صفر تا صد آموزش تری دی مکس – پک 2 – ویرایش جدید
3DS max Learning Pack 2
New Edition
آموزش فارسی تری دی مکس پک شماره دو ،سطح پیشرفته و به زبان فارسی
آموزش 3DS Max سطح پیشرفته به صورت کاملا پروژه محور روی جدیدترین تری دی مکس !
ضروریات تری دی مکس را مرحله به مرحله و طی این دوره ها فرا بگیرید !
پک شماره دو شامل مباحث تکنیک های دوربین، نورپردازی، متریال، انیمیشن و رندرینگ است
بیش از 13 ساعت آموزش ویدیویی
سطح متوسطه – پیشرفته
ویژگی های اصلی مجموعه ” صفر تا صد آموزش تری دی مکس – پک دو ” در یک نگاه :
- 800 دقیقه آموزش تری دی مکس سطح پیشرفته به زبان فارسی و به صورت پروژه محور شامل مباحث تکنیک های دوربین، نورپردازی، متریال، انیمیشن و رندرینگ.
- آموزش فوق العاده کاربردی و سطح یک جهانی برگرفته از اساتید مطرح گرافیک سه بعدی دنیا
- برای اولین بار در ایران ، ترجمه ، فارسی سازی و دوبله شده به فارسی توسط متخصصین گرافیک سه بعدی ایرانی
- شامل سه دوره آموزشی فارسی و پروژه محور :
دوره ” آموزش جامع تری دی مکس 2023 و بالاتر – بخش دوم ” – 3DS Max 2023 Essential Training – Part2
دوره ” آموزش جامع تری دی مکس 2016 و بالاتر – بخش دوم ” – 3DS Max 2016 Essential Training – Part2
دوره ” آموزش ویژگی های جدید تری دی مکس 2018 ” – 3DS Max 2018 New Features - همراه با سورس ارزشمند تمام پروژه های آموزشی فارسی
- همراه با نرم افزار Autodesk 3DS Max 2016 ( نسخه 2023 در پک شماره یک قرار دارد)
- بسته ای عالی برای تمام علاقمندان به گرافیک سه بعدی و انیمیشن سازی و 3D کارها …
مشاهده نمونه فیلم معرفی دوره ” آموزش جامع فارسی تری دی مکس 2023 و بالاتر – بخش دوم ”
دوره آموزشی فارسی ” آموزش جامع تری دی مکس 2023 و بالاتر – بخش دوم ”
3DS Max 2023 Essential Training – Part2
بیشترین شهرت نرم افزار تری دی مکس به خاطر ابزارهای مدلسازی و رندر آن می باشد. این نقاط قوت در زمینه های معماری، تولید، بازی سازی و موشن گرافیک به چشم می آیند. ویژگی ها و تکنیک های بسیاری برای یادگیری وجود دارد، از مدلسازی و ساخت تکسچر گرفته تا نورپردازی و رندر.
در بخش دوم این دوره آموزش جامع تری دی مکس 2023 فرایندهای چیدمان و کار با دوربین، نورپردازی طبیعی و مصنوعی و به کارگیری متریال ها و Mapها را نشان می دهیم. همچنین بهترین روش های ساخت سلسله مراتب و انیمیشن سازی با استفاده از keyframe ها به شما یاد داده و با بررسی رندررهای مختلف موجود در تری دی مکس مانند Arnold و Quicksilver آموزش را خاتمه می دهیم.
این دوره شامل مباحث زیر است:
Camera Techniques / Lighting / Materials / Animation / Rendering
مباحث مقدماتی تر و پیش نیاز این دوره در بخش اول این دوره و پک شماره یک این مجموعه قرار دارد که مکمل پک شماره دو است
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی ” آموزش جامع تری دی مکس 2023 و بالاتر – بخش دوم – سطح پیشرفته”
فصل هشتم– تکنیک های دوربین
1- ساخت یک دوربین فیزیکی و یک هدف
2- حرکت دوربین از دید اول شخص درون Viewport ها
3- فعال کردن Safe Frame ها
4- تنظیم کردن رزولوشن و نسبت اندازه در تنظیمات رندر
5- ساخت یک دوربین آزاد
6- چرخیدن در فضای مختصاتی Gimbal
7- تنظیم ترتیب محور چرخش برای شبیه سازی یک سه پایه
فصل نهم – نورپردازی
1- رندر تعاملی برای تولید نهایی
2- ساخت نورهای فوتومتریک
3- تنظیم شدت و رنگ نور
4- تنظیم کردن کنترل Exposure
5- تنظیم کردن شکل نور
6- کنترل کردن پارامترهای Spotlight
7- استفاده از Light Explorer
8- افزودن روشنایی با یک رنگ محیطی
9- افزودن روشنایی با یک محیط HDRI
10- جدا کردن محیط از پس زمینه
11- ساخت یک خورشید و آسمان
12- کارگردانی هنری یک Sun and Sky
فصل دهم– متریال ها
1- استفاده از Slate Material Editor
2- تخصیص متریال ها به آبجکت ها
3- مدیریت کردن متریال های صحنه
4- مدیریت کردن Sample Slot ها
5- ذخیره کردن یک کتابخانه متریال
6- رنگ و میزان زبری متریال فیزیکی
7- پارامترهای بازتاب متریال فیزیکی
8- کنترل کردن Shading متریال در Viewport
9- کنترل کردن اندازه Sample متریال
10- ساخت یک Procedural Map سه بعدی
11- کارگردانی هنری پارامترهای 3D map
12- Map کردن فایل های تصویر Bitmap
13- تصویر کردن UV ها با UVW Map
14- استفاده از اندازه واقعی Map
15- بازیابی ارتباط ها با Asset Tracking
فصل یازدهم – آموزش انیمیشن در تری دی مکس
1- آشنایی با سلسله مراتب
2- حرکت دادن نقاط Pivot
3- چرخاندن نقاط Pivot
4- اولویت بندی محورهای چرخش
5- متصل کردن آبجکت ها به هم
6- قفل کردن Transform ها
7- اصلاح کردن و اجتناب از مشکلات مقیاس
8- انتخاب Frame rate و سرعت پخش
9- انتخاب بخش زمان فعال
10- ساخت keyframe ها در حالت Auto Key
11- ساخت keyframe ها در حالت Set Key
12- ویرایش Keyframe ها در Track Bar Timeline
13- ویرایش Keyframe ها در Dope Sheet
14- ویرایش Keyframe ها در Curve Editor
15- ویرایش Interpolation در Curve Editor
16- تغییر دادن مماس ها در Curve Editor
17- ویرایش یک مسیر حرکت با یک Motion Path
فصل دوازدهم – رندر کردن
1- انتخاب یک رندرر
2- آماده سازی برای رندر با Quicksilver
3- انتخاب گزینه های رندر Quicksilver
4- رندر کردن یک سکانس تصویری
5- پخش کردن یک سکانس تصویری با RAM Player
فصل سیزدهم– نتیجه گیری
1- گام های بعدی
مشاهده نمونه فیلم معرفی دوره ” آموزش جامع فارسی تری دی مکس 2016 و بالاتر – بخش دوم ”
دوره آموزشی فارسی ” آموزش جامع تری دی مکس 2016 و بالاتر – بخش دوم ”
3DS Max 2016 Essential Training – Part2
در بخش دوم این دوره جامع آموزش تری دی مکس ، فرایندهای چیدمان و کار با دوربین، نورپردازی طبیعی و مصنوعی و به کارگیری متریال ها و Mapها را نشان می دهیم.
همچنین بهترین روش های ساخت سلسله مراتب و انیمیشن سازی با استفاده از keyframe ها به شما یاد داده و با بررسی رندررهای مختلف موجود در تری دی مکس مانند Arnold و Quicksilver آموزش را خاتمه می دهیم.
این دوره شامل مباحث زیر است:
Hierarchies / 3D Motion Graphic Design / Layout and Camera Basics / Keyframe Animation / Controllers and Constraints / Lighting Basics / Materials Basics / Mapping Textures / Rendering /
مباحث مقدماتی تر و پیش نیاز این دوره در بخش تول این دوره و پک شماره یک این مجموعه قرار دارد که مکمل پک شماره یک است
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی “آموزش جامع تری دی مکس 2016 و بالاتر – بخش دوم – سطح پیشرفته “
9- سلسله مراتب ها
درک مفهوم سلسله مراتب ها
جا به جایی و چرخش Pivot Point ها
درک مفهوم سیستم های Coordinate
تنظیم ترتیب ابعاد برای چرخش
لینک کردن اشکال
کار با نمای شماتیک
قفل کردن تغییر شکل
اجتناب از مشکلات کار با Scale
10- طراحی موشن گرافیک 3 بعدی
خروجی گرفتن از مسیرهای Adobe Illustrator
وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max
طراحی یک متن
اعمال فرم دهنده ی Bevel
نمونه سازی فرم دهنده ها
ویرایش Spline متن
Clip کردن محیط نمایشی
کنترل سطح جزئیات
ویرایش چند ضلعی ها
11- مقدمات طرح بندی و دوربین
Merge کردن صحنه ها
مدیریت لایه های نمایشی
ایجاد دوربین Target
روشن کردن Safe Frame ها
انتخاب نسبت ابعاد تصویر در تنظیمات رندر
تنظیم میدان نمایش
استفاده از دوربین آزاد
12- انیمیشن فریم کلیدی
تنظیمات زمانی
انتخاب فیلترهای Set Key
ایجاد فریم های کلیدی در حالت Set Key
ویرایش فریم های کلیدی در خط زمان
ویرایش محل کلید ها توسط Trajectory ها
ویرایش منحنی ها در Curve Editor
ایجاد فریم های کلیدی در حالت Auto Key
طراحی انیمیشن در Pass ها
ویرایش فریم های کلیدی در Dope Sheet
13- کنترل کننده ها و محدودساز ها
درک مفهوم کنترل کننده ها
اعمال یک محدودساز لینکی
افزودن Link Target در پنل Motion
متحرک سازی اشکال محدودشده
محدودسازی انیمیشن به یک مسیر
14- مقدمات نورپردازی در آموزش تری دی مکس
درک مفهوم نورپردازی CG
ایجاد یک Target Spotlight
تنظیم شدت و رنگ
تنظیم Hotspot و Falloff
اصلاح Gamma
مشاهده پیش نمایش رندر ها توسط ActiveShade
کنترل کردن کنتراست و هایلایت ها
انتخاب نوع سایه
بهینه سازی نقشه سایه
بهینه سازی سایه های محیطی
ایجاد نورهای Omni fill
استفاده از Light Explorer
استثنا کردن اشکال از نورها
15- مقدمات متریال ها
استفاده از Slate Material Editor
انتخاب متریال و انواع Shading
کار با متریال های صحنه
تنظیم پارامترهای Specular
انتساب متریال های Multi و Sub-Object
16- Map کردن Texture ها
اعمال Map های با روال 3 بعدی
کار با تصاویر Bitmap
پیگیری Asset های صحنه
Project کردن UVW Mapping
استفاده از اندازه Map های دنیای واقعی
Map کردن یک کانال Bump
افزودن بازتاب ها به یک Map از نوع Raytrace
Paint کردن اشکال توسط Canvas های محیط نمایشی
17- مقدمات رندر
انتخاب یک رندر کننده
انتخاب تنظیمات Quicksilver
فعال سازی Motion Blur در رندر کننده نرم افزاری
رندر کردن سکانس های تصویری
اجرای سکانس های تصویری در اجرا کننده RAM
18- رندر کردن توسط Mental Ray
کنترل کردن نمونه کیفیت Mental Ray
بهینه سازی و تنظیم Final Gather
فعال سازی Motion Blur در Mental ray
بلور کردن فاصله ای توسط عمق میدان
19- نتیجه گیری
جمع بندی …
مشاهده نمونه فیلم معرفی دوره ” آموزش ویژگی های جدید تری دی مکس 2018 ”
دوره آموزشی فارسی ” آموزش ویژگی های جدید تری دی مکس 2018 ”
3ds Max 2018 New Features
تری دی مکس 2018 نسبت به 2016 شامل تعدادی ویژگی های جدید و بسیار خوبی برای مدل سازی و Visualization است. یکی از ویژگی های بارز آن، جایگزین شدن Arnold renderer به جای Mental Ray به عنوان موتور رندر حرفه ای Global Illumination می باشد.
در این دوره آموزش تری دی مکس نگاهی به متریال ها، نورپردازی و رندر در Arnold خواهیم داشت. همچنین ویژگی های جدید معرفی شده در آپدیت تری دی مکس 2017 مانند Data Channel Modifier و Blended Box Map را بررسی خواهیم کرد. به علاوه خواهیم دید که چقدر راحت می توان رابط کاربری را شخصی سازی کرد.
در انتهای این دوره با ویژگی های جدید تری دی مکس 2018 آشنا خواهید شد.
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی “آموزش ویژگی های جدید تری دی مکس 2018 “
مقدمه
1- خوش آمدگویی
2- استفاده از فایل های تمرینی
فصل اول – اصلاحات رابط کاربری
1- صفحه آغاز جدید
2- دسترسی به دستورات منوی File
3- ناوبری در Workspace های جدید
4- شخصی سازی تعاملی رابط کاربری
فصل دوم – ویژگی های ایجاد محتوا
1- پیکربندی Arnold Renderer
2- سایه زنی منحنی با Data Channel
3- طرح کردن Projection با Blended Box Map
4- تغییر مقیاس نقشه ها در Blended Box Map
5- ویرایش مسیرهای موقعیت با Motion path ها
فصل سوم – رندر کردن با آرنولد
1- آشنایی با تنظیمات Arnold Renderer
2- نورپردازی با Arnold
3- اعمال کردن یک Light Filter Modifier
4- سایه زنی با متریال استاندارد Arnold
فصل پنجم – نتیجه گیری
1- گام های بعدی
– همراه با نرم افزار Autodesk 3DS Max 2016 ( نسخه 2023 در پک شماره یک قرار دارد)
سری مجموعه های صفر تا صد تری دی مکس در ده پکیج مجزا منتشر شده است که محتوای این پکیج ها کاملا با هم متفاوت هستند و مکمل هم می باشند :
- صفر تا صد آموزش مبانی گرافیک سه بعدی ( به عنوان پیش نیاز دوره بلندر توصیه میکنیم حتما ببینید )
- صفرتاصد آموزش تری دی مکس
- صفرتاصد آموزش تری دی مکس – پک 2
- صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در تری دی مکس
- صفرتاصد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
- صفرتاصد آموزش وی ری در تری دی مکس
- صفر تا صد آموزش آرنولد تری دی مکس
- تکنیک های رندرینگ تری دی مکس در معماری داخلی
- صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی مکس برای معماری داخلی پک شماره ۲
- تکنیک های رندرینگ تری دی مکس در معماری خارجی
- صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی مکس برای معماری خارجی پک شماره ۲
دسته بندی محصولات آموزشی گرافیک سه بعدی
دسته بندی محصولات آموزشی انیمیشن سازی
کیفیت آموزش عالی بود، کیفیت بالا و آموزش کاربردی، کاملا گویا و مفید، از تری دی مکس دوره های بیشتری بذارید
آموزش خوبیه. پک اولش هم ببینید خوبه
بسیار عالی
بد نبود. یه سری کلمات تخصصی زیاد به کار میبره که اگه کسی تازه میخواد شروع کنه ممکنه واسش آشنا نباشه. ولی با یه سرچ مشکل حل میشه
سلام. تعدادی اصطلاحات رایج در مبحث گرافیک سه بعدی هست که در تمامی نرم فزارهای گرافیک سه بعدی ازشون استفاده میشه.
یک پکیج با عنوان مبانی گرافیک سه بعدی داریم که از ابتدا تمام این اصطلاحات و مفاهیم گرافیک سه بعدی رو آموزش میده:
صفر تا صد آموزش مبانی گرافیک سه بعدی
من میخوام یه کاراکتر رو انیمیشن سازی کنم. باید این آموزش رو بگیرم؟؟
سلام. توی این پکیج مبانی انیمیشن سازی در تری دی مکس رو هم آموزش میده. ولی برای آموزش انیمیشن سازی کاراکتر به صورت کامل توصیه میکنم پکیج انیمیشن سازی در تری دی مکس رو مشاهده کنید:
صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در تری دی مکس
ای کاش همه رو تو یه پک میزاشتین تا مجبور نبودیم هر کدومو جدا بگیریم
ولی آموزشش خیلی خوبه. کامل توضیح میده
من اگه نسخه دانلودی رو بگیرم همه این مواردی که نوشته شده داخلش هست؟
سلام. بله تمام آموزش های فارسی و فایل های تمرینی که توی توضیحات نوشته شده داخل نسخه دانلودی هم هست. تنها تفاوت در خود فایل نرم افزار هست که در نسخه دانلودی نیست چون نرم افزار رو می تونید از سایت های دیگه به صورت رایگان دانلود کنید.
توی این بسته انیمیشن ساختن با تری دی مکس هم آموزش داده شده؟
سلام. بله داخل این پک یک فصل به آموزش انیمیشن سازی اختصاص داده شده. ولی برای یادگیری انیمیشن سازی در تری دی مکس به صورت حرفه ای توصیه میکنم پکیج مربوط به انیمیشن سازی در تری دی مکس رو مشاهده کنید:
صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در تری دی مکس
خیلی ممنون از این آموزش خوبتون
تو توضیحات پک اول و دوم نوشته 800 دقیقه آموزش فارسی. یعنی 13 ساعت داخل هر کدوم از پک ها هست یا پک ۱ و ۲ با هم میشه ۱۳ ساعت؟
سلام. توضیحات هر پک مربوط به همون پک میشه. پک ۱ و ۲ تری دی مکس هر کدوم بالای ۱۳ ساعت آموزش فارسی دارن.
این پک ادامه پک اول تری دی مکسه؟ یعنی بهتره هر دو تا رو بگیرم؟
سلام. بله پک اول و دوم صفر تا صد تری دی مکس مکمل هم هستن و توصیه میشه براییادگیری کامل هر دو پک رو تهیه کنید.