1
- 1 مورد
- مشاهده سبد خرید
جمع جزء:
390,000 تومان
توی این آموزش، روش کنترل سرعت و چرخش پروانه با Wire Parameter رو با نرم افزار 3Ds Max با هم می بینیم. بیاین شروع کنیم!
با ” آموزش 3Ds Max : کنترل سرعت و چرخش پروانه با Wire Parameter ” با ما همراه باشید…
پیش نمایش فیلم ساخته شده در این آموزش
فایل مورد نظر رو توی تری دی مکس باز می کنیم. من یک مدل ساده رو برای این آموزش در نظر گرفتم.
Auto Key رو باز می کنیم.
بعد از انتخاب پروانه پنکه، میریم سراغ بیستمین فریم روی تایم لاین و پروانه رو 180 درجه روی محور Y می چرخونیم.
Auto Key رو غیر فعال می کنیم. در حال حاضر پروانه فقط توی فریم بیستم می چرخه و بعد از اون متوقف میشه. اما باید کاری کنیم که این چرخش ادامه پیدا کنه. بنابراین Loop Expression رو روی Property اعمال می کنیم.
بعد از انتخاب پروانه، وارد مسیر Graph Editors > Track View > Curve Editor میشیم.
به این ترتیب، پنجره Track View- Curve Editor باز میشه.
Y Rotation رو انتخاب می کنیم. به این ترتیب، منحنی Rotation رو داخل Curve Editor مشاهده می کنیم.
وارد مسیر Edit > Controller > Out of Range Types میشیم.
پنجره Param Curve Out-of- Range Types باز میشه.
بعد از انتخاب امکان Loop، روی Ok کلیک می کنیم.
Loop رو در Rotation Property می بینیم. اگه انیمیشن رو پخش کنیم، پروانه به چرخش ادامه میده.
Ease in Ease باعث لرزش در حین چرخش میشه. بنابراین بعد از انتخاب هر دو کی فریم، روی آیکن Set Tangents to Linear کلیک می کنیم. این طوری چرخش به صورت صاف و منظم انجام میشه.
بعد از انتخاب Propller، وارد مسیر Animation > Parameter Editor میشیم. بعد هم Alt+1 رو فشار میدیم.
توی پنجره Parameter Editor، این بار UI Type رو روی Spinner قرار میدیم. اسمش رو میزاریم Controller یا هر چیز دیگه ای که دوست دارین. بعد هم روی Add کلیک می کنیم.
همون طور که می بینین، Controller توی Editable Poly ظاهر شده.
حالا Wire Parameter رو اعمال می کنیم تا سرعت و چرخش پروانه رو بتونیم با Controller کنترل کنیم.
بعد از انتخاب پروانه، روی اون کلیک راست می کنیم و Wire Parameter رو از منو انتخاب می کنیم.
وارد مسیر> Turbosmooth > Custom_Attributes > Controller Modified Object میشیم.
جای دیگه ای کلیک نمی کنیم. فقط ماوس رو روی پروانه درگ می کنیم و بعد روی اون کلیک چپ می کنیم.
یک منو ظاهر میشه. وارد مسیر Transform > Rotation > Y Rotation میشیم.
پنجره Parameter Wiring باز میشه. Controller Parameter در سمت چپ و Rotation Parameter در سمت راست قرار داره. می خوایم کاری کنیم که Controller، چرخش رو کنترل کنه.
روی فلشی که به سمت راست اشاره داره، کلیک می کنیم و بعد هم Connect رو می زنیم.
مقادیر Controller Parameter رو تنظیم می کنیم. همون طور که می بینین، چرخش پروانه رو کنترل می کنه.
برای تصادفی شدن چرخش، Controller رو متحرک می کنیم.
Wire Parameter، یک تکنیک فوق العاده در تری دی مکس برای کنترل پارامترهای مختلف هست.
امیدواریم ” آموزش 3Ds Max : کنترل سرعت و چرخش پروانه با Wire Parameter ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت