طراحی بچه اژدها
طراحی بچه اژدها
توی این آموزش، طراحی بچه اژدها رو با هم می بینیم و به صورت گام به گام با این کار آشنا میشیم. بعد از طراحی اعضای مختلف، پولک رو به اون ها اضافه می کنیم، سایه می زنیم و آخرین اصلاحات رو انجام میدیم. بیاین شروع کنیم!
با ” طراحی بچه اژدها ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: مبتدی
- مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
طراحی وضعیت
گام اول
اول از همه باید پرسپکتیو تصویر رو تنظیم کنیم. راحت ترین روش انجام این کار، اینه که یک مستطیل رو رسم کنیم. از این به بعد، به این مستطیل میگیم زمین.
گام دوم
زمان طراحی بدن اژدها رسیده. حیوانات کوچک، بامزه تر از حیوانات بزرگ ان و بدن اون ها شبیه قطره ست. بنابراین یک توپ می کشیم و اون رو به شکل قطره وصل می کنیم.
گام سوم
نقاط شانه رو به توپ وصل می کنیم و دو تا پنجه رو روی زمین می کشیم. شکل اون ها فعلا خیلی مهم نیست. در حال حاضر فقط محل قرارگیری اون ها رو مشخص می کنیم.
گام چهارم
توی این مرحله به یک مقدار دانش در مورد آناتومی هم نیاز داریم. در واقع پاهای جلویی رو به پنجه (نوک انگشت ها)، مچ (و کف دست)، ساعد و بازو تقسیم می کنیم.
گام پنجم
پاهای عقبی رو هم به همون روش اضافه می کنیم. اول از همه به کفل ها نیاز داریم. برای ترسیم کفل ها، یک خط ساده می کشیم و اون ها رو با استفاده از نقاط به استخوان ها وصل می کنیم.
گام ششم
کف پاها رو اضافه می کنیم. باز هم نیازی به جزئیات بیشتر نیست.
گام هفتم
حالا خطوط ران و ساق پا رو اضافه می کنیم. دایره بین اون ها، نشان دهنده زانوهاست.
گام هشتم
بیاین دم رو اضافه کنیم. دم از وسط خط کفل شروع میشه.
گام نهم
گردن رو رسم می کنیم.
گام دهم
یک توپ به عنوان سر اضافه می کنیم.
گام یازدهم
یک توپ دیگه رو به عنوان دهان رسم می کنیم.
گام دوازدهم
چند تا خط به شکلی که می بینین، روی سر رسم می کنیم تا بتونیم محل مناسب برای چشم رو پیدا کنیم. خطی که بیرون از سر امتداد پیدا کرده، شاخ اژدهاست.
گام سیزدهم
یکی از مهم ترین اعضای بدن اژدها، بال هاست. نقاط رو به شکلی که در زیر می بینین، رسم می کنیم. بعد هم مچ رو همراه با انگشت ها می کشیم. اگه می خواین اطلاعات بیشتری در مورد طراحی بال کسب کنین، به آموزش ” راهنمای طراحی بال “ مراجعه کنین.
گام چهاردهم
ساعد رو بین شانه و مچ رسم می کنیم. درست مثل همون کاری که در مورد پاها انجام دادیم.
گام پانزدهم
طراحی اصلی انجام شد. اما بخش جالب کار هنوز مونده.
طراحی ماهیچه های اصلی بدن
گام اول
وقتی کار اسکلت تمام شد، می تونیم ماهیچه ها رو اضافه کنیم. مسلما از ساختارهای ماهیچه پیچیده استفاده نمی کنیم. اما در هر صورت باید اون ها رو اضافه کنیم.
اول از همه، عرض المان ها رو مشخص می کنیم.
گام دوم
حالا مفاصل رو به هم وصل می کنیم. در مجموع سعی می کنیم کل ماهیچه ها رو شکل بدیم تا دیگه نیازی به اسکلت نداشته باشیم.
گام سوم
کف پاها، یکی از مهم ترین بخش های بدن هست که به توجه زیادی نیاز داره.
انگشت ها رو به صورت خطوط ساده رسم می کنیم و این کار رو از مچ انجام میدیم.
گام چهارم
توپ هایی رو به انتهای هر انگشت اضافه می کنیم.
گام پنجم
توپ های بزرگ تر رو به اون ها وصل می کنیم.
گام ششم
پنجه ها رو رسم می کنیم. اون ها رو به صورت گرد و قلاب مانند در میاریم. نیازی نیست پنجه ها خیلی تیز باشن. چون که اژدهای کوچک ما نباید زیاد ترسناک به نظر بیاد.
گام هفتم
خطوط دور چیزهایی که کشیدیم رو رسم می کنیم.
گام هشتم
اگه بخوایم می تونیم از همون تکنیک ها برای کشیدن انگشت های روی بال ها اضافه کنیم.
گام نهم
میریم سراغ بخش های مختلف سر. اگه فکر می کنین براتون گیج کننده ست، می تونین از شکل های ساده تر استفاده کنین. حالا باید بخش های زیر رو مشخص کنیم.
دهان
پیشانی
ابرو
محل قرارگیری چشم
استخوان گونه
فک
همون طور که می بینین، ابرو رو به شکلی رسم کردم که اژدها بیشتر متعجب به نظر بیاد. در واقع خیلی نمیشه احساسات رو مثل انسان ها از طریق ابرو نشان داد. اما همین هم به نظر فانتزی میاد. این طور نیست؟
گام دهم
کار ماهیچه های اصلی تمام شد. حالا می رسیم به سایر بخش ها.
اضافه کردن پولک به بدن
گام اول
ما از ساده ترین نوع پولک ها استفاده می کنیم. بیاین از ساعد چپ شروع می کنیم. دو تا خط به صورتی که در زیر می بینین، رسم می کنیم.
گام دوم
هر دو خطوط رو با استفاده از تعداد خط افقی به هم وصل می کنیم. فاصله بین خطوط وسطی ساعد باید بیشتر باشه.
گام سوم
برای طراحی پولک ها، از خطوط راهنما استفاده می کنیم.
گام چهارم
با استفاده از همین متد، بقیه رو هم رسم می کنیم. هر ردیف از پولک، باید کوچک تر باشه.
گام پنجم
همین تکنیک رو روی پاها، بال ها و دم هم پیاده می کنیم. نیازی نیست کل بدن رو با پولک بپوشونیم.
گام ششم
نوبت انگشت ها رسیده. تمام انگشت ها. حتی انگشت های روی بال ها.
گام هفتم
برای اینکه پولک ها به طرز درستی روی بدن قرار بگیرن، از خطوطی که قبلا طراحی کردیم، تبعیت می کنیم.
گام هشتم
همین کار رو روی سر هم انجام میدیم. برای پیدا کردن مسیر قرار دادن پولک ها، از خطوط روی سر تبعیت می کنیم.
اصلاح طراحی همراه با جزئیات و سایه
گام اول
چشم ها، احساسات رو منتقل می کنن. بنابراین طراحی چشم ها باید به دقت انجام بشه. اگرچه اژدها رو باید به صورت واقع بینانه ای طراحی کرد، اما الان می خوام ظاهری مانگا یا انیمه ای بهش بدم. یک چشم زیبا برای یک اژدهای جذاب.
گام دوم
دهان، دومین بخش مهم انتقال دهنده عواطف هست. اژدهای من یک مقدار متعجب هست که یک مقدار هم ترسیده. شما هم می تونین همین ویژگی ها رو به طرح خودتون اضافه کنین.
گام سوم
خب طراحی اژدها به طور دقیقی انجام شد. اما اگه می خوان واقعی تر به نظر برسه، باید یک مقدار اون رو اصلاح کنین.
گام چهارم
برای این کار، ضخامت بعضی خطوط رو افزایش میدیم. بعضی شکل ها رو Outline می کنیم. نه همه رو.
گام پنجم
شاخ ها و پنجه ها رو تیره تر می کنیم تا از بقیه قسمت ها متمایز به نظر بیان.
گام ششم
حالا زمان سایه زدن رسیده. این کار خیلی ساده اما در عین حال زمان بر هست.
عال بود! تمام شد!
طراحی اژدهای کوچک مون تمام شد.
امیدواریم ” طراحی بچه اژدها ” برای شما مفید بوده باشد…
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
قوانین ارسال دیدگاه در سایت