آموزش After Eefects : متحرک سازی روح و Pac Man – قسمت دوم
آموزش After Eefects : متحرک سازی روح و Pac Man – قسمت دوم
توی این آموزش، متحرک سازی روح و Pac Man با After Effects رو با هم می بینیم. این آموزش برای مبتدی ها در نظر گرفته شده. بنابراین با طراحی مقدماتی، مهارت های انیمیشن سازی و آگاهی از کاربرد و رابط کاربری این نرم افزار آشنا میشیم. توی قسمت اول، طراحی و متحرک سازی Pac Man رو دیدیم. توی این قسمت، به روح ها می پردازیم. حالا بیاین ادامه بدیم!
با ” آموزش After Eefects : متحرک سازی روح و Pac Man ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: مبتدی
- مدت آموزش: 60 تا 80 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: Adobe After Effects, Adobe Photoshop
” آموزش After Effects : متحرک سازی Pac Man”
” آموزش After Eefects : متحرک سازی روح و Pac Man – قسمت اول”
” آموزش After Eefects : متحرک سازی روح و Pac Man – قسمت دوم”
حرکت دادن
- یکی از لایه های روح رو انتخاب می کنیم و دکمه P رو فشار میدیم تا Position Properties ظاهر بشه. نشانگر تایم لاین رو در انتهای موزیک قرار میدیم و رو ساعت کنار Position کلیک می کنیم. حالا می تونیم علامت الماس رو مشاهده کنیم.
- نشانگر تایم لاین رو روی ثانیه 20 یا 30 قرار میدیم. بعد هم روح رو توی پنجره کامپوزیشن جا به جا می کنیم (Shift رو نگه می داریم و روح رو به خط مستقیم حرکت میدیم).
- حالا همون Bezier Path رو داریم که برای Pac Man داشتیم. حالا ابزار Convert Vertex رو بر می داریم.
- مراحل 1 تا 3 رو تکرار می کنیم و روح رو توی هزارتو به حرکت در میاریم. اگه اول Death Ghost رو انتخاب کردین، در نهایت باید اون رو با Pac Man رو به رو کنین و آهنگ مناسب رو باهاش هماهنگ کنین.
یادتون باشه که امکان Key Frame Interpolation هم کمک بگیرین. تمام Position Key Frame ها رو انتخاب می کنیم و بعد هم وارد مسیر Animation > Ketframe Interpolation > Roving > Rove Accross Time میشیم و Ok می زنیم.
Munch Ghost
- توی نقطه ای که Pac Man و Munch Ghost با هم برخورد می کنن، این روح باید ناپدید بشه. برای این کار، لایه Ghost رو به نقطه ای که Pac Man و روح با هم برخورد می کنن، قرار میدیم.
- اینجا باید موسیقی مربوط به این بخش رو پخش کنیم. تایم لاین رو نزدیکی برخورد این دو قرار رمیدیم. بعد هم فایل صوتی مورد نظر رو درگ می کنیم.
- با زدن دکمه Preview یا 0 روی کیبورد، پیش نمایش انیمیشن رو تماشا می کنیم.
Pac Man در برخورد با Death Ghost
- موقعی که Pac Man و Death Ghost به هم برخورد می کنن، Pac Man باید ناپدید بشه. برای این کار، لایه Ghost رو به نقطه ای که Pac Man و روح با هم برخورد می کنن، قرار میدیم. و فایل صوتی مناسب رو براش در نظر می گیریم.
- حالا کی فریم ها رو بر همین اساس تنظیم می کنیم.
Mega Munchies
توی بازی ویدئویی Pac Man، بازیکن Pac Man رو توی هزارتو به حرکت در میاره تا هم Pac Man نقاط رو بخوره هم اینکه از Death Ghost فرار کنه.
توی این نسخه، من از نقاط بزرگ تری استفاده کردم. برای ایجاد این نقاط، Shaped layer اضافه کردم و اون ها رو توی پنجره کامپوزیشن و در محل های دلخواه قرار دادم.
- یک Shape Layer جدید درست می کنیم و وارد مسیر Layer > New > Shape Layer میشیم.
- حالا ابزار Ellipse رو بر می داریم و تنظیمات رو به شکل زیر در میاریم.
- توی پنجره کامپوزیشن، یک دایره رسم می کنیم و اون رو توی هزارتو قرار میدیم.
- Shape Layer رو به دلخواه توی هزارتو قرار میدیم.
- Shape Layer رو با نقاطی که Pac Man می بلعه، هماهنگ می کنیم.
- از پنجره Project، فایل صوتی مورد نظر رو روی تایم لاین می کشیم و با لحظه ای که Pac Man اون ها رو می خوره، هماهنگ می کنیم.
- مرحله اختیاری: تمام Shape Layer ها رو انتخاب و یک Precompose درست می کنیم.
متحرک سازی تغییرات رنگی روح
توی بازی ویدئویی ارجینال، جایی که Pac Man یکی از این نقاط بزرگ یا گیلاس یا توت فرنگی رو می بلعه، روح ها برای یک مدت زمان محدودی آبی رنگ میشن. اگه Pac Man یک روح آبی رو بخوره، امتیاز می گیره در غیر این صورت بازی تمام میشه. ما هم قراره این تغییرات رنگی رو توی روح ها به وجود بیاریم.
- توی پنجره تایم لاین، نشانگر رو روی نقطه ای که Pac Man اولین Mega Munchy رو می خوره، قرار میدیم. به جای نقطه می تونیم گیلاس یا هر چیز دیگه ای رو هم قرار بدیم.
- تمام لایه های Ghost رو انتخاب می کنیم و وارد Effects Control Palette میشیم. روی ساعت کنار Hue Transform کلیک می کنیم تا یک کی فریم اضافه بشه.
- نشانگر رو یک فریم جلو می بریم و مقدار Hue Transform رو تا زمانی که روح ها آبی بشن، تغییر میدیم. همون طور که می بینین، یک کی فریم ایجاد میشه. هر کدوم از این کی فریم ها رو باید کپی کنیم تا Pac Man در زمانی که روح ها آبی هستن، اون ها رو نخوره.
- نشانگر تایم لاین رو روی نقطه ای که Pac Man اولین روح رو می خوره قرار میدیم و فایل صوتی مناسب رو باهاش هماهنگ می کنیم.
یکی از روح ها خورده میشه.
- تایم لاین رو چند ثانیه جلو می بریم. یعنی جایی که Pac Man اولین روح آبی رو می خوره. یکی از روح های باقی مونده رو انتخاب می کنیم. اگه این کار رو تا الان انجام ندادین، می تونین کی فریم های Hue Transform رو که توی مرحله 3 درست کردین، از این لایه کپی کنین و توی لایه دیگه Paste کنین.
حالا روح ها رو به رنگ اصلی شون بر می گردونیم.
آخرین اصلاحات
اگه همه این کارها رو انجام داده باشین، یعنی بیشتر کارها انجام شده. اما هنوز یک کار کوچک مونده. شاید متوجه شده باشین که هنوز هم در بالای هزارتو یک خط قرار داره. به این خط میگیم Gate یا دروازه.
زمانی که روح ها از این دروازه وارد میشن، دروازه ناپدید میشه. این کار رو با استفاده از Layer Mask لایه maze انجام میدیم.
ماسک گذاری روی دروازه
- لایه Maze رو از پنجره تایم لاین انتخاب می کنیم و نشانگر رو توی نقطه ای که روح ها شروع می کنن به حرکت توی هزارتو، قرار میدیم.
- با استفاده از ابزار Pen، یک مستطیل در مجاورت دروازه رسم می کنیم.
- دکمه M رو فشار میدیم تا Mask Properties این لایه ظاهر بشه بعد هم روی Stopwatch کلیک می کنیم.
اگه فقط ماسک رو می بینین، روی Inverted Box کلیک کنین.
- نشانگر تایم لاین رو چند فریم جا به جا می کنیم و در محلی قرار میدیم که روح ها آزاد میشن. بعد هم ماسک رو طوری جا به جا می کنیم که دروازه رو بپوشونه.
این هم از این.
اضافه کردن تخته بازی
شبیه سازی Pac Man انجام شد. فقط مونده که چند تا جزئیات گرافیکی رو بهش اضافه کنیم تا ظاهر واقعی تری پیدا کنه.
- با دنبال کردن مسیر Layer > New > Solid، یک Solid جدید درست می کنیم. مطمئن میشیم که رنگش مشکی باشه. بعد هم اندازه اون رو طوری تعیین می کنیم که بخشی از هزارتو رو که می خوایم Start Game نشون داده بشه، بپوشونه. توی تصویر زیر، اندازه Solid با نقاط قرمز نشون داده شده.
- با دنبال کردن مسیر Layer > New > Text، یک Text Layer جدید درست می کنیم و بعد هم عبارت Get Ready رو تایپ می کنیم.
برای اینکه رنگ Fill رو سفید کنیم، باید وارد Character Palette بشیم.
این لایه رو به اندازه Solid مشکی در میاریم.
مرحله 1 رو برای عبارت Game Over هم تکرار می کنیم.
امتحان کردن شبیه سازی Pac Man
برای تماشای انیمیشن، دکمه 0 روی کیبورد رو فشار میدیم.
امیدواریم ” آموزش After Eefects : متحرک سازی روح و Pac Man ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی
– تکنیک های جلوه های ویژه افتر افکت VideoCopilot
– آموزش موشن گرافیک با افتر افکت
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
دوره های آموزشی مرتبط
390,000 تومان
390,000 تومان
250,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت