هنگام انتشار این محصول ، به من اطلاع رسانی شود به محظ انتشار محصول به شما اطلاع رسانی می گردد ، ایمیل صحیح خودتان را در فیلد زیر درج کنید.
Email نشانی ایمیل شما نزد آریاگستر محفوظ می ماند
آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم - آریاگستر - آریاگستر
آموزش ۳Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

آموزش ۳Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

آموزش ۳Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن قسمت دوم

توی این آموزش، خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن  رو با استفاده از نرم افزارهای ۳DS Max و After Effects با هم می بینیم و با تکنیک های مختلف این کار آشنا میشیم.

با ” آموزش ۳Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ۳Ds Max, Adobe After Effects

” آموزش ۳Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت اول “

  1. طراحی صحنه اصلی

گام اول

تری دی مکس رو باز می کنیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام دوم

من یک صحنه ساده درست کردم. بعد هم سه تا شی مختلف رو با فاصله از هم قرار دادم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام سوم

برای ایجاد Camera یا دوربین توی نمای پرسپکتیو، Ctrl+C رو فشار میدیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

  1. تنظیم Object ID

گام اول

بعد از انتخاب قوری، کلیک راست می کنیم و Object Properties رو می زنیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام دوم

به این ترتیب، پنجره Object Properties باز میشه. Object ID رو روی ۱ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام سوم

به همون روش، Object ID مربوط به استوانه رو روی ۲ قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام چهارم

بعد هم عدد ۳ رو برای Object ID مربوط به مکعب در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

  1. خروجی با فرمت RPF

گام اول

برای خروجی از صحنه، از میانبر Shift+Q استفاده می کنیم یا دکمه F9 رو فشار میدیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام دوم

روی آیکن Save Image کلیک می کنیم. پنجره Save Image باز میشه. اسم فیال رو میزاریم Diffuse و فرمتش رو روی RPF قرار میدیم و روی دکمه Save، کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام سوم

پنجره RPF Image File Format باز میشه. امکان ۱۶ Bits-Per Channels رو انتخاب می کنیم. تمام امکانات رو فعال می کنیم و Ok می زنیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

  1. کامپوزیت کردن در افتر افکت

گام اول

افتر افکت رو باز می کنیم. فایل Diffuse.RPF رو توی تایم لاین قرار میدیم. همون طور که می بینین، این فایل با تمام ویژگی های خودش مثل Z-depth, Object Id, Z-Coverage وارد شده.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام دوم

بعد از انتخاب لایه Diffuse.RPF، وارد مسیر Effects > 3D Channel > ID Matte میشیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام سوم

توی افکت ID Matte، مقدار پیش فرض ID Selection روی ۰ تنظیم شده.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام چهارم

ID Selection رو روی ۱ قرارمیدیم. همون طور که می بینین، فقط قوری رو میشه دید. این اتفاق به این دلیل اتفاق افتاده چون که توی تری دی مکس، Object ID قوری رو روی ۱ تنظیم کردم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام پنجم

با فشار دادن دکمه های Ctrl+D، لایه Diffuse.RPF رو Duplicate می کنیم.
این بار ID Selection رو روی ۲ قرار میدیم. بنابراین استوانه هایلایت میشه. چون Object ID استوانه رو توی تری دی مکس، روی ۲ تنظیم کرده بودیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام ششم

یک بار دیگه، با فشار دادن دکمه های Ctrl+D، لایه Diffuse.RPF رو Duplicate می کنیم.
این بار ID Selection رو روی ۳ قرار میدیم. بنابراین مکعب هایلایت میشه. چون Object ID مکعب رو توی تری دی مکس، روی ۳ تنظیم کرده بودیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام هفتم

برای هر کدوم از لایه، اسم مناسبی رو در نظر می گیریم. یک بار دیگه ایه Diffuse رو روی پس زمینه قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام هشتم

حالا می تونیم روی هر لایه کنترل داشته باشیم. برای مثال، اگه بخوایم رنگ قوری رو تغییر بدیم، لایه قوری رو انتخاب می کنیم و وارد مسیر Effect > Color Correction > Hue/ Saturation میشیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام نهم

مقدار Master Hue رو تغییر میدیم. همون طور که می بینین، قوری هم بر همون اساس تغییر میدیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام دهم

به همین روش، می تونیم Glow رو روی لایه استوانه اعمال می کنیم. این طوری می تونیم روی هر لایه به صورت جداگانه کنترل داشته باشیم و هر افکتی رو اعمال کنیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

  1. کامپوزیت کردن Z Depth در افتر افکت

گام اول

بعد از انتخاب لایه Diffuse، وارد مسیر Effect > 3D Channel > 3D Channel Extract میشیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام دوم

بعد از انتخاب کانال Z Depth، چیزی شبیه تصویر زیر به دست میاد.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام سوم

می تونیم مقادیر سیاه و سفید رو به دلخواه تغییر بدیم. فقط یادتون باشه که نزدیک ترین شی به دوربین، سفید می مونه و هر چه شی دورتر میشه، خاکستری تر میشه.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام چهارم

بعد از انتخاب لایه، Ctrl+Shift+C رو فشار میدیم تا Pre-Compose بشه. اسم لایه Pre-Compose رو میزاریم Diffuse.RPF Comp1.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام پنجم

لایه Diffuse رو روی تایم لاین قرار میدیم. بعد هم لایه Pre Compose رو غیر فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام ششم

افکت S_Z Blur رو روی لایه Diffuse اعمال می کنیم. حالا می تونیم از Camera Lens Blur استفاده کنیم. این طوری کل لایه محو میشه.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

گام هفتم

لایه Pre-Compose رو برای کانال Z Buffer در نظر می گیریم. به این ترتیب، عمق میدان واقعی به تصویر اضافه میشه. به نظر میاد فوکوس روی قوری جلو بیشتر باشه. در حالی که استوانه و مکعب، خارج از فوکوس قرار دارن.

آموزش 3Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن – قسمت دوم

نتیجه

توی این آموزش، یاد گرفتیم که چطور با استفاده از یک Pass، روی هر شی به صورت جداگانه کنترل داشته باشیم. این از زیبایی های فرمت RPF هست و تقریبا تمام کانال ها مثل Z Depth, Object ID, Material ID, Z Coverage  و غیره رو شامل میشه. این طوری هر کانالی رو میشه با یک لایه کنترل کرد.

امیدواریم ” آموزش ۳Ds Max و After Effects : خروجی Multi Pass و کامپوزیت کردن ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی

تکنیک های جلوه های ویژه افتر افکت VideoCopilot

– آموزش موشن گرافیک با افتر افکت

صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۲

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر ایران - تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول - کلیک کنید! رد کردن