آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 3418
آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

توی این آموزش، طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App رو با Photoshop می بینیم. برای این کار از Smart Objects کمک می گیریم و بخشی از کار رو هم با نرم افزار Modo ادامه میدیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator
  1. طراحی الگوی یکپارچه در فتوشاپ

گام اول

برای ایجاد یک الگوی یکپارچه، میشه از Smart Objects استفاده کرد. برای همچین کاری، یک سند جدید درست می کنیم و اندازه مورد نظر برای بافت رو برای این سند در نظر می گیریم. من ابعاد رو روی 1024 در 1024 پیکسل، رزولوشن رو روی 72 و Color Mode رو روی RGB قرار میدیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام دوم

برای مشاهده اندازه بافت یا تکسچر، Guides رو به دور سند اضافه می کنیم. برای این کار، نشانگر رو از نوار خط کش، درگ می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام سوم

با استفاده از ابزار Rectangle Shape، یک مستطیل درست می کنیم و روی کل تصویر رو باهاش می پوشونیم. رنگ خاکستری رو برای این مستطیل در نظر می گیریم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام چهارم

با دنبال کردن مسیر Image > canvas Size، اندازه بوم رو تغییر میدیم و گزینه Relative رو تیک می زنیم (مقدار Width و Height باید یکسان باشه). عدد 2048 رو توی هر دو فیلد وارد می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام پنجم

لایه پس زمینه یا Background رو انتخاب می کنیم و با فشار دادن دکمه J روی کیبورد، اون رو Duplicate می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام ششم

هر دو لایه ای که درست کردیم رو انتخاب می کنیم.  کلیک راست می کنیم و روی Create Smart Object کلیک می کنیم. اسم اون رو میزاریم Pattern_1.2.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام هفتم

با درگ کردن و نگه داشتن دکمه Alt، این Smart Object رو Duplicate می کنیم. تا زمانی که 9 تا Smart Object به صورت زیر داشته باشیم، این کار رو ادامه میدیم. اسامی اون ها رو هم به دلخواه تغییر میدیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

  1. طراحی شکل مارپیچ در ایلاستریتور

گام اول

یک سند جدید توی ایلاستریتور درست می کنیم و مراحل زیر رو دنبال می کنیم:

ابزار Spiral رو انتخاب می کنیم و روی بوم می کشیم. با نگه داشتن دکمه Ctrl، منحنی و با نگه داشتن Alt، شعاع رو تغییر میدیم.
توی پالت Stroke، چند تا Stroke Weight اضافه می کنیم. من عدد 7pt رو در نظر گرفتم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام دوم

با استفاده از ابزار Width، یک سری تغییرات رو توی مسیر ایجاد می کنیم. بعد هم وارد مسیر Object > Expand Appearance میشیم و Stroke رو به شکل تبدیل می کنیم. این شکل رو کپی می کنیم و میریم سراغ فتوشاپ.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام سوم

توی فتوشاپ، روی Pattern_1.2 Smart Object دابل کلیک می کنیم. یا اینکه کلیک راست می کنیم و وارد مسیر Smart Objects > Edit Contents میشیم. این مسیر رو به صورت Shape Layer از ایلاستریتور، Paste می کنیم و رنگ مشکی استاندارد رو براش در نظر می گیریم. اون رو یک مقدار می بریم بالا و بالای مستطیل خاکستری قرار میدیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام چهارم

برای اینکه بهتر ببینیم چه اتفاقی داره میفته، وارد مسیر Window > Arrange > 2-up Vertical میشیم. تمام لایه های زیر شکل رو انتخاب می کنیم و Smart Object رو باز استفاده از میانبر Ctrl+S، ذخیره می کنیم. همون طور که می بینین، شکل جدید Duplicate میشه.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام پنجم

حالا این شکل رو سه بار Duplicate می کنیم. موقعیت اون رو روی بوم تنظیم می کنیم. بعد از هم Transform، این Smart Object رو با میانبر Ctrl+S ذخیره می کنیم و موقعیت هر شکل رو به دلخواه تغییر میدیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام ششم

با استفاده از ابزار Marquee، بخش مرکزی بافت رو انتخاب می کنیم. بعد هم Quick Show رو فعال می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام هفتم

همچنان که بخش انتخاب شده فعال هست، وارد مسیر Image > Crop میشیم و تمام Smart Object ها رو به صورت یک لایه با هم ادغام یا Merge می کنیم. همچنان که تمام Smart Object ها انتخاب شدن، کلیک راست می کنیم و Merge Visible رو می زنیم. حالا این تصویر رو به صورت .JPG ذخیره می کنیم.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

گام هشتم

Preset پیش فرض رو توی مودو  باز می کنیم. با دنبال کردن مسیر Add Layer > Image Map > Load Image، یک Texture Map اضافه می کنیم. توی پالت Bitmap Properties، وارد تب Texture Locator میشیم و Projection Type رو روی UV Map قرار میدیم. حالا از منوی UV Map، گزینه Texture رو انتخاب می کنیم. برای Bitmap Tiling، گزینه های Horizontal Wrap و Vertical Wrap رو به دلخواه تنظیم می کنیم. همش همین بود. به این ترتیب، کار بافت یکپارچه تمام شد.

آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App

امیدواریم ” آموزش Photoshop : طراحی الگوی یکپارچه برای 3D App ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: