1
- 1 مورد
- مشاهده سبد خرید
توی این آموزش، خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن رو با استفاده از نرم افزارهای 3DS Max و After Effects با هم می بینیم و با تکنیک های مختلف این کار آشنا میشیم.
با ” آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن ” با ما همراه باشید…
” آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت اول “
تری دی مکس رو باز می کنیم.
من یک صحنه ساده درست کردم. بعد هم سه تا شی مختلف رو با فاصله از هم قرار دادم.
برای ایجاد Camera یا دوربین توی نمای پرسپکتیو، Ctrl+C رو فشار میدیم.
بعد از انتخاب قوری، کلیک راست می کنیم و Object Properties رو می زنیم.
به این ترتیب، پنجره Object Properties باز میشه. Object ID رو روی 1 قرار میدیم.
به همون روش، Object ID مربوط به استوانه رو روی 2 قرار میدیم.
بعد هم عدد 3 رو برای Object ID مربوط به مکعب در نظر می گیریم.
برای خروجی از صحنه، از میانبر Shift+Q استفاده می کنیم یا دکمه F9 رو فشار میدیم.
روی آیکن Save Image کلیک می کنیم. پنجره Save Image باز میشه. اسم فیال رو میزاریم Diffuse و فرمتش رو روی RPF قرار میدیم و روی دکمه Save، کلیک می کنیم.
پنجره RPF Image File Format باز میشه. امکان 16 Bits-Per Channels رو انتخاب می کنیم. تمام امکانات رو فعال می کنیم و Ok می زنیم.
افتر افکت رو باز می کنیم. فایل Diffuse.RPF رو توی تایم لاین قرار میدیم. همون طور که می بینین، این فایل با تمام ویژگی های خودش مثل Z-depth, Object Id, Z-Coverage وارد شده.
بعد از انتخاب لایه Diffuse.RPF، وارد مسیر Effects > 3D Channel > ID Matte میشیم.
توی افکت ID Matte، مقدار پیش فرض ID Selection روی 0 تنظیم شده.
ID Selection رو روی 1 قرارمیدیم. همون طور که می بینین، فقط قوری رو میشه دید. این اتفاق به این دلیل اتفاق افتاده چون که توی تری دی مکس، Object ID قوری رو روی 1 تنظیم کردم.
با فشار دادن دکمه های Ctrl+D، لایه Diffuse.RPF رو Duplicate می کنیم.
این بار ID Selection رو روی 2 قرار میدیم. بنابراین استوانه هایلایت میشه. چون Object ID استوانه رو توی تری دی مکس، روی 2 تنظیم کرده بودیم.
یک بار دیگه، با فشار دادن دکمه های Ctrl+D، لایه Diffuse.RPF رو Duplicate می کنیم.
این بار ID Selection رو روی 3 قرار میدیم. بنابراین مکعب هایلایت میشه. چون Object ID مکعب رو توی تری دی مکس، روی 3 تنظیم کرده بودیم.
برای هر کدوم از لایه، اسم مناسبی رو در نظر می گیریم. یک بار دیگه ایه Diffuse رو روی پس زمینه قرار میدیم.
حالا می تونیم روی هر لایه کنترل داشته باشیم. برای مثال، اگه بخوایم رنگ قوری رو تغییر بدیم، لایه قوری رو انتخاب می کنیم و وارد مسیر Effect > Color Correction > Hue/ Saturation میشیم.
مقدار Master Hue رو تغییر میدیم. همون طور که می بینین، قوری هم بر همون اساس تغییر میدیم.
به همین روش، می تونیم Glow رو روی لایه استوانه اعمال می کنیم. این طوری می تونیم روی هر لایه به صورت جداگانه کنترل داشته باشیم و هر افکتی رو اعمال کنیم.
بعد از انتخاب لایه Diffuse، وارد مسیر Effect > 3D Channel > 3D Channel Extract میشیم.
بعد از انتخاب کانال Z Depth، چیزی شبیه تصویر زیر به دست میاد.
می تونیم مقادیر سیاه و سفید رو به دلخواه تغییر بدیم. فقط یادتون باشه که نزدیک ترین شی به دوربین، سفید می مونه و هر چه شی دورتر میشه، خاکستری تر میشه.
بعد از انتخاب لایه، Ctrl+Shift+C رو فشار میدیم تا Pre-Compose بشه. اسم لایه Pre-Compose رو میزاریم Diffuse.RPF Comp1.
لایه Diffuse رو روی تایم لاین قرار میدیم. بعد هم لایه Pre Compose رو غیر فعال می کنیم.
افکت S_Z Blur رو روی لایه Diffuse اعمال می کنیم. حالا می تونیم از Camera Lens Blur استفاده کنیم. این طوری کل لایه محو میشه.
لایه Pre-Compose رو برای کانال Z Buffer در نظر می گیریم. به این ترتیب، عمق میدان واقعی به تصویر اضافه میشه. به نظر میاد فوکوس روی قوری جلو بیشتر باشه. در حالی که استوانه و مکعب، خارج از فوکوس قرار دارن.
توی این آموزش، یاد گرفتیم که چطور با استفاده از یک Pass، روی هر شی به صورت جداگانه کنترل داشته باشیم. این از زیبایی های فرمت RPF هست و تقریبا تمام کانال ها مثل Z Depth, Object ID, Material ID, Z Coverage و غیره رو شامل میشه. این طوری هر کانالی رو میشه با یک لایه کنترل کرد.
امیدواریم ” آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی
– تکنیک های جلوه های ویژه افتر افکت VideoCopilot
– آموزش موشن گرافیک با افتر افکت
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
390,000 تومان
390,000 تومان
250,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت