ویژگی های جدید موتور بازی سازی کرای انجین – CryEngine

ویژگی های موتور بازی سازی کرای انجین

معرفی ویژگی های جید موتور بازی سازی کرای انجین – CryEngine V

موتور بازی سازی کرای انجین ( CryEngine ) توسط شرکت بازی سازی آلمانی Crytek طراحی شده است. موتور بازی سازی CryEngine در تمام بازی های این شرکت استفاده شده است و اولین ورژن آن در بازی Far Cry مورد استفاده قرار گرفت و همچنان آپدیت می شود تا از کنسول ها و سخت افزارهای بازی ها پشتیبانی کند. همچنین در بسیاری از بازی های دیگر تحت لیسانس Crytek مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله Sniper: Ghost Warrior 2 و SNOW.

جلوه های بصری

پشتیبانی از DirectX 12 در موتور بازی سازی CryEngine

رساندن سخت افزار گیمرها به اوج

API جدید DirectX 12 شرکت مایکروسافت به توسعه دهندگان اجازه می دهد با سخت افزارهای کنونی، عملکرد بالاتری بدست آورند. با پشتیبانی اخیر CryEngine V از DirectX 12، توسعه دهندگان می توانند بیشترین عملکرد و جلوه های بصری را از CryEngine بدست آورند.

پشتیبانی از directx 12

رندر مبتنی بر فیزیک

ساخت سطوح واقع گرایانه با PBR قدرتمند سیستم متریال و نورپردازی CryEngine

مدل رندر مبتنی بر فیزیک CryEngine، تعامل بین نور و متریال را با استفاده از فیزیک حقیقی شبیه سازی می کند.

تقلید از عملکرد رفتار نور در دنیای واقعی منجر به نتایج طبیعی تر و باورپذیرتر می شود و باعث می شود که متریال ها صرف نظر از شرایط نورپردازی کنونی، قابل قبول باشند. نتیجه آن ثبات بالا و دنیایی فراگیرتر است.

یکی از مزیت های اعمال مدل های مبتنی بر فیزیک این است که برای دستیابی به افکت ها به پارامترهای کمتری نیاز است که منجر به یک محیط ایجاد محتوای ساده می شود.

ساخت سطوح واقع گرایانه با pbr قدرتمند سیستم متریال و نورپردازی cryengine

افکت Caustics آب دینامیک به صورت Real-Time

سطوح آب حرفه ای تر در بازی ها

حجم آب و رودخانه های CryEngine از یک رویکرد caustics یکپارچه پشتیبانی می کند. این ویژگی افکت caustics با مقیاس 1:1 را از سطح آب می گیرد که با امواج آب ترکیب می شود تا یک افکت به شدت واقع گرایانه ایجاد کند.

سطوح آب حرفه ای تر در بازی ها با افکت caustics آب دینامیک به صورت real time

Tessellation

گزینه های قدرتمند Tessellation موتور بازی سازی CryEngine باعث می شوند تا محیط بازی تا کوچکترین جزئیاتشان باورپذیر باشند.

موتور بازی سازی CryEngine از tessellation روی تمام Mesh ها از جمله کاراکترهای انیمیشنی پشتیبانی می کند. سه نوع پشتیبانی مختلف از tessellation شامل موارد زیر است:

– Phong
– PN Triangles
– Displacement Mapping

دو متد tessellation اول برای اصلاح Mesh طراحی شده اند و یک مدل ناهموار با اضلاع کم را می گیرند و با استفاده از tessellation یک Mesh با دقت بالا و با ظاهری واقع گرایانه می سازند. سومین و بارزترین نوع، Displacement Mapping است. این تکنیک بیشترین کنترل را روی قدرت و مکان وقوع Displacement از طریق یک heightmap فراهم می کند.

تمام این متدها در Sandbox به صورت Real Time قابل ویرایش هستند، یعنی هنرمندان می توانند به راحتی تصمیم بگیرند کدام Asset ها باید از چنین ویژگی هایی استفاده کنند و بهترین نقطه سازش را بین وفاداری بصری و عملکرد پیدا کنند.

ابزار tessellation باعث می شود تا محیط بازی تا کوچکترین جزئیاتش باورپذیر باشد

اشعه های نور HDR  سه بعدی در موتور بازی سازی CryEngine

ایجاد لحظه های خاطره انگیز با اضافه کردن و ویرایش اشعه های نور که به صحنه ابهت می دهند

برای دستیابی به یک نمای با استایل در موتور بازی سازی CryEngine، یک سیستم به نام Composite 3D Lens Flares استفاده شده است که به صورت ساده و بصری، اشعه های نوری مشابه صنعت فیلم خلق می کند. با استفاده از Flare Editor می توان با یک کلیک، Preset ها را لود کرد و عناصر را اضافه یا حذف کرد تا ظاهری عالی بدست آید.

ویرایشگر طوری طراحی شده است تا با استفاده از روش ” What You See is What You Play”، بازخورد بصری سریع بدست دهد. توسعه دهندگان حتی می توانند چندین Preset را با هم ترکیب کنند تا یک اشعه نور نهایی ایجاد کنند. اشعه های نور مرکب را می توان روی هر منبع نوری در مرحله اضافه کرد، از جمله خورشید.

ایجاد اشعه های نور سه بعدی در بازی با موتور cryengine

Anti-Aliasing کارآمد

با بکارگیری چند تکنیک که برای از بین بردن pixilation طراحی شده اند، لبه های زمخت را نرم کنید.

جدیدترین ویژگی anti-aliasing شامل یک سری تکنیک های قذعهمیدرتمند است که خزش پیکسل را به حداقل می رسانند و یک تصویر باثبات بدست می دهند. موتور بازی سازی CryEngine شامل یک ویژگی Anti-Aliasing پیچیده است که برای اجرا روی تمام پلتفرم ها موثر است و در بازی Ryse، خود را اثبات کرده است.

پیش پردازش نقشه های زبری، بدنمایی نوری را به حداقل می رساند، درحالیکه یک فیلتر انحراف طبیعی صفحه-فضای اختیاری، نورهای چشمک زن روی اشکال هندسی باریک را اصلاح می کند. یک super-sampling اضافی هم برای زمانی که نیاز به بالاترین وفاداری تصویر است، وجود دارد.

نرم کردن تصویر با جدیدترین ویژگی anti aliasing

موشن بلور و عمق میدان

گسترش افق دید بازیکنان با افکت های محیطی که عمق بیشتری به دنیایتان می دهند

افکت موشن بلور را می توان روی اشیای انفرادی (مبتنی بر شیء) و روی تمام صحنه (مبتنی بر صحنه) اعمال کرد و افکت های عمق میدان را می توان به راحتی در داخل ویرایشگر Sandbox تعریف کرد. موتور بازی سازی CryEngine اکنون از بالاترین کیفیت برای این افکت ها با کمترین کاهش عملکرد روی تمام پلتفرم ها استفاده می کند.

افکت موشن بلور و عمق میدان در cryengine

انعکاس های موضعی Realtime

این ویژگی باعث می شود اشیا و سطوح با دقت بالا انعکاس ها را ایجاد و ضبط کنند.

انعکاس ها یکی از بزرگترین چالش های رندر در Realtime هستند، مخصوصا برای موتورهایی که تعویق رندر دارند. موتور بازی سازی CryEngine یک متد جدید را معرفی می کند:   انعکاس های موضعی Realtime (RLR).

RLR انعکاس های Ray-Traced HDR را به نسبت اشیا تخمین می زند که باعث می شود هر سطحی در صحنه، محیط اطراف خود را به صورت Realtime منعکس کند.

انعکاس های موضعی realtime با دقت بالا

پوشش گیاهی واقع گرایانه

دنیای خود را با پوشش گیاهی سرسبز و طبیعی تزئین کنید که با هر تعاملی حرکت کرده و واکنش نشان می دهند.

بازی های Ryse و Crysis 3 هر دو از ترکیبی از محیط های شهری و طبیعی استفاده کرده اند که نیاز به بهبود بیشتر سیستم پوشش گیاهی قدرتمند موجود در موتور بازی سازی CryEngine دارد. سیستم پوشش گیاهی اصلاح شده به مقادیر زیادی از پوش های گیاهی اجازه می دهد تا با دقت به نیروهای فیزیکی طبیعی موجود در دنیا واکنش نشان دهند. این ویژگی به صحنه های ایستا، زندگی می بخشد.

این تکنیک می تواند تک تک برگ های علف ها را شبیه سازی کند و به بازیکن، هوش مصنوعی، اشیای متحرک، انفجار و باد واکنش نشان دهد. چنین تعاملاتی بین سیستم های رندر و فیزیک تنها به خاطر ماهیت همه کاره موتور بازی سازی CryEngine ممکن شده است.

پوشش گیاهی واقع گرایانه در cryengine

روشنایی جهانی مبتنی بر Voxel (SVOGI)

خلق صحنه های طبیعی با نورپردازی واقع گرایانه

سیستم جدید Voxel-Based Global Illumination، نورپردازی مبتنی بر تصویر (IBL) را گسترش می دهد و با انسداد محیطی با مقیاس بالا و انعکاس نور غیرمستقیم Realtime، سیستم نورپردازی موتور بازی سازی CryEngine را به مرحله جدیدی می برد.

Voxel-Based Global Illumination در مقایسه با تکنیک های سنتی از پیش تعیین شده، نیازی به پیش محاسبات طولانی یا ذخیره روی دیسک ندارد که می توان از آن برای محیط های باز بسیار بزرگ با زمان روز دینامیک استفاده کرد و در عین حال طراحی مرحله را برای توسعه دهندگان ساده می کند و به آنها اجازه می دهد نورپردازی شان را مستقیما به صورت Realtime تست کنند.

خلق صحنه های طبیعی با نورپردازی واقع گرایانه

Shadow Map ها در ازای اشیا

می توانید سایه های خاصی را بیشتر مشخص کنید و دقت هر محیطی را بهبود دهید.

با ویژگی per-object shadow می توانید Shadow Map های اختصاصی را به هر بخش خاصی از مرحله اختصاص دهید. این امر می تواند منجر به افزایش کیفیت سایه ها به خاطر تراکم Texel سایه جهان فضا و کاهش دامنه عمق، شود. این ویژگی بخصوص برای میان پرده ها یا اشیایی که می خواهید سایه های بیشتری داشته باشند، مناسب است. این قابلیت از طریق یک Flowgraph node اختصاصی در دسترس است که به طراحان دسترسی آسان به سایه های پویای Realtime با بهترین کیفیت ممکن را می دهد.

shadow map های اختصاصی با ویژگی per object shadow

انسداد جهتی صفحه و فضا

روشنایی و تاریکی مطابق اراده شما عمل خواهند کرد و می توانید روی طرز اعمال سایه ها کنترل داشته باشید.

شرکت Crytek ویژگی Screen Space Ambient Occlusion به صورت Realtime را معرفی کرده است و اکنون با تکنیک Screen Space Directional Occlusion ( SSDO ) آن را بهبود داده است. SSDO اجازه می دهد هر تعداد نور را در محاسبه انسداد محیطی وارد کنید و رنگ تمام نورها را به حساب آورید. SSDO دقت نورپردازی فیزیکی را افزایش می دهد و اجازه می دهد سایه های تماسی از هر منبع نوری در محیط ایجاد شوند.

تنظیم روشنایی و تاریکی با screen space ambient occlusion

Tone Mapping سینمایی HDR

جدیدترین ورژن tone mapper یک منحنی HDR تحت کنترل کاربر را معرفی می کند تا بهتر بتوان از رفتار تن سینمایی تقلید کرد. این تنظیمات جدید به هنرمندان نورپرداز اجازه می دهند تا به دقت شیب نوک و پایه منحنی و همچنین مقادیر روشن و تیره را تنظیم کنند.

اضافه شدن این ویژگی باعث دامنه تن وسیع تری می شود و می توان قدرت نقاط تیره، روشن و میانی را به صورت ساده ای بهبود داد و به هنرمند نورپرداز کنترل بیشتری روی مقدار نور صحنه می دهد.

ایجاد حس سینمایی با استفاده از hdr tone mapping

نورپردازی مبتنی بر تصویر

خصوصیات حقیقی سطوح را ضبط کنید تا اصالت بیشتری به محیط اضافه کنید.

نورپردازی مبتنی بر تصویر (IBL) به تمامی متریال ها ثبات نورپردازی و رندر می دهد. مدل سایه زنی موتور بازی سازی CryEngine از مقادیر تابع انعکاس توزیع دو طرفه پیشرفته و نرمال سازی هایلایت های پرتویی استفاده می کند تا موقعیت های نورپردازی پیچیده را رندر کند.

IBL که با تنظیمات سنتی تفاوت دارد، از انعکاس پرتویی و زبری مواد استفاده می کند تا ظاهر صحیح تری از نظر فیزیکی ارائه دهد. انعکاس های پرتویی سخت بسیار ساده می شوند و انعکاس های محو را می توان با تنظیم سطح mipmap در طی فرایند Lookup به طور کارآمد تخمین زد.

نورپردازی مبتنی بر تصویر

سیستم ذره جدید

خروجی بالاتر ذره بیش از پیش

با سیستم ذره جدید که مدیریت و پردازش ذره را به GPU محول می کند، توسعه دهندگان می توانند به خروجی ذره بالاتری برای افکت بهتر دست یابند و در حالیکه دنیایی شگفت انگیز برای گیمرها خلق می کنند، می توانند عملکرد با بهبود دهند.

سیستم ذره جدید cryengine

سایه های مه حجمی

روی مه ها سایه بیندازید و اتمسفر بهتری به محیط بدهید.

موتور بازی سازی CryEngine از یک تکنیک نوآورانه برای سایه های مه و ابر Global استفاده می کند تا شرایط جوی را در یک محیط مه آلود بهبود بخشد. این ویژگی به شدت قدرتمند است، زیرا سایه اشیا ابرها را روی مه حجمی می اندازد که همه اینها با سیستم زمان روز هماهنگی دارند.

ایجاد سایه های حجمی روی مه

Sandbox و ابزارها

ویرایشگر متریال

به مدل هایتان زندگی بدهید

با استفاده از Material Editor می توانید به مدل هایتان زندگی ببخشید. با استفاده از Shader های بهینه شده، مدل هایی بسیار زیبا با کسری از هزینه خواهید داشت. حتی می توانید برای قدرت و انعطاف بیشتر، Shader های خودتان را اضافه کنید.

ویرایشگر متریال cryengine

پشتیبانی از FBX

انعطاف بیشتری برای توسعه سریع تر

با موتور بازی سازی CryEngine خلاقیت خود را آزاد کنید. با استفاده از فرمت فایل FBX می توانید فایل های خود را از داخل هر ابزار ایجاد محتوای دیجیتال وارد کنید. موتور بازی سازی CryEngine به شدت به انتخاب هنرمند برای انتخاب بهترین ابزارها اعتقاد دارد و به به کارگیری این فلسفه ادامه خواهد داد.

وارد کردن فرمت فایل fbx از داخل هر ابزار ایجاد محتوای دیجیتال

طراحی مرحله

موتور بازی سازی CryEngine به تمام توسعه دهندگان با هر سطح مهارتی اجازه می دهد تا به سرعت مراحلی زیبا خلق کنند.

Sandbox کرای انجین ابزارهای بسیار قدرتمندی را برای شکل دهی به مراحل با چند حرکت فراهم می کند. این نمایشی از ابزارهای نقاشی زمین و پوشش گیاهی است.

سیستم طراحی مرحله در cryengine

ویرایشگر سینماتیک Trackview

با ویرایشگر میان پرده ساده ولی قدرتمند ما، جادوی سینمایی را به صفحه خود بیاورید.

Trackview Editor یک ابزار ویرایش میان پرده تعبیه شده برای ساخت میان پرده های سینمایی با کنترل زمانی روی اشیا و وقایع است. ایجاد رویدادهای سینمایی یا فیلمنامه ای بسیار آسان است و به کاربر اجازه می دهد تا اشیا و انیمیشن ها و صداها را در صحنه ترتیب بندی کند.

ویرایشگر سینماتیک trackview

تولید کننده سطح جزئیات

ساخت Asset ها را سرعت بخشید و به cryEngine  اجازه دهید کارهای سخت را برایتان انجام دهد.

از یک ابزار داخلی استفاده کنید که تولید سطح جزئیات هندسی و همچنین متریال ها و بافت های مرتبط را تسهیل می کند. این فرایند دو مرحله ای به کاربر اجازه می دهد قبل از کاهش بافت برای سطح جزئیات در موتور، یک ورژن بهینه از Mesh را ایجاد کند تا هر سطحی از جزئیات از یک مجموعه بافت های منحصر بفرد استفاده کند.

ابزار ایجاد سطح جزئیات دقیق به صورت خودکار

CryEngine Sandbox

یک ابزار تولید محتوای فراگیر برای موتور بازی سازی CryEngine

cryEngine Sandbox به توسعه دهندگان کنترل کامل روی تولیدات میان پلتفرمی به صورت Realtime می دهد و شامل ابزارهای کارامدی است که در طی فرایند توسعه بازی ها، سریع ترین تکرار را دارد.

مجموعه ابزارهای WYSIWYG ما اجازه تولید، ویرایش و پیش نمایش تمام جنبه ها و ویژگی های یک بازی CryEngine را به صورت Realtime می دهند. با یک فرایند تکراری سریع، می توانید به نقاط اوج جدیدی دست یابید. محتوا را برای بهترین عملکرد بهینه سازی کنید. کنترل کامل روی بازی تان داشته باشید: محتوای بازی را از طریق چندین پلتفرم و ورژن های محلی مدیریت کنید. به خاطر انعطاف پذیری سیستم شخصی سازی sandbox، بر پیچیده ترین کارها غلبه کنید و از طریق اسکریپت ها و پلاگین ها آن را گسترش دهید تا نیازهای خاص تان را برآورده سازید.

ابزار تولید محتوای فراگیر برای cryengine

Flowgraph

سیستم های گیم پلی و مراحل پیچیده را بدون نیاز به نوشتن یک خط کد طراحی کنید.

سیستم اسکریپت نویسی بصری ساده اما قدرتمند موتور بازی سازی CryEngine به کاربران یک رابط کاربری بصری می دهد تا منطق و رویداد های بازی را ایجاد و کنترل کنند.

با اصلاحات جدید عیب یابی به صورت Realtime، نقاط شکست و ماژول ها، کاربر می تواند انرژی اش را روی تکرار و اصلاح گیم پلی متمرکز کند.

سیستم اسکریپت نویسی بصری flowgraph

ابزار Designer

ابزار مدل سازی داخلی قدرتمند و بصری موتور بازی سازی کرای انجین.

با استفاده از مدلساز کامل Designer Tool، می توانید مستقیما در داخل Sandbox  کرای انجین مدل سازی کنید. چه از آن برای ساخت یک نمونه سریع، ساخ مدل های Whitebox یا ایجاد تمام محتواهای نهایی بازی استفاده می کنید، ابزار Designer مطمئنا یک ویژگی مفید در جعبه ابزار شماست.

ابزار Designer  همچنین از استخراج کردن اشیا برای پردازش در ابزارهای خارجی، پشتیبانی می کند.

ابزار مدل سازی designer

شخصیت ها و انیمیشن ها

ابزارهای Motion-Warping و سینماتیک معکوس سطح بالای رویه ای

با ابزارهای رویه ای، کار را برای انیماتورها راحت کنید.

از الگوریتم های رویه ای مانند CC D-IK، analytic IK، IK مبتنی بر نمونه یا شبیه سازی های فیزیکی برای تقویت انیمیشن های از پیش نوشته شده استفاده می شود تا از نمای کامپیوتری معمول اجتناب شود. تکنیک warping مقیاس پذیر موتور بازی سازی کرای انجین، سبک و محتوای موشن اصلی را حفظ می کند و در عین حال محدودیت های ایجاد شده توسط محیط تعاملی را در نظر می گیرد.

ابزارهای motion warping و سینماتیک معکوس سطح بالای رویه ای

انیمیشن اسکلتی پارامتری

با کاراکترهایی که حرکتشان سطح جدیدی از واقع گرایی را تعریف می کند، زندگی جدیدی به بازی تان ببخشید.

موتور بازی سازی کرای انجین با ترکیب کردن حرکات پیش فرض مختلف براساس پارامترهای وارد شده توسط کاربر، کنترل واکنشی، تعاملی و دقیقی روی انیمیشن های اسکلتی فراهم می کند. کاراکترهای درون موتور بازی سازی کرای انجین در محیط می گردند و با ترکیب کردن انیمیشن ها، به تغییرات حرکت، جهت یا سرعت فورا پاسخ می دهند تا حرکت های طبیعی ایجاد شود.

حرکات طبیعی کاراکترها با انیمیشن اسکلتی پارامتری

Cache هندسی

به لحظه های هیجانی زندگی ببخشید. از پرچمی که در باد تکان می خورد گرفته تا تخریب هایی که باعث می شود بازیکنان به دنبال سرپناه بگردند.

موتور بازی سازی کرای انجین از ذخیره سازی و پخش هندسه های شبیه سازی شده با استفاده از تکنیک های Point Caching پشتیبانی می کند که در ابتدا برای فیلم های انیمیشنی ساخته شده بود. این رویکرد معمولا باعث ایجاد داده هایی با حجم بسیار زیاد می شود، اما تکنولوژی CryEngine این حجم را به 10 درصد از فایل اصلی کاهش می دهد.

GeomCache مانند هندسه استاتیک، به طور کارامد رندر می کند و فشرده سازی Lossy-to-Lossless، پشتیبانی از instancing، streaming و پخش بافر شده، همه ممکن هستند.

نیازی به هیچ نشانه گذاری های خاص موتور نیست و توسعه دهندگان می توانند سریع تر کار را تکرار کنند و به جای آوردن هنر به بازی شان، روی کیفیت هنر تمرکز کنند.

تکنولوژی geometry cache

Mesh ناوبری چند لایه

دیگر شخصیت های فرعی در محیط گیر نخواهند کرد.

Mesh ناوبری چند لایه (MNM) یک ساختار داده ناوبری دینامیک پیشرفته است که توسط هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد تا مراحل را مسیریابی کند. این سیستم به خوبی با Sandbox کرای انجین ادغام دشه است، یعنی طراحان به راحتی یک منطقه که Mesh ناوبری باید در آنجا ایجاد شود را انتخاب می کنند و CryEngine MNM باقی کارها را انجام  می دهد. MNM همچنین از آپدیت های دینامیک Realtime در بازی پشتیبانی می کند، بنابراین وقتی یک منطقه تغییر میکند، mesh ناوبری بدون تاخیر مطابق با آن آپدیت می شود.

مسیریابی روان هوش مصنوعی با mesh ناوبری چند لایه

سیستم هوش مصنوعی پیشرفته

به شخصیت های فرعی، سطح هوش بی نظیری القا کنید.

نمایش واقع گرایانه شخصیت های متحرک نیازمند سیستم های هوش مصنوعی با جدیدترین تکنولوژی است تا به محیط بازی با هوشیاری واکنش نشان دهند و توهم واقعیت را ایجاد کنند.  موتور بازی سازی کرای انجین شامل تکنولوژی هوش مصنوعی قدرتمندی است که رفتار شخصیت ها را با سیستم های حسی مدولار مانند شنیداری و دیداری کنترل می کند و از احتیاجات سیستم Locomotion پشتیبانی می کند. هوش مصنوعی نیاز به هیچ میان افزاری ندارد و کاملا با موتور بازی سازی کرای انجین ادغام شده است.

سیستم هوش مصنوعی پیشرفته با جدیدترین تکنولوژی

شخصی سازی فیزیکی کاراکترها

روشی راحت برای اطمینان از اینکه شخصیت هایی که خلق می کنید در بازی تان جان می گیرند.

فرایند بهبود مدل های کاراکترها با ضمیمه های شبیه سازی شده مبتنی بر فیزیک ساده شده است تا دینامیک و جزئیات بیشتری به شخصیت ها بدهید. با شبیه سازی مبتنی بر فیزیک، شخصیت ها را دقیق تر طراحی کنید و با اضافه کردن طناب ها، لباس ها یا ابزارها، آنها را گسترش دهید.

الگوریتم های شبیه سازی جدید مخصوص پردازش شخصیت کارامد، ثابت و سریع طراحی شده اند تا مقدار واقع گرایی بالایی با نرخ فریم های بالا فراهم کنند. پروکسی های برخورد جدید و انعطاف پذیر اجازه می دهند مدل هایتان را با دقت بیشتری تطبیق دهید و تعاملات واقع گرایانه ای با شخصیت ها با عملکردی بالا فراهم می کنند.

شخصی سازی فیزیکی کاراکترها

تکنولوژی شخصیت

تمام چروک پوست و موهای سر شخصیت مورد نظر خود را مشخص کنید – چه انسان هستند یا موجوداتی دیگر.

موتور بازی سازی کرای انجین سیستم های مقیاس پذیر و فنی پیشرفته انیمیشن سازی و رندرینگ را با هم متحد می کند تا شخصیت های بسیار طبیعی برای بازی ها ارائه کند. ساخت شخصیت های باورپذیر و واقعی نیازمند جلوه های ویژه و یه ویژگی سایه زنی پیشرفته است، از جمله:

– Screen-space sub-surface scattering برای تمام پلتفرم های تحت پشتیبانی.
– iris parallax mapping طبیعی برای نمایش چشم واقع گرایانه.
– Shader های متحد برای سایه ها و موی شخصیت.

ایجاد شخصیت های طبیعی با استفاده از تکنولوژی جدید

پلتفرم ها

Windows PC

پشت سر گذاشتن محدودیت ها

از کوچکترین بازی های مستقل گرفته تا تولیدات بزرگ AAA، موتور بازی سازی کرای انجین اجازه می دهد بازی هایی بسازید که بر محدودیت های سخت افزار PC غلبه می کنند، صرف از نظر از بودجه، اندازه تیم یا ژانر مورد نظرتان.

cryengine روی ویندوز

Playstation 4

ثابت شده در تولید

تولید عناوین برجسته ای مانند بازی های Everybody’s Gone to the Rapture و Evolve روی پرفروش ترین کنسول شرکت Sony.

cryengine‌در playstation 4

Oculus Rift

ایجاد تجربه های واقعیت مجازی فردا در همین امروز

موتور بازی سازی کرای انجین سابقه زیادی در استفاده از تکنولوژی های جدید دارد و دموهای جدید Oculus Rift مانند Back to Dinosaur Island، به توسعه دهندگان سراسر دنیا الهام می دهند تا تجربه های جدید و خارق العاده ای برای گیمرها ایجاد کنند.

cryengine در oculus rift

Xbox On

ایجاد یک معیار از روز اول

با عرضه بازی Ryse: Son of Rome به عنوان یک عنوان آغازین، موتور بازی سازی کرای انجین معیار بصری جدیدترین کنسول Xbox شرکت مایکروسافت را تعیین کرده است.

cryengine روی xbox one

Linux PC

مصرف کننده حق انتخاب دارد تا تصمیم بگیرد در کدام کنسول بازی کند.

ظهور بازی های مستقل یک عصر جدیدی از بازی های کامپیوتری را بوجود آورده است و فرقی هم نمی کند از کدام سیستم عامل استفاده می کنید. موتور بازی سازی کرای انجین با پشتیبانی از Linux و OpenGL  به توسعه دهندکان بازی های مستقل و AAA حق انتخاب می دهد تا مخاطبان هر کنسولی که می خواهند را جذب کنند.

cryengine در لینوکس

صدا

ویرایشگر کنترل های صدا (ACE)

کارآمدتر از همیشه

ویرایشگر Sandbox کرای انجین اکنون شامل Audio Controls Editor (ACE) است. این ابزار قدرتمند اجازه ساخت و اتصال سریع و انعطاف پذیر به سبک درگ و دراپ را به رویدادها، سوئیچ ها، State ها و RTPC ها و همچنین مدیریت گرانولی بانک های صوتی از پیش لود شده را می دهد.

تغییرات اعمال شده در ACE  به صورت Realtime آپدیت می شوند و صدا به طور پیوسته پخش می شود و نیازی به ریستارت کردن برنامه نیست. ویرایشگر کنترل های صوتی دارای یک مولفه جستجو و فیلتر کامل است و پیدا کردن، مشاهده یا ویرایش رویدادهای صوتی را سریع و آسان می کند.

بازی صخره نوردی the climb در oculus rift که با موتور cryengine ساخته شده است

لایه تفسیر صوتی (ATL)

آزادی عمل بی سابقه در انتخاب میان افزار

با عرضه لایه تفسیر صوتی جدید، CryEngine با هر میان افزار صوتی که انتخاب کنید ارتباط برقرار می کند، مانند CRI، FMOD یا Wwise.

به علاوه موتور بازی سازی کرای انجین دارای یک DirectMedia Layer Mixer ساده است که برای ساخت نمونه صوتی سریع، به کمترین کارایی نیاز دارد. اگر ترجیح می دهید از میان افزار صوتی خودتان استفاده کنید، می توانید از روی همین شروع کنید.

لایه تفسیر صوتی (ATL)

عملکرد

سیستم Build کارآمد

بهره بردن از بالاترین عملکرد، حتی قبل از اجرای بازی

کامپایل کردن کد با موتور بازی سازی کرای انجین سریع انجام می شود. کد منبع کل موتور در چند دقیقه تفسیر می شود که به شما زمان می دهد تا در جایی که واقعا نیاز است یعنی روی توسعه وقت بگذارید. سیستم Build کرای انجین یعنی CrtWAF از یک ابزار اتوماسیون Build کد باز استفاده می کند. پشتیبانی از توسعه میان پلتفرمی اجازه می دهد تنظیمات مرکزی در چندین پلتفرم داشته باشیم.

CryWAF انعطاف پذیر است و جهش سریع بین pipeline های مختلف را می دهد و در عین حال تنها چیزهایی که نیاز است را می سازد. افزونه هایی مانند “تولید خودکار پروژه” یا یک GUI ساده اجازه می دهند سیستم مبتنی بر خط فرمان را مطابق نیازهای پروژه تان تغییر دهید.

کامپایل کردن کد منبع با سیستم build

پروفایل سازی درون بازی

مشکلات عملکرد را به طور زنده و مستقیما از داخل بازی متوجه شوید.

موتور بازی سازی کرای انجین در همه جا مجهز به برچسب های پروفایل است. از پروفایل سازی درون بازی استفاده کنید تا فورا مشکلات عملکرد را در هنگام وقوع شان مشخص کنید. برچسب های پروفایل از یک سلسله مراتب پیروی می کنند که فورا مشخص می کند کدام ماژول ها و توابع مشکل دارند. به علاوه اطلاعات مفیدی درباره مدت زمان و وقوع مشکلات به شما کمک می کنند تا تاثیرشان را ارزیابی کنید. با یک نگاه می توانید متوجه شوید که عملکرد توسط CPU  محدود شده است یا GPU .

عیب یابی با پروفایل سازی در داخل بازی

مدیریت رشته داده محور

با استفاده از سیستم مدیریت رشته پیشرفته، آماده سخت افزارهای مقیاس پذیر باشید.

سیستم رشته ای مستقل از پلتفرم CryEngine برای توزیع کار موثر بین رشته های نرم افزاری و سخت افزاری تلاش می کند. یک مکان مرکزی برای تولید رشته اجازه می دهد محاسبات موازی را در زمان اجرا برنامه ریزی و نظارت کنیم.

فرایند رشته ای برای برنایمه های Realtime ضروری است تا تا به طور کامل از سخت افزار چند هسته ای استفاده کنند. در موتور بازی سازی کرای انجین شما کنتارل تمام رشته ها را دارید. خصوصیات هر یک از رشته ها را نطابق نیازهای پروژه تان تغییر دهید تا به بالاترین عملکرد دست یابید.

مدیریت رشته داده محور در cryengine

Statoscope

مشکلات عملکرد را پیدا کنید و یک بازبینی دقیق از عملکرد بازی تان را مشاهده کنید.

با استفاده از ابزار عیب یابی قدرتمند داخلی CryEngine  می توانید ببینید که عملکرد موتور در کجا مصرف می شود. با اضافه شدن گروه های داده در Statoscope، کاربر می تواند از ویژگی های موتور بازی سازی کرای انجین استفاده کند تا آمار را براساس فریم در یک ابزار خارجی مشاهده کند.

یا داده ها را با یک بازخورد زنده مستقیما از موتور بازی سازی کرای انجین در Statoscope جمع آوری کنید، یا اطلاعات را روی فایل ذخیره کنید تا بعدا آن را مطالعه کنید. به علاوه کاربران می توانند دو مرحله ضبط را روی یکدیگر ضبط کنند تا هر گونه تغییرات بین آنها را مقایسه کنند.

ابزار عیب یابی قدرتمند statoscope

برای مشاهده مقاله کامل معرفی موتور بازی سازی CryEngine به این صفحه از سایت مراجعه کنید …

منابع: ویکی پدیا انگلیسی ، وبسایت CryEngine ، آریا گستر و

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

  1. mikaiel گفته؛

    باسلام.
    لطفا اموزش جامع و پیشرفته کرای انجین به زبان فارسی هم در سایت خدودتون قرار بدین. هیچ اموزش خوبی در رابطه با این موتور به زبان فارس ندیدم.
    تشکر.

    • AryaGostarAfzar گفته؛

      ممنون از پیشنهادتونقرا
      انشالا بعد از انتشار دوره های جدید بازی سازی با یونیتی و اندروید و آنریل بازی سازی با کرای انجین و حتی گیم استودیو رو در دستور کار قرار میدیم

  2. محمد حسین گفته؛

    سلام من می خواستم آموزش جامع این محصول رو خریداری کنم میشه تاریخ حدودی انتشار این آموزش رو بگید. ممنون

  3. emad گفته؛

    سلام.می خواستم بدانم تاریخ انتشار اموزش نرم افزار و خود نرم افزار کی میباشد

    • AryaGostarAfzar گفته؛

      دقیق مشخص نیست
      انشالا در اینده نزدیک دوره آموزشی این محصول منتشر می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: