آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی  – قسمت اول
آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی – قسمت اول

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی  – قسمت اول

توی این آموزش، برای طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی از Cinema4D استفاده می کنیم و آخرین اصلاحات رو در Photoshop انجام میدیم. فتوشاپ ابزار قدرتمندی برای طراحی تصاویر هست اما محدودیت هایی هم داره. اگرچه این نرم افزار ابزارهای قدرتمندی برای طراحی متن های سه بعدی داره ولی اپلیکیشن هایی هم وجود داره که برای این کار مناسب تر اند. به همین دلیل، خیلی از طراح ها فتوشاپ رو همراه با سایر برنامه های سه بعدی به کار می برن. بیاین شروع کنیم.

با ” آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: پیشرفته
  • مدت آموزش: ۶۰ تا ۸۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe Photoshop, Cinema4D

فایل های تمرین- Project Files

دانلود فایل های استفاده شده در این دوره – Project Files

  1. درست کردن پس زمینه

گام اول

با Cinema4D شروع می کنیم. یک سند جدید درست می کنیم (Ctrl+N, File > New). توی پنجره Render Settings، ارتفاع و عرض یکسان ۱۰۰۰ پیکسل رو برای این سند در نظر می گیریم (Render > Edit Render Settings).

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

یک پس زمینه ایجاد می کنیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام سوم

یک متریال جدید درست می کنیم و اسمش رو میزاریم Background.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام چهارم

رنگ دلخواه رو به متریال اختصاص میدیمتوی تصویر اصلی از این رنگ استفاده شده.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام پنجم

با درگ کردن متریال از پنل Material روی Background پنل Object، این متریال رو به پس زمینه اختصاص میدیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. درست کردن کاراکتر

گام اول

یک MoText درست می کنیم (MoGraph > MoTextوارد تب Object میشیم و مقادیر زیر رو برای MoText در نظر می گیریم:

Depth روی -۵۰۰cm

Subdivisiob روی ۵۰

Text روی E

Font روی Knockout HTF71-FullMiddlewt(اگه این گزینه رو ندارید، یکی دیگه رو انتخاب کنین)

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

توی تب Caps، از مقادیر زیر استفاده می کنیم.

Start روی None

End روی Fillet Cap

Steps روی ۳

Radius روی ۱cm

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام سوم

توی تب Coord، از مقادیر زیر استفاده می کنیم.  این مقادیر باعث میشن MoText در مرکز قرار بگیره و با Deformer هایی که توی مراحل بعدی اضافه می کنیم، تراز بشه.

Z روی ۲۵۰cm

Y روی -۶۷cm

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. اعمال Deformer ها

گام اول

اضافه کردن Deformer ها به کاراکتر MoText باعث میشه روی خم کردن کاراکترها تسلط کافی داشته باشیم. اول از همه Bend Deformer رو اضافه می کنیم. بعد از اینکه هر کدوم رو به صحنه اضافه کردیم، اون رو به Child وابسته به MoText تبدیل می کنیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

توی تب Object بخش Bend Deformer، از مقادیر زیر استفاده می کنیم.

Size روی ۲۵۰, -۵۱۰, -۲۵۰cm

Mode روی Within Box

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام سوم

توی تب Coord، مقادیر زیر رو جاگذاری می کنیم.

Y روی ۶۷

Z روی -۲۵۰

H روی -۹۰ درجه

B روی ۹۰ درجه

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام چهارم

حالا Twist Deformer رو به صحنه اضافه و به Child وابسته به MoText تبدیل می کنیم. این Deformer هر مقادیری مشابه Bend Deformer رو دریافت می کنه.

Size روی ۲۵۰, -۵۱۰, -۲۵۰cm

Mode روی Within Box

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام پنجم

باز هم توی تب Coord، مقادیر زیر رو جاگذاری می کنیم.

Y روی ۶۷

Z روی -۲۵۰

H روی -۹۰ درجه

B روی ۹۰ درجه

 آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. درست کردن بقیه کاراکترها

گام اول

حالا که MoText رو تنظیم کردیم و Bend Deformer و Twist Deformer رو براش در نظر گرفتیم، برای درست کردم بقیه کاراکترها، همین کاراکتر رو Duplicate می کنیم و اسمش رو میزاریم E.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

MoText رو کپی و Paste می کنیم و اسم نسخه جدید رو میزاریم V.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام سوم

مقدار زیر رو برای نسخه جدید MoText در نظر می گیریم.

Text روی V

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام چهارم

نما رو به Front یا جلو تغییر میدیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام پنجم

V MoText رو پشت E قرار میدیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام ششم

مراحل ۱ تا ۵ رو برای بقیه حروف تکرار می کنیم. اسم هر MoTExt رو تغییر میدیم و مقادیر لازم رو براش در نظر می گیریم. این کار رو یا به صورت آزمون و خطا می تونین انجام بدین یا از مقادیر زیر استفاده کنین:

حرف E

X روی ۱۲

Y روی ۴۸۵

حرف V

X روی ۱۵۰

Y روی ۴۸۵

حرف E

X روی ۲۷۰

Y روی ۴۸۵

حرف R

X روی ۳۸۵

Y روی ۴۸۵

حرف Y

X روی ۴۹۵

Y روی ۴۸۵

حرف T

X روی ۸

Y روی ۴۸۵

حرف H

X روی ۱۳۲

Y روی ۳۴۰

حرف I

X روی ۲۳۵

Y روی ۳۴۰

حرف N

X روی ۳۳۶

Y روی ۳۴۰

حرف N

X روی ۳۳۶

Y روی ۳۴۰

حرف G

X روی ۴۶۳

Y روی ۳۴۰

حرف I

X روی -۶

Y روی ۱۹۰

حرف N

X روی ۹۵

Y روی ۱۹۰

حرف I

X روی ۲۵۰

Y روی ۱۹۰

حرف T

X روی ۳۴۰

Y روی ۱۹۰

حرف S

X روی ۴۶۰

Y روی ۱۹۰

حرف P

X روی ۱۳

Y روی ۴۰

حرف L

X روی ۱۲۳

Y روی ۴۰

حرف A

X روی ۲۴۰

Y روی ۴۰

حرف C

X روی ۳۵۴

Y روی ۴۰

حرف E

X روی ۴۷۰

Y روی ۴۰

حالا باید به این شکل در اومده باشه.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

بر می گردیم سراغ نمای پرسپکتیو.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. اضافه کردن دوربین یا Camera

گام اول

یک Camera به صحنه اضافه می کنیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

برای اینکه کامپوزیشن، پرسپکتیو مناسبی داشته باشه، این دوربین رو در پایین با شیب ملایمی به سمت بالا قرار میدیم. این کار رو می تونیم به صورت دستی انجام بدیم و تا زمانی که به موقعیت مناسب رسیدیم، ادامه بدیم یا اینکه از مقادیر زیر استفاده کنیم.

X روی ۷۴۰

Y روی ۱۱۶

Z روی -۱۰۳۵

H روی ۲۷ درجه

P روی ۱۴ درجه

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

موقعی که Camera در موقعیت مناسب قرار گرفت، محل اون رو با استفاده از تگ Protection، قفل می کنیم. برای اینکار، روی اون کلیک راست می کنیم و از منوی Cinema4D Tags، Protection Tag رو اضافه می کنیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. اعمال Deformer ها روی هر کاراکتر

گام اول

حالا می تونیم ترکیبی از Bend Deformer ها و Twist Deformer ها رو روی هر کاراکتر MoText اعمال کنیم تا به افکت دلخواه برسیم.

برای اعمال Bend Deformer روی کاراکتر MoText، اول Bend Deformer رو انتخاب می کنیم و اعداد مناسبی رو در فیلدهای Strength و Angle وارد می کنیم.

مقداری که در فیلد Strength وارد می کنیم، روی مسیری که با عدد Angle مشخص می کنیم، تاثیر میزاره. برای مثال، مقدار ۹۰ درجه در فیلد Strength و ۰ درجه در فیلد Angle، کاراکتر رو به سمت بالا خم می کنه. یا مقدار ۹۰ درجه در فیلد Strength و ۱۸۰ درجه در فیلد Angle، کاراکتر رو به سمت پایین خم می کنه. خودتون این مقادیر رو امتحان کنین تا به مقدار دلخواه برسین.

برای اعمال کردن Twist Deformer، اول Twist Deformer رو انتخاب می کنیم و عدد مناسبی رو در فیلد Strength وارد می کنیم.

Twist Deformer، باعث پیچ خوردگی کاراکتر MoText میشه بنابراین زاویه چرخش تحت تاثیر عددی قرار داره که در فیلد Strength وارد می کنیم. برای مثال، مقدار ۹۰ درجه در فیلد Strength، طوری کاراکتر به می پیچونه که کاراکتر روی یک طرف خودش قرار می گیره. مقدار ۱۸۰ درجه هم کاراکتر رو کاملا بر عکس می کنه. باز هم توصیه می کنم خودتون مقادیر مختلف رو امتحان کنین.

هم این کار رو به صورت آزمون و خطا میشه انجام داد، هم میشه از مقادیر زیر استفاده کرد.

حرف E

Bend Deformer:

Strength روی -۱۴

Angle روی ۴۳

Twist Deformer:

Strength روی -۱۹

حرف V

Bend Deformer:

Strength روی -۲۳

Angle روی ۱۳

Twist Deformer:

Strength روی ۱۰

حرف E

Bend Deformer:

Strength روی -۲۱

Angle روی -۱

Twist Deformer:

Strength روی ۱۳

حرف R

Bend Deformer:

Strength روی ۱۹

Angle روی -۲۳

Twist Deformer:

Strength روی ۵

حرف Y

Bend Deformer:

Strength روی -۹

Angle روی -۵۹

Twist Deformer:

Strength روی -۲۲

حرف T

Bend Deformer:

Strength روی -۱۵

Angle روی -۹۳

Twist Deformer:

Strength روی -۲۳

حرف H

Bend Deformer:

Strength روی -۱۸

Angle روی -۳۱

Twist Deformer:

Strength روی -۸

حرف I

Bend Deformer:

Strength روی ۱۹

Angle روی -۴

Twist Deformer:

Strength روی -۱۰

حرف N

Bend Deformer:

Strength روی ۱۸

Angle روی ۱۴۵

Twist Deformer:

Strength روی -۷

حرف G

Bend Deformer:

Strength روی -۱۷

Angle روی ۱۰۳

Twist Deformer:

Strength روی -۱۹

حرف I

Bend Deformer:

Strength روی -۹

Angle روی -۸۷

Twist Deformer:

Strength روی -۱۳

حرف N

Bend Deformer:

Strength روی -۸

Angle روی ۳۱

Twist Deformer:

Strength روی ۰

حرف I

Bend Deformer:

Strength روی ۱۱

Angle روی ۶

Twist Deformer:

Strength روی -۱

حرف T

Bend Deformer:

Strength روی ۱۳

Angle روی -۲۹

Twist Deformer:

Strength روی ۱۹

حرف S

Bend Deformer:

Strength روی ۱۱

Angle روی -۶۹

Twist Deformer:

Strength روی -۸

روی حروف P, L, A, C, E Deformer اعمال نشد.

حالا باید به این شکل در اومده باشه.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

ادامه آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی – قسمت دوم

0 دیدگاه
دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ارسال رایگان سفارشات به سراسر ایران – ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف برای سفارشات بالای ۲ محصول