ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018 – Adobe Illustrator CC 2018

نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018

ویژگی های جدید نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018 – Adobe Illustrator CC 2018

نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018 ( Illustrator CC 2018 ) در 18 اکتبر سال ۲۰۱7 عرضه شده است. از ویژگی های جدید این نسخه می توان به اصلاح پنل Properties، ابزار Puppet Warp، قابلیت ایجاد 1000 عدد Artboard، فونت های متغیر و پشتیبانی از نوار لمسی MacBook اشاره کرد.

ایجاد طرح های وکتوری زیبا با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018

ایلوستریتور Adobe Illustrator CC 2018 برنامه استاندارد در صنعت گرافیک وکتوری است که به شما اجازه می دهد لوگو، آیکن، اسکچ، تایپوگرافی و تصویرهای پیچیده برای پرینت کردن، وب، ویدئو و موبایل ایجاد کنید.

Illustrator CC 2018 ، بهترین نسخه نرم افزار ایلوستریتور که تاکنون دیده اید

 

ویژگی های جدید نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018

پنل Properties

با پنل جدید Properties می توانید سریعا به تمام کنترل هایتان به طور همزمان دسترسی داشته باشید. پنل جدید و هوشمند Properties تنها کنترل های مهم را در زمان مورد نیاز در اختیار شما قرار می دهد.

دسترسی به تمام کنترل ها به طور همزمان با پنل جدید properties

ابزار Puppet Warp

با استفاده از این ابزار می توانید تصاویر گرافیک وکتوری خود را تغییر شکل دهید و در عین حال حالت طبیعی آن را حفظ کنید. ابزار Puppet Warp به شما اجازه می دهد بدون نیاز به تنظیم کردن تک تک مسیرها یا نقاط Anchor، سریعا یک تصویر را ایجاد یا ویرایش کنید.

ابزار puppet warp   ابزار puppet warp

Artboard های بیشتر در نرم افزار Illustrator CC 2018

اکنون ایلوستریتور به شما اجازه می دهد تا 1000 عدد Artboard‌ در یک Canvas بسازید تا بتوانید با محتوای بیشتری در هر سند کار کنید.

مجموعه های Stylistic

در نرم افزار Illustrator CC 2018 می توانید Glyph های مختلف را روی یک بلوک متنی اعمال کنید و نیازی نیست هر Glyph را تک تک انتخاب کرده و تغییر دهید.

اعمال مجموعه های stylistic با استفاده از پنل opentype

سازمان دهی آسان تر Artboard ها

در نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018 می توانید چندین Artboard را یکجا انتخاب کرده و تنها با یک کلیک به طور خودکار آنها را در Canvas سازمان دهی کنید. اشیایی که روی یک Artboard قفل شده اند اکنون به همراه آن حرکت می کنند.

سازمان دهی artboard ها بیش از پیش آسان شده است

فونت های رنگی SVG

اکنون به خاطر پشتیبانی از فونت های SVG OpenType، می توانید با فونت هایی طراحی کنید که شامل چندین رنگ، Gradient و درجه شفافیت هستند.

پشتیبانی از فونت های رنگی svg

فونت های متغیر

نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018 از فونت های متغیر OpenType پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید ضخامت، عرض و دیگر مشخصات یک فونت را تغییر دهید تا سبک خودتان را ایجاد کنید و در عین حال به طرح اصلی وفادار بمانید.

تغییر شیب فونتتغییر ضخامت فونتتغییر عرض فونت

پشتیبانی از نوار لمسی MacBook Pro

از نوار لمسی MacBook Pro می توانید در زمان مورد نیاز سریعا به ابزارهای اصلی ایلوستریتور دسترسی داشته باشید.

پشتیبانی از نوار لمسی macbook pro

مدیریت متن در کتابخانه های Creative Cloud

کتابخانه ها در نرم افزار Illustrator CC 2018 اکنون از متن نیز پشتیبانی می کنند تا بتوانید به متن هایی که به دفعات از آنها استفاده می کنید دسترسی داشته باشید، مانند شعارها، توضیحات بازاریابی برند و دیگر متون جایگزین. همچنین می توانید متن ها را بین کتابخانه های ایلوستریتور و ادوبی ایندیزاین سی سی به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی از Microsoft Surface Dial در نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018

نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2018 اکنون در نسخه Anniversary ویندوز 10 یا مستقیما در Surface Studio از Microsoft Surface Dial پشتیبانی می کند. می توانید از Surface Dial برای تغییر دادن تنظیمات و پارامترهای اسناد خود استفاده کنید.

microsoft surface dial

تجربه استخراج بهتر

اکنون می توانید Object ها را در پنل Asset Export جمع آوری کنید تا به صورت تک تک یا چند تایی آنها را استخراج کنید.

استخراج asset ها به صورت تک تک یا چند تایی

ویژگی های جدید نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2017 – Adobe Illustrator CC 2017

نرم افزار ایلوستریتور سی سی ۲۰۱۷ ( Illustrator CC 2017 ) در ۰۲ نوامبر سال ۲۰۱۶ عرضه شده است. ویژگی های جدید در این نسخه به شما کمک می کنند با دقت پیکسلی طراحی کنید، با راحتی بیشتری با فونت ها و Glyph ها کار کنید و با قالب های آماده کار خود را سریع تر آغاز کنید.

ایجاد اشکال Pixel-Perfect

در Illustrator CC 2017 می توانید مسیرها و اشکلالی بکشید که به طور کامل با شبکه پیکسلی تراز می شوند. تنها با یک کلیک یا با جا به جایی های ساده می توانید artwork های موجود را تراز کنید.

ایجاد اشکال Pixel-Perfect

پیدا کردن سریع تر فونت ها در نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2017

در نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2017 می توانید فونت ها را به لیست علاقه مندی ها اضافه کنید تا سریعا فونت های مورد نظر خود را پیدا کنید. می توانید لیست خود را فیلتر کنید تا فونت هایی که به تازگی استفاده کرده اید را ببینید، فونت های مشابه فونت های خود را پیدا کرده یا براساس دسته بندی جستجو کنید.

پیدا کردن سریع تر فونت ها با فیلتر کردن لیست فونت ها

استفاده راحت تر از Glyph ها در نرم افزار Illustrator CC 2017

با انتخاب کردن حروف و گزینش از داخل منوی کشویی، می توانید Glyph ها را برای هر حرف تغییر دهید. می توانید Glyph هایی که به تازگی استفاده کرده اید را مشاهده و وارد کرده و برای جستجوی راحت تر، آنها را دسته بندی کنید.

تغییر دادن Glyphها برای تک تک حروف

شروع کردن سریع تر طراحی

در Illustrator CC 2017 با دسترسی راحت به Preset ها و قالب های Adobe Stock از داخل منوی File، می توانید پروژه های طراحی خود را با سرعت آغاز کنید.

دسترسی به Preset ها و قالب های آماده از منوی File

اصلاح Asset های Creative Cloud در Illustrator CC 2017

در نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2017 می توانید تمام Asset های ذخیره شده در فضای Creative Cloud را آرشیو و بازنشانی کنید، از جمله آنهایی که در کتابخانه های Creative Cloud قرار دارند، Asset هایی که در کامپیوتر خود ساخته اید و همچنین پروژه های موبایل.

اصلاحات فونت و متن در ایلوستریتور سی سی 2017

در Illustrator CC 2017 با انتخاب متن و بردن نشانگر روی لیست فونت ها، می توانید یک پیش نمایش زنده از فونت را مشاهده کنید، متن لود شده را داخل یک محفظه قرار دهید یا یک متن Placeholder را داخل محفظه قرار دهید تا طرح خود را بهتر مجسم کنید.

اصلاحات فونت و متن

زوم کردن روی قسمت انتخابی

اکنون در نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2017 می توانید روی هر چیزی که انتخاب کرده اید زوم کرده و با سرعت بیشتری ویرایش کنید. می توانید یک نقطه، یک بخش، یک مسیر یا یک شی را انتخاب کرده و روی آن زوم کنید.

زوم کردن روی قسمت انتخابی

یک تجربه کاربری مدرن

در نرم افزار Illustrator CC 2017، یک رابط کاربری مسطح و آیکن های جدید برای ابزارها و پنل ها باعث ایجاد یک ظاهر آراسته تر شده است تا بهتر بتوانید روی کار خود تمرکز کنید.

رابط کاربری مسطح تر با آیکن های جدیدتر برای ابزارها

معرفی ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2015.3 – Adobe Illustrator CC 2015.3

adobe illustrator cc 2015.3

به همراه Creative Cloud (در نتیجه تغییر استراتژی عرضه Adobe)، نرم افزار ایلوستریتور Illustrator CC عرضه شد. این ورژن (هفدهمین نسخه) اولین نسخه ای بود که به همراه نرم افزارهای دیگر Creative Suite، تنها به صورت خدمات اشتراک ماهانه فروخته میشد. نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2015.3 ( Illustrator CC 2015.3 ) به عنوان قسمتی از Creative Cloud بهبودهای زیادی از نظر همکاری با کتابخانه ها، استخراج Asset ها و Artboard ها، ادغام با Adobe Experience Design cc، ابزار Live Shapes و پنل ،ransform و داشته است.

همکاری بهتر با کتابخانه ها

در ایلوستریتور سی سی 2015.3 می توانید Asset ها را در کتابخانه های Creative Cloud که فقط خواندنی هستند کنترل کنید تا اعضای تیم شما بتوانند از آنها استفاده کنند، اما نتوانند آنها را تغییر داده یا حذف کنند.

همکاری بهتر نرم افزار ادوبی ایلوستریتور با کتابخانه هخا

پنل کتابخانه ها در ایلوستریتور سی سی 2015.3 آپدیت شده است

در Illustrator CC 2015.3 با استفاده از پنل کتابخانه بزرگتر و جستجو با فیلترها در Adobe Stock، می توانید سریع تر به محتوای مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. همچنین آیکن های جدید باعث می شوند شناسایی Asset های دارای مجوز Adobe Stock  آسان تر شود.

استخراج سریع Asset ها و Artboard ها

در ایلوستریتور سی سی 2015.3 می توانید چند Asset را از یک یا چند Artboard انتخاب کنید یا کل Artboard را انتخاب کرده و فقط با یک کلیک آنها را در اندازه ها، رزولوشن ها و فرمت های مختلفی ذخیره کنید که برای صفحات، وب و آیکن مناسب هستند.

استخراج سریع asset ها و artboard ها

ابزار Live Shapes و پنل Transform در ایلوستریتور سی سی 2015.3 آپدیت شده اند

یک محیط بصری پایدار باعث شده است تا کار با Live Shapes ‌آسان تر شود. زمانی که اندازه شکل ها کوچک شود، کنترل ها به طور خودکار مخفی می شوند و بعد از تغییر اندازه غیر یکپارچه چند ضلعی ها، همچنان خصوصیات خود را حفظ می کنند. در ضمن زاویه چرخش شکل ها و مسیرها را می توان از داخل پنل Transform به حالت اولشان برگرداند.

ابزار live shapes و پنل transform آپدیت شده اند

آثار خود را با Adobe Portfolio نمایش دهید

اکنون وقتی از Portfolio‌ استفاده می کنید تا یک وبسایت زیبا بسازید و آثار مربوط به ایلوستریتور خود را نمایش دهید، می توانید از صفحه اول و صفحات تماس اختصاصی استفاده کنید تا بهتر با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید.

می توانید آثار خود را با adobe portfolio نمایش دهید

ادغام با Adobe Experience Design CC (پیش نمایش)

در Illustrator CC 2015.3 می توانید asset های ایلوستریتور خود را مستقیما به داخل Adobe XD کپی کنید که یک ابزار همه کاره جدید برای طراحی و نمونه سازی از تجربه کاربران در وبسایت ها و برنامه های موبایل است.

Adobe Experience Design CC

و بسیاری ویژگی های دیگر

ویژگی هایی که در Illustrator CC 2015.3 اضافه شده اند شامل: قابلیت اسکرول کردن برای عرض قلمو و اندازه های متن با مقادیر مناسب؛ خطوط راهنما هنگام مخفی بودن باز باقی می مانند؛ قابلیت تبدیل کردن ابزار Pen به ابزار انتخاب مستقیم با فشار دادن دکمه cmd یا ctrl در هنگام طراحی و غیره.

معرفی ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور سی سی 2015 – Adobe Illustrator CC 2015

یک بار ویرایش، آپدیت از همه جا

Asset های درون کتابخانه Creative Cloud را می توان به هم متصل کرد تا وقتی تغییری در یک Asset داده شد، شما و اعضای تیم تان بتوانید از هر جایی در پروژه های Illustrator ، Photoshop یا InDesign آن را آپدیت کنید.

Zoom ، Pan و Scroll با سرعت 10 برابر بیشتر

به خاطر ارتقای سیستم عملکرد Mercury، می توانید با سرعتی 10 برابر بیشتر و به نرمی Pan ، Zoom و Scroll کنید.

10 برابر بزرگنمایی زوم بیشتر در Illustrator cc 2015

می توانید تا 64000 % (که قبلا 6400 % بوده) طرح خود را بزرگنمایی کنید تا با دقت بالاتری آثار را خلق و ویرایش کنید.

هرگز طرح خود را از دست ندهید

اگر نرم افزار Illustrator متوقف شد و فراموش کردید که طرح خود را ذخیره کنید، می توانید آن را بازیابی کنید. تنها نرم افزار را دوباره اجرا کنید تا فایل شما بازیابی شود. در Illustrator یک گزینه برای شناسای سریع دلیل متوقف شدن نرم افزار وجود دارد، دلایلی مانند فونت خراب، درایور قدیمی یا پلاگین های حذف شده.

بازیابی فایل های از دست رفته

ادغام با Adobe Comp CC جدید

Layout هایی برای پرینت کردن، وب یا موبایل روی iPad خود ایجاد کنید. می توانید از کتابخانه های Creative Cloud خود یا تیم تان، طرح های خلاقانه را به داخل Comp بیاورید و فورا Layout خود را در Illustrator باز کنید. تمام متون، تصاویر و فایل های گرافیکی تان آنلاین و کاملا قابل ویرایش هستند.

ادغام adobe capture cc با illustrator

استفاده از Sketch Art در طرح های بزرگ

می توانید طرح های فتوشاپ را تا چهار برابر اندازه اصلی بزرگ کنید، بدون اینکه کیفیت آنها پایین بیاید.

ابزار Shaper

می توانید با حرکات آزاد انگشت شکل هایی ایجاد کنید که تبدیل به اشکال هندسی کامل می شوند. سپس می توانید این اشکال را ترکیب، حذف، پر و تبدیل کنید تا طرح های زیبا و پیچیده خلق کنید که کاملا قابل ویرایش هستند. ابزار Shaper هم در محیط کاری سنتی Illustrator  و هم در محیط لمسی جدید کار می کند.

طراحی آسان اشکال هندسی با استفاده از ابزار shaper

اشکال جدید آنلاین: بیضی ها، چند ضلعی ها و خطوط

بیشتر اشکال Illustrator اکنون کاملا به صورت آنلاین، تعاملی و قابل ویرایش به صورت پویا در دسترس هستند تا بتوانید به سرعت اشکال وکتوری را بدون اعمال کردن افکت ها یا استفاده از ابزارهای دیگر، ایجاد کنید.

شکل های آنلاین جدید نرم افزار ایلاستریتور

سمبل های پویا

سمبل ها اکنون می توانند یک شکل کلی داشته باشند، اما می توان آنها را اصلاح کرد تا ظاهرهای مختلفی مانند Stroke ، Fill و Opacity داشته باشند. می توانید آنها را بزرگ کرده، بچرخانید، Mirror کرده و مورب کنید، بدون اینکه نیاز باشد ارتباط شان با سمبل اصلی را قطع کنید.

ایجاد یک dynamic symbol جدید

کار به صورت دیداری با Smart Guide ها

Smart Guide های پیشرفته به شما اجازه می دهند اشکال را هنگام کشیدن یا حرکت دادن، بطور کامل تراز کرده و فاصله شان را تنظیم کنید و قابلیت Hinting  جدید به شما کمک می کند بدون نیاز به استفاده از کلیدهای کنترل، شکل های کامل مانند مربع و دایره بکشید.

تراز کردن و چیدمات موضوعات با استفاده از smart guide ها

گزینه جدید استخراج SVG در Illustrator cc 2015

استخراج راحت فرمت مدرن SVG – ایده آل برای طراحی وب و صفحه. می توانید اشیا را به طور انفرادی یا تمام Artboard را Export کنید.

پنجره export با فرمت svg

آپدیت های محیط کاری لمسی

محیط لمسی برای تبلت های ویندوز، دارای ابزار Shaper، اشکال جدید آنلاین، Smart Guide های بهبود یافته، یک گزینه برای زوم کردن سریع با استفاده از موس و پشتیبانی از HP Sprout است.

قابلیت های جدیدتر و محیط کاری لمسی

ادغام با Adobe Capture CC

با استفاده از iPad ، iPhone یا گوشی اندروید، هر تصویری را به یک Asset آماده تولید تبدیل کنید. می توانید یک تم رنگی را استخراج کنید یا یک قلمو، شکل یا طرح گرافیکی ایجاد کنید و سپس Asset را در کتابخانه Creative Cloud ذخیره کنید تا بتوانید در Illustrator  از آن استفاده کنید.

ادغام adobe capture cc با illustrator

برنامه Illustrator Draw برای اندروید

با برنامه Adobe Illustrator Draw می توانید طرح های وکتوری آزاد روی گوشی اندروید خود ایجاد کنید و بعد کار خود را به Illustrator  در دسکتاپ ارسال کنید تا آن را اصلاح کنید.

برنامه illustrator draw برای گوشی های اندروید

ادغام بهتر Comp CC به علاوه پشتیبانی از iPhone

اکنون می توانید با استفاده از Adobe Comp CC، امکانات layout روی iPhone  و همچنین iPad  خود را بررسی کنید. Asset های داخل Comp  را می توانید به هم متصل کنید تا وقتی آنها را در Illustrator یا یک نرم افزار Creative Cloud دیگر در دسکتاپ ویرایش می کنید، فورا در Comp آپدیت شوند.

امکانات بیشتر adobe comp cc

قابلیت های جدید کتابخانه های Creative Cloud

با جستجو در کتابخانه های خود و Adobe Stock، می توانید سریع تر محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید. می توانید color swatch و color group وارد کنید، تم های رنگی را از کتابخانه ها در swatch ها ذخیره کنید و برای paragraph styles و همچنین character styles پشتیبانی بگیرید.

adobe stock برای خرید تصاویر آماده

و بسیاری ویرژگی های دیگر

ویژگی هایی نظیر: عملکرد بهتر GPU به خاطر anti-aliasing اصلاح شده و ضربات باریک تر قلمو؛ بازیابی بهتر داده ها و غیره.

برای مشاهده مقاله کامل معرفی نرم افزار Adobe Illustrator به این صفحه از سایت مراجعه کنید

منابع: ویکی پدیا انگلیسی ، وبسایت Adobe آریا گستر و

محصولات آموزشی مرتبط با این مقاله :

– صفر تا صد آموزش ایلاستریتور سی سی

– صفر تا صد آموزش کورل دراو

– محصولات مرتبط با آموزش گرافیک دو بعدی

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

  1. محمد رضا صفری گفته؛

    سلام و خسته نباشید
    بنده از محصولات شما استفاده کردم و بسیار راضی هستم و بنظر من شما کامل ترین محصولات را تولید می کنید

    من آموزش Illustrator را می خواستم. آیا این محصول را تولید می کنید؟
    چون واقعا بهش نیاز دارم و محصولات شما از همه بهتر هست.

    با تشکر

  2. محمد رضا صفری گفته؛

    سلام آیا این نرم افزار( Adobe Illustrator ) را تولید خواهید کرد؟
    من واقعا بهش نیاز دارم و محصولات تولیدی شما بهترین هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: