type

روند گرافیک وکتوری بهبود یافته در Maya 2016

نرم افزار مایا اکنون پشتیبانی بهتری از فایل های SVG ارائه می دهد و کار با طرح های دو بعدی وکتوری را ساده تر می کند. می توانید تصاویر گرافیک وکتوری را از نرم افزارهای طراحی دوبعدی مانند Adobe Illustrator به داخل مایا وارد کنید. سپس می توانید از ویژگی جدید که مشابه 3D Type است استفاده کنید که قابلیت حجم دهی، Bevel، متحرک سازی و گسترش گرافیک وکتوری را دارد.

بهبود روند گرافیک وکتوری

دینامیک ها و جلوه ها

شبیه سازی انطباقی مایعات عمیق در Maya 2016

با ابزار انطباقی جدید برای Bifrost Liquids، می توانید جزئیات سطح بالایی را شبیه سازی کنید. می توانید یک شبیه سازی با جزئیات سطحی بالا و جزئیات کمتر در عمق اجرا کنید و شبیه سازی های بزرگتری نسبت به گذشته بسازید. این ابزار از ذرات کمتر Voxel و Ram کمتری استفاده می کند و در عین حال نتایج مشابهی نسبت به ابزار غیرانطباقی متراکم می دهد.

شبیه سازی انطباقی مایعات عمیق در bifrost liquids

کف انطباقی در Bifrost

می توانید کف و حباب به شبیه سازی های مایعات اضافه کنید و حتی به صحنه های اقیانوس ها، سواحل، رودها و دریاهای طوفانی، جزئیات و واقع گرایی بیشتر بدهید. می توانید شبیه سازی سطح بالایی را در نزدیک دوربین انجام دهید و محاسبه ذرات کف را در جاهای دیگر کاهش دهید تا زمان شبیه سازی کاهش یابد.

ایجاد افکت کف موج با کف انطباقی در bifrost

XGen سریع تر و راحت تر در maya 2016

یک workflow جدید به شما اجازه می دهد به سرعت ظاهر Mesh ها را به اشتراک بگذارید و چمن و مدل موهای پیش ساخته را روی Mesh ها اعمال کنید. کتابخانه XGen شامل Preset هایی است که قبلا در Maya Fur قرار داشتند. همچنین می توانید یک کتابخانه با Thumbnail های شخصی بسازید تا هر بار محبور نباشید از ابتدا آنها را طراحی کنید.

شبیه سازی مو با کتابخانه xgen

شبیه سازی هدایت شده در Bifrost

می توانید با استفاده از شبیه سازی cached یا یک Mesh Object متحرک، رفتار مایعات را کنترل کنید. در یک شبیه سازی هدایت شده، با استفاده از یک شبیه سازی با عمق کامل و روزولوشن پایین می توانید یک شبیه سازی با رزولوشن بالا را روی سطح یک مایع کنترل کنید. می توانید از شبیه سازی هدایت شده برای ایجاد موج های دقیق و هنری و جلوه های مشابه استفاده کنید.

کنترل رفتار مایعات با شبیه سازی هدایت شده در bifrost

Aero solver انطباقی در Bifrost

ساخت افکت های جوی مثل دود و مه. Aero، شبیه سازی هایی با جزئیات زیادتر و دقت فیزیکی بالاتری نسبت به Maya Fluid Effects تولید میکند. Aero solveهای با رزولوشن پایین، مانند شبیه سازی هدایت شده، می تواند جزئیاتی با رزولوشن بالاتر را کنترل کند. با قابلیت انطباق اضافه شده می توانید قسمت هایی از رزولوشن بالا را با یک دامنه محاسباتی بزرگ تعریف کنید.

ایجاد افکت دود با aero solver انطباقی در bifrost

انیمیشن سه بعدی

بهبود عملکرد انیمیشن در maya 2016

بهبود سرعت باعث سریع تر شدن صحنه های شما می شود:

– قابلیت MultiDraw consolidation با کاهش دادن مدل های تشکیل شده از چند Mesh در Viewport 2، عملکرد رندر را بهبود می بخشد.
– ارزیابی موازی اکنون از Nucleus dynamics پشتیبانی می کند.
– سیستم تغییرشکل تسریع شده با GPU بطور پیش فرض، حتی صحنه های پیچیده تر را هم سرعت می بخشد.

بهبود عملکرد انیمیشن

ارزیابی موازی Rig در نرم افزار مایا 2016

سرعت پخش و دستکاری rig شخصیت ها را افزایش دهید. این سیستم جدید و چندرشته ای، عمل محاسبه را بین هسته های موجود و پردازنده های گرافیکی کامپیوترتان توزیع می کند. یک مکانیزم مبتنی بر GPU جدید، تغییر شکل ها را در Viewport 2 سخت افزار گرافیکی تان انجام می دهد. می توانید با API های عرضه شده، deformer های تسریع شده با GPU اختصاصی بسازید و با Profiler عملکرد یکپارچه، تنگناهای صحنه ها و پلاگین ها را بشناسید.

ارزیابی موازی rig با profiler

Delta Mush deformer

تغییرشکل نرم تر با Delta Mush deformer تا نتیجه نهایی به هندسه اصلی نزدیک تر باشد. می توانید از Delta Mush در جاهای مختلفی استفاده کنید، مثلا ساخت پوست بدون رنگ، نرم کردن نتایج خشن شبیه سازی و اصلاح کردن تصاویر پس از آن.

تغییر شکل نرم تر با delta mush deformer

مدل سازی سه بعدی

بهبود روند فرم دهی در نرم افزار مایا 2016

می توانید با روند کاری کامل تری اسکلت شخصیت ها را مدیریت کنید. می توانید از جعبه ابزار Pose Space Deformation جدید، Blendshape UI و Blend Shape Deformer اصلاح شده، استفاده کنید تا با دقت و سهولت بیشتری به نتایج دلخواه تان دست یابید.

بهبود روند فرم دهی با جعبه ابزار pose space deformation جدیدف blendshape ui و blend shape deformer اصلاح شده

بهبود مدل سازی متقارن در مایا 2016

اصلاح ابزار Mirror و Tool Symmetry، مدل سازی متقارن را آسان تر کرده است. tool symmetry به شما کمک می کند تا با اعتماد کامل روی یک Mesh بدون درز کار کنید.

مدل سازی متقارن آسان تر با tool symmetry اصلاح شده

مجموعه ابزار جدید حجاری در نرم افزار مایا 2016

با هنرمندی بیشتری می توانید مدل ها را حجاری و شکل دهی کنید. مجموعه ابزار جدید حجاری پیشرفت زیادی نسبت به نسخه های قدیمی دارد. ابزارهای جدید حجاری، دقت و رزولوشن بالاتری را ارائه می دهند. قلموها دارای حجم و افت سطح، تصاویر Stamp، حجاری UV و پشتیبانی از Stamp های تغییر مکان وکتورها هستند.

مجموعه ابزار جدید حجاری یا sculpting

رندر و سایه زنی سه بعدی

تنظیمات رندر

با تنظیمات جدید رندر می توانید به سرعت صحنه های پیچیده را رندر و مدیریت کنید. رویکرد جدیدی در اضافه کردن override های مبتنی بر عکس به صحنه هایی عرضه شده است که با رندرر محبوب تان کار می کنند. به علاوه، اکنون می توانید برای تنظیم کردن یک صحنه، Template ایجاد کنید تا استفاده مجدد از آن آسان شود.

رندر صحنه های پیچیده با تنظیمات جدید رندر

Node های سایه زنی اضافی برای توسعه ظاهر مدل

با Node های پردازش بافت و تصویر رویه ای جدید در Hypershade، می توانید به راحتی ظاهری پیچیده برای مدل بسازید. Texture های کاملا رویه ای، سایه زنی صحنه های پیچیده را آسان می کنند. اتکای کمتری به فایل های Texture و فرصت بیشتری برای ساخت سایه های منطعف وجود دارد.

ساایه زنی آسان تر با node های پردازش بافت و تصویر رویه ای جدید در hypershade

بهبود مراحل توسعه ظاهر مدل در نرم افزار مایا 2016

ساخت و ویرایش متریال در Hypershade، هنرمندانه تر و بصری تر شده است و مراحل کاری ساده تر و رابط کاربری جدیدتر شده است. با استفاده از رابط ویرایش Node بازسازی شده، اتصال، چیدمان و کار با مولفه های سایه زنی آسان تر شده است. Workflow های جدید به شما اجازه می دهند گراف های سایه زنی پیچیده را تجسم و عیب یابی کنید. می توانید محیط کاربری را شخصی سازی کنید. تب های جدید لایه ها به شما اجازه می دهند با گراف های سایه زنی به طور منظم تر کار کنید.

ساخت و ویرایش متریال در hypershade

مدیریت رنگ

با استفاده از سیستم مدیریت رنگ پیشرفته، می توانید نیت خلاقانه خود را در طی مراحل نورپردازی و رندر حفظ کنید. می توانید از روند کاری خطی ساده مستقیما استفاده کنید یا سیستم را اختصاصی کنید تا با رنگ های شما هماهنگ شود. کار با تصاویر در نرم افزار NUKE، فتوشاپ، برنامه های پرداخت کاری Autodesk و برنامه های دیگر، یکنواخت تر شده است و ایمنی رنگ بیشتری پیدا کرده است.

مدیریت رنگ بهتر

یکپارچگی خط تولید

بهبود روند موتور بازی سازی

با استفاده از روندهای ساده و خطی Game Exporter، می توانید مدل را از مایا به موتورهای بازی سازی نظیر Unity، Unreal Engine یا Autodesk Stingray انتقال دهید.
با ترکیب آنلاین مایا و Stingray می توانید هندسه، شخصیت ها و موقعیت دوربین را به صورت پویا آپدیت کنید. تغییرات را می توانید در هر دو نرم افزار به صورت زنده مشاهده کنید و نیازی به استخراج مجدد یا جایگزین کردن دستی مدل ها در صحنه نیست.

بهبود روند موتور بازی سازی با game exporter

هنگام جا به جا کردن اشیا می توانید آنها را روی مبداشان قرار دهید. با اضافه شدن درصد ارتفاع صفحه به علاوه فااصله تا دوربین، می توانید موقع تغییر طول لنز یا زاویه دید، به دقت بالاتری دست یابید.

برای مشاهده مقاله کامل معرفی نرم افزار Autodesk Maya به این صفحه از سایت مراجعه کنید

منابع: ویکی پدیا انگلیسی  ،  وبسایت Autodesk ، آریا گستر   و

 

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش مایا – پک 1

– صفر تا صد آموزش مایا – پک 2

– صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

– صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

– محصولات مرتبط با آموزش گرافیک سه بعدی

 

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

  1. علی گفته؛

    سلام خسته نباشید
    ببخشید میخواستم بدونم فرمت stl از مایا 2017 حذف شده؟ چون نه توی اکسپورت کردن و توی ذخیره کردن وجود نداره زیرو رو کردم اما پیداش نمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: