هنگام انتشار این محصول ، به من اطلاع رسانی شود به محظ انتشار محصول به شما اطلاع رسانی می گردد ، ایمیل صحیح خودتان را در فیلد زیر درج کنید.
Email نشانی ایمیل شما نزد آریاگستر محفوظ می ماند
آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم - آریاگستر - آریاگستر
آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX قسمت دوم

توی این آموزش، طراحی افکت انفجار با استفاده از FumeFX رو با استفاده از نرم افزار After Effects، با هم می بینیم. این موضوع خیلی جالب هست چون که نمی تونیم فرآیندهای انفجار رو به خوبی تعریف کنیم. همون طور که از خلاقیت و ابزارهای مختلف استفاده می کنین، با انواع انفجار هم آشنا میشین. بنابراین بخش مهمی از این کار به درک شما از ابزارها و تکنیک ها بستگی داره. پیش نمایشی که می بینین با استفاده از ۳Ds Max و پلاگین FumeFX درست شده. انواع مختلفی از افکت ها وجود داره که میشه با استفاده از FumeFX درست کرد. اما ما برای درست کردن انفجار، از ذرات استفاده می کنیم. بنابراین سه تا Particle Flow Systems، یک FumeFX Particle Source، سه تا Standard Lights یعنی یک Target Spot و دو تا Omni Lights و همچنین Scanline Renderer پیش فرض درست می کنیم.

با ” آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe After Effects, 3Ds Max

” آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت اول “

گام سوم

وارد تب Rend میشیم و پارامترهای زیر رو تنظیم می کنیم.

Rendering Parameters:

پارامترهای این تب رو تغییر نمیدیم.

Fire:

Color روی Gradient

Opacity روی ۱٫۰

Smoke:

Ambient به صورت R=0, G=0, B=0

Smoke Color به صورت R=66, G=66, B=66

Opacity روی ۰٫۲

Cast Shadow رو تیک می زنیم

Recieve Shadows رو تیک می زنیم

نکته: بقیه پارامترها به صورت پیش فرض باقی می مونن.

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

گام چهارم

قبل از اینکه کار روی تب Illum رو شروع کنیم، باید چند تا نور به صحنه اضافه کنیم. از سه تا نور زیر استفاده می کنیم.

Target Spot

Omni

Omni

با دنبال کردن مسیر Create > Lights > Standard Lights > Target Spot، یک Target Spot ایجاد می کنیم. روی Viewport کلیک و درگ می کنیم و اون رو توی مختصات زیر قرار میدیم:

Light Position به صورت X=642.252, Y=-486.928, Z=932.155

Target Position به صورت X=-13.825, Y=0.0, Z=200.066

گام پنجم

حالا میریم سراغ پنل Modify و نور رو به صورت زیر تنظیم می کنیم:

Shadows رو فعال می کنیم

وارد بخش Shadow Parameters میشیم و Atmosphere Shadows رو فعال می کنیم

Mutiplier روی ۰٫۶

Light Color به صورت R=255, G=255, B=255

نکته: بقیه پارامترها به همون صورت باقی می مونن.

گام ششم

با دنبال کردن مسیر Create > Lights > Standard Lights > Omni، یک Omni Light درست می کنیم. بعد هم روی Viewport کلیک می کنیم و نور رو توی مختصات زیر قرار میدیم:

Position به صورت X=657.659, Y-557.434, Z=178.75

گام هفتم

وارد پنل Modify میشیم و نور رو به شکل زیر تنظیم می کنیم:

Shadows رو فعال می کنیم

وارد بخش Shadow Parameters میشیم و Atmosphere Shadows رو فعال می کنیم

Mutiplier روی ۰٫۳

Light Color به صورت R=255, G=255, B=255

نکته: بقیه پارامترها به همون صورت باقی می مونن.

گام هشتم

ک Omni Light درست می کنیم. بعد هم روی Viewport کلیک می کنیم و نور رو توی مختصات زیر قرار میدیم:

Position به صورت X=425.011, Y-677.873, Z=130.717

گام نهم

باز هم وارد پنل Modify میشیم و نور رو به شکل زیر تنظیم می کنیم:

Shadows رو فعال می کنیم

وارد بخش Shadow Parameters میشیم و Atmosphere Shadows رو فعال می کنیم

Mutiplier روی ۰٫۱۵

Light Color به صورت R=255, G=255, B=255

نکته: بقیه پارامترها به همون صورت باقی می مونن.

گام دهم

بر می گردیم سراغ FumeFX و روی تب Illum کلیک می کنیم و نورها رو به لیست Lights اضافه می کنیم. مقادیر زیر رو هم تغییر میدیم:

Multiple Scattering رو فعال می کنیم

Maximum Depth روی

Fire روی ۱٫۰

Smoke Strength روی ۱٫۰

Falloff روی ۸٫۰

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

گام یازدهم

حالا میریم سراغ تب Obj/Src میشیم.
FFX Explosion Src رو به لیست Objects اضافه می کنیم. موقعی که FFX Explosion Src رو انتخاب می کنیم، یک تب دیگه به اسم Particle Source Parameters ظاهر میشه. حالا تمام Particle Flow System ها رو به لیست Particles اضافه می کنیم و پارامترهای زیر رو تغییر میدیم.

Radius

Radius روی ۴٫۱۸۷

Variation روی ۶۴۳٫۵۷۲

می تونیم دکمه Particle Radius رو درست زیر Var مشاهده کنیم. روی اون کلیک راست می کنیم و Enable رو می زنیم. همون طور که می بینین، پارامترهای پنجره Activated یا فعال شدن. پارامتر رو روی ۰٫۰ قرار میدیم.
موقعی که از این امکان استفاده می کنیم، Particle Radius به صورت خودکار، Animate میشه.

Velocity Multiplier:

Amount روی ۱٫۰

Variation روی ۱۰٫۰

Fuel:

Amount روی ۱۰۰٫۰

Variation روی ۱۰

Temprature

Amount روی ۳۰۰٫۰

Variation روی ۱۰٫۰

Smoke:

Amount روی ۱۰٫۰

Variation روی ۱۰

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

  1. شروع شبیه سازی یا Simulation

روی دکمه Simulation کلیک می کنیم. حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول می کشه تا Simulation این ۱۰۰ فریم تمام بشه.
می خوام یک نکته مهم رو بهتون بگم. اگه می خواین با پلاگین هایی مثل FumeFX یا RealFlow کار کنین، باید سیستم تون قوی باشه. در غیر این صورت نمی تونین از پروژه خروجی بگیرین.
سیستم من به صورت Intel Core i7 – ۲۷۰۰k CPU @ 3.50GHz , 16GBs Ram هست. با چنین سیستمی، Simulation یک فریم توی ۱۰ تا ۱۲ دقیقه انجام میشه.

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

  1. خروجی

بعد از اینکه Simulation تمام شد، باید صحنه رو تنظیم کنیم و بنابراین وارد Render Setup میشیم. FumeFX Fire و FumeFX Smoke رو به بخش Render Elements اضافه می کنیم و با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ خروجی می گیریم.

  1. کامپوزیت اصلی

گام اول

افتر افکت رو باز می کنیم و توالی تصاویری که از ۳Ds Max خروجی گرفتیم رو باز می کنیم.

افکت های زیر رو می تونیم به لایه Fire اضافه کنیم:

Color Balance

Sharpen

Glow

گام دوم

لایه Smoke رو اضافه می کنیم و افکت های زیر رو روی اون اعمال می کنیم:

Brightness & Contrast

Sharpen

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

نتیجه

نکته مهم حین درست کردن همچین افکت هایی، این هست که همیشه سعی کنین پارامترهای مختلف رو امتحان کنین. اول از همه، طبق این آموزش پیش برین. بعد هم ایده های خودتون رو پیاده کنین. پارامترهای مختلف رو امتحان کنین و ببینین چه اتفاقی میفته. موفق باشین.

آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX – قسمت دوم

امیدواریم ” آموزش After Effects : طراحی انفجار با استفاده از FumeFX ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی

تکنیک های جلوه های ویژه افتر افکت VideoCopilot

– آموزش موشن گرافیک با افتر افکت

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر ایران - تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول - کلیک کنید! رد کردن