آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 4281
آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

توی این آموزش، نحوه پاره کردن پارچه با 3Ds Max رو می بینیم. اول از همه پاره کردن پارچه از طریق کشیدن و بعد هم با استفاده از شمشیر می بینیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max

پیش نمایش فیلم ساخته شده در این آموزش

  1. پاره کردن پارچه از طریق کشیدن

گام اول

تری دی مکس رو باز می کنیم.

 آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام دوم

یک پلان خالی توی نمای پرسپکتیو درست می کنیم. Length Segs و Width Segs رو روی 100 قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام سوم

وارد مسیر Helpers > Dummy میشیم و دو تا Dummy به دو طرف پلان اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام چهارم

همچنان که Dummy سمت چپ انتخاب شده، Auto key رو فعال می کنیم. میریم سراغ دهمین فریم تایم لاین و Dummy سمت چپ رو یک مقدار به سمت راست می کشیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام پنجم

همچنان که Dummy سمت راست انتخاب شده، Auto Key رو فعال می کنیم. میریم سراغ دهمین فریم تایم لاین و Dummy سمت راست رو یک مقدار به راست می کشیم و Auto Key رو غیر فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام ششم

همچنان که این پلان انتخاب شده، یک Cloth Modifier رو روی اون اعمال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام هفتم

توی Cloth Modofier، وارد تب Pbject Properties میشیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام هشتم

توی پنجره Object Properties، پلان رو انتخاب می کنیم و دکمه Cloth رو فعال می کنیم. به این ترتیب پلان به Cloth یا پارچه  تبدیل میشه. حالا روی Ok کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام نهم

منوی Cloth Modifier رو باز می کنیم و Group رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام دهم

همچنان که رئوس ستون سمت چپ پلان انتخاب شده، روی دکمه Make Group کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام یازدهم

توی پنجره make Group، اسم گروه رو میزاریم Left Group.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام دوازدهم

همچنان که Left Group انتخاب شده، روی دکمه None کلیک می کنیم و Dummy سمت چپ رو انتخاب می کنیم. به این ترتیب، رئوس Left Group به Dummy چپ وصل میشه.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام سیزدهم

همچنان که رئوس ستون سمت راست پلان انتخاب شده، روی دکمه Make Group کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام چهاردهم

توی پنجره Make Group، اسم گروه رو میزاریم Right Group.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام پانزدهم

همچنان که گروه Right Group انتخاب شده، روی دکمه None کلیک می کنیم و Dummy سمت راست رو انتخاب می کنیم. به این ترتیب، رئوس Right Group به Dummy راست وصل میشه.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام شانزدهم

زمان پاره کردن پارچه رسیده. رئوس یا بخشی از پارچه رو که می خوایم پاره کنیم، انتخاب می کنیم. بعد هم روی Make Rear کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام هفدهم

توی پنجره Make Group، اسم گروه رو میزاریم Tear1.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام هجدهم

رئوس رو می تونیم به صورت تصادفی انتخاب کنیم و گروه های مختلفی به اسم Tera2 و Tear3 و غیره درست کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام نوزدهم

روی دکمه Simulate کلیک می کنیم. به این ترتیب شبیه سازی شروع میشه و می تونیم اون رو توی Viewport تماشا کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

  1. پاره کردن پارچه با شمشیر

گام اول

یک پلان رو توی نمای پرسپکتیو درست می کنیم. Lenght Segs و Width Segs رو میزاریم روی .

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام دوم

دو تا استوانه به دو طرف پلان اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام سوم

همچنان که پلان انتخاب شده، یک Cloth Modofier رو روی اون اعمال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام چهارم

توی Cloth Modifier، وارد تب Object Properties میشیم. توی پنجره Object Properties، پلان رو انتخاب می کنیم و بعد هم Cloth رو فعال می کنیم. به این ترتیب این پلان به پارچه یا Cloth تبدیل میشه.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام پنجم

روی دکمه Add Object کلیک می کنیم. به این ترتیب پنجره Add Object to Cloth Simulation باز میشه. هر دو استوانه رو انتخاب می کنیم و بعد هم روی دکمه Add کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام ششم

به این ترتیب هر دو استوانه انتخاب میشن. همچنان که هر دو استوانه انتخاب شدن، دکمه Collision Object رو فعال می کنیم و Ok می زنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام هفتم

منوی Cloth Modifier رو باز می کنیم و Group رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام هشتم

همچنان که رئوس سمت چپ پلان انتخاب شده، روی دکمه Make Group کلیک می کنیم. توی پنجره Make Group، اسم گروه رو میزاریم Left Group.
همچنان که Left Group انتخاب شده، روی دکمه Sim Node کلیک می کنیم و بعد هم استوانه سمت چپ رو انتخاب می کنیم. به این ترتیب، رئوس Left Group به Left Cylinder متصل میشه.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام نهم

همچنان که رئوس سمت راست پلان انتخاب شده، روی دکمه Make Group کلیک می کنیم. توی پنجره Make Group، اسم گروه رو میزاریم Right Group.
همچنان که Right Group انتخاب شده، روی دکمه Sim Node کلیک می کنیم و بعد هم استوانه سمت چپ رو انتخاب می کنیم. به این ترتیب، رئوس Right Group به Right Cylinder متصل میشه.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام دهم

رئوس یا بخشی از Cloth یا پارچه ای که می خوایم پاره کنیم رو انتخاب می کنیم.
روی Make Tear کلیک می کنیم. توی پنجره Make Group، اسم گروه رو میزاریم Tear.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام یازدهم

یک مکعب کوچک رو درست می کنیم و بعد هم اون رو متحرک می کنیم. به این ترتیب، شمشیر باعث پاره شدن پارچه میشه.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام دوازدهم

توی Cloth Modifier، وارد تب Object Proprties میشیم. توی پنجره [Object Properties، روی دکمه Add Objects کلیک می کنیم. به این ترتیب، پنجره Add Objects to Cloth Simulation باز میشه. مکعب رو انتخاب می کنیم و روی Add کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام سیزدهم

حالا این مکعب بخشی از شبیه سازی میشه. همچنان که این مکعب انتخاب شده، دکمه Collision و  بعد هم امکان Cuts Cloth رو فعال می کنیم و Ok می زنیم.

آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه

گام چهاردهم

روی دکمه Simulate کلیک می کنیم. به این ترتیب، شبیه سازی شروع میشه و می تونیم ببینیم که مکعب، پارچه رو پاره می کنیم.

امیدواریم ” آموزش 3Ds Max : پاره کردن پارچه ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: