آموزش Photoshop : طراحی سرزمین عجایب – قسمت دوم
آموزش Photoshop : طراحی سرزمین عجایب – قسمت دوم
توی این آموزش، طراحی سرزمین عجایب رو از طریق ویرایش تصویر با Photoshop میبینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم.
با ” آموزش Photoshop : طراحی سرزمین عجایب ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: پیشرفته
- مدت آموزش: 60 تا 80 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: Adobe Photoshop
” آموزش Photoshop : طراحی سرزمین عجایب – قسمت اول “
اضافه کردن درخت ها
گام اول
درخت رو از پس زمینه جدا کرده و اون رو سمت چپ بوم قرار میدمی. یک لایه ماسک اضافه کرده و بخش هایی از درخت رو که روی مسیر رو می پوشونه، حذف می کنیم.
گام دوم
یک Curves Adjustment Layer اضافه کرده و درخت رو با اون تیره تر می کنیم. هدف از این کار این هست که فقط از بخش های تیره تر و مخفی درخت استفاده کنیم. برای این کار از یک قلموی نرم و مشکی کمک می گیریم.
گام سوم
تصویر زیر رو باز کرده و با استفاده از ابزار Polygonal Lasso، فقط درخت رو انتخاب می کنیم. این درخت رو بالای تصویر قبلی قرار میدیم و برای ادغادم اون با درخت قبلی، از یک ماسک استفاده می کنیم. نتیجه به صورت زیر در میاد.
گام چهارم
یک Hue Saturation Adjustment Layer اضافه کرده و رنگ درخت اول و دوم رو با هم هماهنگ می کنیم.
گام پنجم
یک Curves Adjustment Layer اضافه کرده و درخت رو باهاش تیره تر می کنیم. بعد هم روی جزئیات جلوی درخت می کشیم تا روشن تر بشن.
گام ششم
یک Curves Adjustment Layer دیگه اضافه کرده و محو شدگی ریشه درخت رو در جایی که در بالای مسیر قرار می گیره رو افزایش میدیم. ناحیه ای که توی تصویر زیر انتخاب شده، محلی هست که باید روی اون کار کنیم.
گام هفتم
یک لایه جدید درست می کنیم. Blend Mode رو روی Overlay 100% قرار داره و گزینه پایین رو تیک می زنیم.
ابزار Dodge رو فعال کرده و شروع می کنیم به کشیدن نور در محلی که می بینین. نتیجه رو به صورت Normal Blend Mode و Overlay Blend Mode در زیر می بینین.
گام هشتم
تصویر سومین درخت رو از پس زمینه جدا کرده و اون رو به بخش بالای درخت موجود اضافه می کنیم. با استفاده از میانبر Ctrl+T و Warp Mode، شکل درخت رو یک مقدار تغییر میدیم.
وارد مسیر Edit > Puppet Warp میشیم و درخت رو یک مقدار خم می کنیم. بعد هم از یک لایه ماسک برای ادغام این قسمت با بخش های موجود، استفاده استفاده می کنیم.
گام نهم
یک Curves Adjustment Layer به این لایه اضافه کرده و درخت رو باهاش تیره تر می کنیم. توی این لایه ماسک، یک قلموی نرم و مشکی برداشته و افکت Adjustment Layer رو روی نواحی که به نظر خیلی تیره میاد، کاهش میدیم.
گام دهم
یک Curves Adjustment Layer دیگه اضافه کرده و به خصوص بخش جلویی درخت رو محوتر می کنیم.
گام یازدهم
یک لایه جدید درست می کنیم. Blend Mode رو روی Overlay 100% قرار داره و گزینه آخر رو تیک می زنیم. با استفاده از ابزار Dodge، نور بیشتری رو به محلی که می بینین، اضافه می کنیم.
اضافه کردن قارچ ها
گام اول
تصویر زیر رو از پس زمینه جدا کرده و اون رو به سمت راست مسیر اضافه می کنیم. از یک لایه ماسک برای ادغام بخش پایینی قارچ با زمین، استفاده می کنیم.
گام دوم
یک Color Balance Adjustment Layer اضافه کرده و رنگ قارچ رو با تنظیمات زیر، یک مقدار تغییر میدیم.
گام سوم
یک Curves Adjustment Layer اضافه کرده و قارچ رو روشن تر می کنیم. برای اینکه تحت تاثیر Adjustment Layer قرار نگیره، روی ناحیه سایه قارچ می کشیم.
گام چهارم
یک Curves Adjustment Layer دیگه اضافه کرده و سایه قارچ رو تشدید می کنیم. بعد هم شروع می کنیم به کشیدن روی بخش جلویی قارچ.
گام پنجم
یک لایه جدید درست می کنیم. Blend Mode رو روی Overlay 100% قرار میدیم و گزینه پایین رو تیک می زنیم. بعد همون طور که می بینین، از ابزار Dodge و Burn برای مشخص کردن نور و سایه قارچ کمک می گیریم.
گام ششم
برای اضافه کردن سایه قارچ، یک لایه جدید زیر لایه قارچ درست می کنیم. Ctrl رو نگه می داریم و روی Thumbnail لایه قارچ کلیک می کنیم تا انتخاب بشه.
کد رنگی #100303 رو به عنوان Color در نظر گرفته و اون رو به صورت عمودی، Flip می کنیم. از میانبر Ctrl+T برای تغییر شکل سایه و هماهنگ کردن اون با مسیر نور استفاده می کنیم.
Opacity لایه رو تا 50 درصد کاهش میدیم و Gaussian Blur رو به صورت 8 پیکسل روی این لایه اعمال می کنیم.
از یک لایه ماسک برای کاهش Opacity سایه استفاده می کنیم.
گام هفتم
تصویر زیر رو باز می کنیم. قارچ رو از پس زمینه جدا کرده و اون رو به سمت چپ مسیر اضافه کرده و کنار قارچ قبلی قرار میدیم.
از یک لایه ماسک برای ادغام بخش پایینی قارچ با زمین استفاده می کنیم.
گام هشتم
یک گروه برای لایه های مربوط به قارچ ها درست کرده و یک Hue Saturation Adjustment Layer به این گروه اضافه می کنیم. بعد هم مقادیر Master رو به شکل زیر تغییر میدیم.
گام نهم
توی این گام، یک Color Balance Adjustment Layer درست کرده و رنگ قارچ رو یک مقدار تغییر میدیم.
گام دهم
یک Curves Adjustment Layer درست کرده و قارچ ها به خصوص نواحی سایه اون ها رو تیره تر می کنیم. توی این لایه ماسک، شروع می کنیم به کشیدن روی بخش جلویی قارچ ها یعنی جایی که با نور، روشن میشه.
گام یازدهم
قارچ سوم رو از پس زمینه جدا کرده و اون رو نزدیک به بالای مسیر قرار میدیم. یک از یک لایه ماسک برای ادغام بخش پایینی اون با زمین استفاده می کنیم.
گام دوازدهم
با دنبال کردن همون روش هایی که برای قارچ بزرگ انجام دادیم، سایه این قارچ رو هم اضافه می کنیم. برای این کار مسیر نور رو هم مد نظر قرار میدیم.
گام سیزدهم
یک Hue Saturation Adjustment Layer درست کرده و تنظیمات Master رو به شکلی که می بینین، تغییر میدیم.
گام چهاردهم
یک لایه جدید درست می کنیم و Blend Mode رو روی Overlay 100% قرار میدیم و گزینه پایینی رو تیک می زنیم. از ابزار Burn برای تیره تر کردن سمت راست قارچ کمک می گیریم.
گام پانزدهم
یک Curves Adjustment Layer اضافه کرده و سایه قارچ رو افزایش میدیم. بعد هم شروع می کنیم به کشیدن در سمت چپ قارچ تا تحت تاثیر این افکت قرار نگیره.
” آموزش Photoshop : طراحی سرزمین عجایب – قسمت سوم “
دوره های آموزشی مرتبط
390,000 تومان
390,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
250,000 تومان
350,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت