استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 3205
استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

توی این آموزش، استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال رو با هم می بینیم و با کارایی و تفاوت شون با قلموهای استاندارد آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!  با ” استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه

تفاوت قلموهای استاندارد با قلموهای Texture

تفاوت این دو قلمو با همدیگه کاملا واضح هست. قلموهای استاندادر دارای کیفیت صاف تری هستن در حالی که قلموهای Texture، حس محیط واقعی پیرامون رو القا می کنن و دارای بافت هستن. در واقع توی هنر دیجیتال به راحتی میشه از این قلموها استفاده کرد.
تا حالا عکسی رو دیدین که خیلی فتوشاپ شده باشه؟ خب دلیل آشنایی ما با این تکنیک هم این هست که توی دنیای واقعی هر چیزی دارای بافت هست. بنابراین موقعی که بافت پوست رو توی یک تصویر روتوش شده می بینیم، سریع متوجه میشیم که واقعی نیست. اشتباه نکنین. منظورم اینه که هر دوی این قلموها دارای جایگاه مهمی توی نقاشی دیجیتال هستن. اما کاربرد اون ها با هم فرق داره.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

واقعا قلموهای Texture بهمون کمک می کنن؟

به راحتی میشه این قلموها رو دانلود کرد و ازشون توی نقاشی استفاده کرد. اما باور کنین هر چیزی با صبر و حوسله به دست میاد. اگه می خواین هنرتون رو متحول کنین، باید صبر داشته باشین و تمرین کنین و زمان بزارین. من بهتون پیشنهاد می کنم که از تکنیک های قلموهای استاندارد هم توی نقاشی دیجتال استفاده کنین.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

قلموهای Texture چه کاربردی داره؟

در اینکه قلموهای استاندارد کاربرد خیلی زیادی دارن، هیچ شکی نیست. برای کار کردن روی جزئیات باید از این قلموها استفاده کنیم. اما نکته جالب در مورد قلموهای Texture، توانایی اون ها توی ایجاد افکت واقعی هست. اگه امتحان کنین، حتما متوجه میشیم.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

شبیه سازی بافت های واقعی

همون طور که قبلا گفتم، هر چیزی توی دنیای واقعی دارای بافت هست. در واقع اگه قبلا نمی تونستین نقاشی رو به شکلی واقعی در بیارین، به این خاطر بود که نقاشی تون خیلی صاف و صیقلی بود. بقیه قلموهای خسته کننده رو بزارین کنار و از این قلمو استفاده کنین. با بافت دادن به نقاشی میشه اون رو به شکلی واقعی در آورد.

نقاشی متریال های مختلف

یکی از ویژگی های جالب برنامه فتوشاپ اینه که برای هر بافتی، یک قلمو داره. اگه می خواین یک لباس بافتنی رو نقاشی کنین، قلموی Fuzzy رو بر دارین. از پوست گرفته تا لباس یا هر جزئیات طبیعی دیگه، استفاده از قلموهای فتوشاپ، کار رو راحت تر می کنه و باهاشون میشه به بافت مورد نظر رسید.

تبدیل هنر دیجیتال به هنر سنتی

اگه بخوایم بدون اینکه مجبور بشیم از رنگ و بوم و کلی چیزای دیگه استفاده کنیم، نقاشی رنگ روغن انجام بدیم چی؟ خب می تونیم از قلموهای Texture برای شبیه سازی سبک سنتی دلخواه مون استفاده کنیم. حتی با این قلموهای میشه طراحی با مداد رو هم شبیه سازی کرد. توی اینترنت میشه قلموهای Texture مختلفی رو پیدا کرد.

قلموهای Texture مورد علاقه من

من قلموهای زیر رو خیلی دوست دارم:

قلموهای Grunge

این قلمو شبیه گرد و خاک هست. هر موقع بخوام رئالیسم رو به نقاشیم اضافه کنم، این قلمو رو بر می دارم. پتانسیل این قلموها واقعا نامحدود هست. اما یادتون باشه که همیشه Oapcity رو بر اساس کارتون انتخاب کنین تا نتیجه بهتری داشته باشه.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

قلموی های Skin

این قلموها، بافت دانه داری دارن که منفذهای پوست رو شبیه سازی می کنن. این قلموها، یک نقاشی ساده دیجیتال رو به صورت کاملا واقعی در میارن. این قلموها هم مثل قلموهای Grunge کاربردی هستن و میشه برای اضافه کردن بافت دانه دار به نقاشی، ازشون استفاده کرد.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

قلموهای Cloudy

هیچ چیزی زیباتر از طبیعت نیست. قلموهای Cloudy توانایی این رو دارن که جزئیات بیشتری رو به مو، ابر و سایر چیزهای مشابه اضافه کنن.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

تنظیم قلموهای Texture به دو روش خیلی ساده

حالا از کدوم قلمو باید استفاده کنیم؟ وقتی شک دارین، خودتون درست کنین.

گام اول

دکمه F5 روی کیبورد رو فشار میدیم تا پنل Brush باز بشه. مطمئن میشیم که ابزار Brush انتخاب شده باشه. بعد هم یکی از قلموهای Preset رو انتخاب می کنیم.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

گام دوم

روی بخش کناری Scatter کلیک می کنیم. Scatter رو روی 120 درصد قرار میدیم تا بافتی پراکنده داشته باشیم. گزینه هایی مثل Texture یا Shape Dynamics رو اون قدر تغییر میدیم که به افکت دلخواه برسیم. توی این مثال، من از تنظیمات ساده استفاده کردم.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

با انجام این تنظیمات ساده، قلموی اختصاصی درست کردیم.

استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال

نتیجه

علم نقاشی دیجتال یعنی آگاهی از نحوه به کار گیری ابزارهایی که برای نقاشی نیاز داریم. این بار نقاشی با قلموهای Texture رو یادگرفتیم. سعی کنین توی نقاشی دیجیتال از این قلموها بیشتر استفاده کنین.

امیدواریم ” استفاده از قلموهای Texture برای نقاشی دیجیتال ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: