هنگام انتشار این محصول ، به من اطلاع رسانی شود به محظ انتشار محصول به شما اطلاع رسانی می گردد ، ایمیل صحیح خودتان را در فیلد زیر درج کنید.
Email نشانی ایمیل شما نزد آریاگستر محفوظ می ماند
آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول - آریاگستر - آریاگستر
آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer بخش دوم قسمت اول

توی این آموزش، دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer رو با Maya  با هم می بینیم و با نحوه استفاده از Render Layer توی این نرم افزار، آشنا میشیم. همچنین از After Effects برای کامپوزیت کردن تمام لایه های خروجی استفاده می کنیم تا به عمق میدانی واقعی دست پیدا کنیم.

با ” آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya, Adobe After EFfects

 

” آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer بخش اول – قسمت اول”

” آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer بخش اول – قسمت دوم”

گام اول

برای ادامه دادن به مرحلی که توی آموزش قبلی گذروندیم، به ۱۵۰ فریم Ambient Occlusion و Beauty Pass و ۳۰۰ فریم Zdepth نیاز داریم. به جای این کار می تونیم از فایل های پروژه هم استفاده کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام دوم

پوشه Zdepth رو باز می کنیم. توی این پوشه، دو نوع فایل وجود داره. یکی فرمت TIFF هست که هیچ اطلاعاتی داخلش وجود نداره. و دومی باز هم فرمت TIFF هست که توی اون اطلاعات Zdepth وجود داره. به راحتی میشه فهمید کدوم فایل ها Depth هستن چون که کنار هم فریم، _depth نوشته شده. به اونهایی که اطلاعات دارن، نیاز داریم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سوم

برای باز کردن فایل ها به یک Viewer با عنوان fcheck نیاز داریم. fcheck از قبل توی مایا نصب شده. وارد دایکتوری نصب مایا که معمولا توی مسیر C:\Prrogram Files\Autodesk\Maya2010 قرار داره میشیم و بعد هم پوشه Bin رو باز می کنیم و تا زمانی که fcheck رو پیدا کنیم، به جستجو ادامه میدیم. بعد از پیدا کردن، اون رو باز می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام چهارم

اگه همه چیز درست بود، اولین فایل رو از Zdepth Pass باز می کنیم. وارد مسیر File > Open Image میشیم و میریم سراغ پوشه Zdepth و روی اولین تصویری که به _depth ختم میشه، کلیک می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام پنجم

اگه همه چیز درست باشه، باید تصویر Greyscale مربوط به Zdepth Pass رو ببینیم. بالای تصویر هم باید نوشته شده باشه که توی Z Buffer هستیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام ششم

وارد مسیر File > Open Animation میشیم و کل انیمیشن لایه Zdepth رو بارگذاری می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام هفتم

توی پنجره ای که ظاهر میشه، مطمئن میشیم که Z Buffer تیک داشته باشه. در غیر این صورت نمی تونیم انیمیشن رو با Embedded Zdepth Channel باز کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام هشتم

اولین فایل رو که دارای Zdepth Pass هست، باز می کنیم.

گام نهم

حالا پخش انیمیشن باید شروع بشه. برای اینکه قدرت CPU رو نگیره، پخش رو متوقف می کنیم. برای این کار، روی دکمه Stop کلیک می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام دهم

برای خروجی گرفتن از انیمیشن Zdepth به صورت TIFF که افتر افکت بتونه بخونه، وارد مسیر File > Save Animation میشیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام یازدهم

امکان TIFF رو از منوی Save as Type انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام دوازدهم

مطمئن میشیم که اون رو توی پوشه Zdepth ذخیره می کنیم. بعد هم عبارت Zdepth رو به عنوان File Name در نظر می گیریم و روی Save کلیک می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سیزدهم

حالا تمام فایل های پوشه Zdepth رو حذف می کنیم. به غیر از اونی که Convert شده.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام چهاردهم

حالا باید فایل های Zdepth_ توی پوشه Zdepth دیده بشه.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام پانزدهم

افتر افکت رو باز می کنیم و وارد مسیر Composition > New Composition میشیم. به این ترتیب، یک کامپوزیشن درست میشه که می تونیم لایه های رندر گرفته شده رو بهش اضافه کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام شانزدهم

توی پنجره ای که ظاهر میشه، Composition Name رو به Compositing Layer تغییر میدیم. بعد هم همون رزولوشنی که لایه های خروجی دارن رو برای این کامپوزیشن هم در نظر می گیریم. برای این کار، گزینه Lock Aspect ratio رو تیک می زنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام هفدهم

حالا Width رو روی ۷۰۰ و Height رو روی ۴۰۵ قرار میدیم تا با رزولوشن تصاویر خروجی هماهنگ بشه.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام هجدهم

Pixel Aspect ratio رو روی Square Pixels و Frame Rate رو روی ۲۵ تنظیم می کنیم. به این ترتیب ویدئو به صورت روان حرکت می کنه.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام نوزدهم

حالا مدت یا Duration کامپوزیشن رو مشخص می کنیم. برای این کار، تعداد کل فریم ها رو تقسیم بر تعداد فریم های در هر ثانیه می کنیم و Frame Rate رو روی اون تنظیم می کنیم. توی این مورد، ۱۵۰ فریم داریم که ۲۵ فریم بر ثانیه ست. بنابراین ۱۵۰ تقسیم بر ۲۵ میشه ۶ ثانیه.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیستم

برای شروع Import کردن، وارد مسیر File > Import > File میشیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و یکم

پوشه Beauty_Pass رو انتخاب می کنیم و روی اولین تصویر کلیک می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و دوم

TIFF Sequence رو تیک می زنیم. به این ترتیب، تمام فریم ها یکباره در پوشه لود میشن و بعد هم روی Open کلیک می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و سوم

توی پنجره ای که ظاهر میشه، اولین امکان یعنی Ignor رو انتخاب می کنیم. چون که هیچ Embedded Alpha Channel توی توالی وجود نداره.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و چهارم

روی توالی که به تازگی Import کردیم، کلیک راست می کنیم. Rename رو انتخاب می کنیم و اسمش رو میزاریم Beauty_Pass.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و پنجم

یک بار دیگه کلیک راست می کنیم و وارد مسیر Interpret Footage > Main میشیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و ششم

توی این مرحله، Assume This Frame Rate رو روی ۲۵ فریم قرار میدیم. در غیر این صورت، موقعی که فوتیج رو توی کامپوزیشن قرار میدیم، Cutoff میشه.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و هفتم

همین فرآیند رو برای بقیه لایه های خروجی هم تکرار می کنیم و وارد مسیر File > Import > File میشیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و هشتم

این بار میریم سراغ پوشه Ambient Occlusion و اولین فریم رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام بیست و نهم

یک بار دیگه مطمئن میشیم که TIFF Sequence تیک داشته باشه. بعد هم روی Open کلیک می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سی ام

Alpha رو باز هم روی Ignor قرار میدیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سی و یکم

روی توالی کلیک راست می کنیم و Rename رو می زنیم و اسمش رو میزاریم Ambient_Occlusion.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سی و دوم

یک بار دیگه روی اون کلیک راست می کنیم و وارد مسیر Interpret Footage > Main میشیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سی و سوم

Assume This Frame Rate رو باز هم روی ۲۵ قرار میدیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سی و چهارم

حالا Render Layer نهایی رو وارد می کنیم. یک بار دیگه وارد مسیر File > Import > File میشیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سی و پنجم

این بار میریم سراغ پوشه Zdepth و تصویر اول رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سی و ششم

TIFF Sequence رو تیک می زنیم و تصویر رو باز می کنیم.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

گام سی و هفتم

روی توالی وارد شده کلیک راست می کنیم. Rename رو می زنیم و اسمش رو میزاریم Zdepth.

آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer – بخش دوم – قسمت اول

” آموزش Maya : دستیابی به عمق واقعی با استفاده از Render Layer بخش دوم – قسمت دوم”

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر ایران - تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول - کلیک کنید! رد کردن