آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی کهکشان – قسمت دوم
آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی کهکشان – قسمت دوم
توی این آموزش، طراحی افکت متنی کهکشان رو با Photoshop با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نظر آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!
با ” آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی کهکشان ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: متوسط
- مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: Adobe Photoshop
” آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی کهکشان – قسمت اول “
Stroke کردن یک Work Path روی یک لایه ماسک
گام اول
Thumbnail لایه Texture Stroke رو انتخاب می کنیم. رنگ سفید رو برای Foreground Color در نظر می گیریم و ابزار Direct Selection رو بر می داریم.
روی Work path کلیک راست می کنیم و Stroke Path رو می زنیم. ابزار Brush رو بر می داریم. Simulate Pressure رو تیک می زنیم و Ok می زنیم.
همین کار رو برای Stroke کردن بقیه تکسچرهای این آموزش تکرار می کنیم. فقط اینکه Simulate Pressure رو تیک نمی زنیم.
گام دوم
Ctrl رو نگه می داریم و روی Thumbnail لایه متن کلیک می کنیم تا انتخاب بشه.
گام سوم
مطمئن میشیم که Thumbnail لایه Texture Stroke انتخاب شده باشه. رنگ مشکی رو برای Background در نظر می گیریم. Ctrl رو نگه می داریم و Backspace می زنیم تا رنگ مشکی به عنوان رنگ Fill انتخاب بشه.
بعد هم Ctrl+D رو فشار میدیم.
ایجاد گروه Stroke Texture
گام اول
تصویر Galaxy رو زیر لایه اصلی متن قرار میدیم. در صورت لزوم، Resize می کنیم و اسم لایه رو میزاریم BG Stroke 1.
گام دوم
یک Inverted Mask به لایه BG Stroke 1 اضافه می کنیم. بعد هم این لایه رو توی یک گروه به اسم BG Stroke قرار میدیم.
گام سوم
لایه BG Stroke 1 رو سه بار Duplicate می کنیم. بعد هم اون ها رو با عدد، نام گذاری می کنیم.
ایجاد ذرات بزرگ
گام اول
ابزار Brush رو بر می داریم. نوک Erodible Point رو انتخاب می کنیم. بعد هم تنظیمات زیر رو برای اون ها در نظر می گیریم.
Brush Tip Shape
Shape Dynamics
Scattering
گام دوم
Thumbnail مربوط به ماسک لایه BG Stroke رو انتخاب می کنیم. با ابزار Direct Selection، مسیر رو Stroke می کنیم.
تیک Simulate Pressure تمام لایه های BG Stroke رو بر می داریم.
گام سوم
تنظیمات نوک قلمو رو تغییر میدیم تا نتیجه متفاوتی به دست بیاد. برای این کار، تیک Shape Dynamics رو بر می داریم و تنظیمات Brush Tip Shape و Scattering رو تغییر میدیم.
گام چهارم
این قلمو رو روی لایه ماسک BG Stroke 2 اعمال می کنیم. Blend Mode این لایه رو میزاریم روی Lighter Color.
ایجاد قلموی Dust
گام اول
روی نوک Airbrush کلیک می کنیم و تنظیمات زیر رو برای Brush Tip Shape و Scattering در نظر می گیریم.
گام دوم
روی آیکن Create New Brush که در پایین سمت راست پنل Brush قرار داره کلیک می کنیم. اسمش رو میزاریم Dust Brush و Ok می زنیم.
گام سوم
Thumbnail لایه ماسک BG Stroke 3 رو انتخاب می کنیم. Work Path رو با Dust Brush این بار Stroke می کنیم و Blend Mode رو میزاریم روی Color Dodge.
گام چهارم
تنظیمات Brush Tip Shape و Scattering رو به صورت زیر تنظیم می کنیم.
گام پنجم
Work Path روی لایه BG Stroke 4 رو Stroke می کنیم و Blend Mode لایه رو میزاریم روی Color Dodge.
ابزار Direct Selection رو انتخاب می کنیم و Enter می زنیم.
اضافه کردن نور
گام اول
یکی از تصاویر P-Series.Black-BG – C4D Set رو بالای لایه Texture Stroke قرار میدیم. اندازه اون رو در وصرت لزوم تغییر میدیم و Blend Mode رو میزاریم روی Screen.
گام دوم
Ctrl+T رو می زنیم و وارد Free Transform Mode میشیم و روی آیکن Warp در نوار ابزار کلیک می کنیم.
شکل Warpرو با کلیک و درگ کردن نقاط، تغییر میدیم و بعد هم برای قبول تغییرات، دکمه Enter رو می زنیم.
اندازه اون رو تغییر میدیم. می چرخونیم و تصویر رو تنظیم می کنیم.
گام سوم
یک لایه ماسک اضافه می کنیم. یک قلموی گرد و نرم بر می داریم. رنگ مشکی رو برای Foreground در نظر می گیریم و روی نواحی ناخواسته می کشیم.
گام چهارم
تصاویر بیشتری رو اضافه می کنیم و اون ها رو Warp می کنیم.
اگه نور پس زمینه قابل رویت هست، وارد مسیر Image > Adjustments > Levels میشیم و روی آیکن Smaple in Image to Set Black Point و بعد هم روی پس زمینه کلیک می کنیم.
گام پنجم
هر تعداد که دوست داریم تصاویر رو اضافه می کنیم و اون ها رو در محل مورد نظر قرار میدیم.
تنظیم پس زمینه و رنگ
گام اول
یک لایه ماسک به لایه Background Image اضافه می کنیم. ابزار Brush رو بر می داریم. قلموی Dust رو که قبلا ذخیره کردیم، انتخاب می کنیم. روی اون کلیک و روی سند درگ می کنیم.
گام دوم
یک Gradient Map به بالای تمام لایه ها اضافه می کنیم. Dither رو تیک می زنیم. یک Gradient Fill با کد رنگی #5c3d69 در چپ، کد رنگی #94516a در وسط و کد رنگی #e8977a در راست درست می کنیم.
Blend Mode لایه Gradient Map رو میزاریم روی Soft Light و Opacity رو هم روی 30 درصد قرار میدیم.
گام سوم
Color Lookup Adjustment Layer به بالای تمام لایه ها اضافه می کنیم و FoggyNight.3Dl رو از منوی 3DLUT File انتخاب می کنیم.
گام چهارم
Ctrl+A رو می زنیم و وارد مسیر Edit > Copy Merged و Edit > Paste Special > Paste in Place میشیم.
اسم لایه Paste شده رو میزاریم روی Overlay و لایه Color Lookup رو مخفی می کنیم.
گام پنجم
Opacity لایه Overlay رو روی مقدار مورد نظر قرار میدیم و تمام!
نتیجه
امیدواریم ” آموزش Photoshop : طراحی افکت متنی کهکشان ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش فتوشاپ در عکاسی
– صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1
– صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
دوره های آموزشی مرتبط
390,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
250,000 تومان
350,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت