ویژگی های جدید نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2018 – Adobe Premiere Pro CC 2018

نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2018

ویژگی های جدید نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2018 – Adobe Premiere Pro CC 2018

نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2018 ( Premiere Pro CC 2018 ) در 18 اکتبر سال 2017 عرضه شده است. از ویژگی های جدید این نرم افزار می توان به کار همزمان روی چند پروژه، طراحی واکنشی، ویرایش VR به صورت فراگیر، افکت ها و Transition های فراگیر، صفحه آغاز جدید، قالب های موشن گرافیک افتر افکت و غیره اشاره کرد.

کار همزمان روی چندین پروژه

می توانید همزمان چند پروژه را باز کرده و روی آنها کار کنید. در Premiere Pro CC 2018 می توانید قسمت ها یا صحنه هایی که به صورت پروژه های مجزا دسته بندی شده اند حرکت کنید و بخش هایی از یک پروژه را به یک پروژه دیگر کپی کنید.

می توانید به صورت همزمان روی چندین پروژه کار کنید

پروژه های مشترک با قابلیت قفل گذاری

تیم های مستقر در یک محل می توانند همزمان به یک پروژه دسترسی داشته باشند. دسترسی مدیریت شده به کاربران اجازه می دهد هنگامی که در حال ویرایش هستند، پروژه ها را قفل کنند و فقط یک نسخه Read Only به دیگران بدهند.

طراحی واکنشی – زمان

هنگام تغییر دادن مدت زمان کلی فیلم، می توانید موقعیت Keyframeهای موشن گرافیک مانند انیمیشن های ابتدا و انتها را حفظ کنید.

طراحی واکنشی ویدئو بدون تغییر کردن keyframe های موشن گرافیک

طراحی واکنشی – موقعیت

لایه های گرافیکی پین شده به طور اتوماتیک خود را با تغییرات موقعیتی در دیگر لایه ها یا با فریم خود ویدئو وفق می دهند.

ویرایش VR به صورت فراگیر

در Premiere Pro CC 2018 می توانید VR را به همان صورتی که با استفاده از یک هدست VR مشاهده می شود ویرایش کنید. می توانید VR را بررسی کرده، به صورت Shuttle‌ پخش کنید و جهت آن را تغییر دهید و همچنین با استفاده از کیبورد ویرایش کنید. می توانید از HTC Vive یا Oculus Rift استفاده کنید.

ویرایش VR به صورت فراگیر با استفاده از هدست های htc vive یا oculus rift

ویرایش صوتی برای 360/VR

می توانید محتوای 360/VR را با استفاده از صدا براساس موقعیت ویرایش کنید و سپس آن را به عنوان فایل صوتی ambisonic برای پلتفرم های VR استخراج کنید.

ویرایش صوتی فراگیر

افکت های فراگیر در نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2018

می توانید افکت های واقعیت مجازی به ویدئوهای VR 360 درجه خود اضافه کنید، بدون اینکه مشکلاتی در دو قطب آن یا در لبه پشتی آن ایجاد شود. این افکت ها شامل VR Blur، VR Chromatic Aberrations، VR De-noise، VR Glow و VR Sharpen هستند.

Transition های فراگیر

می توانید Transitionهای قابل شخصی سازی به ویدئوهای VR 360 درجه خود اضافه کنید، بدون اینکه مشکلاتی در دو قطب آن یا در لبه پشتی آن ایجاد شود. Transitionهای حرکتی شامل iris wipes، Mobius zooms، spherical blurs و gradient wipes هستند. Transitionهای Stylistic شامل بلوک های رندوم، light rays، light leaks و chroma leaks هستند.

عنوان ها و گرافیک های فراگیر ویدئویی

در نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2018 می توانید گرافیک ها، متون، تصاویر یا دیگر کلیپ های ویدئویی را اصلاح کنید تا در ویدئوی ۳۶۰ درجه درست به نظر برسند.

کره چرخشی VR

به راحتی می توانید فیلم ۳۶۰ درجه خود را بچرخانید تا خطوط افق، نقاط دید و غیره را تراز کنید.

اصلاحات انجام شده در روند کاری Essential Graphics

اکنون می توانید چندین لایه گرافیکی را به طور همزمان ویرایش کنید و فونت های مورد علاقه تان را در منوی فونت مشاهده و انتخاب کنید. همچنین اکنون از Title Roll ها پشتیبانی می شود.

پشتیبانی از فرمت های جدید

اکنون از فرمت های Sony X-OCN (RAW برای Sony F55) و فایل های WAV بزرگتر از 4 گیگابایت نیز پشتیبانی می شود.

استانداردهای زیرنویس منطقه ای

در نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2018 اکنون از زیرنویس های EBU نیز پشتیبانی می شود

پشتیبانی از آپدیت های پروژه های تیمی ادوبی

می توانید چک کنید که ذخیره سازی های خودکار چه زمانی انجام شده اند یا به راحتی به یک ذخیره سازی قبلی بروید. همچنین اصلاحات انجام شده در اعلان ها و تاریخچه ورژن کمک می کنند تمام اعضای تیم را به روز نگه دارید.

پشتیبانی از آپدیت های پروژه های تیمی ادوبی

صفحه آغاز جدید برای تازه کارها

با استفاده از تور شش مرحله ای می توانید سریع تر با محیط پریمیر پرو آشنا شوید.

بهینه سازی پشتیبانی از Lumetri برای in-camera look decisions

مستقیما از داخل پنل رنگ های Lumetri می توانید به ARRI Amira in-camera look decisions دسترسی داشته باشید.

قالب های موشن گرافیک افتر افکت بدون نیاز به نصب کردن افتر افکت

اکنون می توانید بدون نیاز به نصب کردن افتر افکت، با قالب های موشن گرافیک ساخته شده در آن کار کنید.

 

ویژگی های جدید نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2017 – Adobe Premiere Pro 2017

نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2017 ( Premiere Pro CC 2017 ) در 02 نوامبر سال 2016 عرضه شده است. از ویژگی های جدید این نرم افزار می توان به قابلیت Auto-aware VR، انتشار مستقیم بر روی Behance، صفحه آغاز به کار جدید، پشتیبانی از فرمت های بیشتر و عملکرد کلی بهتر اشاره کرد.

ویژگی های جدید نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2017

همکاری ساده تر در پروژه های تیمی

در نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2017 با استفاده از Adobe Team Projects (Beta) می توانید با یکدیگر همکاری کرده و سکانس ها و ترکیب ها را به طور زنده به اشتراک بگذارید. ویژگی هایی مانند کنترل ورژن و حل تعارضات مستقیما در داخل افتر افکت، پریمیر پرو و Prelude قرار داده شده اند، بنابراین تیم ها می توانند بهتر با یکدیگر کار کنند.

همکاری ساده تر در پروژه های تیمی

زیرنویس های بهتر

ویژگی های جدیدتر زیرنویس ها در Premiere Pro CC 2017 به شما اجازه می دهند تا متن ها را دستکاری کنید، مدت زمان و موقعیت را تغییر دهید و از ابتدا زیرنویس بسازید.

قابلیت اضافه و ویرایش کردن زیرنویس

اصلاح رنگ های Lumetri

انتخابگرهای رنگی جدید در نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2017 اجازه می دهند هنگام کار با رنگ های HSL ثانویه، انتخاب های سریع انجام دهید. همچنین می توانید با فایل های HDR10 کار کنید تا پشتیبانی بهتری برای متادیتای فضای رنگ داشته باشید.

اصلاح رنگ های Lumetri

ارتباط پویای تسریع شده

عملکرد سریع تر نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2017 باعث کاهش نیاز به رندرگیری در میان کار می شود و نرخ فریم های بالاتری در حین پخش فراهم می کند.

قابلیت Auto-aware VR

نرم افزار Premiere Pro به طور خودکار تشخیص می دهد که ویدئوی واقعیت مجازی شما monoscopic، stereoscopic  چپ و راست یا stereoscopic   بالا و پایین است و تنظیمات مربوطه را اعمال می کند.

قابلیت auto-aware VR برای تشخیص نوع ویدئوی واقعیت مجازی

انتشار مستقیم بر روی Behance

در نرم افزار Premiere Pro CC 2017 می توانید ویدئوها را مستقیما بر روی پورتفولیوی Behance  خود منتشر کنید و نیازی به استخراج یا آپلود جداگانه نیست.

انتشار مستقیم بر روی Behance

ارتباط پویای Premiere Pro CC 2017 با Character Animator

وقتی بین نرم افزارهای Adobe Character Animator CC (Beta)، After Effects و Premiere Pro کار می کنید، می توانید نیاز به رندرها اضافی را حذف کرده و عملکرد خود را سرعت بخشید.

ارتباط پویا با نرم افزار Character animator

اصلاح قالب متن های زنده

یک فرمت جدید در Premiere Pro CC 2017 این امکان را به شما می دهد تا قالب های متن زنده را بین Premiere Pro و After Effects بدون نیاز به لایسنس مجزا برای After Effects به اشتراک بگذارید.

اصلاح قالب متن های زنده

صفحه آغاز به کار جدید Premiere Pro CC 2017

یک صفحه آغاز به کار جدید اضافه شده است که افراد تازه کار را در روش های مختلفی برای یادگیری برنامه راهنمایی می کند. از بررسی یک سکانس ویدئویی کامل گرفته تا شروع پروژه با قالب های آماده.

افکت های صوتی Adobe Audition

با افکت های صوتی جدید و با کیفیت، خروجی صدای بسیار بهتری در Premiere Pro CC 2017 خواهید داشت.

تنظیم کردن میانبرهای کیبورد

در Premiere Pro CC 2017 با استفاده از یک نقشه بصری به سرعت می توانید میانبرهای کیبورد را پیدا کرده و آنها را تنظیم و اختصاصی کنید.

تنظیم کردن میانبرهای کیبورد

عملکرد بهتر

در نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2017 سرعت کار بیش از پیش شده است و پشتیبانی از Apple Metal  و افکت های بیشتر مبتنی بر GPU از جمله Offset بیشتر شده است.

پشتیبانی داخلی بیشتر از فرمت ها

نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2017 اکنون از فرمت های بیشتر پشتیبانی می کند، از جمله QT DNxHD، خروجی DNxHR و RED Helium.

ویژگی های جدید پریمیر پرو سی سی 2015.3 – Adobe Premiere Pro CC 2015.3

ادوبی پریمیر پرو سی سی 2015.3

در ادوبی نرم افزار پریمیر پرو سی سی 2015.3 ( Adobe Premiere Pro CC 2015.3 ) با بهترین ابزارهای ویرایشی می توانید روی دسکتاپ و دستگاه های لمسی روی هر نوع ویدئو با هر فرمتی کار کنید و تدوین های حرفه ای با بهترین رنگ ها را برای فیلم ها، تلویزیون و اینترنت بسازید.

ایجاد پروکسی های سبک در پریمیر پرو سی سی 2015.3

در Premiere Pro CC 2015.3 به راحتی می توانید بین فرمت های با رزولوشن بالا و فرمت های با رزولوشن پایین سوئیچ کنید تا در هر دستگاهی بدون فشار زیاد روی سیستم کار ویرایش را انجام دهید.

ویرایش در هنگام Import کردن

در پریمیر پرو سی سی 2015.3 می توانید درحالیکه فایل های رسانه ای در پس زمینه منتقل می شوند، ویرایش روی ویدئو ها را با هر فرمتی شروع کنید. وقتی این کار به پایان رسید، پریمیر پرو به فایل های کپی شده می رود تا دوربین شما را ازاد کند.

کارایی و ثبات بهتر

در پریمیر پرو سی سی 2015.3 می توانید افکت های Real Time بیشتری اعمال کنید و افت فریم در دستگاه هایتان را کاهش دهید. به طور پیش فرض از Apple Metal و رمزگشایی سخت افزاری H264 پشتیبانی می شود (تنها برای Windows Intel Iris)

اصلاح رنگ آسان تر در Premiere Pro CC 2015.3

با استفاده از HSL secondaries در ابزارهای Lumetri Color، می توانید رنگ ها را جدا کرده و اصلاح کنید، رنگ سفید را متعادل کنید و تنظیمات ظریفی روی سایه ها انجام دهید. تنها با یک کلیک می توانید SpeedLook های یک preset جدید را اعمال کنید.

صرفه جویی در زمان با میانبرها

با استفاده از میانبرهای کیبورد سریع تر می توانید بین Keyframe ها حرکت کنید و روی فریم های خاصی زوم کرده و از زوم خارج شوید. با استفاده از دستور Remove Effects می توانید به سرعت افکت های خاصی را حذف کنید.

پشتیبانی از ویدئوهای واقعیت مجازی در Premiere Pro CC 2015.3

با استفاده از VR Video Mode می توانید از کنترل های Pan و Tilt استفاده کنید تا پیش نمایش را از دید بیننده تجربه کنید.

زیرنویس های باز

در Premiere Pro CC 2015.3 می توانید زیرنویس های باز ایجاد کنید تا زیرنویس ها روی صفحه باقی بمانند. اکنون کاربران همچنین قابلیت انتخاب از میان زیرنویس های باز و بسته و همچنین انتخاب فونت، رنگ، اندازه و موقعیت زیرنویس را دارند.

کار با فرمت های دارای رزولوشن بالا

پریمیر پرو سی سی 2015.3 از جدیدترین فرمت های محلی پشتیبانی می کند که اکنون شامل Red Weapon هم می شود.

کار با فرمت های دارای رزولوشن بالا

گسترش پشتیبانی از زبان ها

می توانید عنوان ها را به زبان های بیشتر با حروف الفبای همان زبان بنویسید، از جمله عربی و عبری.

ویدئوها را مستقیما روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید

می توانید ویدئوها را سریعا روی سایت های اجتماعی محبوب از جمله یوتیوب، فیسبوک، Vimeo و توییتر به اشتراک بگذارید.

همکاری بهتر با کتابخانه ها

می توانید Asset ها را در کتابخانه های Creative Cloud که فقط خواندنی هستند کنترل کنید تا اعضای تیم شما بتوانند از آنها استفاده کنند، اما نتوانند آنها را تغییر داده یا حذف کنند.

فضای کتابخانه ها آپدیت شده است

با استفاده از پنل کتابخانه بزرگتر و جستجو با فیلترها در Adobe Stock، می توانید سریع تر به محتوای مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. همچنین آیکن های جدید باعث می شوند شناسایی Asset های دارای مجوز Adobe Stock  آسان تر شود. در کتابخانه ها می توانید مدت زمان و فرمت هر ویدئو را ببینید و لینک های پیش نمایش ویدئو را بدست آورید.

و بسیاری ویژگی های دیگر

ویژگی های دیگر شامل: پشتیبانی از سطوح کنترل رنگ، بهبود دامنه Lumetri برای کنترل بهتر روشنایی، رزولوشن بالاتر و نظارت روی فضای رنگی Rec. 2020 است.

ویژگی های جدید ادوبی پریمیر پرو سی سی 2015 – Adobe Premiere Pro CC 2015

ویرایش راحت تر با استفاده از Touch و حرکات لمسی

با استفاده از Microsoft Surface Pro، Windows tablet یا Apple trackpad می توانید دامنه وسیعی از کارهای ویرایشی انجام دهید. جلو بردن کلیپ ها، علامت گذاری I/O، درگ و دراپ کلیپ ها روی Timeline و غیره.

تحویل ویدئوی HDR  با کیفیت بالا

پریمیر پرو پشتیبانی اولیه از تکنولوژی high dynamic range (HDR) را آغاز کرده است تا بتوانید با ویدئوهایی کار کنید که جزئیات زیادی را حتی در نورها و سایه ها نشان می دهند. Scope های HDR و کنترل های Lumetri به شما اجازه می دهند تنظیمات دقیقی انجام دهید.

پروژه های پریمیر خود را فراتر ببرید

به راحتی می توانید پروژه هایی که در برنامه موبایل Premiere Clip ساخته اید را تبدیل کرده و باز کنید. تمام ویرایش ها، موزیک ها و نمای ظاهری مستقیما در خط زمانی پریمیر پرو نمایش داده می شود

باز کردن پروژه های premiere clip در premiere pro

پشتیبانی از فرمت های محلی بیشتر

پشتیبانی محلی از فرمت های Canon XF-AVC و Panasonic 4K444. پریمیرو پرو پیشروی صنعت ویرایش در پشتیبانی از فرمت های محلی است.

تنظیم خودکار مدت زمان ویدئو

تنظیم راحت مدت زمان. Time Tuner که در Adobe Media Encoder اضافه شده است، در هنگام تغییر صحنه، فضاهای صوتی خالی و در صحنه هایی با تصاویر ثابت یا فعالیت بصری پایین، فریم ها را بطور خودکار اضافه یا حذف می کند.

گزینه تنظیم خودکار مدت زمان ویدئو

دستکاری راحت رنگ در کنترل پنل Lumetri

با استفاده از ابزارهایی که تکنولوژی های Adobe SpeedGrade CC و Lightroom CC را ادغام می کنند، می توانید رنگ و نور را تنظیم کنید. با استفاده از اسلایدرها و کنترل های موجود می توانید از اصلاح ساده رنگ گرفته تا نماهای پیشرفته Lumetri را اعمال کنید و پروژه ها را با استفاده از Direct Link به SpeedGrade ارسال کنید تا بیشتر روی آنها کار کنید.

صرفه جویی در زمان با Workspace های وظیفه گرا

می توانید از بین Workspace هایی انتخاب کنید که بهینه شده اند تا به شما در مدیریت ابزارها کمک کنند، یا می توانید خودتان Workspace های اختصاصی درست کنید. در دستگاه های لمسی می توانید با یک حرکت انگشت، Workspace را عوض کنید.

پاسخگویی بالا در صفحه نمایش های خارجی

بهبود عملکرد Adobe Mercury باعث بالا رفتن سرعت پاسخگویی و پخش در صفحه نمایش ای خارجی با رزولوشن بالا شده است.

تبدیل راحت Closed Caption به زیرنویس

با استفاده از Adobe Media Encoder می توانید closed caption ها را به عنوان زیرنویس رایت کنید.

پشتیبانی بیشتر از فرمت های Ultra HD

پریمیر پرو اکنون از DNxHR, HEVC (H.265) و OpenEXR برای ویرایش رسانه های 4K و HDR پشتیبانی می کند.

time remapping و تبدیل نرخ فریم نرم تر

با استفاده از تکنولوژی optical flow و تخمین پیکسل می توانید افکت های حرکت آهسته زیبا و دیگر تغییرات سرعتی ایجاد کنید و تبدیل نرخ فریم با کیفیت بالاتری بدست آورید.

برای مشاهده مقاله کامل معرفی نرم افزار Adobe Premiere به این صفحه از سایت مراجعه کنید …

منابع: ویکی پدیا انگلیسی ، وبسایت Adobe ، آریا گستر و

 

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش پریمیر سی سی

– صفر تا صد آموزش افتر افکت سی سی

– جعبه ابزار افتر افکت و پریمیر

– محصولات مرتبط با آموزش تدوین و جلوه های ویژه

 

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: