آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 5876
آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

توی این آموزش، نحوه طراحی صحنه سیم خاردار با Modifiers رو در نرم افزار 3DS Max با هم می بینیم. بنابراین بیاین با هم شروع کنیم!

با ” آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max, Adobe Photoshop, Adobe After Effects
  1. ایجاد ساختار سیم

گام اول

تری دی مکس رو باز می کنیم. وارد مسیر Create Panel > Cylinder میشیم و شکل یک استوانه رو توی نمای پرسپکتیو وارد می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام دوم

روی پنل Modifier کلیک می کنیم و عدد 4 رو برای Radius، 500 رو برای Height، 30 رو برای Height Segment و 20 رو برای Sides در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام سوم

با فشار دادن دکمه Shift، یک کپی از استوانه تهیه می کنیم. با هر تغییری که توی نسخه اصلی ایجاد می کنیم، نسخه کپی هم تحت تاثیر قرار می گیره.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام چهارم

هر دو نسخه رو انتخاب می کنیم و یک Twist Modifier رو روی اون ها اعمال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام پنجم

Angle رو روی 1000 و Twist Axis رو روی Y قرار میدیم. همون طور که می بینین، شکل ها به صورت زیر در میان.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

  1. ایجاد گره ها

گام اول

برای ایجاد گره ها، اول از همه شکل استوانه رو مخفی می کنیم. میریم سراغ پنل Shapes و Helix رو انتخاب می کنیم و شکل مارپیچ رو توی نمای پرسپکتیو وارد می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام دوم

مقادیر مربوط به مارپیچ رو به شکل زیر تنظیم می کنیم. این مقادیر بسته به صحنه شما، فرق می کنن.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام سوم

وارد تب Rendering مربوط به شکل Helix میشیم و Enable in Renderer و Enable in Viewport رو فعال می کنیم. Thickness رو روی 18 قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام چهارم

Edit Poly Modifier رو روی شکل مارپیچ اعمال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام پنجم

وارد Polygon Mode میشیم و سطوح مشخص شده رو از شکل مارپیچ رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام ششم

امکان Extrude رو انتخاب می کنیم و Polygon انتخاب شده رو چهار تا پنج بار اکسترود می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام هفتم

در نهایت، سطح رو اکسترود می کنیم و می چرخونیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام هشتم

سطح انتهایی رو انتخاب و دو بار Inset می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

اگه Turbosmooth Modifier رو روی اون اعمال کنینم، به نظر Smooth و Sharp میاد.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام نهم

همین کار رو برای طرف دیگه هم تکرار می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

بعد از اعمال Turbosmooth Modifier، به نظر Sharp و Smooth میاد.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام دهم

همچنان که گره انتخاب شده، روی امکان Mirror کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام یازدهم

به این ترتیب، پنجره تنظیمات Mirror: World Coordinate باز میشه. ZX رو برای Mirror Axis و Instance رو برای Clone Selection در نظر می گیریم و روی Ok، کلیک می کنیم. به این ترتیب، گره Duplicate و Mirror میشه.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام دوازدهم

روی Viewport کلیک راست می کنیم و امکان Unhide All رو انتخاب می کنیم. حالا می تونیم گره رو سر جای مناسب قرار بدیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

  1. اعمال بافت

گام اول

زمان اعمال بافت رسیده. دکمه M روی کیبورد رو فشار میدیم تا Material Editor باز بشه. یک Slot خالی رو انتخاب و روی کانال Diffuse کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام دوم

پنجره Material/ Map Browser کلیک می کنیم. بعد هم Bitmap  رو انتخاب می کنیم و Ok می زنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام سوم

فایل Metallic Texture.jpg رو انتخاب می کنیم. همچنان که هر دو سیم انتخاب شده، روی آیکن Assign Material to Selection کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام چهارم

بیاین از صحنه خروجی بگیریم. به نظر تاریک میاد.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام پنجم

اول از همه، UWV Modifier رو روی هر دو سیم اعمال می کنیم. بعد هم گزینه Cylindrical رو برای Mapping و X رو برای Alignment در نظر می گیریم و روی Fit کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام ششم

مقدار Tiling رو طبق تصویر افزایش میدیم. از صحنه خروجی می گیریم. اما هنوز هم میشه شکاف ها رو دید. برای رفع این مشکل، از فتوشاپ استفاده می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

  1. ایجاد بافتی بدون شکاف با فتوشاپ

گام اول

فتوشاپ رو باز می کنیم و تصویر Metallic Texture.jpg رو وارد می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام دوم

وارد مسیر Filter > Other > Offset میشیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام سوم

از اونجایی که عرض و ارتفاع تصویر روی 600 و 800 پیکسل تنظیم شده، باید از نصف این مقادیر استفاده کنیم. بنابراین اعداد 300 و 400 پیکسل رو وارد می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام چهارم

ابزار Clone Stamp رو بر می داریم و شروع می کنیم به کشیدن روی شکاف ها.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام پنجم

وقتی این کار تمام شد، از این فایل میشه توی تری دی مکس استفاده کرد. این تصویر رو ذخیره می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

  1. به پایان رساندن صحنه

گام اول

حالا یک بار دیگه از صحنه خروجی می گیریم. همون طور که می بینین، هیچ شکافی وجود نداره.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام دوم

چند تا کپی از گره تهیه می کنیم و اون ها رو در طول سیم توزیع می کنیم. حالا همون بافت رو روی گره ها اعمال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام سوم

صحنه رو به شکل زیر، مرتب می کنیم. بعد هم نور رو به صحنه اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام چهارم

چند تا Spot Light وارد می کنیم و بعد هم خروجی می گیریم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام پنجم

من این صحنه رو وارد افتر افکت کردم و چند تا افکت مثل Lend Flare, Rays, Depth of Field رو اعمال کردم.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

گام ششم

این هم از تصویر نهایی.

آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار

امیدواریم ” آموزش 3Ds Max : طراحی صحنه سیم خاردار ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: