آموزش Modo : طراحی متریال شکری جذاب
آموزش Modo : طراحی متریال شکری جذاب
توی این آموزش، طراحی متریال شکری جذاب رو با Modo می بینیم. این نوع متریال، برای تزئین شکل های تزئینی مختلف کاربرد زیادی داره. بیاین شروع کنیم!
با ” آموزش Modo : طراحی متریال شکری جذاب ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: مبتدی
- مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: Modo
گام اول
برای شروع، Preset پیش فرض PresetScene-Yazan.Ixo رو دانلود می کنیم. توی پالت Shader Tree، میریم سراغ گروه 9ball و یک گروه جدید داخل اون درست می کنیم. برای اینکار، وارد مسیر Add Layer > Group میشیم و بعد هم اسمش رو میزاریم X-mas sugar ceramic.
یک گروه دیگه با عنوان painted ball درست می کنیم. با دنبال کردن مسیر Add Layer > Material، یک متریال اضافه می کنیم و اسمش رو میزاریم base. همچنان که این متریال انتخاب شده، میریم سراغ پالت properties و Material Ref رو ادیت می کنیم. عدد 80 درصد رو برای Diffuse Amount در نظر می گیریم. رنگ سبز رو انتخاب می کنیم و Conserve Eenery رو تیک می زنیم.
عدد 10 درصد رو برای Specular Amount، 0 درصد رو برای Fresnel در نظر می گیریم و رنگ سبز روشن رو برای Specular Color در نظر می گیریم. Reflection Amount رو روی 0 درصد و Fresnel رو روی 0 درصد تنظیم می کنیم. Bump Altitude رو روی 500um و Displacement Distance رو روی 2mm قرار میدیم.
گام دوم
یک Procedural Layer اضافه می کنیم. میریم سراغ Shader Tree و مسیر Add Layer > Processing > Gradient رو دنبال می کنیم. Blend Mode رو روی Multiply و Opacity رو روی 100 درصد قرار میدیم و منحنی گرادیانت رو ادیت می کنیم. برای این کار، Edit Gradient رو می زنیم. به این ترتیب، یک پنجره دیگه باز میشه. سمت چپ، Channels رو انتخاب می کنیم و با فشار دادن دکمه میانی ماوس، یک Key به وسط اضافه می کنیم. بعد از انتخاب هر سه نقطه روی منحنی، رنگ سبز روشن رو برای اولین Key و سبز تیره رو برای دومین Key در نظر می گیریم.
گام سوم
سطح رو Break می کنیم و متریال Procedural رو بهش اضافه می کنیم. برای این کار، وارد مسیر Shader Tree > Enhance:modo Textures > Noise > Lump میشیم. توی پالت Properties، تب Texture Locator رو انتخاب می کنیم و Transform Size رو میزاریم روی 19.7 سانتی متر.
Projection Type رو روی UV Map قرار میدیم و Texture رو از منوی UV Map انتخاب می کنیم. Horizontal Wrap و Vertical Wrap مربوط به Bitmap tiling رو روی 0.1 قرار میدیم. میریم سراغ پالت Properties. تب Texture Layers رو انتخاب می کنیم و Noise Type رو میزاریم روی Perlin.
گام چهارم
یک گروه برای متریال Fur درست می کنیم. برای این کار، میریم سراغ Shader Tree و مسیر Add Layer > Group رو دنبال می کنیم. اسمش رو میزاریم Fur و بعد هم میریم سراغ پنل properties و Scope رو روی Fur قرار میدیم.
گام پنجم
میریم سراغ Shader Tree و مسیر Add Layer > Material رو دنبال می کنیم. اسمش رو میزاریم Plastic Trans و پارامترهای اون رو فعلا تیک نمی زنیم. توی منوی Shader Tree، مسیر Add Layer > Special > Fur Material رو دنبال می کنیم و اسمش رو میزاریم Fur- Plastic Drops. توی تب Properties Fur Material، پارامترها رو به این شکل تغییر میدیم: Random Speed روی 4568، Render Density روی 600 درصد، Spacing روی 2.77، Length روی 10، Width روی 49 درصد، Offset روی 0، Billboard روی Off، Type روی Sylinders، Max Segments روی 1 و Strip Rotation روی 0 درصد.
گام ششم
توی تب Properties Fur Shape، پارامترها رو به این شکل تغییر میدیم: Clumps روی 0 درصد، Strays روی 1 درصد، Growth Jitter روی 0 درصد، Position Jitter روی 0 درصد، Direction Jitter روی 0 درصد، Size Jitter روی 60 درصد، Flex Amplitude روی 0 درصد، Root Bend روی 0 درصد، Curls Amplitude روی 0 درصد، Fur Bump, Amplitude روی 0 درصد.
گام هفتم
حالا زمان اون رسیده که متریال رو ادیت کنیم. متریال plastic trans رو انتخاب می کنیم و پارامترها رو به این شکل تغییر میدیم: Diffiuse Amount روی 0 درصد، Conserve Energy رو تیک می زنیم، Specular Amount و Fresnel روی 0 درصد، Reflection Amount روی 4 درصد و Fresnel روی 95 درصد.
گام هشتم
حالا Material Trans رو به این شکل ادیت می کنیم: Transparency Amount روی 96 درصد، Refractive Index روی 1.5، Subsurface Amount روی 80 درصد، Scattering Distance روی 0.
گام نهم
Shader آماده ست. حالا می تونیم گروه X-mas sugar ceramic رو انتخاب و روی اون کلیک راست کنیم. Save Preset With Thumbnail رو می زنیم و Preset رو ذخیره می کنیم. برای خروجی گرفتن، F9 رو فشار میدیم.
گام دهم
با فشار دادن F6 روی کیبورد، Preset Browser رو باز می کنیم و دنبال پوشه ای که ذخیره کردیم، می گردیم. X-mas sugar ceramic رو پیدا می کنیم و روی اون کلیک راست می کنیم. Replace Icon With Last Render رو می زنیم. حالا Preset برای استفاده، آماده ست. برای استفاده از اون می تونیم یک شکل تزئینی مثل شیشه های کریسمس یا تخم مرغ رو درست کنیم.
امیدواریم ” آموزش Modo : طراحی متریال شکری جذاب ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
قوانین ارسال دیدگاه در سایت