ویژگی های جدید نرم افزار SketchUp 2017 – اسکچ آپ 2017

نرم افزار اسکچ آپ 2017

ویژگی های جدید نرم افزار SketchUp 2017 – اسکچ آپ 2017

نرم افزار SketchUp 2017 ( اسکچ آپ 2017 ) جدیدترین ورژن اسکچ آپ است (که در گذشته Google SketchUp نام داشت). SketchUp یک برنامه کامپیوتری برای مدل سازی سه بعدی است که کاربردهای مختلفی دارد، از جمله معماری، طراحی داخلی، مهندسی عمران و مکانیک، فیلم سازی و طراحی بازی های ویدئویی. این نرم افزار یک ورژن رایگان به نام SketchUp Make و یک ورژن پولی با قابلیت های بیشتر به نام SketchUp Pro دارد.

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش اسکچ آپ

– صفر تا صد آموزش وی ری برای اسکچ آپ و راینو

– محصولات مرتبط با آموزش گرافیک سه بعدی

– محصولات مرتبط با آموزش نرم افزار مهندسی

نرم افزار اسکچ آپ 2017، هوشمندترین ورژن اسکچ آپ است.

Graphics Pipeline 2.0

در اسکچ آپ 2017 اصلاحاتی اساسی روی روند گرافیکی صورت گرفته است که باعث بهبود عملکرد در همه جای برنامه شده است. اکنون SketchUp، 3D Warehouse، LayOut، My SketchUp و Trimble Connect همگی مدل ها را با استفاده از الگوریتم های مشابهی رندر می کنند.

Graphics Pipeline 2.0

تغییر نمای نیمه شفاف

در نرم افزار اسکچ آپ 2017 به همراه تعمیرات اساسی گرافیکی، اصلاحات زیادی هم روی قابلیت شفافیت انجام شده است که اکنون سریع تر و با کیفیت بالاتری رندر را انجام می دهد. همچنین اسکچ آپ اکنون خیلی بهتر شفافیت چندلایه ای را نشان می دهد تا یک حس عمق طبیعی را از میان چند لایه سطوح شفاف القا کند. همچنین قابلیت تنظیم کردن میزان شفافیت در حالت X-ray‌ در اسکچ آپ 2017 اضافه شده است.

تغییر نمای نیمه شفاف در اسکچ آپ 2017

مدلسازی با DPI بالاتر  مدلسازی با DPI بالاتر

قابلیت Snapping برای مانیتورهای دارای رزولوشن بالا (مانند صفحه نمایش Retina از شرکت اپل) تنظیم شده است.

مدلسازی با DPI بالاتر

  Offset هوشمندOffset هوشمند

ابزار جدید Offset در اسکچ آپ 2017 از روی هم افتادن شکل ها جلوگیری می کند. هر بار که کلید F را بزنید، یک Offset تمیز و مرتب خواهید داشت، حتی در LayOut.

ابزار جدید Offset هوشمند از روی هم افتادن شکل ها جلوگیری می کند

  تشخیص صفحه عمودیتشخیص صفحه عمودی

آیا با قابلیت تشخیص موازی کار کرده اید؟ در نرم افزار SketchUp 2017 یک قابلیت تشخیص Perpendicular to Face‌ اضافه شده است. تنها کافیست نشانگر را روی یک صفحه ببرید تا اسکچ آپ حالت عمود بر آن را تشخیص دهد.

قابلیت Perpendicular to Face

ابزار مستطیل  ابزار مستطیل

در نرم افزار SketchUp 2017 ابزارهای مستطیل اکنون از کلیدهای جهت کیبورد برای قفل کردن روی محور استفاده می کنند (مانند ابزارهای دایره و چند ضلعی).

ابزار مستطیل از کلیدهای جهت کیبورد استفاده می کند

معرفی جداول در اسکچ آپ 2017

اسناد مهم معمولا حاوی اطلاعاتی هستند، برای همین جداول اضافه شده اند که روش خوبی برای مدیریت صفحات گسترده در LayOut‌ هستند.

قابلیت اضافه کردن جداول به نقشه ها

فایل های DWG با کیفیت

بسیاری از افراد از طرح های اسکچ آپ در دیگر برنامه های CAD استفاده می کنند. قابلیت DWG/.DXF exporter در نرم افزار SketchUp 2017 از نو نوشته شده است تا کار این افراد بسیار راحت تر شود.

تنها یک فایل DWGتنها یک فایل DWG

در گذشته یک فایل LayOut 10 صفحه ای به صورت 10 فایل DWG جداگانه ذخیره میشد. اکنون یک فایل DWG با 10 تب برای هر صفحه خواهید داشت.

ذخیره چندین صفحه تنها در یک فایل DWG

Entityهای محلیEntityهای محلی

در گذشته Entity های LayOut مانند اندازه ها، Clipping Mask ها و Label ها هنگام Export کردن به صورت اشکال هندسی خام در می آمدند. اکنون به صورت هوشمند به اتوکد وارد می شوند و کارکردشان مطابق انتظار است.

Entityهای محلی

تغییر مقیاس هوشمندتغییر مقیاس هوشمند

خروجی های LayOut‌ در نرم افزار SketchUp 2017 اکنون به اندازه کافی باهوش هستند تا به اندازه شان را متناسب با اندازه کاغذ یا فضای مدل تغییر دهند.

رنگ آمیزی براساس لایه  رنگ آمیزی براساس لایه

یک گزینه رنگ آمیزی براساس لایه به خروجی های CAD اضافه شده است تا تمام اشیای درون یک لایه با یک رنگ استخراج شوند.

تغییر رنگ محیط و محورهای SketchUp 2017

در نرم افزار SketchUp 2017‌ قابلیت شخصی سازی رنگ های محورها و محیط اضافه شده است.

تغییر رنگ محیط و محورها

ID ثابت

در نرم افزار SketchUp 2017 اکنون وقتی تغییری در مدل خود ایجاد کنید، تمام ابعاد LayOut‌ مربوطه آپدیت می شوند تا تغییر ایجاد شده را نمایش دهند. این امر با استفاده از ویژگی جدید اسکچ آپ به نام Persistent ID امکان پذیر شده است.

با ویژگی جدید Persistent IDئتغییرات انجام شده در مدل در LayOut هم آپدیت می شوند

Extension Manager

یک قابلیت جدید به نام Extension Manager به نرم افزار SketchUp 2017 اضافه شده است که برای مدیریت Extension های اسکچ آپ است. در اینجا می توان به راحتی ابزارها را فعال و غیرفعال کرد یا کاملا آنها را Uninstall کرد.

پنجره Extension Manager

ویژگی های جدید نرم افزار SketchUp 2016 – اسکچ آپ 2016

نرم افزار اسکچ آپ 2016

نرم افزار SketchUp 2016 ( اسکچ آپ 2016 ) جدیدترین ورژن نرم افزار اسکچ آپ است (که در گذشته Google SketchUp نام داشت). SketchUp یک برنامه کامپیوتری برای مدل سازی سه بعدی است که کاربردهای مختلفی دارد، از جمله معماری، طراحی داخلی، مهندسی عمران و مکانیک، فیلم سازی و طراحی بازی های ویدئویی. این نرم افزار یک ورژن رایگان به نام SketchUp Make و یک ورژن پولی با قابلیت های بیشتر به نام SketchUp Pro دارد.

ویژگی های جدید نرم افزار SketchUp 2016

SketchUp اکنون متصل است

ارجاع، همگام سازی، گذاشتن دیدگاه، گزارش و به اشتراک گذاری: نرم افزار SketchUp 2016 بیش از پیش با پروژه ها، اطلاعات و افرادی که با آنها کار می کنید ارتباط برقرار کرده است.

Trimble Connect

Trimble Connect روش جدیدی برای ذخیره سازی، همگام سازی، ارجاع، اشتراک و همکاری در پروژه های طراحی و ساخت است. می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید و فایل های skp، pdf، dxf، ifc و غیره را آپلود کنید.

بارگزاری مجدد مدل های 3D Warehouse

در SketchUp 2016، مدل های 3D Warehouse می توانند به عنوان اشیای مرجع در هر پروژه ای عمل کنند. می توانید یک مدل را از 3D Warehouse دانلود کرده و سپس آن را مجددا بارگزاری کنید تا تغییرات در تمام نمونه های آن مدل اعمال شوند.

Generate Report 2.0

ابزار Generate Report آپدیت شده است تا کنترل بیشتری روی اطلاعاتی که SketchUp Pro از مدل ها استخراج می کند و طریقه سازمان دهی آنها داشته باشید.

تولید گزارش با Generate Report 2.0

مرجع های ابری LayOut

در نرم افزار SketchUp 2016 اشیای مرجع LayOut وب دوستانه تر هستند. یعنی پروژه های LayOut شما می توانند فایل هایی که در سرویس هایی مثل Dropbox، Google Drive و Trimble Connect ذخیره شده اند را آپدیت کنند.

API جدید برای LayOut

این اولین گام به سوی گسترش اکوسیستم LayOut است. توسعه دهندگان با استفاده از این API جدید می توانند فایل های .layout را از مدل های SketchUp  ایجاد کرده و شخصی سازی کنند.
ساده، بصری و مناسب

ساده، بصری، مناسب

SketchUp همواره به سمت عملکرد روان تر و کارایی بیشتر سوق دارد. موارد زیر در نرم افزار SketchUp 2016 انجام شده است.

استدلال بهتر

یادگیری و استفاده از موتور استدلال SketchUp (Inferencing) باعث مدل سازی سریع و دقیق می شود. این ویژگی به شما کمک می کند ابزارها و هندسه تان را در فضای سه بعدی بی کران تنظیم کنید. در این نسخه اصلاحات چشمگیری روی موتور استدلال انجام شده است. این قابلیت جدید همواره به یاری شما می آید، اما هرگز سر راه شما قرار نمی گیرد.

بهبود موتور استدلال SketchUp منجر به طراحی دقیق و سریع می شود

نوار امکانات قابل شخصی سازی در ویندوز

پنجره های امکانات شناور SketchUp  (Styles ، Scenes ، Components  و غیره) در کامپیوترهای ویندوز بازسازی شده اند تا به طور مرتب در داخل نوارهایی که قابل شخصی سازی هستند و باز و بسته می شوند، قرار بگیرند. ساده، مرتب و مناسب.

نوار امکانات قابل شخصی سازی در ویندوز

تکسچرهای جدید در اسکچ آپ 2016

تکسچرها باعث می شوند تا مدل تان خود را بهتر نشان دهد. در این نسخه کتابخانه متریال پیش فرض بازسازی شده است و تکسچرهای جدید اضافه شده و دسته بندی ها مجددا سازمان دهی شده اند. تنها کافی است کلید B  را فشار دهید.

تکسچرهای جدیدی اضافه شده است

اندازه های کوچک

تغییر هوشمندانه ای در اندازه های layout صورت گرفته است که باعث می شود متن ها هرگز با فلش ها و خطوط اندازه تداخل نداشته باشند و اندازه ها همیشه جا برای بزرگ شدن در فضاهای کم داشته باشند.

تغییر اندازه گذاری برای اندازه های کوچک

لایه های LayOut مناسب

تقریبا همه قسمت های لایه های LayOut در اسکچ آپ 2016 تغییر کرده است. چه برای گروه بندی کردن اشیا در لایه ها، ترسیم اشیا روی لایه های مشترک یا بیرون آوردن یک لایه از زیر نماها، لایه های جدید عملکرد بسیار بهتری دارند.

با LayOut‌جدید به راحتی می توانید با لایه ها کار کنید

ابزار جدیدی برای رنگ ها و هایلایت ها در اسکچ آپ 2016 معرفی شده است که هنگام ترسیم یا انتخاب اشکال در لایه های مشترک به شما کمک می کنند (دیگر این اشتباه رخ نمی دهد که اشتباهی روی یک لایه مشترک ترسیم کنید و یک ساعت بعد متوجه شوید). رنگ شکل ها دارای هایلایت متفاوتی است و رنگ ابزارها هنگام ترسیم روی یک لایه مشترک متفاوت است.

طریقه رنگ بندی عناصر در LayOut

SketchUp Mobile Viewer 2.1

این نسخه از SketchUp Mobile Viewer با iPhone و گوشی های اندروید سازگار است. همچنین این برنامه به 13 زبان ترجمه شده است.

احتمالا یکی از بیشترین تغییرات درخواستی برای SketchUp Mobile Viewer، قابلیت باز کردن مدل های ذخیره شده در Dropbox یا ضمیمه شده در ایمیل بود. اکنون به غیر از قابلیت ورود به اکانت 3D Warehouse، در منوی Cloud گزینه هایی برای ورود به اکانت های Dropbox  و Trimble Connect نیز اضافه شده است.

نرم افزار SketchUp Mobile Viewer 2.1 برای iPhone‌ و گوشی های اندروید

SketchUp Skill Builder

قسمت جدیدی به نام SketchUp Skill Builder به سایت SketchUp اضافه شده است که در آن متون و ویدئوهای آموزشی قرار داده شده است و نکات نرم افزار اسکچ آپ 2016 در آن توضیح داده می شود

آموزش های Skill Builder در سایت SketchUp

برای مشاهده مقاله کامل معرفی نرم افزار SketchUp به این صفحه از سایت مراجعه کنید …

منابع: ویکی پدیا انگلیسی ، وبسایت SketchUp ، آریا گستر و

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش اسکچ آپ

– صفر تا صد آموزش وی ری برای اسکچ آپ و راینو

– محصولات مرتبط با آموزش گرافیک سه بعدی

– محصولات مرتبط با آموزش نرم افزار مهندسی

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: