هنگام انتشار این محصول ، به من اطلاع رسانی شود به محظ انتشار محصول به شما اطلاع رسانی می گردد ، ایمیل صحیح خودتان را در فیلد زیر درج کنید.
Email نشانی ایمیل شما نزد آریاگستر محفوظ می ماند
آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم - آریاگستر - آریاگستر
آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک قسمت دوم

توی این آموزش، با ذرات و دینامیک در Maya آشنا میشیم. با چند تا ذره شروع می کنیم و افکت هایی مثل آتش، دود، انفجار، باران و غیره رو باهاش درست می کنیم.

با ” آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

پیش نمایش فیلم ساخته شده در این آموزش

” آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت اول “

  1. تنظیم nParticles Emission

گام اول

مایا رو باز می کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام دوم

وارد nDynamic Mode میشیم. این طوری می تونیم آیتم های اون رو مشاهده کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام سوم

وارد مسیر nParticles > Create nParticles > Create Emitter میشیم و Balls رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام چهارم

طول تایم لاین به صورت پیش فرض روی ۲۴ فریم قرار گرفته. باید این مقدار رو افزایش بدیم. چون چیزی که در نظر داریم به فریم های بیشتری نیاز داره.

وارد مسیر Window > Settings / Preferences > Preferences میشیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام پنجم

توی بخش Preferences، وارد مسیر Categories > Settings > Time Slider میشیم و Playback Start / End و Animation Start / End رو میزاریم روی ۱ تا ۵۰۰ و روی Save کلیک می کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام ششم

همون طور که می بینین، ذرات توپ از آیکن Emitter خارج میشن به پایین می افتن.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام هفتم

رنگ توپ ها فرق می کنه. می تونیم اون ها رو یک رنگ کنیم.

nParticles رو انتخاب می کنیم و وارد مسیر Attribute Editor > nParticlesShape1 > Shading > Color میشیم. همون طور که می بینین در حال حاضر دو تا رنگ اصلی قرمز و آبی دیده میشه. رنگ آبی رو حذف می کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام هشتم

ذرات رو انتخاب می کنیم و وارد مسیر Nucleus1 > Ground Plane میشیم و امکان Use Plane رو فعال می کنیم. برای به دست آوردن نتیجه متفاوت می تونیم Plane Bounce و Plane Friction رو تغییر بدیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

  1. جمع آوری nParticles

گام اول

برای جمع آوری توپ ها، به چیزی نیاز داریم که اون ها رو نگه داره. وارد مسری Curves > EP Curve Tool میشیم و یک منحنی به صورتی که می بینین رسم می کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام دوم

همچنان که منحنی انتخاب شده، وارد مسیر Surfaces > Revolve میشیم و شکل ظرف مانندی رو ایجاد می کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام سوم

همون طور که می بینین، ذرات از ظرف رد میشن.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام چهارم

ظرف رو انتخاب می کنیم و وارد مسیر nMesh > Create Passive Collider میشیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام پنجم

برای افزایش اندازه توپ ها، وارد مسیر nParticleShape1 > Particle Size میشیم و Radius رو یک مقدار افزایش میدیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام ششم

Play رو می زنیم. همون طور که می بینین، توپ ها توی ظرف جمع میشن.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام هفتم

بعد از اینکه ظرف پر شد، Rate رو روی فریم ۲۲۲ روی ۰ قرار میدیم. این طوری ذره بیشتری به غیر از ت.پ های توی ظرف، ساطع نمیشه.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام هشتم

ذرات توپ رو انتخاب می کنیم و وارد مسیر nMesh > Initial State > Set From Current میشیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

  1. ایجاد انیمیشن Interactive

گام اول

یک پلان در زیر ظرف درست می کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام دوم

پلان رو انتخاب می کنیم و وارد مسیر nMesh > Create Passive Collider میشیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام سوم

ظرف رو انتخاب می کنیم. میریم سراغ فریم ۵۰ روی تایم لاین. وارد مسیر Attribute Editor > RevolveSurface1 میشیم. روی Translate کلیک راست می کنیم. Set Key رو می زنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام چهارم

میریم سراغ فریم ۱۲۰ و ظرف رو یک مقدار روی محور X جا به جا می کنیم. از اونجایی که Auto Key فعال هست، روی فریم ۱۴۰ هم به صورت خودکار این تغییرات اعمال میشه.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام پنجم

میریم سراغ فرمی ۲۰۰٫ روی Translate کلیک راست می کنیم و Set Key رو می زنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام ششم

توی فریم ۲۰۰، روی Rotate کلیک راست می کنیم و Set Key رو می زنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام هفتم

میریم سراغ فریم ۲۴۰ و ظرف رو یک مقدار روی محور X جا به جا می کنیم.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

گام هشتم

دکمه Play رو می زنیم. همون طور که می بینین، توپ ها توی ظرف حرکت می کنن و بعضی از اون ها به زمین می ریزن.

آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت دوم

نتیجه

توی بخش بعدی آموزش، nParticles رو بیشتر بررسی می کنیم.

” آموزش Maya : آشنایی با ذرات و دینامیک – قسمت سوم “

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر ایران - تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول - کلیک کنید! رد کردن