آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی قسمت چهارم

توی این آموزش، آشنایی با Camera Tracking سه بعدی رو با After Effects با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe After Effects

فایل های تمرین- Project Files

دانلود فایل های استفاده شده در این دوره – Project Files

” آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت اول “

” آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت دوم “

” آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت سوم “

  1. تنظیم پروژه

گام اول

افتر افکت رو باز می کنیم.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

گام دوم

وارد مسیر Composition > New Composition میشیم و یک کامپوزیشن جدید درست می کنیم. Width رو روی ۱۲۸۰ و Height رو روی ۷۲۰ قرار میدیم. Frame Rate رو روی ۲۵ و Duration رو روی ۱۲ تنظیم کرده و Ok می زنیم.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

گام سوم

وارد مسیر File > Import > File میشیم و توالی تصویر مورد نظر رو وارد می کنیم. می تونیم از میانبر Ctrl+I هم استفاده کنیم.

اولین تصویر رو انتخاب کرده و امکان JPEG Sequence رو فعال می کنیم. روی Open کلیک می کنیم.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

گام چهارم

همچنان که تصویر انتخاب شده، اون رو داخل کامپوزیشن درگ و دراپ می کنیم.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

  1. Camera Tracking در افتر افکت

گام اول

همچنان که لایه انتخاب شده، وارد مسیر Animation > Track Camera میشیم.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

گام دوم

سیستم ۳D Camera Tracking شروع به تحلیل Footage می کنه. این تحلیل توی دو مرحله انجام میشه.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

گام سوم

بعد از چند لحظه، فرآیند آنالیز به پایان می رسه. حالا می تونیم چند تا Track Point رو روی صحنه مشاهده کنیم.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

گام چهارم

این Track Point ها توی اضافه کردن متن و دوربین بهمون کمک می کنن. باید حداقل چهار تا نقطه رو انتخاب کنیم. چند تا Track Point رو روی خونه انتخاب می کنیم.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

گام پنجم

همچنان که نقاط انتخاب شدن، با ماوس دابل کلیک کرده و Create Null and Camera رو انتخاب می کنیم.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

گام ششم

به این ترتیب، یک Null Layer و ۳D Camera روی تایم لاین ظاهر میشه. Null Layer به فوتیج چسبیده و دوربین رو دنبال می کنه.

آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت چهارم

  1. خروجی گرفتن از داده دوربین برای تری دی مکس

گام اول

AE3D یک اسکریپت فوق العاده برای خروجی گرفتن از داده های افتر افکت برای تری دی مکس هست. این اسکریپت رو کپی و در پوشه Script افتر افکت Paste می کنیم.

گام دوم

افتر افکت رو مجددا باز می کنیم. میریم سراغ همون کامپوزیشن قبلی و لایه های Null Object و ۳D Camera رو انتخاب کرده و وارد مسیر File > Script > AE3D_Export.jsx میشیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی

– تکنیک های جلوه های ویژه افتر افکت VideoCopilot

– آموزش موشن گرافیک با افتر افکت


گام سوم

به این ترتیب، پنجره AE3D باز میشه. ۳DS Max رو انتخاب کرده و عنوان Camera Tracker.ms رو براش در نظر می گیریم. روی Export کلیک کرده و فایل اسکریپت ۳Ds Max رو روی دسکتاپ ذخیره می کنیم.

  1. درست کردن صحنه در تری دی مکس

گام اول

تری دی مکس رو باز می کنیم.

گام دوم

وارد  مسیر MAXScript > Run Script میشیم.

گام سوم

اسکریپت Camera Track.ms رو انتخاب کرده و روی Open کلیک می کنیم.

گام چهارم

به این ترتیب یک ۳D Camers و Dummy روی صحنه داریم. ادر نمای Perspective شده و با زدن دکمه C، نمای Camera رو انتخاب می کنیم.

گام پنجم

در حال حاضر دوربین برعکس قرار گرفته که باید مختصات اون رو درست کنیم. دوربین و Dummy رو انتخاب کرده و اون ها رو با هم گروه می کنیم.

گام ششم

بعد از انجام این کار، وارد نمای Left میشیم. ابزار Rotate رو برداشته و اون رو به سمت راست می چرخونیم.

گام هفتم

وارد نمای Camera میشیم. دکمه های Alt+B رو فشار میدیم تا پنجره Viewport Configuration باز بشه. Use Files و Animate Background رو انتخاب کرده و روی Files کلیک می کنیم.

گام هشتم

تصویر رو انتخاب کرده و Sequence رو فعال می کنیم. بعد هم Open رو می زنیم.

گام نهم

Show Safe Frame رو فعال می کنیم. برای این کار می تونیم از دکمه های Shift+F استفاده کنیم.

گام دهم

برای چک کردن هماهنگی دوربین با Live Footage می تونیم Dummy Object های مختلفی رو به صحنه اضافه کنیم.

گام یازدهم

F10 رو فشار داده و پنجره Render Setup رو باز می کنیم. حتما یک رندر آزمایشی می گیریم. اگه از نتیجه راضی بودیم، می تونیم بریم سراغ شی سه بعدی اصلی.

امیدواریم ” آموزش  After Effects : آشنایی با Camera Tracking سه بعدی – قسمت پنجم ” – به زودی


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی

– تکنیک های جلوه های ویژه افتر افکت VideoCopilot

– آموزش موشن گرافیک با افتر افکت


 

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *